Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

De allerbelangrijkste stem is er een tegen Europa.

Zelf stem ik voor de PVV, ongeacht of ze voor of tegen een verbod zijn.

Ik ben van mening dat "eens een stem altijd een stem". Ik heb mijn eerste stem ooit in me leven in 2010 op de PVV uitgebracht en dus blijf ik ook bij die partij.

Maar goed, uiteindelijk lijkt mij, dat het niet uitmaakt op wie je stemt.

Want, rondom vuurwerk. Zolang mensen het haten en er dus dingen tegen doen om te zorgen dat er toch een verbod komt, staat elke partij machteloos.

Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) pleit voor vliegende politiebrigades die grenscontroles moeten uitvoeren. De controleteams zouden moeten worden opgericht met inzet vanuit buurlanden Duitsland en België.

Dat heeft de demissionaire VVD-bewindsman dinsdag gezegd bij een bezoek aan de grensovergang Oldenzaal, aldus De Telegraaf. Teeven meent dat de vliegende brigade die nu optreedt langs de snelweg A1 bij de grens met Duitsland intussen zijn nut heeft bewezen.

Eind deze maand verschijnt een rapport over het controleteam, dat in 2008 bij wijze van experiment in de regio Twente werd ingevoerd. Sindsdien heeft de brigade volgens Teeven 2700 delicten geconstateerd, uiteenlopend van drugssmokkel en geweldscriminaliteit tot mensenhandel.

bron

Je zal maar in Twente wonen en een rondje Duitsland willen doen zeg.

Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) pleit voor vliegende politiebrigades die grenscontroles moeten uitvoeren. De controleteams zouden moeten worden opgericht met inzet vanuit buurlanden Duitsland en België.

Dat heeft de demissionaire VVD-bewindsman dinsdag gezegd bij een bezoek aan de grensovergang Oldenzaal, aldus De Telegraaf. Teeven meent dat de vliegende brigade die nu optreedt langs de snelweg A1 bij de grens met Duitsland intussen zijn nut heeft bewezen.

Eind deze maand verschijnt een rapport over het controleteam, dat in 2008 bij wijze van experiment in de regio Twente werd ingevoerd. Sindsdien heeft de brigade volgens Teeven 2700 delicten geconstateerd, uiteenlopend van drugssmokkel en geweldscriminaliteit tot mensenhandel.

bron

Je zal maar in Twente wonen en een rondje Duitsland willen doen zeg.

Pak je pijl en boog maar, want klinkt weer ernstig als een proef ballon.
Ik vind het echt irritant, er wordt van alles geroepen en beloofd tijdens de campagnes.
Maar als de grijze dakduiven weer in de 2de kamer zitten te koeren, dan worden alles belooftes van tafel geveegd.

Pak je pijl en boog maar, want klinkt weer ernstig als een proef ballon.
Ik vind het echt irritant, er wordt van alles geroepen en beloofd tijdens de campagnes.
Maar als de grijze dakduiven weer in de 2de kamer zitten te koeren, dan worden alles belooftes van tafel geveegd.

Nederland heeft een tijd terug op de ***** gehad wegens het schenden van het SChengen-akkoord. Dus ze zijn wel degelijk bezig met dit soort grenscontroles. Met de VVD ga je gratis naar een politiestaat ja.

Grappig die profielen die ze opgesteld hebben bij het NKO. Ik zie mezelf gezien de keuzes nergens terug. Moet eerlijk zeggen dat ik in het algemeen nog geen idee heb waar ik op ga stemmen. Toegespitst op het onderwerp vuurwerk is dit NOG lastiger. Niet alleen wisselt de stelling van een partij nogal, meestal onder invloed van publieke opinie, maar ook zijn er binnen partijen sterke verschillen per persoon.

De VVD is daar een goed voorbeeld van. Zo was er drie jaar geleden een dame die "handenafvanvuurwerk.nl" startte. Dit bleek een eenmans (vrouws) actie waar de partij geen collectieve mening over gaf. Het standpunt bleek bij navraag in Den Haag anders in elkaar te zitten.

Ik kan een lijst aan voorbeelden erbij halen, want we hebben dit in het verleden diverse malen onder de loep gelegd, maar het is zonde van de tijd. Zoals met ieder ander onderwerp is het gewoon niet te zeggen wat een partij doet als een keuze of beslissingsmoment zich voordoet. Uitgezonderd Groen Links en de PvdD dan wellicht, want die winden geen doekjes om hun verbodswensen. Weet je in elk geval waar je het beste NIET op stemt als vuurwerk je leven of brood is.

Verder weet ik het echt niet. Later deze week maar eens de kieswijzer doen. Kijken waar ik als "gelovig persoon" met een "goede baan", wonend in de randstad op uitkom. To be continued ;)

Waarom wordt er toch steeds geroepen dat Geert Wilders onzin uitkraamt? Dat is nu net de enigste die géén onzin uitkraamt. De rest liegt en beticht elkaar van liegen. De enige die over de inhoud praat is Geert Wilders. En dat doet hij op een goede manier.

Ik wordt een beetje moe van die mensen die altijd maar roepen dat Geert Wilders een one issue partij heeft, dat hij altijd maar over de Islam praat etc etc. Nu heeft hij een extra speerpunt erbij en dat is Europa, nu roept iedereen in eens: "HIJ HEEFT HET ALLEEN MAAR OVER EUROPA!!!1!1!" Trieste mensen leven er in dit land. Mensen kunnen Wilders prima afkraken: "Hij haat Islam", "Hij roept maar wat", "ONE ISSUE PARTIJ!!111!!!1", "Dat is die man met dat gekke kapseltje", "Nieuwe Hitler", "We kunnen niet meer uit de Euro dan gaan we kapot!11!!!", "Het is gewoon een vieze nare populist!" En nog meer van dat soort onzin, maar echt inhoudelijke argumenten kunnen ze niet geven.

Mensen ***len elkaar maar wat na. Want als je openlijk uitkomt dat je PVV stemt ben je een tokkie zonder niveau. Pfft. Laat me niet lachen zeg.

Nee de mensen die dit jaar weer gewoon hun stem aan de PvdA geven, dat zijn juist de mensen die oogkleppen op hebben. Dat zijn de mensen die weer voorover buigen en roepen "We zijn genaaid, maar ach, weetje wat, prop 'm er nog maar even in joh! Kan mij het schelen". Kijk naar Utrecht (Wolfsen) kijk hoe 'goed' het gaat in Amsterdam (Cohen en van der Laan). Sterker nog, de Moslims stemmen niet eens meer op de PvdA omdat ze zich bedrogen voelen door de PvdA. Die gaan nu allemaal SP stemmen. The horror.

Oh ja die stemwijzer hoef je niet naar te kijken. Je moet gewoon de partij programma's door lezen of naar de debatten kijken en dan merk je vanzelf wel wie jou het meest aanspreekt. Ik volg de politiek op de voet, dagelijks. Voor mij is het de PVV. Laat ze het maar proberen.

Een blanco-stem is eigenlijk een stem zo van: "Kan mij het allemaal verrekken joh."

Interessant jouw stukje tekst.
Je zegt hier als eerste dat Geert Wilders de enige is die niet liegt en geen onzin uitkraamt?
Herinner je het breekpunt nog van 2010, waardoor hij ontzettend veel stemmers trok? Geert Wilders had als standpunt dat de aow leeftijd 65 zou moeten blijven, hier maakte hij ook een breekpunt van. De verkiezingsuitslag is bekend, de onderhandelingen zijn 2 uur bezig en Geert Wilders geeft zijn breekpunt al op.
Een voorbeeldje van het liegen anders wordt het een heel lang verhaal.
Al die politici verspreken zich/liegen, Mark Rutte in het bijzonder.
Om nou te zeggen dat Geert Wilders als enige niet liegt, is klinklare onzin.
Je zegt ook dat Geert Wilders geen onzin uitkraamt? Nou dat vind ik toch wel grappig, tik in op youtube 'grappige momenten Geert Wilders' en je hebt een paar uur aan onzin te pakken.
Ook hierbij geldt dat al die politici wel eens onzin uitkramen, maar Geert Wilders is hierin toch wel de recordhouder.
Verder geef je in je eerste alinea aan dat Geert Wilders over de inhoud praat.
Geert Wilders praat inderdaad op een goede manier over de inhoud bij bepaalde stellingen waarvan hij weet dat hij daar stemmen mee kan trekken.
Gister bij het verkiezingsdebat bijvoorbeeld haalde hij bij het onderwerp 'de zorg' drie keer Griekenland aan.
Ook was een van zijn beloftes dat hij nooit een moskee in zou stappen.
Ten eerste is dat erg naïef, zwaar tegen de islam zijn maar niet de mogelijkheid nemen om het van dichtbij te bekijken.
Ten tweede heb ik als kiezer helemaal niks aan de belofte dat Geert Wilders nooit een moskee in zou stappen, als ik pvv zou stemmen zou ik dat niet doen door de belofte dat Geert Wilders nooit van zijn leven een moskee in zou stappen. Of begrijp ik die belofte nou totaal verkeerd haha.
In je tweede alinea geef je aan dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden, dit is inderdaad waar alleen beperkt zich dit tot de internetforums.
Jouw post is nou ook niet bepaald inhoudelijk.
Er zijn de laatste jaren tientallen collumns uitgekomen die met een hoop argumenten duidelijk hun mening geven over de pvv en over Geert Wilders.
En de term one-issue partij betekent niet zozeer dat ze in het partijprogramma maar een ding hebebn opgenomen, maar dat ze zich richten op een onderwerp in het algemeen. Nou in 2010 ging het bij Geert Wilders bijna altijd over de islam, valt niet echt te ontkennen toch? En de laatste verkiezings debatten krijgt hij het voor elkaar om bij elke stelling Griekenland erbij te halen, met wat woordgrappen de lachers op zijn hand te krijgen en vervolgens weer wat stemmers te hebben getrokken.
In Tilburg had de pvv een verkiezingsprogramma speciaal voor amarant (opvangplek voor verstandelijk en geestelijk gehandicapten) gemaakt.
Hier bleek ook uit dat het een one-issue partij is, het ging er namelijk alleen over hoe de pvv op kwam voor dieren en het dierenwelzijn.
Mensen die openlijk uitkomen pvv de stemmen zijn niet gelijk tokkies dat ben ik met je eens, iedereen heeft het recht op een eigen mening.
Je derde alinea waarin je aangeeft dat pvda stemmers oogkleppen ophebben vind ik absurd.
Het gaat op het moment ontzettend slecht in nederland, dat is iets van de laatste jaren.
De laatste jaren hebben we alleen maar een rechts kabinet gehad! Rechts had de meerderheid in de kamer om wetsvoorstellen aan te nemen en dergelijken.
En dan nog wordt de schuld bij links gelegd, dat vind ik persoonlijk vreemd.
We hebben al een hele tijd geen links kabinet meer gehad, in die tijd is het totaal misgelopen in Nederland en toch krijgt links de schuld.
Lijkt me niet geheel logisch.
En in Amsterdam en Utrecht is het inderdaad niet helemaal lekker gegaan, daar zaten inderdaad mensen van de PVDA als burgemeester.
Je hebt het hier dan wel over 2 van de grootste steden van Nederland, dus ik vraag me af of een vvd-er het nou zoveel beter had gedaan maar dat is speculeren.
Ook is het niet zo dat de burgemeester het in zijn eentje voor het zeggen heeft, daar maken veel mensen al een grote denkfout.
In je vierde alinea geef je aan dat je niet naar de stemwijzer hoeft te kijken, maar naar de partijprogrammas en de debatten.
De stemwijzer gaat juist over de partijprogrammas. De stemwijzer stelt 30 vragen op aan de hand van het partijprogramma, en berekent zo met welke partij jij het het meeste eens bent.
Natuurlijk is het niet zo dat als je de stemwijzer in hebt gevuld je alles van het partijprogramma afweet dus ik zou aanraden dit altijd door te lezen!
Debatten daar zou ik ook naar kijken, maar ik zou geen oordeel geven aan de hand van de debatten!!
Leuk en handig als de partijleider goed of slecht kan debateren, dit verandert echter helemaal niks aan het partijprogramma.
In je vijfde en laatste alinea geef je aan dat blancostemmers het allemaal niks verrekt?
Ik vind niet dat jij degene bent hierover te oordelen, maargoed.
Mensen die de moeite nemen om naar het stembureau te gaan en blanco te stemmen zullen hier vast een reden voor hebben.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er allemaal niet meer in geloven, maar toch gewend zijn om al jaren te stemmen en daardoor maar blanco stemmen.
Mensen die het allemaal niks verrekt gaan echt niet naar dat stembureautje toe om vervolgens blanco te stemmen. Die blijven lekker met een pilsje op de bank liggen, of achter het bureau de laatste hand leggen aan de jaarverslagen.
Mijn mening: Stem wat je wilt stemmen, maar zoek goed uit wat het beste bij je past en loop niet mee met de kudde!
Mijn persoonlijke mening: Rechts is het de afgelopen jaren niet gelukt, of links het gaat lukken dat weet nog niemand maar ik zou zeggen geef links eens de kans te laten zien wat ze in huis hebben.
Stem voor de (werkende) burger en niet voor de rijke ondernemer.

Ik weet niet hoor, maar als wekende burger heb je toch echt ondernemers nodig, of moet iedereen ambtenaar worden.

Ik weet niet hoor, maar als wekende burger heb je toch echt ondernemers nodig, of moet iedereen ambtenaar worden.

Ja heb je helemaal gelijk in!
Ik bedoel ook niet de ondernemer van de supermarkt of de eigenaar van een eigen bedrijfje.
Ik bedoel meer die topverdieners die elk jaar een bonus meekrijgen ter waarde van 20 villas.
Zou je nog verbazen hoeveel invloed zij in de politiek hebben.
En dat moet maar eens afgelopen zijn vind ik.

Heb jij als zelfstandige de afgelopen jaren nog iets van voordeel gehad?
Hoor namelijk al jaren dat de tuinders hier weinig merken van voordelen. Ik hoor vooral geklaag over de energiekosten en de invloed die de supers hebben op de prijs van groenten.

Heb jij als zelfstandige de afgelopen jaren nog iets van voordeel gehad?
Hoor namelijk al jaren dat de tuinders hier weinig merken van voordelen. Ik hoor vooral geklaag over de energiekosten en de invloed die de supers hebben op de prijs van groenten.

Voordeel niet veel Dan, maar als er een links kabinet had gezeten, zat ik nu in de bijstand. Dan had de arbeid 10% duurder geweest en waren voor ons de energiekosten meer dan verdubbeld.
Wel word ik onderhand schijtziek van al die lijntjes die er lopen tussen de politiek enerzijds en de banken en multi-nationals anderzijds. Zo'n Nelie Kroes, die vanuit Europa de NMA aanstuurt, maar tegelijkertijd lid is van de RvC van ABN Amro, Eneco en Shell, dat kan natuurlijk echt niet. Dat geldt trouwens ook voor de ex-lijsttrekkers van PvdA en GroenLinks, waarmee ik uiteindelijk wil zeggen dat de hele politiek bestaat uit allerlei verstrengelde belangetjes.

Heel verhaal, @Nederlandsvuurwerk. Maar als partij moet je nooit breekpunten formuleren. Dat is heel stom geweest van Wilders ja. We leven in een democratie en we zullen het samen moeten doen. Je kunt als partij niet alles erdoor krijgen wat je graag wilt.

Verder is Nederlands vrij linksig. Ik erger me dan soms ook kapot aan die bekrompen stomme visie van mensen. En dan maakt het me nog niet uit of dit een linkse of rechtse mening is, maar een land krijgt inderdaad de overheid/het kabinet dat het verdient. Dat we nu in deze problemen zitten ligt niet aan dat we nu toevallig eens een keer een rechts kabinet hebben gehad. Dat gaat al veel verder terug uit de tijd van Woutertje Bos en Meneer Balkenende. Net zoals dat je Griekenland nooit in 3 jaar tijd kunt hervormen gaat ook dit probleem niet over 3 jaar terug, maar over langer terug. Er wordt NIET bezuinigd. Er worden lasten verzwaard. Dat is het probleem, en dit gaat al heel lang zo. Men wordt voorgehouden dat er bezuinigd wordt (want alles wordt duurder, dus dat heet dan ineens bezuinigen) en we trappen er weer in. Bezuinig nou een keer echt door die bobo's hun hoge salaris af te pakken, die kunnen best wat missen. Flikker niet meer onnodig geld weg aan faal-landen als Griekenland en Spanje. En laten we nu niet ervoor zorgen dat in een crisis de koopkracht achteruit gaat terwijl we het nu nodig hebben.

Is toch prachtig wat links ons weer geflikt heeft met het ESM verdrag en het Kunduz-akkoord? Valt met trouwens ook tegen dat Rutte hier aan mee deed. En alles wat daarin besproken is spreekt iedereen nu weer tegen. Echt, humor om te lachen. Normaal als er geen kabinet meer is, worden er geen belangrijke beslissingen meer genomen. Maar nu ineens wel. Er moest namelijk bezuinigd worden. Wie kan mij dan vertellen waarom er in godsnaam 10 miljoen in NATUUR wordt gepompt? Het moet echt niet gekker worden. En zo waren er nog meer beslissingen waarbij er niet bezuinigd wordt, maar waar er gegraaid wordt bij de burger. Uit onze portemoneetjes. Terwijl het eigenlijk bij die bobo's uit de portemoneetjes moet, waar een Balkenende-norm voor was uitgevonden maar waar schijnbaar iedereen schijt aan heeft en veel meer geld krijgt plus bonussen. Daar hoef je geen PVV-er voor te zijn hoor om dat te zien.

Oh ja je had het trouwens nog over filmpjes met Geert die onzin uitkraamt. Dat is altijd nog subjectief. Ik vind het namelijk geen onzin. Het is helder wat Geert verteld. Ook de normale burger die niet elke dag de politiek volgt kan hem volgen. Maar bij de rest van de kamer gaat ze dat vrijwel niet lukken. En vinden dat het onzin is dat Geert mag zeggen wat hij wil, vind ik dan weer een beetje raar. Als Geert niet in een Moskee wil komen, dan toch niet? Iedereen mag vinden en doen wat die wil in Nederland. Dat is het mooie.

Om trouwens het debat van gister aan te halen: Wat was dat een debat om op te kakken zeg. Vooral die laatste vraag aan Dhr. Samsom was tenenkrommend en toonde het niveau van de hele uitzending aan: "Mag de vader van Maxima komen als Alexander voor de troonopvolging gaat?" PFFFF

Wauw dat is echt complete onzin. Heb geen eens zin om er op in te gaan eigenlijk, Jupilerfreak.

Heftig discussie topic dit. Mijn stem is zowiezo pvv geert wilders. Hij is mijn held in elk opzicht. Wat men ervan denkt interesseerd me niet. Accepteer iedereen zijn keuze op wie hij/zij stemt en breng je stem uit op 12 september

Post degene die 1 pagina terug nog gepost heeft dat bij de meest rechtse partij(pvv) weinig gegevens zijn om onderzoek te doen wie er nou op stemt. :D

Wauw dat is echt complete onzin. Heb geen eens zin om er op in te gaan eigenlijk, Jupilerfreak.

Komt gewoon voort uit onderzoeksresultaten hoor. Heeft daarnaast te maken met basale logica.

Het principe is simpel. Crisis heeft te maken met schaarste. En als iets schaars is, moet je genoegen nemen met minder. Vroeger betekende dat concreet dat je minder vlees of bessen had. Nu krijgt een dergelijke situatie de term 'bezuinigingen' toe bedeeld. Zo zijn er nog vele 'logische' denkwijzen waar men terug op valt als er hommeles. Deze denkwijzen zouden worden geschaard onder 'rechts'. Dus is er stront aan de knikker, dan vallen mensen automatisch terug op een vrij traditioneel denkpatroon. Is ook logisch, want als er écht hommeles uitbreekt, heb je niet de tijd om uitgebreid na te gaan zitten denken. Doe je dat namelijk wel, dan kan dat betekenen dat je verder in de problemen komt.

@RickB grappig dat je je zelfs als rechts beschouwd maar tegelijkertijd erg links blijkt te zijn. De rijke Nederlander extra belasting laten betalen, geen geld naar Europa. Je zou bijna SP kunnen stemmen :wink:

De Balkenende norm is niet uitgevonden voor het bedrijfsleven als jij een commercieel bedrijf hebt mag je daar zoveel aan verdienen als je zelf wilt. De Balkenende norm is alleen in het leven geroepen om iedereen die een functie heeft bij de overheid niet meer mag verdienen dan de Minister President.

@RickB grappig dat je je zelfs als rechts beschouwd maar tegelijkertijd erg links blijkt te zijn. De rijke Nederlander extra belasting laten betalen, geen geld naar Europa. Je zou bijna SP kunnen stemmen :wink:

De Balkenende norm is niet uitgevonden voor het bedrijfsleven als jij een commercieel bedrijf hebt mag je daar zoveel aan verdienen als je zelf wilt. De Balkenende norm is alleen in het leven geroepen om iedereen die een functie heeft bij de overheid niet meer mag verdienen dan de Minister President.

ik ben geen kenner van politiek maar de meeste mensen stemmen toch op het gezicht,of karakter gevoel.dus als je het op die manier bekijkt heeft iedereen gelijk(altans dat vinden ze zelf),er zijn maar weinig mensen die van de vijf grootste een program halen en gaan bestuderen.dan heb je nog de mensen die ergens op stemmen omdat opa papa etc daarop hebben gestemd,ook niet echt slim want over de jaren zijn de partijen ook niet meer hetzelde kijk maar naar pvda vroeger een echte arbeiders partij nu wat mij betreft een waar de wind waait partij.en ik las hier iets over draaien ach dat doen allemaal we hebben nou eenmaal een coalitie systeem,ik denk als je alle partijen een jaar de kans zou geven in hun eentje dan zie je pas hun ware gezicht.

Back
Bovenaan