Wat is jouw budget dit jaar ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb dit jaar een nieuw record weten te behalen, en niet in positieve zin. Ik heb uiteindelijk 5000 euro uitgegeven aan vuurwerk. En dat terwijl ik meestal maar de helft doe ongeveer, soms iets meer.

Volgend jaar wil ik echt wat minder gaan uitgeven, max 2500 denk ik zo. Gewoon klein showtje om 12 uur en daarna vier a vijf grote blokken.

De tering ik ben gek op vuurwerk maar 5k zou ik echt nooit uitgeven. Heb in 2019 ongeveer 3,5k uitgegeven maar echt genieten van al het vuurwerk was er niet bij. Op een gegeven moment was het stoken om het maar enigszins op te krijgen

Mijn budget voor aankomend jaar zal 500/600 euro zijn. Ik stook met een groep van 3 en we leggen allemaal een soortgelijk bedrag in, zo komen we aardig ver. :-)

Vroeger was het gewoon een gevalletje van: "Met vuurwerk maak je vuurwerk"..:wink:
Rekende een stuk prettiger qua budgetten....

Afgelopen jaar zoon 3000 uitgegeven en wederom vind ik dat te veel geld
Maar er is zoveel moois!
Ik weet het nog niet. Probeer het onder de 1500 te houden.

Dit jaar was het voor mijn doen wat sober, 1500 voor m'n zelf en 500 voor m'n zoon.
Het word elk jaar wat minder en afgelopen jaar was flink minder maar was vrij laat met bestellen, ook het aankomende jaar zie ik het somber in met de huidige container prijzen en inflatie.
De meeste importeurs zijn redelijk los en verwacht dat het vuurwerk dit jaar weer duurder gaat worden.

Vorig jaar had ik voor €825,- besteld en nog een klein beetje over van het jaar er voor.

Nu heb ik voor aankomend jaar al eenzelfde bedrag uitgegeven en ik heb ook nog 2 boxen over. Mochten er nog mooie acties komen eind dit jaar dan gaat het mijn grootste collectie ooit worden.

In ieder geval tijd genoeg om na te denken waar ik het ga opslaan en waar ik het ga vieren.

Dit jaar was het voor mijn doen wat sober, 1500 voor m'n zelf en 500 voor m'n zoon.
Het word elk jaar wat minder en afgelopen jaar was flink minder maar was vrij laat met bestellen, ook het aankomende jaar zie ik het somber in met de huidige container prijzen en inflatie.
De meeste importeurs zijn redelijk los en verwacht dat het vuurwerk dit jaar weer duurder gaat worden.

Container prijzen zijn al weer een tijdje prima te doen hoor :D Check: https://solarmagazine.nl/nieuws-zon...-world-container-index-zakt-naar-3-000-dollar

Ik heb totaal niet meegekregen wat ik uit had gegeven, ik ben pas laat 2e week december gaan kijken wat er nog te krijgen was en voordat ik een verlanglijstje klaar had waren er alweer enkele dingen uitverkocht.
Daardoor heb ik steeds wat kleine orders geplaatst hier en daar zonder besef van wat het bij elkaar koste of echt uitzoeken wat het mooiste was , pakken wat he pakken kan . Beetje zoals in de corona tijd dat je 20minuten op afspraak een winkel in mocht , alles snel in de winkelwagen flikkeren alsof je gratis winkelen had gewonnen haha totdat je moest afrekenen :bonk:

Bekijk bijlage 70895
Bekijk bijlage 70896

Bekijk bijlage 70897
Bekijk bijlage 70898
Bekijk bijlage 70899

Bekijk bijlage 70900

Bekijk bijlage 70901
Bekijk bijlage 70902
En deze waren niet via een voorbestelling
Paranoid
Maltese tiger 2x
Warrior 2x
Vengeance
Bekijk bijlage 70903
Bekijk bijlage 70904

En dat terwijl ik voll in behandeling ben vanwege burn-out, het bestellen was leuker dan het afgalen waar je enkele dagen in een rij staat te wachten terwijl je niet meer recht kan blijven staan .
Door de late bestelling dus op alle 3 de dagen moeten afhalen ,,, dat was een groot fiasco en een heftige aanslag op mijn gezondheid .
Daarbij weer geen hulp gekregen die eerder wel aangeboden werd , was het niet echt genieten zoals het zou moeten .
Mja al met al heb ik nu eindelijk eens een herinnerings videotje van mijn minishowtje waar ik mega blij mee ben ,,, maar daardoor wel geleerd dat ik komend seizoen niet meer veel hoef te kopen want een 3/5minuten mini showtje kan al heel mooi zijn .

Afgelopen jaar 410 euro uitgegeven, dit kwam vooral omdat ik pas 30 november mijn eerste bestelling had gedaan (daarna nog 2x besteld). Dit jaar is mijn budget 1000 euro, ik ga alleen voor (grote) compoundboxen en wellicht een paar must-have cakes. In het verleden heb ik eens 1000 euro uitgegeven, toen had ik echt veel teveel. Echter het verschil is dat ik nu ga voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit.

Eens zien:

Met alle doorgeschoven bestellingen van 2020 en 2021, plus de nieuw bestelde artikelen van 2022 kwam ik uit op een totaal bedrag van €983.

Voor de jaarwisseling 2023/2024 wil ik dit jaar €1500 uittrekken en kijken of ik een mooi showtje kan wegzetten.

Ik zie het wel wat ik uiteindelijk zal gaan uitgeven, wel meer dan afgelopen jaar want dit jaar ben ik 25 jaar in dienst bij mijn huidige werkgever en krijg ik mijn bruto maandsalaris netto uitgekeerd als bonus. Is dan toch meer dan 3000 euro. Natuurlijk ga ik niet al dat geld gebruiken, ik denk zelf niet meer dan 500 euro van dat geld en daarnaast wat ik maandelijks wegleg, zo rond de 50 euro, maar nogmaals dit ligt niet vast.

Voor dit jaar gaan het budget drastisch omlaag, zal vermoedelijk nog max 5 a 600 worden (nog steeds idioot) maar ja dit zeg ik nu he....

Dit is nu al achterhaald. 1000,- Aan uitstaande bestellingen staan al.

Vorig jaar had ik voor €825,- besteld en nog een klein beetje over van het jaar er voor.

Nu heb ik voor aankomend jaar al eenzelfde bedrag uitgegeven en ik heb ook nog 2 boxen over. Mochten er nog mooie acties komen eind dit jaar dan gaat het mijn grootste collectie ooit worden.

In ieder geval tijd genoeg om na te denken waar ik het ga opslaan en waar ik het ga vieren.

Afgelopen jaar was het ongeveer € 4.500 wat de lucht in is gegaan. Gelukkig alles op film, mooi nagenieten.

Zo gek als afgelopen jaar zal ik het niet meer maken. Ik zet in op 1000 Euro max en ga dan proberen om aan het einde van het jaar geen webshops en showrooms meer te bezoeken :rolleyes:

Precieze budget ben ik nog niet over uit. Ligt er ook aan hoe het jaar verloopt. Afgelopen jaarwisseling 1850 uitgegeven. Wat ik me wel heb voorgenomen is minder uit te geven aan klein spul. Wil me dit jaar echt focussen op bepaalde producten, vooral met veel kleur, zoals de colorfull city. Merk dat ik beetje goudmoe ben.

Werk nooit met een budget en heb ook niet echt een idee hoeveel er is uitgegeven. Wel wil ik proberen kritisch te zijn en te blijven op aankopen. Bij mij kan soms de drang naar kopen ongekende vormen aannemen dus wil daar scherper op zijn. Verder is alles ook wat afhankelijk van aanbod en het prijsniveau dit jaar, ik ben benieuwd!

Afgelopen editie was ongeveer 1500,- en eerlijk gezegd was het teveel. Alleen al het gevoel om de dagen voorafgaand zoveel in huis te hebben. Daarnaast het gemak om compounds tussen de 200-250 aan te steken... De compounds tussen 50-100 gaven mij een bevredigender gevoel dan de duurdere.

Dit jaar is de eerste bestelling gedaan; 5 compounds voor een kleine 350,- . Daar komt nog voor max. het dubbele bij.

De rest van het bedrag dat ik afgelopen editie heb uitgegeven, dus tussen 750-800, is budget voor eten/drinken/vuurwerk tijdens mijn 1e keer Fallas.
Alles wat bij 1 van de 2 delen overblijft is meegenomen.
Ik kan dan dubbel genieten voor een mooi budget.

Afgelopen jaar met meerderen samen gedaan en uiteindelijk veel te veel aan besteed.
Was de laatste keer nog even met een mega avond het jaar uit. Heb besloten dat ik het geld liever aan andere zaken besteed. Vuurwerk is leuk, maar ondertussen flink duur. Ik hoef niet meer de grootste vd straat te zijn. Gewoon een paar compounds voor middernacht en paar potjes voor de vooravond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan