Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

man man man, wat staat dit topic vol met onzin.
Alsof je moet stemmen op een partij die alleen tegen het vuurwerkverbod is. Ik denk dat de overige 364 of 365 toch wat belangrijker zijn dan die ene dag van vuurwerk afsteken. Alsof er niks anders bestaat dan alleen vuurwerk afsteken op een dag.

De islam, die onderdeel is van de meegenomen culturen door immigranten is een achterlopende barbaarse cultuur waarin alles wat voor ons normaal is als slecht wordt gezien. Vrouwen zijn minderwaardig, vrouwen zonder hoofddoek of burka zijn hoeren die je mag verkrachten, h0mo's moeten gedood worden, ongelovigen ook, drugs en prostitutie zijn door en door slecht en werperpelijk: vrijheid bestaat niet in de islam. Er is een grote groep fanatieke moslims die Nederland en haar volk minacht en discrimineert. De oude vrouwtjes die worden overvallen zijn niet voor niks allemaal Nederlanders, dat doen die lui niet bij een vrouwtje met een hoofddoek. Verkrachtingen, overvallen, allemaal bij Nederlanders en niet bij de mede-migranten. Bovendien kosten alle problemen die deze cultuurbotsingen met zich meebrengen miljarden, die u mag betalen dadelijk met die bezuinigingen.

Dit is toch wel de grootste onzin die ik in hier gezien. De islam is een geloof net als het christendom, heeft niks met cultuur te maken. Overgens is wel erg duidelijk waarom jij een PVV stemmertje bent. Alles generaliseren en alles maar afschuiven op de islam. Ik vraag me af in hoeverre jij uberhaupt contact hebt met mensen uit die gemeenschap dat je zo zwart wit denkt over een hele groep mensen. En welke cultuurbotsingen die miljarden kosten? vul dat eens aan met voorbeelden en bronnen. En dan een vorm van haat inpraten met 'die u mag betalen dadelijk met die bezuinigingen'. Dus jij wil beweren dat alle bezuinigingen komen omdat we een aantal moslims in Nederland hebben? Vrijheid bestaat niet in islam? En jij wil beweren dat drugs en prostitutie dan wel goed is? Alsof iedere moslim daadwerkelijk zo denkt. Kom nou zeg. Typisch PVV.
Ik kan kort zijn en zeggen: je kijkt weg van de problemen, en dat is het. Maar dan is het natuurlijk meteen weer van "is dat alles?" Nee, er zit echt heel veel achter, ik heb dit echt goed doordacht allemaal, en ik ben echt niet de een of andere kortzichtige racist of stommeling of zo.

De cultuurbotsingen kosten uiteraard miljarden, wat denk je van politie hulpprojecten, uitkeringen, herstel van schade... De multiculturele samenleving kost volgens berekeningen van een of andere bureau 7,2 miljard euro per jaar, daarin zijn alle voordelen ook verrekend. Zie het hier ook ruim, niet alleen de islam, maar ook andere cultuurbotsingen en andere effecten van de multiculturele samenleving kosten geld.

Natuurlijk niet ALLE bezuinigingen. Je leest wat je wil dat er staat, want zoiets heb ik helemaal niet gezegd. Dit heeft ook al helemaal niks met haat te maken. Zeggen dat iets geld kost is bij jou automatisch haat inpraten? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we gezamenlijk een flinke prijs betalen voor iets waar je helemaal niks aan hebt. Nu zijn die lui hier, en dan? Ze hadden er net zo goed niet kunnen zijn.

Wat moslims betreft, dat is lastig, want niet iedere moslim is hetzelfde, het blijven mensen. Ik geloof dat er een aantal hopeloze gevallen zijn, mensen die echt niet met de Nederlandse vrijheden kunnen omgaan, maar dat er ook tussen zitten die dat met de juiste stimulansen zouden willen. Heel veel moslims zijn kinderen, die hebben het geloof van thuis meegekregen en zijn niet in staat een eigen keuze te maken, beseffen niet wat de religie betekent. Anderen maken misbruik en hebben echt kwade bedoelingen maar zeggen van niet. Het is moeilijk om over moslims in het algemeen iets te zeggen, maar een ding is zeker, per definitie: moslims geloven in de koran. Dus in de koran kun je lezen hoe een moslim zou moeten denken. Verzen van vrede en terreur, alles staat erin, wat moet je dan geloven? Mijn interpretatie: vrede en terreur kan niet allebei tegelijk, dus ik vertrouw het niet, zo simpel. Als iemand jou afwisselend zegt te haten en dan weer lief te hebben word je ook wantrouwend. Tot zover de theorie, dit gekoppeld aan de praktijk: oude vrouwtjes beroven, overvallen, vernielingen, discriminatie, noem het allemaal maar op. Lijkt mij dat er echt een serieus probleem is waar je de ogen niet voor kunt sluiten.

Ik kan kort zijn en zeggen: je kijkt weg van de problemen, en dat is het. Maar dan is het natuurlijk meteen weer van "is dat alles?" Nee, er zit echt heel veel achter, ik heb dit echt goed doordacht allemaal, en ik ben echt niet de een of andere kortzichtige racist of stommeling of zo.

De cultuurbotsingen kosten uiteraard miljarden, wat denk je van politie hulpprojecten, uitkeringen, herstel van schade... De multiculturele samenleving kost volgens berekeningen van een of andere bureau 7,2 miljard euro per jaar, daarin zijn alle voordelen ook verrekend. Zie het hier ook ruim, niet alleen de islam, maar ook andere cultuurbotsingen en andere effecten van de multiculturele samenleving kosten geld.

Natuurlijk niet ALLE bezuinigingen. Je leest wat je wil dat er staat, want zoiets heb ik helemaal niet gezegd. Dit heeft ook al helemaal niks met haat te maken. Zeggen dat iets geld kost is bij jou automatisch haat inpraten? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we gezamenlijk een flinke prijs betalen voor iets waar je helemaal niks aan hebt. Nu zijn die lui hier, en dan? Ze hadden er net zo goed niet kunnen zijn.

Wat moslims betreft, dat is lastig, want niet iedere moslim is hetzelfde, het blijven mensen. Ik geloof dat er een aantal hopeloze gevallen zijn, mensen die echt niet met de Nederlandse vrijheden kunnen omgaan, maar dat er ook tussen zitten die dat met de juiste stimulansen zouden willen. Heel veel moslims zijn kinderen, die hebben het geloof van thuis meegekregen en zijn niet in staat een eigen keuze te maken, beseffen niet wat de religie betekent. Anderen maken misbruik en hebben echt kwade bedoelingen maar zeggen van niet. Het is moeilijk om over moslims in het algemeen iets te zeggen, maar een ding is zeker, per definitie: moslims geloven in de koran. Dus in de koran kun je lezen hoe een moslim zou moeten denken. Verzen van vrede en terreur, alles staat erin, wat moet je dan geloven? Mijn interpretatie: vrede en terreur kan niet allebei tegelijk, dus ik vertrouw het niet, zo simpel. Als iemand jou afwisselend zegt te haten en dan weer lief te hebben word je ook wantrouwend. Tot zover de theorie, dit gekoppeld aan de praktijk: oude vrouwtjes beroven, overvallen, vernielingen, discriminatie, noem het allemaal maar op. Lijkt mij dat er echt een serieus probleem is waar je de ogen niet voor kunt sluiten.

Ik lees wat ik wil lezen en jij verteld hier dat het door cultuurbotsingen komt dat we moeten bezuinigen en dat de gewone burger hier allemaal moet voor opdraaien. Wat betekent dat je andere mensen wil mee trekken in je politieke gedachten dat cultuurbotsingen alleen maar geld veroorzaken door in te spelen op de gedachte, het kost ons allemaal geld dus we moeten het ons allemaal heel erg aantrekken en zorgen dat we zo snel mogelijk van de Islam af komen. Net als dat Adolf Hitler de Joden de schuld gaf dat het slecht ging omdat die alle goede banen hadden.

Overens zeg jij 'een één of ander bureau'. Dit lijkt me niet echt een betrouwbare bron. Dat heel veel moslims kinderen zijn dat zal best zo wezen maar dat is met christenen overgens net zo. Dat die nog niet voor hun zelf kunnen beslissen kunnen de christelijke kindertjes ook niet. Overgens zijn de mensen die jij bedoeld die terreur zaaien ook niet de soort moslims die je hier in Nederland vind, jij bedoeld de Wahabi's en Salafi's(dat is een tak binnen de Islam) In Nederland heb je voor het meer en deel soennieten en shi'ieten. De moslims lezen de Quran, dat klopt. Alleen is de Quran erg gedateerd en zijn er alleen de Salafi's en de Wahabi's die letterlijk lezen wat er staat, het is aan ieder zelf hoe hij/zij dit opvat. De christenen lezen de Bijbel. Als je op het internet vergelijkingen zoekt tussen de Bijbel en de Quaran zul je lezen dat de Bijbel net zo geweldadig is als de Quran dat is. In sommige gevallen is de Bijbel nog veel geweldadiger.

Overgens klopt er ook niks van het feit dat het lezen van de Quran met het haat zaaien en lief hebben te maken heeft met oude vrouwtjes beroven en vernielingen plegen. Dit staat nergens in de Quran genoemd en is gewoon het trekken van verkeerde conclusies. In de hoop om toch de Islam in een slecht daglicht te zetten.

Ik heb zelf een aantal zeer gelovige moslim vrienden en die zijn het absoluut niet eens met de Salafi's en Wahabis als moslims worden gezien, sterker nog, ze vinden dat zij de naam van Islam niet eens mogen gebruiken in hun Jihad omdat de Quran zegt om onschuldigen niet te doden.
Overgens ben ik zelf een christen en niet eens een moslim.

Leuk dat nu de moslims en de koran hier aangepakt worden maar ook in de bijbel min of meer de basis van onze cultuur staan dit soort teksten...

Leviticus 18:22
"Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk."

Leviticus 11: 7-8
"7 Zwijnen hebben wel volledig gespleten hoeven maar herkauwen niet en gelden daarom voor jullie als onrein. 8 Eet geen vlees dat van zulke dieren afkomstig is en raak hun kadavers niet aan. Ze gelden voor jullie als onrein."

Dus om nou de islam een achterlopende barbaarse cultuur te noemen :wink:

elk heilig boek heeft "vreemde" teksten, het is maar net hoe je deze interpreteerd :wink:

Nou ik heb de stem wijzer ingevuld.
Dat had ik maar beter niet kunnen doen.....:cry:

Partij voor de dieren.
PVDA
Groen Links
D66
Partij 1
CU
SP
PVV
Heel NL
VVD
SGP
Partij voor mens en spirit.
Nieuw Nl
Trots op NL
Piraten partij.

O ja ik heb 2 jaar geleden op de VVD gestemt.
Maar ik ga nu even schamen.

We gaan het hier nu weer over politiek hebben, en laten het geloof buiten deze discussie en laten iedereen in zijn waarde.

Zoals de topic starter aangeeft: "Wat zijn de beste partijen om op te stemmen?"

Dank U :)

We gaan het hier nu weer over politiek hebben, en laten het geloof buiten deze discussie en laten iedereen in zijn waarde.

Zoals de topic starter aangeeft: "Wat zijn de beste partijen om op te stemmen?"

Dank U :)

mee eens maar het alleen praten over politiek is ook niet de bedoeling toch op een vuurwerk site?? de start post ging toch over politiek in verhouding tot vuurwerk.het moet hier toch ook niet gaan om het uitdragen van een politieke overtuiging .:D

In dit topic gaat het juist over politiek en vuurwerk en welke partijen daarbij dan gunstig gestemd zijn daarin of juist niet. Dit topic gaat niet over geloofsovertuigingen. Daar gaan wij hier niet over verder discussiëren. Iedereen zal in zijn/haar waarde gelaten worden.

Als iemand een overtuiging voor een bepaalde partij heeft, omdat deze vuurwerk gunstig gestemd is, dan kan men dat hier gewoon melden. Opdringen van een overtuiging is zeker niet de bedoeling. En oordelen over die keuze is ook niet ter sprake. In Nederland is men gelukkig vrij om daar een keuze in te hebben.

Word er hier een keer een fatsoenlijke discussie gevoerd en geef ik mijn complimenten nog aan de mods en dan gaan ze toch ingrijpen.... Foei! Stelt me erg teleur! En dat het niet altijd vuurwerkgerelateerd mag denk ik geen probleem zijn toch? Of gaat het "show your ride topic" enz. dan ook dicht? Jammer dit, kan er niks anders van maken.

Samsom: Er is niets kapot AMSTERDAM - PvdA-leider Diederik Samsom gelooft dat na de verkiezingen in september nog altijd gekoerst kan worden op een kabinet waaraan zowel PvdA als D66 en GroenLinks deelnemen.

Dat meldt Trouw. Hoewel de PvdA vorige week niet meedeed aan het unieke bezuinigingsakkoord van de Kunduz-coalitie, is zijn partij niet naar de zijlijn verdreven in de aanloop naar een nieuw kabinet. „Er is niets kapot”, zei Samsom afgelopen zaterdag tijdens een partijbijeenkomst over de verhouding met GroenLinks en D66.

PvdA dus maar links laten liggen aangezien hij een regering met Groen Links wilt.

dat is nou echt niet mijn kabinet.
mijn top 3, heb alleen de partijen mee laten tellen die in de tweede kamer zitten.

1. SGP
2. PVV
3. Groen Links.

had deze uitkomst zeker niet verwacht.

Word er hier een keer een fatsoenlijke discussie gevoerd en geef ik mijn complimenten nog aan de mods en dan gaan ze toch ingrijpen.... Foei! Stelt me erg teleur! En dat het niet altijd vuurwerkgerelateerd mag denk ik geen probleem zijn toch? Of gaat het "show your ride topic" enz. dan ook dicht? Jammer dit, kan er niks anders van maken.

Daar heb je ook wel een punt hoor...het hoeft hier ook niet altijd vuurwerkgerealteerd te zijn, maar het gaat hier wel over waar je als vuurwerkliefhebber het beste op kan stemmen...
Het betekent niet dat je je politieke voorkeur moet opdringen naar een ander.

:wink::bye:

dat het erom gaat waar je als vuurwerkliefhebber het beste op kan stemmen staat niet in de topictitel. aanmgezien er vaak toch belangrijkere dingen in het leven zijn dan alleen vuurwerk. maargoed het is nu gelukkig duidelijk.

Asl de VVD straks nog eens 20 miljard extra wilt bezuinigen, dan denk ik dat het een karige situatie gaat worden als je eveneens allerlei verhogingen al doorberekend.

Ik denk dat er een zooi winkeliers problemen gaat krijgen als die extra 20 miljard boven op de huidige bezuinigingen gaan komen.

Hoe kijken jullie hier naar?

Ik heb een aantal verkiezingsprogramma's doorgebladerd, maar moet zeggen dat ik bij bijna geen partij iets over vuurwerk zie staan. Alleen de partij voor de dieren heeft duidelijk in het programma staan dat ze vuurwerk willen verbieden. De andere partijen die ik heb bekeken noemen het onderwerp vuurwerk niet.

Misschien dat door de crisis de aandacht wat is verschoven? Ik ga er in ieder geval van uit dat het vuurwerk voorlopig nog wel in de handel blijft. Ze zijn niet voor niets bezig met nieuwe regelgeving.

Ben nog maar zeventien dus mag nog niet stemmen. Ik heb voor de lol de vragenlijst van stemwijzer ingevuld en daar kwam uit SGP en daarna PVDA. Voor de SGP zou ik nooit gaan stemmen vanwege de discriminatie ten opzichte van vrouwen en de partij is te klein om echt deel te nemen aan de grote beslissingen denk ik. Dan maar voor de PVDA, maar die kwam ook niet echt goed uit de bus voor de economie na onderzoek van het Centraal Planbureau.

Maar ik heb als het goed is nog een heel ambtstermijn om er over na te denken.

Op een stemwijzer moet je sowieso nooit vertrouwen.

Hoe een stemwijzer onduidelijk kan zijn:
  • Alle vragen worden als even belangrijk beschouwd waardoor de verhoudingen helemaal scheef zijn. Je moet zelf alle partijpunten doornemen om een echte conclusie te kunnen trekken.
  • Er ontbreekt voldoende achtergrondinformatie.
  • Sommige vragen zijn onduidelijk, insinueren iets anders dan er staat. Tegen coffeeshops zijn is bijvoorbeeld iets anders dan tegen cannabis zijn. Zo ontstaan er makkelijk misverstanden.
  • Er zijn te weinig vragen om alle punten van alle partijen te behandelen.
  • Het verleden van de partijen (betrouwbaarheid en dergelijke) wordt totaal niet meegewogen.
  • Het wordt ook totaal niet meegewogen of oplossingen van partijen wel reëel zijn, dus of het wel nut heeft om op een bepaalde partij te stemmen. Gaat die partij het wel waarmaken?
  • Veel mensen nemen de uitslagagen van vorige verkiezingen en van polls mee in hun keuze: een "strategische" stem.
  • Om een goed beeld van een partij te krijgen moet je de partij een beetje volgen, luisteren naar toespraken, debatten volgen en dergelijke. Dat is nodig onder andere om te kijken of de partij bij je past, welke standpunten voor de partij het meest belangrijk zijn en hoe professioneel de leden van de partij zijn.

Back
Bovenaan