Zal de overheid COVID-19 gebruiken in de strijd voor een vuurwerk verbod?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een kleine nuance op het verhaal over Duitsland (https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies#anker-coronavirus)

Hoe het met die meldplicht precies zit weet ik overigens niet. Ook niet of daar op gehandhaafd wordt.

Informatie voor klein grensverkeer
In de deelstaat Noordrijn-Westfalen zijn grensbewoners en andere bezoekers toegestaan, onder bepaalde voorwaarden, een kort bezoek te brengen voor bijvoorbeeld te tanken of boodschappen te doen.

De‘kleine grensverkeer’ regeling houdt in dat personen die korter dan 24 uur in de deelstaat Noordrijn-Westfalen blijven, uitgezonderd zijn van de test- en quarantaineverplichtingen. Deze personen hoeven geen negatieve coronatest te overleggen bij het inreizen. Wel moeten zij zich als inreizende personen melden bij het plaatselijke Gesundheitsamt om aan de meldplicht te voldoen.

Uiteraard geldt de uitzondering alleen voor personen die geen covid-19 symptomen vertonen.

Ik denk dat de winkeliers in Nederland er meer last van hebben dan de consument. Ik zie het wel gebeuren dat er alleen op bestelling opgehaald mag worden en dat de vrije verkoop verboden wordt. Net zoals in de horeca alleen op reservering, dat betekent hier dus van tevoren online bestellen en een tijd reserveren om het af te halen.

Ik ben bang dat als het gewoon doorgaat de mensen uit verveling gaan rellen en slopen aangezien je dan waarschijnlijk de stad ook niet meer in mag na 12 uur.
Dat is dan weer een goede reden voor die lapzwansen om het te verbieden volgend jaar.

Ik ben bang dat als het gewoon doorgaat de mensen uit verveling gaan rellen en slopen aangezien je dan waarschijnlijk de stad ook niet meer in mag na 12 uur.
Dat is dan weer een goede reden voor die lapzwansen om het te verbieden volgend jaar.

Hier ga ik dus ook ernstig vanuit van dit scenario....:cry:

Hier nog niet zozeer over nagedacht maar dit lijkt mij een grote kans van slagen te hebben. Als dit uitkomt zou ik dit zelf ook een top oplossing vinden.

En wat denk je wat er gaat gebeuren dan als het niet doorgaat?

Zoals het er nu op lijkt ziet het er naar uit dat de meeste vuurwerkverboden juist ingetrokken worden wegens te weinig capaciteit. Ik denk dat we aankomend oud&nieuw op de meeste plaatsen mogen stoken, en met een beetje geluk de grenscontroles minimaal zijn want alle agenten zitten al aan hun taks met het naleven van alle corona maatregelen. Geen idee of het zo gaat lopen, maar een mens mag hopen :)

Ik lees nu dat er een verbod gaat komen op koopavonden en zondagen.... en men spreekt al over eventuele avondklok.... dat zou voor de vuurwerkverkoop / afhaal bestellingen een doodsteek zijn.
Of valt afhaal niet onder verkoop, want feitelijk is het geen verkoop. De verkoop heeft al plaats gevonden.

Ik lees nu dat er een verbod gaat komen op koopavonden en zondagen.... en men spreekt al over eventuele avondklok.... dat zou voor de vuurwerkverkoop / afhaal bestellingen een doodsteek zijn.
Of valt afhaal niet onder verkoop, want feitelijk is het geen verkoop. De verkoop heeft al plaats gevonden.
Het duurt nog 2,5 maand voordat de verkoop/uitgifte begint, een 2e golf zal met een eventuele lockdown op komst wel weer voorbij zijn. de winkels zullen gewoon open blijven. een koopavond/zondag verplaatst alleen de drukke momenten naar andere dagen. dit zie ik dus niet zo snel gebeuren. de echte uitdaging zal liggen hoe winkels de 1,5 meter in de wachtrijen gaan inregelen. Zullen we moeten wachten met een mondkapje bijvoorbeeld? Met hoeveel mag je naar binnen? moet je buiten wachten en komen ze je het vuurwerk brengen bijvoorbeeld? ik denk dat daar voor de branche de grootste uitdaging ligt.

Volgens mij hebben koopavonden en zondagen niet zoveel met de vuurwerkverkoop te maken. Daarnaast maakt het onderscheid tussen verkoop en afhalen niet zoveel uit als je vanwege een avondklok je huis niet uit mag. Am I right?

Alleen die avondklok zie ik als echte killer. Dan is het te hopen dat er een extra afhaaldag bijkomt, maar dan nog is het vanuit logistiek oogpunt (met name winkelier maar ook consument) 1 groot drama.

Getsie, ga dit topic maar tot half december niet meer openen denk ik...

Alleen die avondklok zie ik als echte killer. Dan is het te hopen dat er een extra afhaaldag bijkomt, maar dan nog is het vanuit logistiek oogpunt (met name winkelier maar ook consument) 1 groot drama.

De moeder van alle doemscenario's is inderdaad een avondklok op 31 december..

Ik zal mijzelf er niet zo heel erg over druk maken.
Wat denk je over de relschoppers, als er een avondklok gaat gelden dan breekt echt de pleuris uit.

En kan een avondklok gecontroleerd worden?
Als er in een politieregio 3 auto's rondrijden...

Het zal alleen wel voor de winkeliers klote zijn als er alleen afgehaald mag worden. Als je ziet wat er zo bij de afhaalbestellingnen nog word bijgehaald en zoiezo de spontane losse verkoop. Dat zijn ook vaak flinke bestellingen. En dat maakt het voor de verkopers ook leuk natuurlijk. Het altijd weer een sport om aan klanten zoveel mogelijk en groot mogelijk vuurwerk te verkopen:D. Zondag is geen probleem want dan mag toch niet verkocht worden. Avondklok is natuurlijk ook klote want veel mensen die komen of na hun werk. Of om andere redenen savonds pas hun vuurwerk ophalen. Zou triest zijn als mensen dat niet kunnen halen omdat een avondklok is.
"Gelukkig" duurt het nog eventjes voor de verkoop begint. Hopen dat het tegen die tijd iets verbetering in zit:wink:

Niet te handhaven zoals zoveel in Nederland. Maak jullie geen zorgen, deze jaarwisseling gaat er meer vuurwerk de lucht in als ooit te voren... als het weer tenminste een beetje mee wil werken.. :wink:

de supermarkten gaan ook niet sluiten en voor ons zijn vuurwerkwinkels supermarkten dus
ik zie geen problemen:cool
buiten is toch de minste besmetting?dus lekker buiten staan die 8uurkes
anders schiet ik gewoon uit mijn tuin.....
maar we hebben nog bijna 3maanden mensen en als die ellende er dan nog is maken de maatregelen ook niks meer uit want dan is met dit tempo heel nederland besmet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan