Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen nog op de stooklocatie afsteken, niet meer in een dorp verderop.

Vanwege de 25kg regel had ik wat boxen verspreid over verschillende locaties. Om een uurtje of 6 haalden wij wat spul op en hebben we wat losse cakes afgestoken in een ander dorp.

Locatie 1: Er stormt gelijk een vrouw naar buiten met commentaar waar wij het lef vandaan haalden om af te steken in een ander dorp, wij 'kwamen hier niet eens vandaan'. Heb de vrouw vriendelijk doorverwezen naar de politie haha. 10 Seconden later stormde er iemand anders naar buiten 'omdat het nog geen 12 uur was'.

Locatie 2: We deden niets illegaals maar goed, je wilt ook je hobby niet later verpesten door anderen. Na 2 cakes stormde er weer iemand naar buiten omdat de hond bang was. Begrijpelijk, en dus gingen wij maar weer wat verderop staan. Toen stormde er weer iemand naar buiten omdat het midden op straat toch wat te dicht bij hun huis was.

Deze vijandige houding vond ik wel jammer. Ben zelf in deze dorpen opgegroeid en vroeger was iedereen enthousiast. Tegenwoordig menen met name ouderen maar dat ze iedereen moeten corrigeren. Wanneer er vroeger zelf vuurwerk afgestoken kon worden was alles prima, nu die behoefte er niet meer is moet het ineens maar afgelopen zijn voor iedereen. Toch irritant als je er staat met je mooie funke cakes etc.

In de stad was iedereen gelukkig enorm enthousiast, dat maakt het toch leuker. Ik trek me niet veel aan van het geklaag van die zeurpieten maar leuk is het ook niet. Nederland verandert de lijstje tijd wel in een land waar iedereen zich maar met elkaar bemoeit en waar alles waar zelf geen behoefte aan is maar gelijk voor iedereen verboden moet worden. Hopelijk stopt deze trend eens, leven en laten leven.

Geen dikke dozen meer kopen.

Wij wonen in een flat en om alles uit de kelder bij het stookpunt te krijgen kostte me gewoon het laatste (mijmer) uurtje van het jaar en de top2000.

Mezelf helemaal de cholera gesjouwd en het vrouwtje stond alleen onder een discobol te dansen.
Dat was gewoon kut.

Komend oud en nieuw max 2 bigshoppers die ik vanaf boven naar beneden kan dragen.

Als je ziet wat er bv uit die ukkie dozen komt bv espada, full assault etc.

Buuf heeft nog maar paar maandjes en ik had voor haar en mijn vrouw twee tuinstoelen op de galderij gezet met dekentjes en bubbels. De dames zaten 1e rij en dan de rest van de skyline.

Dat gaan wij ook doen volgende keer. 2 stoeltjes, kan gluhwein en genieten maar. Als het een beetje minder wordt om 0030 zelf wat in de fik zetten en om 1:00 naar binnen voor een dansje

Heb wel van de buurt veel bedankjes gehad en geklap, dat was dan wel weer leuk.

Denk dat ik volgend jaar alleen maar 4/5 100s 30/25mm dozen koop. Ben ook al bijna 50, we gaan ff een versnelling lager. :yes:

Ik ga geen 0:00 show meer schieten waar veel tijd in gaat zitten met klaarzetten.
Gewoon wat mooie boxen na elkaar schieten.

Precies dit!
En dan nog alle stress die hier bij komt kijken.
Ook geen losse cakes meer.
Sterker nog, ook geen I-shape compounds meer, tenzij ze alleen salvo cakes bevatten.

Dan resteren er dus nog maar weinig echt goede mogelijkheden.
Kiezen wordt zo wel een stuk gemakkelijker...

Volgend jaar ga ik nog naar maximaal 3 winkels en niet meer verder het land in rijden.
Heb gemerkt dat dat vooraf niet te plannen is omdat sommige winkels het simpelweg niet goed geregeld hebben. Driesprong bijvoorbeeld houdt zich totaal niet aan het tijdvak, waardoor de planning van de hele dag verkloot was en ik 1 winkel heb moeten overslaan, waardoor ik geen Strong Celebration heb gehad dit jaar.

Veel meer 's avonds voor 00:00 afsteken en alleen wat kabaalvuurwerk met screamers en crackling voor 00:00 bewaren.

toch weer wat meer klein spul voor in de avond halen. had maar 1 klein pakketje voor de hele avond, dus daardoor voelde het allemaal ontzettend kort, voor het 00:00 moment blijft het denk ik wel zoals het is, rustig beginnen met wat fonteinen, en zodra het wat rustig wordt beginnen met de rambakken.

maargoed dat klein spul voor in de avond komt ook omdat ik er vanuit ging dat ik alleen zou doorhalen en geen zin had om 20x op en neer naar buiten te gaan. Last minute zijn deze plannen gewijzigd waardoor dat wat tegenviel.

Minder winkels! Het was ergens wel leuk, maar ik ga geen 800-900 km meer rijden in 2 dagen. Om dan vervolgens de 31e ook nog heen en weer te rijden van en naar de stooklocatie. Neuj, wordt em niet. Paar goede toko's en daar blijft het bij. Het liefst zelfs binnen de provincie.

En minder artikelen!

Net het nieuws gezien , en bepaalde idioten hebben het weer flink verneukt :thumbsdown:
Zelfs een kerk is afgebrand , ik had zo gehoopt dat iedereen er een feestje van ging maken maar het is helaas weer anders gelopen.
En dan zie je gewoon een rij agenten voor een groep tuig staan die met fietsen op de agenten blijven gooien , dan zou je toch Amerikaanse rechten moeten mogen toepassen !!

Anders?

Geen klein spul meer, geen eigen showtjes (5 uur voorbereiden voor 5 minuten), en bovenal minder vuurwerk kopen.
Paar cakes voor de kleine in de vooravond en verder wat compounds voor middernacht.

Haha klinkt wel bekend mbt die hulp, al kwam het bij mij op het einde nog goed…maar was pas tien voor twaalf klaar met alles uitpakken en doorlonten. Super veel stress en het afsteken zelf eigenlijk in een soort trance meegemaakt. Heb helemaal niks meegekregen van mijn omgeving… was alleen maar aan het lopen en stoken lol..

Ook heel herkenbaar dat niemand je begrijpt… begrijpelijk ook wel want wij zijn de freaks, maar soms is het wel een beetje frustrerend dat niemand in de gaten heeft hoeveel het gekost heeft aan tijd en planning en wat er allemaal moet gebeuren om alles netjes op tijd in de juiste volgorde af te steken..

Maar goed, mijn familie, vrienden etc weten dat ze mij op die dag niet lastig moeten vallen met domme vragen, oliebollen en andere onzin…niet dat het onzin is, maar ik ben dan vrij snel geïrriteerd…voel ook altijd een enorme druk door het publiek en de verwachtingen..soms denk ik wel eens van: waar ben ik mee bezig man…iedereen heeft het top gezellig, en ik sta al maanden onder stress met oudjaar als absolute hoogtepunt.

Het is bij mij altijd genieten maar ook te gekke stress inclusief hartkloppingen en een knoop in mijn maag. Eigenlijk niet gezond, maar stiekem ook heerlijk haha

Ik had eigenlijk veel te veel. Dat is ook verre van ideaal. Sommige mensen in de buurt gingen ook al naar binnen haha, omdat het gewoon te lang duurde.

Ik laat volgend jaar alle kleine compounds achterwege, misschien alleen een twaalf uur showtje en dan een stuk of vier a vijf grote blokken en thats it…

Dit had ik, op de laatste zin na, zelf ook zo kunnen typen :biertje:

Ik zit er deze keer ook wel aan te denken om het een keer af te ronden, lekker 1 of 2 boxen en thats it. Het is mooi geweest. Het begint een steeds grotere logistieke uitdaging te worden.
Maargoed. Als het dan weer november wordt denk ik er waarschijnlijk anders over.

Dat hangt van Den Haag af. Het gezeik om het verbod is weer begonnen en het kruit is nog niet eens onder mijn nagels vandaan.:shocked:
Maar als het nog mag dan graag weer de stress, spanning de heerlijke oplopende druk naar De Dag Der Dagen toe. Heerlijk gewoon.

Geen dikke dozen meer kopen.

Wij wonen in een flat en om alles uit de kelder bij het stookpunt te krijgen kostte me gewoon het laatste (mijmer) uurtje van het jaar en de top2000.

Mezelf helemaal de cholera gesjouwd en het vrouwtje stond alleen onder een discobol te dansen.
Dat was gewoon kut.

Komend oud en nieuw max 2 bigshoppers die ik vanaf boven naar beneden kan dragen.

Als je ziet wat er bv uit die ukkie dozen komt bv espada, full assault etc.

Buuf heeft nog maar paar maandjes en ik had voor haar en mijn vrouw twee tuinstoelen op de galderij gezet met dekentjes en bubbels. De dames zaten 1e rij en dan de rest van de skyline.

Dat gaan wij ook doen volgende keer. 2 stoeltjes, kan gluhwein en genieten maar. Als het een beetje minder wordt om 0030 zelf wat in de fik zetten en om 1:00 naar binnen voor een dansje

Heb wel van de buurt veel bedankjes gehad en geklap, dat was dan wel weer leuk.

Denk dat ik volgend jaar alleen maar 4/5 100s 30/25mm dozen koop. Ben ook al bijna 50, we gaan ff een versnelling lager. :yes:

Grote dozen pas de 31ste halen en in de auto laten liggen is een prima oplossing daarvoor.

Sinds vorig jaar besloten om compounds minimaal per 2 tegelijk te schieten om 00 uur. Bevalt veel beter zo.

Meer compounds in de vooravond stoken, deed nu ieder uur 6 cakes schieten richting 00:00 maar ga daar ook compounds aan toevoegen. Zodat ik om 12 uur wat minder te stoken heb en ook van de buurt om me heen kan genieten. Ik heb nog jonge kinderen en had nu om 18:00 vooral cakes, maar volgend jaar wordt dat echt een hele show. Daarnaast ga ik meer budget toppers halen. Die cakes van 4 euro doen vaak niet onder voor die van 15 a 20 met uitzondering daar uiteraard.

Ik ga bij een Shamaan in de leer voor een anti-wind dans. Met windkracht 7 was het er hier echt wel een beetje over. Je kan maar alles geprobeerd hebben. Ik zal tevens de anti-mist en anti-regen dans aanleren.

Grote dozen pas de 31ste halen en in de auto laten liggen is een prima oplossing daarvoor.

Kan maar de kans dat producten er niet meer zijn, ondergrondse parkeergarage met 2 deuren en het ontkooien etc eind van de middag.
Gaan we niet doen :thumbup:

Proberen meer stil te staan bij elk product. Merk dat ik door de adrenaline & euforie al mijn zorgvuldig uitgezochte producten er in een dusdanig rap tempo doorheen jaag dat ik nu van de helft eigenlijk al niet meer precies herinner of het wat was. :bonk:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan