Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit jaar voor het eerst een compound geschoten. En een aantal grotere cakes. Ik had ook nog wat kleine cakes voor in de vooravond en tussendoor. Maar dat komt er nooit van met bezoek en dan vallen die toch weg tussen het geweld om 12:00. Dus volgend jaar: extra compound en alleen echte toppers qua cakes

Ik ga geen 0:00 show meer schieten waar veel tijd in gaat zitten met klaarzetten.
Gewoon wat mooie boxen na elkaar schieten.

Ik zie dat er een aantal punten al benoemd zijn door anderen wat ik ook ander zal gaan doen volgend jaar.
Voor mij geldt toch minder kleine cakes en meer compounds. Merkte toch dat tussen de grotere blokken door je druk bent met de kleine cakes waardoor ik voor mezelf te weinig tijd heb om bijvoorbeeld ook te filmen. De kleiner cakes die ik toch zal aanschaffen moeten ook echte toppers zijn. Zo had ik een salutecake van Surex waar andere salutecakes niet tegenop kunnen. Dan maar ietsjes meer betalen voor een echt zeer goede cake.

Na jaren boxen uitgezocht te hebben op trage snelheid,ben ik er toch achter gekomen dat de zogenaamde rambakken,en salvo,s toch meer aan mij besteed zijn:)

Dus,komend jaar hier op oriënteren.

Mezelf minder druk maken over dingen waar ik geen invloed op heb... was de hele week alleen maar bezig met het weer en dat het zou uitlopen op 1 grote teleurstelling. Hierdoor was oudejaarsavond voor mij ook een stuk minder speciaal dan wat ik me er van had voorgesteld

Meer compound (30 mm boxen)
Veel minder kleinspul. Alleen kleinspul van goede kwaliteit (Funke spullen bijvoorbeeld)

Ik ga toch voor de wat grotere cakes en de compound blokken merk heel erg dat de kleinere assortiment cakes het voor mij niet meer zo doen. Tussen al dat geweld van de dikke blokken vallen die wel heel erg in het niets, heb nog een aantal over en daar zal vast niet veel meer bijkomen

Mezelf minder druk maken over dingen waar ik geen invloed op heb... was de hele week alleen maar bezig met het weer en dat het zou uitlopen op 1 grote teleurstelling. Hierdoor was oudejaarsavond voor mij ook een stuk minder speciaal dan wat ik me er van had voorgesteld

Ik had dat ook tot 16.00. Toen was ik het gelukkig kwijt

Minder vuurwerk kopen. Ik had teveel vind ik.
Maar goed, dit heb ik al wel eens eerder gezegd volgens mij :rolleyes:
Overdag met de kids carbid schieten was super leuk, paar compound voor na 0.00 uur is ruim voldoende denk ik.

Totaal niet meer rekenen op beloofde hulp , na de zoveelste keer ben ik er helemaal klaar mee .
Daar sta je dan met een gang vol met dozen om 00:00u en een geplande show + zelf al enkele maanden in behandeling vanwege een burn-out.
Dan maar losse boxen wegschieten en 1,5u later krijg je telefoon “ja sorry ik was in slaap gevallen” en dan door het 12u moment heen slapen ofwat ????

2e ding zijn enkele winkels waar ik ontevreden over ben , bv
Gekochte producten waar ik de laatste voorraad van bestel (na mijn order uitverkocht) , en dan na een uur rijden kom je het ophalen in je tijdvak en blijkt het systeem vanaf 20 december niet meer bijgehouden te worden, en ik dus de schuld krijg dat ik te laat besteld heb en hun er niks aan kunnen doen. (Maar je kan wel tot 27dec bestellen staat groot op de site)

Dan een winkel met afhaal tijdvakken en als je aankomt staan er letterlijk 100 man voor je in een rij en werken ze dus niet met een systeem zodat de bestellingen voor een tijdvak klaar staan , maar ze moeten voor elke klant alles nog gaan rapen in de voorraad :bonk:

Al met al weer wat op de koffie gekomen door mensen die totaal niet met je mee kunnen voelen, en wat laconiek staan te lachen als je hele voorstelling en planning in de soep lopen door toedoen van hen .

Maar verder ben ik wel een gelukkig mens hoor ,, loll

Totaal niet meer rekenen op beloofde hulp , na de zoveelste keer ben ik er helemaal klaar mee .
Daar sta je dan met een gang vol met dozen om 00:00u en een geplande show + zelf al enkele maanden in behandeling vanwege een burn-out.
Dan maar losse boxen wegschieten en 1,5u later krijg je telefoon “ja sorry ik was in slaap gevallen” en dan door het 12u moment heen slapen ofwat ????

2e ding zijn enkele winkels waar ik ontevreden over ben , bv
Gekochte producten waar ik de laatste voorraad van bestel (na mijn order uitverkocht) , en dan na een uur rijden kom je het ophalen in je tijdvak en blijkt het systeem vanaf 20 december niet meer bijgehouden te worden, en ik dus de schuld krijg dat ik te laat besteld heb en hun er niks aan kunnen doen. (Maar je kan wel tot 27dec bestellen staat groot op de site)

Dan een winkel met afhaal tijdvakken en als je aankomt staan er letterlijk 100 man voor je in een rij en werken ze dus niet met een systeem zodat de bestellingen voor een tijdvak klaar staan , maar ze moeten voor elke klant alles nog gaan rapen in de voorraad :bonk:

Al met al weer wat op de koffie gekomen door mensen die totaal niet met je mee kunnen voelen, en wat laconiek staan te lachen als je hele voorstelling en planning in de soep lopen door toedoen van hen .

Maar verder ben ik wel een gelukkig mens hoor ,, loll

Haha klinkt wel bekend mbt die hulp, al kwam het bij mij op het einde nog goed…maar was pas tien voor twaalf klaar met alles uitpakken en doorlonten. Super veel stress en het afsteken zelf eigenlijk in een soort trance meegemaakt. Heb helemaal niks meegekregen van mijn omgeving… was alleen maar aan het lopen en stoken lol..

Ook heel herkenbaar dat niemand je begrijpt… begrijpelijk ook wel want wij zijn de freaks, maar soms is het wel een beetje frustrerend dat niemand in de gaten heeft hoeveel het gekost heeft aan tijd en planning en wat er allemaal moet gebeuren om alles netjes op tijd in de juiste volgorde af te steken..

Maar goed, mijn familie, vrienden etc weten dat ze mij op die dag niet lastig moeten vallen met domme vragen, oliebollen en andere onzin…niet dat het onzin is, maar ik ben dan vrij snel geïrriteerd…voel ook altijd een enorme druk door het publiek en de verwachtingen..soms denk ik wel eens van: waar ben ik mee bezig man…iedereen heeft het top gezellig, en ik sta al maanden onder stress met oudjaar als absolute hoogtepunt.

Het is bij mij altijd genieten maar ook te gekke stress inclusief hartkloppingen en een knoop in mijn maag. Eigenlijk niet gezond, maar stiekem ook heerlijk haha

Ik had eigenlijk veel te veel. Dat is ook verre van ideaal. Sommige mensen in de buurt gingen ook al naar binnen haha, omdat het gewoon te lang duurde.

Ik laat volgend jaar alle kleine compounds achterwege, misschien alleen een twaalf uur showtje en dan een stuk of vier a vijf grote blokken en thats it…

Ik ga toch voor de wat grotere cakes en de compound blokken merk heel erg dat de kleinere assortiment cakes het voor mij niet meer zo doen. Tussen al dat geweld van de dikke blokken vallen die wel heel erg in het niets, heb nog een aantal over en daar zal vast niet veel meer bijkomen

Hier zelfde verhaal...

Geen 20mm spul meer kopen, meer focussen op kwaliteit ipv kwantiteit. 20mm boxjes tussendoor geschoten maar valt weg en heeft weinig meerwaarde.

De show weer met de hand fakkelen. Door vonkoverslag gingen meerdere compounds tegelijk af. De buurt vond het prachtig, maar de effecten van de stille cake’s en compounds verdwenen in het geweld.

Om 23.00 uur dacht ik volgend jaar geen projecten/show meer te bouwen. Heb nog steeds pijn in mijn vingers van het klussen. En als ik eerlijk ben heb ik meer van een aantal budget cakes genoten die ik tussendoor heb geschoten dan van mijn projecten/showtje. Op de een of andere manier krijg ik dat niet volledig mee tijdens het stoken en moet ik de filmpjes terugkijken om te zien of wat ik bedacht heb ook het beoogde effect had.

Om iets minder werk te hebben, had ik dit jaar wel twee compound verwerkt. Maar ben er achter gekomen dat:
- zelf doorlonten veel beter doorloopt;
- je compounds alsnog moet nalopen/herstellen.

Dus mijn primaire gedachte was voor komend O&N gewoon veel meer losse producten stoken en daar in het moment van genieten (en filmen). Maar met dat ik dit schrijf, beginnen toch alweer de eerste ideeën voor nieuwe projectjes binnen te komen.

En last but not least, substantieel minder kopen (al valt mijn collectie echt helemaal in het niet als ik de collectiefoto's zie).

PS de beste wensen allemaal, dat het maar weer een voorspoedig jaar in goede gezondheid mag worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan