Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

Weet niet waarom je opeens over criminaliteit begint want daar heb ik het niet over gehad? Alhoewel ik het eens moet zijn dat inderdaad de sp de grootste criminelen van het land zijn. Ze jatten het geld van iedereen en willen het gelijkmatig terug geven. Ook aan paupers die de hele dag chips zitten te eten op de bank. Sterker nog die gaan er in hun plannen het sterkst op vooruit!

Maar wat is er mis met mensen harder te bestraffen die door roodlicht rijden of geen autogordel dragen of wildplassen? Snap het probleem niet helemaal?

Weet niet waarom je opeens over criminaliteit begint want daar heb ik het niet over gehad? Alhoewel ik het eens moet zijn dat inderdaad de sp de grootste criminelen van het land zijn. Ze jatten het geld van iedereen en willen het gelijkmatig terug geven. Ook aan paupers die de hele dag chips zitten te eten op de bank. Sterker nog die gaan er in hun plannen het sterkst op vooruit!

Maar wat is er mis met mensen harder te bestraffen die door roodlicht rijden of geen autogordel dragen of wildplassen? Snap het probleem niet helemaal?

Jij bent toch zo blij met de VVD? Neem dan ook alle aspecten van die partij mee in je betoog :wink:
Punt is. Mensen blêrren om meer veiligheid en harder aanpakken. Nu doet de VVD dat en dan gaan mensen janken. En waarom haal je de SP erbij? Zij regeren niet eens en de VVD doet dat al jaren wel. Wie haalt nou op alle mogelijke manieren geld weg bij de burgers?

Trouwens, hebben paupers wel geld om chips te kopen? Of sluiten ze bij de voedselbank tegenwoordig massaal zakken chips bij, bij de smakelijke afhaalmaaltijden?

De VVD pakt de criminaliteit hard aan ja. En ze werken het begrotingstekort constructief weg.

DEN HAAG - Wie een bekeuring krijgt, gaat dat nog harder in de portemonnee voelen. Een aantal boetes wordt per 1 januari 2013 opnieuw met 2 procent verhoogd.

De ministerraad heeft dat op voorspraak van minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) besloten. De prijsstijging betreft een jaarlijkse correctie in verband met de inflatie.

Boetes op rijden door rood licht, snelheidsovertredingen en het niet dragen van autogordels worden duurder.

Ook onder meer wildplassen, het niet volgens de regels buiten zetten van de vuilniszakken of het te lang stallen van een camper of caravan voor je huis pakken straks duurder uit als je op de bon wordt geslingerd.

bron

Leve de daadkracht van de VVD olé olé!
:D

Lang leve de VVD zoveel mogelijk bezuinigen en ondertussen de hardwerkende burger leegplunderen met torenhoge kansloze boetes. Vuile uitzuigers

Haha op Dennis kan ik niet eens ingaan, wat een kansloze post. VVD de hardwerkende burger leegplunderen? Omg... Even als reactie op communismefreak: Ik haalde de SP erbij om toch nog iets positiefs over de PVDA te kunnen zeggen. Daarbij weet ik niet of je weet wat een betoog is, maar daar was bij mijn post alles behalve sprake van. Ik feliciteerde Nederland met de overwinning van de VVD en bedankte daarvoor iedereen die daarbij aan bijgedragen heeft. Dat noem ik geen betoog. Ik hoefde dus ook niet over criminaliteit te beginnen, dat had daar verder helemaal niks mee van doen.

Paupers hebben zeker geld voor chips, dat wordt gefinancierd door de staat, dus door de werkende man (vrouw). Dat zal ook nog wel zo blijven, want de PVDA zal hun wel blijven beschermen en de VVD moet toch tot een compromis komen met die partij. Misschien dat het geen xxl zakken meer zullen zijn maar gewoon een normale zak.

Haha op Dennis kan ik niet eens ingaan, wat een kansloze post. VVD de hardwerkende burger leegplunderen? Omg... Even als reactie op communismefreak: Ik haalde de SP erbij om toch nog iets positiefs over de PVDA te kunnen zeggen. Daarbij weet ik niet of je weet wat een betoog is, maar daar was bij mijn post alles behalve sprake van. Ik feliciteerde Nederland met de overwinning van de VVD en bedankte daarvoor iedereen die daarbij aan bijgedragen heeft. Dat noem ik geen betoog. Ik hoefde dus ook niet over criminaliteit te beginnen, dat had daar verder helemaal niks mee van doen.

Paupers hebben zeker geld voor chips, dat wordt gefinancierd door de staat, dus door de werkende man (vrouw). Dat zal ook nog wel zo blijven, want de PVDA zal hun wel blijven beschermen en de VVD moet toch tot een compromis komen met die partij. Misschien dat het geen xxl zakken meer zullen zijn maar gewoon een normale zak.

Welke paupers hebben dan chips?
Wat vind je trouwens slecht aan het feit dat "paupers" chips eten?

Door je posts vraag ik mij toch af wat jou achtergrond en omgeving is.

Ik ga ervan uit dat elke burger wel eens chips eet. Ik heb er ook geen problemen mee dat paupers chips eten, maar heb liever dat ze het geld daarvoor zelf verdienen. Het was ook meer een voorbeeld van waar wij als hardwerkende burgers voor moeten betalen: Tokkievolk dat de hele dag thuis zit (rij maar door een willekeurige achterbuurt in een stad rond) en blikken bier drinkt met een zak chips op tafel. Ik vind het slecht dat zij een groot deel van hun subsidie uitgeven aan vet eten. Het is erg ongezond, dat is hun eigen keuze zou je dan zeggen, maar de hardwerkende burger betaalt niet alleen voor hun chips maar ook voor de zorgkosten die zo'n levensstijl met zich meebrengt. Dit als antwoord op jouw twee vragen.

Ik zelf kom uit een goed milieu, daar ben ik me helemaal van bewust. Mijn ouders hebben altijd hard gewerkt (geen 40uren week maar 100+ (mijn vader)) en kunnen nu genieten van hun leven. Het is zonde om te zien dat zulke hardwerkende mensen meer dan de helft van hun salaris moeten inleveren aan mensen zoals boven beschreven. Zij hebben zelf trouwens nooit VVD gestemd maar traditioneel CDA. Ik zelf studeer aan de universiteit en stem VVD om meerdere redenen. Ben het zeker niet eens met al hun standpunten, maar met de meerderheid wel.

Ik ga ervan uit dat elke burger wel eens chips eet. Ik heb er ook geen problemen mee dat paupers chips eten, maar heb liever dat ze het geld daarvoor zelf verdienen. Het was ook meer een voorbeeld van waar wij als hardwerkende burgers voor moeten betalen: Tokkievolk dat de hele dag thuis zit (rij maar door een willekeurige achterbuurt in een stad rond) en blikken bier drinkt met een zak chips op tafel. Ik vind het slecht dat zij een groot deel van hun subsidie uitgeven aan vet eten. Het is erg ongezond, dat is hun eigen keuze zou je dan zeggen, maar de hardwerkende burger betaalt niet alleen voor hun chips maar ook voor de zorgkosten die zo'n levensstijl met zich meebrengt. Dit als antwoord op jouw twee vragen.

Ik zelf kom uit een goed milieu, daar ben ik me helemaal van bewust. Mijn ouders hebben altijd hard gewerkt (geen 40uren week maar 100+ (mijn vader)) en kunnen nu genieten van hun leven. Het is zonde om te zien dat zulke hardwerkende mensen meer dan de helft van hun salaris moeten inleveren aan mensen zoals boven beschreven. Zij hebben zelf trouwens nooit VVD gestemd maar traditioneel CDA. Ik zelf studeer aan de universiteit en stem VVD om meerdere redenen. Ben het zeker niet eens met al hun standpunten, maar met de meerderheid wel.

Toch vraag ik mij af waar jij deze mensen ziet. Zelf heb ik vele achterbuurten met "paupers" gezien in de grootste shitholes van Nederland. Vandaar mijn vraag waar jij die mensen zoal ziet.

En niet om het één of ander. Maar gezond voedsel is al jaren goedkoper dan vet voedsel. Die ellendige trend is over komen waaien uit de VS. Ik denk dat je de marktwerking hier de schuld van mag geven. Ene grootgrutter uit Zaandam heeft er een houtje van tuinders en boeren financieel af te knijpen om zelf woekerwinsten over groenten te kunnen behalen. Het is juist de VVD die dit toestaat. Als je zou willen dat mensen gezonder voedsel consumeren, dan heb je juist linkse partijen nodig die met enige sturing ervoor kunnen zorgen dat groenten en gezond voedsel betaalbaar blijven. Als ik jouw argument zo lees, dan lijkt je opmerking eerder te passen bij een Groen Links/PvdA bemoeibeleid gehuld in een rechts jasje.

Toch fijn dat je toegeeft dat je uit een goed milieu komt en hier bewust van bent. Er zijn een hoop jongelui die zich hier niet bewust van zijn of zich ronduit arrogant gedragen door te ontkennen dat ze het privilege genieten om te kunnen/mogen studeren.

Kan jij je voorstellen dat er mensen zijn die keihard werken en dankzij het VVD-beleid nu in de problemen komen? Denk aan een absurde verhoging van huren als er daadwerkelijk een vrije huurmarkt komt?

Ik ken inderdaad genoeg mensen die net als ik uit een goed milieu komen en daardoor denken dat ze boven andere mensen staan. Ik ben absoluut niet zo iemand: ik heb evenveel respect voor een manager bij een groot concern als de vuilnisman die elke week alle rotzooi komt ophalen.

Mijn ouders zijn zelf ook agrarische ondernemers en hebben dus ook te maken met afzet naar supermarkten. Maar als fruit en groente nu eenmaal goedkoper geproduceerd kunnen worden in het buitenland, zie ik niet in waarom er hier door supermarkten meer aan de Nederlandse agrariërs zou moeten worden betaald. Daarom ben ik ook vóór Europa en tegen protectionisme. De gene die iets het beste kan doen, moet dat ook doen. Dat financieel afknijpen ben ik het dus ook niet mee eens, waarom zou een keten meer moeten betalen aan een Nederlandse agrariër dan aan een buitenlandse? Puur omdat het een Nederlander is? Voor de werkgelegenheid hoef je het ook niet te doen, want bij zulke agrarische bedrijven is 90% pool.

Ik woon in de buurt van Nijmegen en kan daar tal van voorbeelden geven over boven beschreven pauperwijken, bijvoorbeeld het waterkwartier. Ik garandeer je dat als je daar op een doordeweekse dag doorheen rijdt veel mensen zult aantreffen die achter een flatscreen zitten met een pot bier en chips of iets dergelijks.

Tot slot weet ik dat er ook genoeg mensen zijn die net als mijn ouders ook heel hard werken maar toch weinig verdienen. Dat is de reden dat ik ook niet voor een degressief belastingstelsel ben zoals in de VS maar voor een progressief belastingstelsel zoals hier. Hoewel ik wel vind dat iedereen maximaal 45% van zijn inkomen aan de staat zou moeten afgeven. Dit geld zou mijn inziens gebruikt moeten worden voor hogere salarissen voor hardwerkende mensen die nu te weinig verdienen zoals onderwijzers, en dus niet voor de subsidietrekkers.

Ik ken inderdaad genoeg mensen die net als ik uit een goed milieu komen en daardoor denken dat ze boven andere mensen staan. Ik ben absoluut niet zo iemand: ik heb evenveel respect voor een manager bij een groot concern als de vuilnisman die elke week alle rotzooi komt ophalen.

Mijn ouders zijn zelf ook agrarische ondernemers en hebben dus ook te maken met afzet naar supermarkten. Maar als fruit en groente nu eenmaal goedkoper geproduceerd kunnen worden in het buitenland, zie ik niet in waarom er hier door supermarkten meer aan de Nederlandse agrariërs zou moeten worden betaald. Daarom ben ik ook vóór Europa en tegen protectionisme. De gene die iets het beste kan doen, moet dat ook doen. Dat financieel afknijpen ben ik het dus ook niet mee eens, waarom zou een keten meer moeten betalen aan een Nederlandse agrariër dan aan een buitenlandse? Puur omdat het een Nederlander is? Voor de werkgelegenheid hoef je het ook niet te doen, want bij zulke agrarische bedrijven is 90% pool.

Ik woon in de buurt van Nijmegen en kan daar tal van voorbeelden geven over boven beschreven pauperwijken, bijvoorbeeld het waterkwartier. Ik garandeer je dat als je daar op een doordeweekse dag doorheen rijdt veel mensen zult aantreffen die achter een flatscreen zitten met een pot bier en chips of iets dergelijks.

Tot slot weet ik dat er ook genoeg mensen zijn die net als mijn ouders ook heel hard werken maar toch weinig verdienen. Dat is de reden dat ik ook niet voor een degressief belastingstelsel ben zoals in de VS maar voor een progressief belastingstelsel zoals hier. Hoewel ik wel vind dat iedereen maximaal 45% van zijn inkomen aan de staat zou moeten afgeven. Dit geld zou mijn inziens gebruikt moeten worden voor hogere salarissen voor hardwerkende mensen die nu te weinig verdienen zoals onderwijzers, en dus niet voor de subsidietrekkers.

Niet om het één of ander, maar veel agricultuur in het buitenland wordt zwaar gesubsidieerd door Europa. Franse boeren soeperen bijna 50% van het landbouwbudget op om vast te kunnen aan de oude levensstijl. Daar komt die levensstijl nu onder druk te staan, vandaar dat er veel op Le Pen stemmen. Maar oneerlijk is het wel, want Nederlandse boeren en tuinders moeten al jaren innoveren of schaalvergroting toepassen om concurrerend te kunnen zijn. In dat opzicht is er sprake van oneerlijke concurrentie door landbouwsubsidies. Overigens levert de Nederlandse tuinbouw kwalitatief betere groente af dan het buitenland. Maar goed, Nederlandse tuinders exporteren dan ook flink naar het buitenland toe. Veel Nederlandse paprika's bijvoorbeeld, zijn slechtste kwaliteit. En voor de matige kwaliteit paprika's betaal je in de AH wel de volle mep. Bij andere supermarkten overigens ook. Ik ben bang dat de supermarkten in Nederland in dat opzicht een fors aandeel hebben in het kunstmatig hoog houden van de prijzen van groenten en fruit.

Overigens, 90% is Pool? Bedankt! Op mijn ID-kaart staat nog steeds dat ik de Nederlandse nationaliteit heb. En geen van mijn huidige collega's is Pools.

Wat ik weet van Nijmegen, is dat dit waarschijnlijk de meest links-georienteerde gemeente van Nederland is. In dat opzicht kan ik mij er wel iets bij voorstellen als je stelt dat de gemeente Nederlandse "paupers" voorziet in een uitkering en dat ze daarmee rustig kunnen bieren en chips eten. Wellicht dat de gemeente Nijmegen behoorlijk welvarend is en royaal voor zijn burgers?

Interessant dat je docenten noemt als hardwerkende mensen, maar sociaal werkers niet. Waar zit het verschil volgens jou in? Hoe wil je bepalen wat hard werkende mensen zijn en wat niet?

Overigens zijn er heel veel schoolbesturen die excessief verdienen. En die overigens ook al jaren lang subsidies om kwestbare scholieren op zitten te potten om er later speelgoed of iets van te kopen. Zo weet ik dat de Hogeschool Rotterdam moet bezuinigen. Dit gaat over de rug van de docenten, maar het bestuur krijgt bonussen en de school zelf wordt aan alle kanten verbouwd. Toch raar als er geen geld is?

Poehpoeh dit wordt een lange discussie, maar wel een interessante.

Nijmegen is inderdaad zo links als het maar zijn kan, maar de meest links-georienteerde gemeente van Nederland durf ik niet te zeggen. Het Noorden van ons land zou een orgasme krijgen als het communisme daar ooit aan de macht zou kunnen komen, zo erg is het volgens mij nog net niet gesteld met Nijmegen.

Ik gaf docenten als voorbeeld, dat betekent niet dat er verder geen hardwerkende mensen zijn met een laag salaris... hardwerken is natuurlijk een moeilijk te operationelen begrip, wat dan ook niet één twee drie te bepalen is. Hard werken vind ik minimaal 40uur in de week bezig zijn met werk waarbij je je ook daadwerkelijk inzet voor dat werk. Of dat werk nu een baan is als manager of als vuilnisman of zelfs als huisvrouw, ik beschouw dat allemaal als hard werken.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben over jouw uitspraken in de laatste alinea, maar kan alleen maar beamen dat dat raar is als er geen geld is.

In sommige landen wordt net als hier inderdaad de agricultuur gesubsidieerd. Zoals ik al zei ben ik daar tegen: de geen die iets het beste kan moet dat doen zodat het voor alle burgers het zo het goedkoopste wordt. Op Europees niveau zou daar dan ook over gesproken moeten worden, zoals de VVD dat ook wil: zij zijn voor eerlijke concurrentie.

En dat van die 90% pool geldt in ieder geval wel voor bij mij in de regio. Misschien dat dat niet voor het hele land geldt, maar hier is dat zeker wel het geval. Weet wel dat veel Nederlanders zich vaak te goed voelen voor dat soort werk.

Natuurlijk houden Supermarkten de prijzen hoog. De ondernemers moeten toch ergens aan verdienen? Je kan wel minder marge gaan pakken maar dan worden andere producten toch weer duurder omdat je anders geen supermarkt kan runnen. Buiten dat is er denk ik tegenwoordig veel keuze in prijsklassen; denk aan winkels als nettorama Aldi, Lidl enz. Wat me wel opvalt is dat je spreekt over hoge prijzen in de supermarkten; maar heb je er wel eens bij nagedacht wat er gebeurt als er de supermarkten lage prijzen gaan hanteren? Dan gaan ze een bloemkool verkopen voor 1 eurotje en krijgen de boeren nog veel minder. Supermarkten zijn daar bikkelhard in; jij kan het niet voor 1 euro? Mooi dan ga ik naar de buurman. Zo werkt het nou eenmaal..... en dat kan je best hard noemen. Ik sprak van de week een ondernemer die in de kas tuinbouw zat in het Westland en die verloor per jaar 50.000,- per hectare. Maar hij zei ook dat je gewoon afwachten is op betere tijden.

Buiten dat puntje van Hogeschool Rotterdam; als er verbouwt word is dat vaak jaren van te voren al bepaald (Reken maar zo op een jaar of 5) En als je nou eenmaal ergens mee begonnen bent kan je het niet opeens stoppen.

Poehpoeh dit wordt een lange discussie, maar wel een interessante.

Nijmegen is inderdaad zo links als het maar zijn kan, maar de meest links-georienteerde gemeente van Nederland durf ik niet te zeggen. Het Noorden van ons land zou een orgasme krijgen als het communisme daar ooit aan de macht zou kunnen komen, zo erg is het volgens mij nog net niet gesteld met Nijmegen.

Ik gaf docenten als voorbeeld, dat betekent niet dat er verder geen hardwerkende mensen zijn met een laag salaris... hardwerken is natuurlijk een moeilijk te operationelen begrip, wat dan ook niet één twee drie te bepalen is. Hard werken vind ik minimaal 40uur in de week bezig zijn met werk waarbij je je ook daadwerkelijk inzet voor dat werk. Of dat werk nu een baan is als manager of als vuilnisman of zelfs als huisvrouw, ik beschouw dat allemaal als hard werken.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben over jouw uitspraken in de laatste alinea, maar kan alleen maar beamen dat dat raar is als er geen geld is.

In sommige landen wordt net als hier inderdaad de agricultuur gesubsidieerd. Zoals ik al zei ben ik daar tegen: de geen die iets het beste kan moet dat doen zodat het voor alle burgers het zo het goedkoopste wordt. Op Europees niveau zou daar dan ook over gesproken moeten worden, zoals de VVD dat ook wil: zij zijn voor eerlijke concurrentie.

En dat van die 90% pool geldt in ieder geval wel voor bij mij in de regio. Misschien dat dat niet voor het hele land geldt, maar hier is dat zeker wel het geval. Weet wel dat veel Nederlanders zich vaak te goed voelen voor dat soort werk.

De verkiezingen zijn voorbij. Dus ondanks dat het interessant is, 'hoeven' we eigenlijk niet te disucssieren :wink:

Ben je er van op de hoogte dat de drie noordelijke provincies in grote mate te maken hebben met achterstandsproblematiek onder Nederlandse jeugd? De boerenkindertjes daar hebben een probleem met het maken van de overstap van een boerenbestaan naar reguliere scholing. Het gat is enorm groot. Momenteel is er een proces gaande waarbij er een zeer grote onderklasse Nederlandse jongeren ontstaat in die drie provinciën, mede omdat de landbouwsector daar bezig is weg te vallen.

Tel daar bij op dat in de grote steden er vele programma's zijn om allochtone jongeren te ondersteunen om marginalisering tegen te gaan. Niet gek dat ze in die gebieden SP, PvdA of straks PVV zullen stemmen. In die gebieden zal het afhangen van het PvdA beleid. Doen ze wat voor die autochtonen jongeren of niet? Doen ze wat voor allochtone jongeren of niet? Dat is de vraag die daar de komende twintig jaar beantwoord dient te worden. Maar voor nu is het erg logisch dat ze daar links stemmen. Aan de VVD, GL of D66 hebben ze geen donder in dat opzicht.

Hangt voor jou het begrip hard werken af van het aantal gemaakte uren dan?

In zekere zin zie ik wel een punt. Mensen die de volle mep eisen als ze twee of drie dagen werken vind ik namelijk ook bespottelijk. Er zijn gewoon banen die in dat opzicht veel te genereus zijn met lonen. Anderzijds geldt een principe: hoe meer je werkt, des te meer zou je moeten verdienen. Kijk ik bijvoorbeeld naar sociaal werk, dan werken daar veel parttimers in. Voor mij volstaat dat niet, omdat ik volle bak wil werken. Dan vind ik dus dat als ik 38 uur werk, ik een volledig loon moet krijgen en niet dat gezeik van we bieden je 32 uur en daar heb je een leuk inkomen mee. Die mentaliteit bij welzijn- en zorginstellingen stoort mij. Dit soort maatregelen zijn bedoeld om lonen te kunnen drukken. Kijk, zitten er figuren bij die lanterfanten, dan vind ik het terecht. Maar als je veel wilt werken en dat mag niet, omdat ze je salaris willen drukken. Volstrekt onzinnig mijn inziens.

De VVD wilt eerlijke concurrentie. Maar mevrouw Neelie Kroes van de VVD zorgt er via de NMa voor dat de banken niet eerlijk kunnen concurreren in Nederland, met als gevolg veel te hoge hypotheken die over de rug van burgers geïnd worden. Zo 'eerlijk' is een VVD afgevaardigde bij de EU nu. In plaats van de landbouwsubsidies aan de kaak te stellen, krijgen banken de gelegenheid Nederlandse burgers leeg te trekken. Erg krom als je het mij vraagt.

Veel Nederlanders voelen zich misschien te goed voor het werk. Maar tegenwoordig wordt er gewoon erg slecht betaald in die sector. Tot een aantal jaar terug waren er genoeg Nederlanders, Marokkanen en Turken die in de tuinbouw wilden werken. Die lonen zijn finaal ingestort door enkele factoren:
- De regering Bak ellende (Cda+VVD) hebben de grenzen opengezet voor Polen en andere Oost-Europeanen, om zo arbeid goedkoper te krijgen.
- De energiemarkt is vrij gegeven (wederom CDA+VVD+D66), waardoor de kosten voor energie enorm omhoog gegaan zijn. Hierdoor dreigen vele tuinders aan het gas te gaan.
- Marktaandeel Ahold is door de prijzenoorlog gestegen, omdat concurrenten kapot zijn gegaan. Hierdoor heeft Ahold een veel te grote rol gekregen en kunnen boeren en tuinders gedwongen worden hun prijzen te laag te moeten verkopen. Nma weigert al jaren de positie van Ahold te onderzoeken. Wederom een regering (CDA+VVD) die dit heeft laten begaan.
- Ehec bacterie die erover is gegaan. Onnodige en grootschalige schade voor de tuinbouw door te rigoreus ingrijpen door de NL staat. Veel onnodige angstzaaierij vanuit een regering VVD+CDA+Wilders.

Al deze factoren leiden tot minimumlonen in de sector tuinbouw, terwijl de kosten de laatste jaren enorm gestegen zijn. Vind je het dan heel gek dat mensen op zoek gaan naar beter betaald werk?

Wat mij betreft werken er volop Nederlanders, Turken en Marokkanen in de tuinbouw. Deze burgers moeten gewoon werken, maar wel tegen een fatsoenlijk loon. Zeker als je bedenkt dat het verdomd zwaar werk is en je lichaam naar de kl0te gaat. Zelf zou ik graag een vaste baan hebben gehad in de tuinbouw als er fatsoenlijk betaald zou worden. Ja het is zwaar en vies werk, maar ik houd er wel van om flink bezig te zijn. Met mij zijn er nog zat die er zo over denken, maar tegenwoordig is er geen fatsoenlijk bestaan meer op te bouwen via die sector.

Danny, kom eens een keer een Jupilertje halen hier. Dan kan ik op een goede manier uitleggen hoe het er echt aan toe gaat op een agrarisch bedrijf.

Wat een generalisering zeg!
Ik woon in de achterbuurt, waar het grootste deel van de mensen kei en keihard werkt voor een minimumloontje. En dan als ze thuis zijn met een klein beetje geld voor de kinderen zorgen.
Blikken bier drinken met een zak chips op tafel? De hardwerkende burger betaalt niet alleen voor hun chips maar ook voor de zorgkosten die hieruit voort komen?
Haha kerel toch en jij zit op de universiteit?!
100 uur in de week werken betekent 68 uur over voor je vrije tijd en je rust, lijkt me sterk. Dan zal vast een leuke jeugd voor je zijn geweest.
En uiteraard horen jouw ouders lekker van hun pensioen en spaargeld te kunnen genieten, als je veel geld verdient is het logisch dat je een groter pensioen krijgt!
Maar de rest van je tekst geeft wel aan dat je een ongelofelijke plaat voor je kop hebt!

Het punt dat hij wil maken (denk ik) is dat er onder de groep mensen met een uitkering ook mensen zitten die prima met hun uitkering rond zouden kunnen komen, als ze gewoon wat zuiniger/gezonder zouden leven.

Niet om het één of ander, maar veel agricultuur in het buitenland wordt zwaar gesubsidieerd door Europa. Franse boeren soeperen bijna 50% van het landbouwbudget op om vast te kunnen aan de oude levensstijl. Daar komt die levensstijl nu onder druk te staan, vandaar dat er veel op Le Pen stemmen. Maar oneerlijk is het wel, want Nederlandse boeren en tuinders moeten al jaren innoveren of schaalvergroting toepassen om concurrerend te kunnen zijn. In dat opzicht is er sprake van oneerlijke concurrentie door landbouwsubsidies. Overigens levert de Nederlandse tuinbouw kwalitatief betere groente af dan het buitenland. Maar goed, Nederlandse tuinders exporteren dan ook flink naar het buitenland toe. Veel Nederlandse paprika's bijvoorbeeld, zijn slechtste kwaliteit. En voor de matige kwaliteit paprika's betaal je in de AH wel de volle mep. Bij andere supermarkten overigens ook. Ik ben bang dat de supermarkten in Nederland in dat opzicht een fors aandeel hebben in het kunstmatig hoog houden van de prijzen van groenten en fruit.

Ik vraag me echt af waar jij je informatie vandaan haalt, want je zit hier echt VOL-KO-MEN uit je nek te zwetsen zonder enige bronvermelding of steekhoudende argumentatie.
Ik studeer zelf al jaren een land- en tuinbouw gerichte studie in Wageningen. Ik zit aardig in de wereld van Nederlandse innovatie op dat gebied. Daarom weet ik er voldoende vanaf om te constateren dat jij er volkomen naast zit.
Zware subsidie op agricultuur in het buitenland? Waar haal je dat vandaan? Agricultuur is gewoon commercie. Daar valt geld in te verdienen. Als de arbeidskrachten in Spanje voordeliger zijn, de vergunningen goedkoper en de grond goedkoper, dan verhuis je je bedrijf naar Spanje! Met of zonder subsidie - vaker zonder.
Nederlandse boeren en tuinders zijn niet uniek in het opschalen van productiebedrijven. Je ziet inderdaad steeds meer dat kleinere bedrijfjes fuseren en grotere complexen vormen in areaal. Ook in het buitenland zie je deze ontwikkeling. Verder staat Nederland helemaal allene aan de top qua innovatie op het gebied van land- en tuinbouw. Heel de wereld kijkt op tegen ons exportproduct nummer één: (innovatie in) land- en tuinbouwproducten. Het is echt bullsh!t dat wij gedwongen worden oneerlijke concurrentie of andere verplichtingen om concurrerend te zijn. Wij zijn er als volkje goed in; zó goed zelfs dat wij er de handel mee bedrijven en de rest van de wereld op dat gebied tegen ons opkijkt.
Je uitspraak "de Nederlandse tuinbouw kwalitatief betere groente af dan het buitenland" is echt hilarisch :p Waarom zou dat zo zijn? Waarom importeren wij dan zoveel groenten? We produceren écht niet alles zelf hoor! Lees de verpakkingen maar eens goed in de Appie Heijn. Komkommer en paprika zal nu uit Nederland komen. Probeer het over drie maanden nog eens en verbaas je over de herkomst van diezelfde Albert Heijnse komkommer en paprika. Asperges...waar denk je dat die nu vandaan komen? Zou Nederland dan nu betere asperges kunnen bieden? Probeer eens met een een inhoudelijk argument te komen waarom wij Nederlanders betere groenten zouden maken. En waarom maken wij dan van die slechte paprikas? Ik kan je niet volgen. De beste groenten maar de slechtste paprikas komen uit Nederland...? Wat doen wij dan verkeerd met onze paprika-teelt? Er zijn bij deze groente vele classificaties in kwaliteit. Als jij een losse, rode paprika bij de AH haalt, is dat meestal A-kwaliteit, heel anders dan een B-keuze die versnipperd door de wokgroente pakketten gaat. Koop eens een pak bij de Lidl; kans is groot dat ook dit Duitse concern zijn paprikas bij een Nederlandse tuinder vandaan haalt. Maar koop eens tomaten en die kúnnen uit Spanje komen.

Ik wil me absoluut niet bezig houden met politiek in dit topic, maar de argumenten van Jupilerfreak zijn hier gewoon écht inhoudelijk onjuist.

(Die 90% Pool sloeg trouwens op 90% Poolse werknemers in de tuinbouwsector en niet op de inwoners van Rotterdam.)

Aangezien de gemeente verkiezingen er aan komen dacht ik geef deze een schopje.

Hoe staat het er nu voor in 2014??
Eigenlijk nog steeds het zelfde de zelfde partijen zijn tegen en de zelfde partij is voor.
Dat wil zeggen allen partijen zijn voor een verbod of verandering,met uitzondering van PVV maar die zijn maar in een paar gemeente te kiezen,daarom kan je dan beter op de plaatselijke partij kiezen is mijn mening.

Hier nog een stukje text wat ik tegen kwam hoe de PVV er over dacht.

De PVV-fractie is tegen een algeheel vuurwerkverbod. Het afsteken van vuurwerk is een traditie in Nederland. Een traditie die voor het merendeel van de bevolking als een feest wordt beschouwd. Ook de PVV gruwelt van de hinder en schade die vuurwerk op mens en dier veroorzaakt. Daarom zet de PVV in op harde straffen voor vandalen die vuurwerk gebruiken als middel om overlast en schade aan te brengen. Bij de PVV-fractie bestaat daarnaast de vrees dat een algeheel vuurwerkverbod een run zal veroorzaken op het afsteken van illegaal vuurwerk, wat nog meer schade zal veroorzaken voor mens en dier.

PVV en VVD zijn rechtse partijen; zowel landelijk als op gemeenteniveau: niet antivuurwerk. Met dank aan Ivo Opstelten die zich hard maakt voor onze traditie.

Waar je in ieder geval niet op moet stemmen zijn de volgende partijen:
Groen Links, Partij voor de dieren en de Christen Unie. Deze 3 partijen zijn verantwoordelijk voor de anti vuurwerk lobby.

PVV en VVD zijn rechtse partijen; zowel landelijk als op gemeenteniveau: niet antivuurwerk. Met dank aan Ivo Opstelten die zich hard maakt voor onze traditie.

Waar je in ieder geval niet op moet stemmen zijn de volgende partijen:
Groen Links, Partij voor de dieren en de Christen Unie. Deze 3 partijen zijn verantwoordelijk voor de anti vuurwerk lobby.

Ben je nou stiekem aan het pleiten voor 50+?
Hahahahaha!

Back
Bovenaan