Dinkydau
VWC lid
Ik kan kort zijn en zeggen: je kijkt weg van de problemen, en dat is het. Maar dan is het natuurlijk meteen weer van "is dat alles?" Nee, er zit echt heel veel achter, ik heb dit echt goed doordacht allemaal, en ik ben echt niet de een of andere kortzichtige racist of stommeling of zo.man man man, wat staat dit topic vol met onzin.
Alsof je moet stemmen op een partij die alleen tegen het vuurwerkverbod is. Ik denk dat de overige 364 of 365 toch wat belangrijker zijn dan die ene dag van vuurwerk afsteken. Alsof er niks anders bestaat dan alleen vuurwerk afsteken op een dag.
De islam, die onderdeel is van de meegenomen culturen door immigranten is een achterlopende barbaarse cultuur waarin alles wat voor ons normaal is als slecht wordt gezien. Vrouwen zijn minderwaardig, vrouwen zonder hoofddoek of burka zijn hoeren die je mag verkrachten, h0mo's moeten gedood worden, ongelovigen ook, drugs en prostitutie zijn door en door slecht en werperpelijk: vrijheid bestaat niet in de islam. Er is een grote groep fanatieke moslims die Nederland en haar volk minacht en discrimineert. De oude vrouwtjes die worden overvallen zijn niet voor niks allemaal Nederlanders, dat doen die lui niet bij een vrouwtje met een hoofddoek. Verkrachtingen, overvallen, allemaal bij Nederlanders en niet bij de mede-migranten. Bovendien kosten alle problemen die deze cultuurbotsingen met zich meebrengen miljarden, die u mag betalen dadelijk met die bezuinigingen.
Dit is toch wel de grootste onzin die ik in hier gezien. De islam is een geloof net als het christendom, heeft niks met cultuur te maken. Overgens is wel erg duidelijk waarom jij een PVV stemmertje bent. Alles generaliseren en alles maar afschuiven op de islam. Ik vraag me af in hoeverre jij uberhaupt contact hebt met mensen uit die gemeenschap dat je zo zwart wit denkt over een hele groep mensen. En welke cultuurbotsingen die miljarden kosten? vul dat eens aan met voorbeelden en bronnen. En dan een vorm van haat inpraten met 'die u mag betalen dadelijk met die bezuinigingen'. Dus jij wil beweren dat alle bezuinigingen komen omdat we een aantal moslims in Nederland hebben? Vrijheid bestaat niet in islam? En jij wil beweren dat drugs en prostitutie dan wel goed is? Alsof iedere moslim daadwerkelijk zo denkt. Kom nou zeg. Typisch PVV.
De cultuurbotsingen kosten uiteraard miljarden, wat denk je van politie hulpprojecten, uitkeringen, herstel van schade... De multiculturele samenleving kost volgens berekeningen van een of andere bureau 7,2 miljard euro per jaar, daarin zijn alle voordelen ook verrekend. Zie het hier ook ruim, niet alleen de islam, maar ook andere cultuurbotsingen en andere effecten van de multiculturele samenleving kosten geld.
Natuurlijk niet ALLE bezuinigingen. Je leest wat je wil dat er staat, want zoiets heb ik helemaal niet gezegd. Dit heeft ook al helemaal niks met haat te maken. Zeggen dat iets geld kost is bij jou automatisch haat inpraten? Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we gezamenlijk een flinke prijs betalen voor iets waar je helemaal niks aan hebt. Nu zijn die lui hier, en dan? Ze hadden er net zo goed niet kunnen zijn.
Wat moslims betreft, dat is lastig, want niet iedere moslim is hetzelfde, het blijven mensen. Ik geloof dat er een aantal hopeloze gevallen zijn, mensen die echt niet met de Nederlandse vrijheden kunnen omgaan, maar dat er ook tussen zitten die dat met de juiste stimulansen zouden willen. Heel veel moslims zijn kinderen, die hebben het geloof van thuis meegekregen en zijn niet in staat een eigen keuze te maken, beseffen niet wat de religie betekent. Anderen maken misbruik en hebben echt kwade bedoelingen maar zeggen van niet. Het is moeilijk om over moslims in het algemeen iets te zeggen, maar een ding is zeker, per definitie: moslims geloven in de koran. Dus in de koran kun je lezen hoe een moslim zou moeten denken. Verzen van vrede en terreur, alles staat erin, wat moet je dan geloven? Mijn interpretatie: vrede en terreur kan niet allebei tegelijk, dus ik vertrouw het niet, zo simpel. Als iemand jou afwisselend zegt te haten en dan weer lief te hebben word je ook wantrouwend. Tot zover de theorie, dit gekoppeld aan de praktijk: oude vrouwtjes beroven, overvallen, vernielingen, discriminatie, noem het allemaal maar op. Lijkt mij dat er echt een serieus probleem is waar je de ogen niet voor kunt sluiten.