Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pff. Ik heb werkelijk geen idee, nog niks gekocht/besteld of doorgeschoven.
Vorige 2 jaren rond de 300. Jaar daarvoor rond de 1000, jaren daarvoor rond de 2500.
Ik denk dat ik ergens rond de 3 tot 400 blijf steken dit jaar, heb het 'geluk' dat ik daar een mooie collectie met een hogere waarde voor kan samenstellen.
Wil wel iets meer dan voorgaande 2 jaren, maar het is wel prettig zonder de stress van teveel kilos en alle logistieke rompslomp.
Daarnaast kan ik prima genieten van wat kleiner spul en 2 boxjes, en heb ik het niet meer 'nodig' om box na box te schieten.

Hier ook niet echt een budget, de max was altijd zo'n beetje 1000 euro.
Nu even alles bij elkaar opgeteld en zit ik al op de 1400 euro en wil nog een bestelling plaatsen bij Huisman van rond de 500-600 euro dus budget is verdubbeld :shocked:

Oke budget is verhoogd naar 2500 en het is pas begin oktober....:bonk:

sodeju wat een budgetten hebben een aantal personen.
daar ga ik zeker niet in de buurt van komen.
paar honderd en het is wel klaar dit jaar.

Ik schommel al jaren zo tussen de 600-800 euro. Nu met 2 jaar aan doorgeschoven bestellingen zit ik op 2k. Nog steeds mooi op het gemiddelde dus :D

sodeju wat een budgetten hebben een aantal personen.
daar ga ik zeker niet in de buurt van komen.
paar honderd en het is wel klaar dit jaar.

Geeft niets, meer betekend niet altijd meer fun. Genieten van wat je hebt:thumbup:

Zo is het! Mijn budget zal ook niet hoog zijn dit jaar (zit nu op 350 euro ofzo), ik heb nog 2 jaar aan bestellingen uitstaan.

hebben jullie ook wel eens last van een soort van budgetschaamte? Ik heb namelijk als ik soms kijk naar de bedragen die ik heb uitgegeven dat ik denk van dat is best veel geld, had het zoveel moeten zijn.:bonk:

En het is niet om dat ik het dan niet kan betalen. Maar omdat het hoog bedrag is.

hebben jullie ook wel eens last van een soort van budgetschaamte? Ik heb namelijk als ik soms kijk naar de bedragen die ik heb uitgegeven dat ik denk van dat is best veel geld, had het zoveel moeten zijn.:bonk:

En het is niet om dat ik het dan niet kan betalen. Maar omdat het hoog bedrag is.

Ik snap 'dat is best veel geld, had het zoveel moeten zijn.' niet....??? maar snap het eerste wel, maar heb dat gevoel niet echt, omdat ik dit soort koopgedrag bij andere interesses ook heb van tijd tot tijd zoals bijv, sneakers, edelstenen, vakanties, uiteten, etc,.

Waar ik mezelf weleens tegenkom is dat ik bij een relatief dure uitgaven denk van, 'Oh de prijs valt best mee, dit bedrag heb ik tijdens oud en nieuw in een paar minuten weggestookt, dus het is best te betalen.' Ik wordt er een beetje te makkelijk van ofzo door de afgelopen jaren altijd wel boven 1000 te zitten en het nog niet genoeg te vinden.

Hebben jij daar niet last van?

wat ik doe en denk de meeste wel is in gedeeltes kopen. 100 hier 100 daar.En als je dan aan het eind alles bij elkaar optelt en dan het totaal ziet wat je hebt uitgegeven dan komt daar bij mij vaak een bedrag uit waarvan ik dan soms nog wel eens heb van dat is best veel.

Het is bij mij ook dat het nooit genoeg is(was).Daar probeer ik me dit jaar toch wel mee in te houden. Dat word nou deels ook al bepaald door de prijzen die ze vragen want ik weiger voor bepaalde dingen de hoofdprijs te betalen waarvan ik weet dat de voorgaande jaren de prijs een stuk lager zat.

En het is inderdaad zo dat als je voor 1000 euro vuurwerk koopt ik wat makkelijker word met andere andere dingen kopen wat blijvend is.

Ik heb dit jaar minder budget. Dit jaar heb ik meer in een andere hobby geinvesteerd om het feit dat ik daar wel zeker plezier aan kon beleven. Ik heb mijzelf dit jaar gemaximeerd op 1500 euro

Zit er helaas nu al op en heb nog een lange lijst... wordt tijd om te puzzelen. Heb een nieuw maximum van 2k.. meer wordt het echt niet

Dit jaar geld opzij gezet voor een vuurwerkshow tijdens onze bruiloft maar helaas mochten we op de locatie niets van vuurwerk afsteken (zeik buurt). Dus nu is dat het o&n budget geworden :blink: Misschien maar goed ook want anders was er niet meer een super hoog budget geweest haha.

Dit heb ik tijden gehad, maar ik zeg nu altijd "een hobby mag geld kosten".
Neem als voorbeeld mijn familie: veel ervan verklaren me voor gek dat ik meer dan 2000€ uit geef aan vuurwerk, en noemen het geld verbranden. Tegelijkertijd worden diezelfde mensen toegejuicht als ze een viool kopen van €3000, een paard van €7000, of een speed pedelec van €2500. Puur omdat omgeving een hobby niet zelf kan waarderen, wil niet zeggen dat wij er wel van mogen genieten. Onze passie is nou eenmaal heel niche, en weinig mensen zullen het echt begrijpen. Daarom zoeken wij elkaar op op dit mooie forum :thumbsup:

Schaamte aan de kant, en volle bak genieten van vuurwerk!

Veel mensen die de hobby niet snappen kijken vaak alleen maar naar het moment dat het afgestoken wordt. En wat voor geld er dan door heen gaat in een avondje. Voor ons is de hobby natuurlijk veel meer dan alleen het moment van afsteken. De voorpret, bezoeken van demo's, uitzoeken van vuurwerk enz.

Ontopic, ik zit zelf jaarlijks rond de 1k aan inkoop. Meerdere bestellingen + de tripjes naar buitenland zorgen er voor dat de uitgaven geleidelijk gaan.

Budget doe ik niet aan, maar ik kijk echt puur per product of ik het de prijs waard vind. Zeker met alle (logische) gestegen prijzen van dit jaar is het nóg meer koopjesjagen en afwegen, maar dat is wel iets dat ik gemist heb in de voorgaande jaren waar het vooral weelde was wat betreft lage prijzen.

Het is inmiddels wel duidelijk geworden dat ik veel producten de prijs waard vind. Verbind je eigen conclusie er maar aan... :shocked:

Schamen voor het budget dat ik voor vuurwerk en tripjes reserveer doe ik totaal niet. Zolang de kids en. vrouw er maar niets minder door krijgen vind ik het best. Gelukkig zijn wij in de situatie dat dit kan, en daar ben ik dan ook blij en dankbaar voor, dat besef ik me zeker. Maar schamen alles behalve.

Ik had eigenlijk zo'n 1000 euro in gedachten dit jaar, maar zat net even mijn bestellingen bij elkaar op te tellen en zit al op ruim 1500...:bonk:

En dan is VWPD nog niet eens open, ben ook heel benieuwd wat ze daar gaan doen dit jaar. Wil toch eigenlijk altijd wel de 12x19 sh hebben van hun...

Zit nu rond de 500 en daar komt nog 250 bij. Paar dikke cakes, pijlen, dikke rits, flash ot gods en een stuk of 5 dikke 100/144sh dozen.
Misschien nog een transbomber voor volgend jaar...
Ow... word het toch meer :D

Net even zitten rekenen. Zit nu op de 1200 euro dus het ging lekker de laatste tijd :D

Dat heb ik goed volgehouden... hehe

Ga met het ophalen denk nog voor 100/200 wat shoppen voor volgend jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan