Waarom wordt er toch steeds geroepen dat Geert Wilders onzin uitkraamt? Dat is nu net de enigste die géén onzin uitkraamt. De rest liegt en beticht elkaar van liegen. De enige die over de inhoud praat is Geert Wilders. En dat doet hij op een goede manier.
Ik wordt een beetje moe van die mensen die altijd maar roepen dat Geert Wilders een one issue partij heeft, dat hij altijd maar over de Islam praat etc etc. Nu heeft hij een extra speerpunt erbij en dat is Europa, nu roept iedereen in eens: "HIJ HEEFT HET ALLEEN MAAR OVER EUROPA!!!1!1!" Trieste mensen leven er in dit land. Mensen kunnen Wilders prima afkraken: "Hij haat Islam", "Hij roept maar wat", "ONE ISSUE PARTIJ!!111!!!1", "Dat is die man met dat gekke kapseltje", "Nieuwe Hitler", "We kunnen niet meer uit de Euro dan gaan we kapot!11!!!", "Het is gewoon een vieze nare populist!" En nog meer van dat soort onzin, maar echt inhoudelijke argumenten kunnen ze niet geven.
Mensen ***len elkaar maar wat na. Want als je openlijk uitkomt dat je PVV stemt ben je een tokkie zonder niveau. Pfft. Laat me niet lachen zeg.
Nee de mensen die dit jaar weer gewoon hun stem aan de PvdA geven, dat zijn juist de mensen die oogkleppen op hebben. Dat zijn de mensen die weer voorover buigen en roepen "We zijn genaaid, maar ach, weetje wat, prop 'm er nog maar even in joh! Kan mij het schelen". Kijk naar Utrecht (Wolfsen) kijk hoe 'goed' het gaat in Amsterdam (Cohen en van der Laan). Sterker nog, de Moslims stemmen niet eens meer op de PvdA omdat ze zich bedrogen voelen door de PvdA. Die gaan nu allemaal SP stemmen. The horror.
Oh ja die stemwijzer hoef je niet naar te kijken. Je moet gewoon de partij programma's door lezen of naar de debatten kijken en dan merk je vanzelf wel wie jou het meest aanspreekt. Ik volg de politiek op de voet, dagelijks. Voor mij is het de PVV. Laat ze het maar proberen.
Een blanco-stem is eigenlijk een stem zo van: "Kan mij het allemaal verrekken joh."
Interessant jouw stukje tekst.
Je zegt hier als eerste dat Geert Wilders de enige is die niet liegt en geen onzin uitkraamt?
Herinner je het breekpunt nog van 2010, waardoor hij ontzettend veel stemmers trok? Geert Wilders had als standpunt dat de aow leeftijd 65 zou moeten blijven, hier maakte hij ook een breekpunt van. De verkiezingsuitslag is bekend, de onderhandelingen zijn 2 uur bezig en Geert Wilders geeft zijn breekpunt al op.
Een voorbeeldje van het liegen anders wordt het een heel lang verhaal.
Al die politici verspreken zich/liegen, Mark Rutte in het bijzonder.
Om nou te zeggen dat Geert Wilders als enige niet liegt, is klinklare onzin.
Je zegt ook dat Geert Wilders geen onzin uitkraamt? Nou dat vind ik toch wel grappig, tik in op youtube 'grappige momenten Geert Wilders' en je hebt een paar uur aan onzin te pakken.
Ook hierbij geldt dat al die politici wel eens onzin uitkramen, maar Geert Wilders is hierin toch wel de recordhouder.
Verder geef je in je eerste alinea aan dat Geert Wilders over de inhoud praat.
Geert Wilders praat inderdaad op een goede manier over de inhoud bij bepaalde stellingen waarvan hij weet dat hij daar stemmen mee kan trekken.
Gister bij het verkiezingsdebat bijvoorbeeld haalde hij bij het onderwerp 'de zorg' drie keer Griekenland aan.
Ook was een van zijn beloftes dat hij nooit een moskee in zou stappen.
Ten eerste is dat erg naïef, zwaar tegen de islam zijn maar niet de mogelijkheid nemen om het van dichtbij te bekijken.
Ten tweede heb ik als kiezer helemaal niks aan de belofte dat Geert Wilders nooit een moskee in zou stappen, als ik pvv zou stemmen zou ik dat niet doen door de belofte dat Geert Wilders nooit van zijn leven een moskee in zou stappen. Of begrijp ik die belofte nou totaal verkeerd haha.
In je tweede alinea geef je aan dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden, dit is inderdaad waar alleen beperkt zich dit tot de internetforums.
Jouw post is nou ook niet bepaald inhoudelijk.
Er zijn de laatste jaren tientallen collumns uitgekomen die met een hoop argumenten duidelijk hun mening geven over de pvv en over Geert Wilders.
En de term one-issue partij betekent niet zozeer dat ze in het partijprogramma maar een ding hebebn opgenomen, maar dat ze zich richten op een onderwerp in het algemeen. Nou in 2010 ging het bij Geert Wilders bijna altijd over de islam, valt niet echt te ontkennen toch? En de laatste verkiezings debatten krijgt hij het voor elkaar om bij elke stelling Griekenland erbij te halen, met wat woordgrappen de lachers op zijn hand te krijgen en vervolgens weer wat stemmers te hebben getrokken.
In Tilburg had de pvv een verkiezingsprogramma speciaal voor amarant (opvangplek voor verstandelijk en geestelijk gehandicapten) gemaakt.
Hier bleek ook uit dat het een one-issue partij is, het ging er namelijk alleen over hoe de pvv op kwam voor dieren en het dierenwelzijn.
Mensen die openlijk uitkomen pvv de stemmen zijn niet gelijk tokkies dat ben ik met je eens, iedereen heeft het recht op een eigen mening.
Je derde alinea waarin je aangeeft dat pvda stemmers oogkleppen ophebben vind ik absurd.
Het gaat op het moment ontzettend slecht in nederland, dat is iets van de laatste jaren.
De laatste jaren hebben we alleen maar een rechts kabinet gehad! Rechts had de meerderheid in de kamer om wetsvoorstellen aan te nemen en dergelijken.
En dan nog wordt de schuld bij links gelegd, dat vind ik persoonlijk vreemd.
We hebben al een hele tijd geen links kabinet meer gehad, in die tijd is het totaal misgelopen in Nederland en toch krijgt links de schuld.
Lijkt me niet geheel logisch.
En in Amsterdam en Utrecht is het inderdaad niet helemaal lekker gegaan, daar zaten inderdaad mensen van de PVDA als burgemeester.
Je hebt het hier dan wel over 2 van de grootste steden van Nederland, dus ik vraag me af of een vvd-er het nou zoveel beter had gedaan maar dat is speculeren.
Ook is het niet zo dat de burgemeester het in zijn eentje voor het zeggen heeft, daar maken veel mensen al een grote denkfout.
In je vierde alinea geef je aan dat je niet naar de stemwijzer hoeft te kijken, maar naar de partijprogrammas en de debatten.
De stemwijzer gaat juist over de partijprogrammas. De stemwijzer stelt 30 vragen op aan de hand van het partijprogramma, en berekent zo met welke partij jij het het meeste eens bent.
Natuurlijk is het niet zo dat als je de stemwijzer in hebt gevuld je alles van het partijprogramma afweet dus ik zou aanraden dit altijd door te lezen!
Debatten daar zou ik ook naar kijken, maar ik zou geen oordeel geven aan de hand van de debatten!!
Leuk en handig als de partijleider goed of slecht kan debateren, dit verandert echter helemaal niks aan het partijprogramma.
In je vijfde en laatste alinea geef je aan dat blancostemmers het allemaal niks verrekt?
Ik vind niet dat jij degene bent hierover te oordelen, maargoed.
Mensen die de moeite nemen om naar het stembureau te gaan en blanco te stemmen zullen hier vast een reden voor hebben.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er allemaal niet meer in geloven, maar toch gewend zijn om al jaren te stemmen en daardoor maar blanco stemmen.
Mensen die het allemaal niks verrekt gaan echt niet naar dat stembureautje toe om vervolgens blanco te stemmen. Die blijven lekker met een pilsje op de bank liggen, of achter het bureau de laatste hand leggen aan de jaarverslagen.
Mijn mening: Stem wat je wilt stemmen, maar zoek goed uit wat het beste bij je past en loop niet mee met de kudde!
Mijn persoonlijke mening: Rechts is het de afgelopen jaren niet gelukt, of links het gaat lukken dat weet nog niemand maar ik zou zeggen geef links eens de kans te laten zien wat ze in huis hebben.
Stem voor de (werkende) burger en niet voor de rijke ondernemer.