Wat is de vetste waaier op de markt?

Wat mij betreft de beste 36-shots waaiers:

1. Wahnsinn - Nico (o.a. in Holten verkrijgbaar)

2. Blushing Crosettes - Evolution

Ik zweer bij de Wings of Darkness! Fantastische kleuren in mooie volle ronde 30mm boeketten.

Ga ik in mee, was ook de eerste waaier waar ik aan moest denken. Het kleurenspel is echt ongekend. Ik heb 'm nog niet live gezien, maar afgaande op de filmpjes heeft de Sylvester Mainframe van Magnum ook een enorme WOW factor.... monsterlijke bak.

De oude batches schieten ze nog at once per row, de nieuwe (laatste 2-3 jaar) batches zijn niet meer at once per row, maar een hele snelle Z-shape.

Offtopic:
Dit was de nieuwe compound versie. Na mij weten was dit de nieuwste batch, zoals al eerder aangegeven in de spain fanstyle topic

Er zijn echt zo ontzettend veel toffe waaiers op de markt en daar hebben we er ook al veel van langs zien komen.

Ik ga dan toch even terug graven naar een wat oudere cake

Als ik dan voor eentje moet gaan die wel nog op de markt is dan kies de Maltese Tiger. Die heeft wel verschillende schietrichtingen maar okey.

De Viking van Wolff, is al eerder vermeld, maar was toch echt jarenlang mijn absolute favoriet. Heb de Viking 3 jaar op rij gehad, maar helaas was de latere versie niet meer zo fenomenaal als voorheen. De effecten van rij 3 en 4 zijn toen aangepast en de absolute wow factor ontbrak toen een beetje. Jammer, want dit was altijd één van de hoogtepunten van de avond, keek hier echt naar uit.

Mindere versie

Daarnaast had ik ook een aantal jaren de Stormchaser van Wolff standaard in de collectie. Kan me nog goed het moment herinneren toen ik deze geweldenaar voor het eerst in actie zag tijdens een Underground demo. Ik was meteen verkocht. Het tempo van de z-shape salvo's was simpelweg perfect evenals de geweldige fluittoon die net dat beetje extra kreeg door het draaien van de fluitstaarten. Met als toetje een goed uitgevoerd crackling boeket. De timing van deze cake was eveneens subliem, net na het ontbranden van het crackling effect gingen de volgende 2 rijen de lucht in. Wat is het weer even genieten om de oudere beelden terug te zien, want helaas kan de huidige variant hier niet meer aan tippen.

Mijn absolute favoriete waaiers zijn dus in kwaliteit achteruit gegaan, maar wat waren de eerdere batches geniaal. Komende jaarwisseling hoop ik dus een nieuwe favoriet te kunnen kiezen. Dit jaar maakt The Space Project deel uit van de collectie, dus wie weet kan ik die begin volgend jaar hier in dit topic noteren.

Of het de beste is weet ik zo niet, maar de w-triple layer komt als eerste bij mij naar boven door het brute geweld. Vind dat echt een prachtbak.

Wat betreft gestookte cakes denk ik aan Blacklight (ZENA) en inderdaad de (oude) Viking, maar vooral aan de Anaconda van Schuurmans. Was heel prijzig, maar zo mooi:

En helemaal eens met de bovenbuurman wat betreft compounds, wat een prachtig W-shape geweld!

discussiepuntje :p zijn de vinking en the branco waaiers? of is het meer w shape geschoten. Voor mij hoort een waaier van links naar rechts, of rechts naar links te gaan:D:p

Back
Bovenaan