Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

Komt gewoon voort uit onderzoeksresultaten hoor. Heeft daarnaast te maken met basale logica

Dus als iets uit onderzoeksresultaten naar voren komt is dat maar de waarheid. Om je een klein voorbeeldje te geven, Groenlinks heeft 2 jaar terug nog een onderzoek laten doen voor een vuurwerkverbod. Hier uit kwam naar voren dat een kleine meerderheid voor een verbod was. Uit andere onderzoeken bleek een minderheid voor een verbod te zijn.

Dus die onderzoeksresultaten zeggen voor mij helemaal niks.
Overigens heb ik een paar jaar op de PVV gestemd omdat ik het met de standpunten van de PVV eens ben. (Nog steeds overigens)En niet omdat ik niet dieper wou nadenken:bonk: Haha sorry hoor Danny maar wat een bullshit.
Dit jaar zit ik er hard aan te denken om gewoon niet te gaan stemmen (Misschien wel met een pilsje voor de tv:wink:). Het schiet toch niet op dit land gaat steeds meer naar de *****. Elke partij beloofd van alles maar vervolgens komt er toch geen flikker van terecht..

Weg met de VVD! Ik stem lekker PVV. Vuurwerkverbod gaat er toch nooit doorkomen, veel te klein maatschappelijk draagvlak daarvoor..

Mijn stem gaat naar SP:

Wat wil de SP?

We willen beter de kansen benutten die ons mooie en rijke land biedt. Maar dan moeten we wel aanpakken. De problemen zijn groot. Maar het kan, op een sociale manier bouwen aan een beter Nederland.

Waarom zijn de problemen zo groot geworden?

De regering heeft veel te veel overgelaten aan de financiële markten, bedrijven en managers. Die denken meer aan korte termijnwinsten en bonussen dan aan het algemeen belang. Dat moet anders. Er moet nieuw vertrouwen komen. Zo heet ons verkiezingsprogramma dan ook. We vinden het belangrijk om te beschermen wat van ons allemaal is. Zoals de zorg en het onderwijs en andere gemeenschapsvoorzieningen. Wij bieden zekerheid in crisistijd. Zo geven we mensen die hun vertrouwen in de politiek hebben verloren, uitzicht op een beter Nederland. Want we zullen het samen moeten doen.

Wat zijn foute bezuinigingen?

Neem het hoger eigen risico in de zorg, komend jaar 350 euro. Dat zorgt voor een tweedeling en is slecht voor zieken én voor de schatkist, want uitgestelde zorg is altijd duurdere zorg. Of neem de verhoging van de AOW-leeftijd, vanaf 2013. Dat besluit werd nog net voor de zomervakantie door het parlement gejast. Enkele honderdduizenden mensen krijgen daar komend jaar al mee te maken. Hen wordt één maand AOW afgenomen, zomaar. Als ze gedwongen langer doorwerken, wordt het voor mensen onder de 65 die werkloos zijn, nog moeilijker om een baan te vinden. En neem de hogere BTW. Die kost omzet in kleinere bedrijven en daarmee banen van werknemers en belastingopbrengst van de overheid. En mensen met lagere inkomens betalen hetzelfde tarief als mensen met hoge inkomens. Dat helpt de economie niet. Zo moet het dus niet!

Hoe zijn we in deze crisis beland?

Deze crisis is geen natuurramp maar het gevolg van slechte politieke beslissingen. Banken en beleggers zijn gaan gokken met geld dat doorgaans van anderen is. Toen het fout liep, gingen regeringen de banken redden en lieten ze de burgers betalen. Daarom moeten we meer toezicht houden op de financiële markten, zodat ons geld weer veilig is. En we moeten de economie weer op gang helpen. Door het stilvallen van de economie dalen de belastinginkomsten en wil de regering overal in snoeien. Mark Rutte gaat, als hij de kans krijgt, nog eens 7 miljard bezuinigen op de zorg en 9 miljard op de sociale zekerheid. Maar dat verergert de crisis alleen maar en leidt tot sociale kaalslag. Wij doen het daarom anders.

En: hoe komen we eruit?

We willen de economie weer op gang helpen door extra investeringen. In woningen, energiebesparing, een schoon milieu, beter openbaar vervoer. En in toegankelijke zorg en hoogwaardig onderwijs. Hoe minder we ziek zijn, hoe beter het is, voor onszelf én de economie. En elke euro die je in goed onderwijs stopt, loont. Dat weet ik uit eigen ervaring. Zo zorgen we voor de bouwvakkers, verplegers, verzorgers, ingenieurs, artsen en onderzoekers die we straks hard nodig hebben.

Hoe moeilijk of gemakkelijk wordt het om nu te gaan regeren?

Niet gemakkelijk. Er is veel aan de hand en er moet veel worden opgeruimd. We zullen iedereen vragen om te helpen, maar wel in redelijkheid. Dus bewaken we het minimumloon en de ontslagbescherming, beschermen we de laagste inkomens en we zijn voor een hoger belastingtarief voor topinkomens. Om kleine ondernemers te helpen, laten we grote bedrijven wat meer belasting betalen. We garanderen de hypotheekrenteaftrek tot 350.000 euro maar villa’s subsidiëren we niet langer. We koppelen de zorgpremie aan het inkomen. Op deze wijze beschermen we wat voor iedereen belangrijk is, verdelen we de lasten eerlijk en brengen we gaandeweg ook de begroting van de staat op orde. Als we de kans krijgen, gaan we ervoor.

Vandaar SP :wink:

Jappy-B: Daar zit je fout. Dat is feitelijk onjuist.

@ Jupilerfreak: Bedoel je dat zo. Ja, daar zit wat in. Hoewel je jou stelling ook kunt lezen als: Mensen die rechts stemmen, denken minder na, en zijn dus dom(mer). Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Er zijn namelijk wel degelijk rechtse mensen die heel goed over hun stem nadenken. Overigens zou je hetzelfde kunnen zeggen over een linkse stemmer.

Trouwens de SP pakt ook de kleine ondernemer zoals ik. Beetje jammer van de SP. Plus belastingen omhoog, zeg maar dag tegen je economie.

Laatst bewerkt:
Wat zeurd iedereen eigenlijk dat Nederland t zo slecht doet. Nergens in de wereld zijn de inkomensverschillen zo klein als hier ( hallo links), Nergens is de werkeloosheid zo laag ( nog een keer). Nergens bestaat er een progressief belastingstelsel zoals wij dat hebben ( bent u er nog). Nergens is het zorgstelsel zo goed geregeld als in ons land. Nergens wordt er zoveel geld geinvesteerd in het 'groene ondernemen'.
Om dit allemaal in stand te houden moeten we zorgen dat Nederland een fijn land blijft om te ondernemen, zodat er genoeg geld in de schatkist blijft stromen.

Wat zeurd iedereen eigenlijk dat Nederland t zo slecht doet. Nergens in de wereld zijn de inkomensverschillen zo klein als hier ( hallo links), Nergens is de werkeloosheid zo laag ( nog een keer). Nergens bestaat er een progressief belastingstelsel zoals wij dat hebben ( bent u er nog). Nergens is het zorgstelsel zo goed geregeld als in ons land. Nergens wordt er zoveel geld geinvesteerd in het 'groene ondernemen'.
Om dit allemaal in stand te houden moeten we zorgen dat Nederland een fijn land blijft om te ondernemen, zodat er genoeg geld in de schatkist blijft stromen.

Je kan wel positief praten, maar als het helemaal de verkeerde kant opgaat (wat jij net zo goed weet als ik qua crisis enzo) word het toch tijd om in te grijpen niet?

Inderdaad. Links of rechts, we moeten allemaal zien dat het niet goed gaat en er moet wat aan gebeuren. Hopelijk gebeurt dat nu ook eindelijk, want het gaat eigenlijk zoals ik al aangaf al jaren niet goed.

Dus als iets uit onderzoeksresultaten naar voren komt is dat maar de waarheid. Om je een klein voorbeeldje te geven, Groenlinks heeft 2 jaar terug nog een onderzoek laten doen voor een vuurwerkverbod. Hier uit kwam naar voren dat een kleine meerderheid voor een verbod was. Uit andere onderzoeken bleek een minderheid voor een verbod te zijn.

Dus die onderzoeksresultaten zeggen voor mij helemaal niks.
Overigens heb ik een paar jaar op de PVV gestemd omdat ik het met de standpunten van de PVV eens ben. (Nog steeds overigens)En niet omdat ik niet dieper wou nadenken:bonk: Haha sorry hoor Danny maar wat een bullshit.
Dit jaar zit ik er hard aan te denken om gewoon niet te gaan stemmen (Misschien wel met een pilsje voor de tv:wink:). Het schiet toch niet op dit land gaat steeds meer naar de *****. Elke partij beloofd van alles maar vervolgens komt er toch geen flikker van terecht..

Deze resultaten zijn wel degelijk betrouwbaar. Het is namelijk niet gebaseerd op pure cijfers, maar op logica. Als het crisis is, heb je geen tijd om te lanterfanten. Das toch logisch? Zou JC zeggen...

Sommige dingen zijn gewoon logisch, als je er maar even over nadenkt. Nu schijnt het dat ik afgestudeerd bent in de richting van gedragswetenschappen. Ik heb ervaring met crsiswerkzaamheden Dennis. Dus als je niet bereid bent om in te gaan op onderzoeksresultaten, dan ben ik best bereid mijn werkervaring eens met je te delen als het gaat om crisisinterventies en achterliggend gedachtengoed. Nu wijkt mijn werk af van het standaard linkse gedachtengoed, dus als je eens wilt weten hoe ik ellende van anderen op help te ruimen...

Jappy-B: Daar zit je fout. Dat is feitelijk onjuist.

@ Jupilerfreak: Bedoel je dat zo. Ja, daar zit wat in. Hoewel je jou stelling ook kunt lezen als: Mensen die rechts stemmen, denken minder na, en zijn dus dom(mer). Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Er zijn namelijk wel degelijk rechtse mensen die heel goed over hun stem nadenken. Overigens zou je hetzelfde kunnen zeggen over een linkse stemmer.

Trouwens de SP pakt ook de kleine ondernemer zoals ik. Beetje jammer van de SP. Plus belastingen omhoog, zeg maar dag tegen je economie.

Zo wordt die stelling gebracht door mensen die hoogopgeleid en links georienteerd zijn ja. De ergernis tref je niet aan door die stellingname, maar vooral door de arrogante houding van deze mensen.

Zelf heb ik op school altijd met de arrogante hoogopgeleide linkse rakkers te maken gehad, die geen flauw benul hebben wat er leeft onder het (klootjes)volk. Deze mensen verafschuwden mijn rauwheid, te volks, pauper. Nu mag ik een titel voeren, ben ik minder rauw in de omgang en weet ik vaktaal te hanteren. Ineens ben ik niet die 'racistische' oppervlakkige volkse pauper meer. Het daadwerkelijke verschil in benadering zit hem in een houdingsaspect. Van mij richting mijn oud klasgenoten, als mijn oud klasgenoten naar mij. In essentie ben ik nog steeds dezelfde, maar dit is dus het effect van het hebben van een papiertje.

Vergeet niet. De mens is een opportunistisch wezen. En papiertjesgeil (status). Dat geldt voor zowel links als rechts mensen :wink:

'We hebben er gezamenlijk een potje van gemaakt bij GroenLinks. Het had anders gemoeten, maar het heeft geen zin iemand individueel verantwoordelijk te noemen.' Dat zegt Tofik Dibi, die zelf zijn partij op stelten zette door (tevergeefs) een gooi te doen naar het lijsttrekkerschap.

' We zijn nu collectief verantwoordelijk om alles waar GroenLinks voor staat op de voorgrond te plaatsen. We gaan echt door tot het bittere eind. Ik wil een laatste oproep doen aan de kiezer: vergeet het gedoe, want welke partij verzette zich na de aanslagen op 11 september 2001 het meest tegen angstpolitiek? En welke partij vraagt nu het om geld gaat, ook aandacht voor immateriële waarden? Hou vast aan je idealen.'

Plek 10
'Ik heb geen spijt van mijn gooi naar het lijsttrekkerschap, het is een kwestie van dromen najagen. Ik zal me er nooit voor excuseren', aldus Dibi. Hij belandde na zijn gesneefde poging om op de eerste plaats van de kandidatenlijst te komen, op de tiende plek. GroenLinks mag volgens de peilingen al blij zijn met de helft van dat aantal zetels.

Al folderend hoort Dibi dat mensen toch maar voor de PvdA kiezen, en dat ze nooit zo'n heibel bij GroenLinks hadden verwacht. 'Er is veel twijfel. Maar ik hoop dat mensen zich alsnog laten leiden door zich te realiseren waar GroenLinks voor staat. Dat het een idealistische partij is met standpunten die niet veranderen met de peilingen.'

Hahahahaha. Krijg je er van als je idioten als Bonte de mogelijkheid hebben zich zo te profileren.

Heren, gewoon allemaal VVD stemmen! Dan gaan we tenminste vooruit in plaats van stil te blijven staan. Dan mogen de mensen die het geld verdienen het ook zelf houden. Dan krijgen we niet allemaal sociale kostbare plannetjes die nergens op uitlopen. Dan blijft onze vuurwerktraditie behouden. (<dat laatste staat er voor de formaliteit bij) Gewoon het dus niet in je knarretje hallen om op iets communistisch of links te stemmen; worden we allemaal beter van.

Heren, gewoon allemaal VVD stemmen! Dan gaan we tenminste vooruit in plaats van stil te blijven staan. Dan mogen de mensen die het geld verdienen het ook zelf houden. Dan krijgen we niet allemaal sociale kostbare plannetjes die nergens op uitlopen. Dan blijft onze vuurwerktraditie behouden. (<dat laatste staat er voor de formaliteit bij) Gewoon het dus niet in je knarretje hallen om op iets communistisch of links te stemmen; worden we allemaal beter van.

Overigens zie ik dat je spreekt over vooruitgang. En dan noem je de VVD? Niet om het één om ander, maar de VVD is een conservatieve partij. Hoe kan een conservatieve partij dan voor progressie zorgen?

Wil je mij trouwens uitleggen hoe een stem op de VVD er voor kan zorgen dat wij er allemaal beter op worden?
Wie bedoel je eigenlijk met 'wij' en met 'allemaal'?

Overigens zie ik dat je spreekt over vooruitgang. En dan noem je de VVD? Niet om het één om ander, maar de VVD is een conservatieve partij. Hoe kan een conservatieve partij dan voor progressie zorgen?

Wil je mij trouwens uitleggen hoe een stem op de VVD er voor kan zorgen dat wij er allemaal beter op worden?
Wie bedoel je eigenlijk met 'wij' en met 'allemaal'?

Elke partij wil vooruitgang boeken; naar mijn idee lukt dat alleen met de VVD als grootste partij.

Met wij en allemaal doel ik op alle hard werkende mensen en mensen die hard willen werken. Mensen die graag willen dat we de goede kant op gaan in plaats van nog hogere uitgaven aan rare fratsels. Mensen die graag het eigen initief nemen en niet bij de eerste tegenslag er bij neer gaan zitten. Die mensen bedoel ik.

Oeh, VVD conservatief? laat Rutte het maar niet horen. U slaat de plank even mis hier, de VVD is liberaal .

Een van de suggesties genoemd in ‘Tips voor het nieuwe seizoen’ voor het countdowngedeelte is een topic met columns. Via de crew is aangegeven dat er een topic voor komt, maar toch plaats ik hier alvast mijn bijdrage. Niet omdat ik nou zo ongeduldig of ongehoorzaam ben, maar vanwege de actualiteit van het onderwerp...:D

Burgerplicht

Klepperdeklep, daar gaat de brievenbus. “Hé, daar zijn de kieslijsten”, roept mijn vrouw vanuit de gang. “Weet jij al wat je kiest?” Heel even denk ik dat de allereerste vuurwerkfolders binnen zijn, maar het geluksmomentje is van korte duur. Het blijkt te gaan om de kieslijsten voor de Tweede Kamerverkiezingen... Pfff, da’s waar ook, 12 september stemmen. Meer dan voorgaande jaren twijfel ik over mijn keuze. Ik heb me ook nog niet echt verdiept in de details van de verkiezingsprogramma’s. Wat maakt het tegenwoordig uit, linksom of rechtsom, de burger mag betalen.

Stemmen op fundamentalisten, idealisten of veganisten is aan mij niet besteed. Misschien moet ik deze keer eens het vuurwerkstandpunt laten meewegen? Eén partij valt meteen al af, dankzij de obsessie van een lokale politicus. Populistisch taalgebruik, valse beloftes en feiten verdraaien, het hoort er allemaal bij in de politiek, maar deze onruststokende volksmenner maakt het echt te bont. Wie krijgt dan mijn stem? Misschien ga ik gewoon een keertje niet stemmen, of laat ik het kiesbiljet leeg, bedenk ik in een recalcitrante bui.

“Niets daarvan, je moet stemmen, dat is je burgerplicht!”, roept opeens een gek stemmetje in mijn hoofd. “Stemmen is een democratisch recht, wees blij dat je mag stemmen!” Daar zit wat in. Alleen, voor wat hoort wat. Als een echte politicus sleep ik het maximale uit de onderhandelingen met het stemmetje. Een compromis, een duivelspact of gedoogakkoord, noem het hoe je het noemen wilt. Ik zal mijn burgerplicht vervullen en maak straks zelfs 2 keer een keuze op de kieslijst. Het stemmetje bewondert mijn vermeende aanbod om bij volmacht ook voor mijn vrouw te stemmen.

Helaas stemmetje, niets daarvan. Weet je wat voor mij voelt als een burgerplicht? Met oud en nieuw mijn familie en de buurt trakteren op een spectaculair vuurwerkshowtje. Dat is de enige lastenverzwaring waar ik wel vrolijk van word. Kom maar door met die kieslijst, ik beloof plechtig dat het geen blanco stem zal zijn!

LMFR

Oeh, VVD conservatief? laat Rutte het maar niet horen. U slaat de plank even mis hier, de VVD is liberaal .

Klopt Rick. Ik heb een foutje gemaakt in benadering. VVD is in zekere zin progressief. Alleen op wet- en regelgeving is men relatief conservatief aangelegd. Maar dat vormt slechts een toespitsing op enkele onderwerpen waarbij de markt leidinggevend is. Dus als Heineken coffeeshops weg wilt hebben, dan wordt dat dus in een sociaal beleid uitgezet. En dan spreek je ineens over een conservatieve benadering.

Maar op andere vlakken, zoals abortus, is de partij wel progressief.

Het lijkt nogal om marktwerking en geld te draaien.

Elke partij wil vooruitgang boeken; naar mijn idee lukt dat alleen met de VVD als grootste partij.

Met wij en allemaal doel ik op alle hard werkende mensen en mensen die hard willen werken. Mensen die graag willen dat we de goede kant op gaan in plaats van nog hogere uitgaven aan rare fratsels. Mensen die graag het eigen initief nemen en niet bij de eerste tegenslag er bij neer gaan zitten. Die mensen bedoel ik.

Maar waarom worden lonen van hardwerkende mensen dan gedrukt? Neem bijvoorbeeld de tuinbouw. Daar werken zat mensen keihard, maar de lonen zijn ondermaats. Eveneens met zorg en welzijn. Of mensen die op een heftruck rijden. En hoe wordt bepaald wat hardwerkend is? Hoe kan de VVD er voor zorgen dat het land voor deze groep mensen leefbaarder wordt? Of tellen deze hardwerkende mensen niet mee, omdat ze nu eenmaal niet tot de hogere inkomensgroepen behoren?

Maar waarom worden lonen van hardwerkende mensen dan gedrukt? Neem bijvoorbeeld de tuinbouw. Daar werken zat mensen keihard, maar de lonen zijn ondermaats. Eveneens met zorg en welzijn. Of mensen die op een heftruck rijden. En hoe wordt bepaald wat hardwerkend is? Hoe kan de VVD er voor zorgen dat het land voor deze groep mensen leefbaarder wordt? Of tellen deze hardwerkende mensen niet mee, omdat ze nu eenmaal niet tot de hogere inkomensgroepen behoren?

Waarom de lonen van hardwerkende mensen gedrukt worden? (Als het aan SP en andere links partijen ligt)Zij Willen toptarieven en al dat soort rare frutsels. Directeuren, managers, ondernemers enz. bouwen deze samenleving op. Natuurlijk kan je niet zonder ''arbeiders'' maar de mensen met een hoger salaris hebben over het algemeen ook wel wat meer dingen aan hun hoofd. Voor de mensen die al langer bij 1 bedrijf werken; hoe vaak heb jij al managers en directeuren zien komen en gaan? Zei zijn de passanten in het bedrijfsleven. De ene keer doen ze het goed en kunnen ze ergens anders hogerop en de volgende keer worden ze zonder pardon op straat gezet door een miscalculatie of een andere fout. Deze mensen nemen hun werk mee naar huis, zijn er 24 uur per dag mee bezig, hebben werk weken van 60/70 of zelfs meer. Waarom moeten deze mensen dan extra hard gepakt worden?! Dat is toch te idioot voor worden!
En dan heb ik het nog niet eens gehad over al het talent dat gewoon naar het buitenland gaat. Mooi voorbeeld; Hollande wil in Frankrijk een toptarief van 75% en wat denk je? De meest verdienende man (of rijkste dat weet ik niet precies) de directeur van Louis Vuitton vraagt een Belgische nationaliteit aan. Raar? Nee! Slim? Ja wat mij betreft wel; of het sociaal is is wat anders.

En natuurlijk telt de groep arbeiders met lagere lonen ook bij de VVD mee. Het is echter wel zo dat zei meer op zichzelf worden aangewezen in plaats van hun hand ophouden en het belastinggeld daarmee binnenhalen.

En wat ik versta onder hard werkende mensen? Dat zijn mensen die 5 dagen per week werken en de ambitie hebben om hogerop te komen of zijn/haar vak op een zo goed mogelijke manier uit te oefenen. Tellen de mensen dan mee die toch liever 4 dagen werken? Ja als zei dat zichzelf kunnen veroorloven wel. Als zei dat niet kunnen en vervolgens overal aankloppen voor een extra centje horen zie daar naar mijn idee niet bij! Zelfde geld voor werklozen; pak je kans als er een baan komt in plaats van op je luie reet te blijven zitten! Ookal verdien je maar 100/200 meer dan als je een uitkering hebt maar het zorgt er wel voor dat je grotere kansen krijgt om sneller ergens anders aan het werk te kunnen of in dat bedrijf zelf meer te gaan verdienen. En tel daar alle sociale aspecten maar bij op.

En ben ik het dan met alles eens van de VVD? Nee hoor, dat er op Defensie blijft worden bezuinigd doet me echt pijn. Wat dat betreft doet de partij van Brinkman en de SGP dat een stuk beter.

Back
Bovenaan