Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog niet echt een budget, laatste jaren voor de Corona rond de 3k gezeten maar die tijden zijn voorbij. Inmiddels een opknaphuis gekocht waar veel euro's inzitten en daardoor nu het besef dat ik mijn beste jaren wel gehad heb, dat betekend overigens niet dat ik met een groot budget automatisch een top jaarwisseling heb integendeel, ik denk juist dat ik veel meer plezier ga hebben als ik met een veel kleiner budget de echte parels ga uitzoeken.

Ik vertik het overigens om nu door de inflatie etc 50euro voor een 500grammer te betalen.. Eerst eens mijn mail doorspitten en een overzicht krijgen van wat er nog opgehaald moet worden en dan eens kijken wat ik waar voor een leuk budget kan krijgen.
De afgelopen jaren al flink bezuinigd maar met een paar toppers zit je dan alsnog snel op een paar honderd euro.
Ik zit te denken om dit jaar helemaal geen aankopen te doen.
Ligt er aan of 'de buurt' nog gezamenlijk iets wil doen. Dat hadden we vorig jaar wel geopperd namelijk.

De interne strijd is bij mij ook dst ik een topper wil hebben voor niet teveel geld. Met de prijsstijgingen denk ik dat er nu gewoon een max bereikt is, het is het niet meer waard.
Voorgaande jaren rond de 1000,-
Dit jaar: 300,- ik weiger het gewoon.

dit jaar zal de verkoop flink tegenvallen ,hoop liefhebbers hebben e.e.a. nog aftehalen van 2 jaar geleden
Je ziet het ook wat de winkels aanbieden , en vooral in deze tijd zal de knip gesloten blijven
Hier 1 grote box ,normaal wel een stuk of 5

Men verwacht juist flink hoge verkoopcijfers!

Dankzij belastingdienst gaat m'n eindejaarsuitkering voornamelijk binnen blijven, als er ietwat speelruimte is misschien nog even een paar echte musthave losse cakes (geen compounds) voor deze jaarwisseling en mss een assortiment cakes om bij een evt totaalverbod nog wat op voorraad te hebben. Dankzij die overheidsloeders, en inflatie natuurlijk, helaas geen vetpot over deze maanden :cry:

dit jaar zal de verkoop flink tegenvallen ,hoop liefhebbers hebben e.e.a. nog aftehalen van 2 jaar geleden
Je ziet het ook wat de winkels aanbieden , en vooral in deze tijd zal de knip gesloten blijven
Hier 1 grote box ,normaal wel een stuk of 5

Denk dat er nog nooit zoveel producten voor 1 december al uitverkocht zijn.. zal een giga verkoop zijn. Zeker de brave burger die al 2 jaar niets heeft kunnen afsteken zal er wat extra aan uitgeven

Veel dingen zijn misschien niet eens besteld en dus niet binnen gekomen, veel in het buitenland verkocht, doorgeschoven bestellingen en nog de flinke prijsstijgingen. Alles is dit jaar al duur genoeg dus ben benieuwd of het echt zo enorm is als sommige zeggen.

Heb mezelf voorgenomen mijn budget op 2200 te zetten.
En daar degelijk vuurwerk voor te kopen, geen klein spul of wat losse flodders die me de avond doorhelpen gewoon kwalitatief goed vuurwerk. Ik moet er bij vermelden dat ik grote compounds wat heb overgeslagen en me richt op 100 shots a 144 shots blokken en degelijke cakes voor projecten. Paar grote compounds en je bent meteen door je budget heen.
De afweging kwaliteit en kwantiteit maak ik daar ook bewust in. Wil natuurlijk wel wat te doen hebben:p maar betaal dan liever een 10tje extra voor een cake met 25mm met goede recensies dan een 20mm blokje wat toch blijkt tegen te vallen.
Inmiddels ben ik op 1840 euro van mijn budget beland en staat er een degelijk assortiment tegenover.
totaal gescoorde schoten van enkel de compounds en cakes staat op 2982 schoten. Wat betekent dat ik 0,61 cent per schot betaal haha :biertje:.
Bijna 90 procent komt uit outlets en acties van winkels dus voor mijn gevoel een geslaagd shopjaartje.

9 goede compounds.
72 cakes.
18 fonteinen van goede kwaliteit.

Op deze manier kan ik voor mezelf verantwoorden nog 1 grote bestelling te doen en dat zal de shots of anarchy worden die ik al een goed jaar op het oog heb, maar die elke keer niet bestel omdat ik het net een stap te ver vond qua prijs.
Al met al kom ik op een gulden middenweg uit van pak hem beet 2100 en das wat mij betreft prima. (koop ik wat extra oliebollen met de overige 100:p)
Ga ik die hoeveelheid opslaan in huis? Nee dit wordt netjes verdeeld over vrienden en kennissen tot max 25 kilo en op oudjaarsavond afgestoken.

Kortom mijn budget is 2200 en na veel zoek en speurwerk ben ik van mening dat ik voor dat geld een prima assortiment heb samengesteld in deze roerende tijden van inflatie.

Veel dingen zijn misschien niet eens besteld en dus niet binnen gekomen, veel in het buitenland verkocht, doorgeschoven bestellingen en nog de flinke prijsstijgingen. Alles is dit jaar al duur genoeg dus ben benieuwd of het echt zo enorm is als sommige zeggen.

Van de week bij Rubro/Mania geweest, maar die geven ook aan dat de verkoop bizar gaat. Ook bij hun eigen discounts winkels zijn de bestellingen bizar, en lopen ze nu al voor vergeleken met laatste verkoop jaar halverwege december.

Begon zo goed, lekker beperken dit jaar en genieten, maar nu het zo kriebelt, kom ik toch op beslissingen waar extra budget voor nodig is. Moeilijk te bedwingen en heel stiekem is het ook niet volledig gelukt om tegen alles nee te zeggen. :rolleyes:

Mijn budget is dit jaar zo flexibel als de foef van Bobbi Eden... die is al zover opgerekt dat ik het wel geloof. Als ik wat leuks tegenkom, komt het er gewoon in. In mijn collectie dan hè... :p

Het kriebelt onwijs.. ben al paar keer over budget heen maar wil nog wat halen...als ik met black friday wat zie dan ga ik voor de derde keer over mijn budget heen. Dusja had een budget.. inmiddels geen meer.

Ik had geen idee hoeveel ik had uitgegeven, maar voor dit topic toch is alles bij elkaar opgeteld. Ik zit op €1560 en daar zal het ook bij blijven, ben dik tevreden met de collectie die ik heb besteld:D

Voorgaande jaren rond de 1000,-
Dit jaar: 300,- ik weiger het gewoon.
Hoe ik vanochtend wakker werd nadat ik door de Black Friday deals van 300,- naar 650 gegaan ben en er nog een China Red bestelling bij moet komen.

Ben ik de enige die de dagen na NYE wakker wordt uit een soort vreemde roes, waarin je dan beseft dat je gewoon een klein fortuin uitgegeven hebt in een uurtje of 2, vooral in deze tijden van hoge inflatie waarin veel mensen het moeilijk hebben, beetje schuldgevoel achtig. Ik ga iig nog een weekje even erop zitten broeden of ik die China Red bestelling echt wil hebben want dan komt er namelijk weer een dikke 250,- bovenop:shocked:

Uiteindelijk hoog, veeeel te hoog. Maar ga ik voorjaar wel weer bijsparen, vakantiegeld topt helemaal wel weer af. Heb dan ook, bij zuinigheid en gericht gepland stoken, ook voor een paar jaarwisselingen in huis. Een investering voor de toekomst, die ik somber inzie, is het niet qua verbod dan wel qua prijzen. Boxen voor €80? Nu al superschaars, volgend jaar gaan mensen voor €100+ al een blok om waarschijnlijk :(

Genoeg budget maar toch voorzichtig door de hoge prijzen. December krijg ik er nog eens 500 Euries extra bij. Ga er nog eens rustig voor zitten. Hoe dit te besteden.:wink:

Heb me gelukkig in kunnen houden met black friday.
Zag wel een aantal goede aanbiedingen voorbij rollen maar niet gedaan.
Enigste wat ik nog wilde hebben besteld dus nu 2150 van mn budget uitgegeven van de voorgenomen 2200.
Shots of Anarchy erbij en 2 Crackling Crystal.

Heb me gelukkig in kunnen houden met black friday.
Zag wel een aantal goede aanbiedingen voorbij rollen maar niet gedaan.
Enigste wat ik nog wilde hebben besteld dus nu 2150 van mn budget uitgegeven van de voorgenomen 2200.
Shots of Anarchy erbij en 2 Crackling Crystal.

30 euro oliebollen en nog een fles wiskey :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan