Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil meer klein vuurwerk maar wel klein spul van hoge kwaliteit.

Goede fontijnen, vuurpijlen, wondertollen, katan rotjes, funke, knetterlint.

Laatst bewerkt:
Beter naar het weer kijken. Desnoods de 12 uurs boxen eerder de lucht in. Dit jaar 3/4 van mijn collectie moeten bewaren door die mist!!

Voor de rest budget voor dit jaar drastisch naar beneden zodat ik voor het jaar erop weer (alles) in de freakacties kan bestellen.

En maar naar max. 2 winkels voor bestellingen. Eerste staat al vast :p

Had dit jaar maar heel weinig spul. Door een plotseling overlijden net voor kerst, gevolgd door nog een aantal andere dingen ook niet echt de behoefte kunnen vinden om meer te halen.

Uiteindelijk maar wat meer klein vuurwerk gehaald en toch maar geprobeerd om er iets tofs van te maken. Voor het eerst sinds jaaaaaren alleen thuis gebleven, dankzij mn onderbuurman toch nog een gave nacht gehad samen, ondanks alle ellende en het verdietige gevoel.
Molukker, dus die houdt wel van knallen.

Vond het ook mooi om te zien dat alle buren op een goede manier met elkaar stonden te knallen, dit is wel eens anders geweest hier. Was voor mij ook altijd de reden om het niet thuis te vieren. Moet zeggen, het ging aardig los echt schitterend om te zien allemaal.
Toch zal ik dit jaar zeker weer kiezen voor een plek met meer ruimte, dat langsrijdende verkeer bevalt me niet zo.

Je weet natuurlijk nooit hoe de aanloop naar de jaarwisseling zal zijn, bij mij zat het deze keer allemaal zwaar tegen dus ik hoop dit jaar weer op wat betere tijden.

Groter budget, andere locatie en hopelijk geen verdriet in de vriendengroep en familie dan gaan we weer eens ouderwets los :thumbup:

Minder groot spul maar kleinere potten langer stookplezier voor mij en mijn zoon:p.

En ik blijf het elk jaar zeggen LOCATIEEEEEE, zoeken naar een nog betere stookplek:p

Bij het minderen van pijlpakketten zal de politiek je dit jaar een handje helpen ��

Ik weet het niet politiek gezien. Maar als pijlen verdwijnen, zal ik me zeker vermaken met cakes, fonteinen en boxen. Heb een voorlopig lijstje wat ik wil hebben. Hier zijn de pijlpakketten nooit meegenomen in de voorverkoop. Maar op de 31ste haalde ik pijlpakketten en pakketten. Ben wel benieuwd wat de politiek gaat doen of ze blijven. Maar ik hou het sowieso op cakes en boxen

Meer compounds! En veel selectiever zijn in het losse spul. Meer bijzondere effecten dan alleen kijken naar kruidgewicht. En een bezoekje brengen aan Zena Ohlen, ben er meermaals per jaar in de buurt maar nog nooit langs geweest.

Hier ook een paar grote compounds en klaar. Heerlijk genieten van die bakken! Beviel zeer goed dit jaar. En verder gewoon genieten van mijn kids die de hele dag in de weer zijn met Cat.1.

Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis pas een bestellinkje doen. En dan alleen een compound van rond de €100,- en een budgetboxje of 2 á 3 fijne cakes. Beetje de lucht in jagen om 0:00 uur, vervolgens om 00:15 met een :biertje: in je hand staan te genieten van de rest in de omgeving.

Aangezien Las Fallas de Valencia nog altijd hoog op m'n bucket-list staat, spaar ik daar liever voor dit jaar. In plaats van als een soort Stevie Wonder, winkelwagentjes te vullen in de freak-acties. :bonk:

Verder veel minder actief zijn hier op Vuurwerkcrew. Waar ik voorheen, net als velen anderen, mij voornamelijk liep te ergeren aan de negativiteit omtrent vuurwerk tijdens oud&nieuw. Merk ik dat ik ook mijzelf steeds meer erger aan verschillende members hier. Vooral de leden die dingen als wintersport, carnaval, of andere gebeurtenissen waar gewonden (of zelfs doden) bij vallen, liever ook verboden zien worden. Of op zijn minst het liever ook meer in de media willen zien/horen...
Dus omdat vuurwerk steeds verder ingeperkt wordt, en (helaas) vermoedelijk binnen enkele jaren helemaal verboden. Gaan jullie maar op precies dezelfde manier praten zoals een korpschef van de landelijke politie, een oogarts of een groot deel van de politiek. Want ja, mijn vuurwerkhobby wordt ontnomen, dus gun ik een ander zijn/haar hobby of passie ook niet.
En zo kan ik nog even doorgaan over deze personen, maar daar is dit niet het juiste topic voor. :wink:

Af en toe kom ik nog even buurten in de chat of junktalks. En uiteraard in de topics van diverse shows vanaf Fallas tot en met de Zena Trophy. :bye:

BPN aangesloten importeurs zal ik van mijn wishlist halen. GEEN geld naar BPN
Jammer daar zit Rubro ook in

Broekhoff Vuurwerk Int. BV
China Red -St. Adm. Kantoor
GBV - Weco Vuurwerk BV
Lesli Vuurwerk BV
Raad Nederlandse Detailhandel
Rubro Fireworks BV
Vulcan Europe BV
Vuurwerkvisie BV
Wolff Vuurwerk BV

Ergens tussen Sinterklaas en Kerstmis pas een bestellinkje doen. En dan alleen een compound van rond de €100,- en een budgetboxje of 2 á 3 fijne cakes. Beetje de lucht in jagen om 0:00 uur, vervolgens om 00:15 met een :biertje: in je hand staan te genieten van de rest in de omgeving.

Aangezien Las Fallas de Valencia nog altijd hoog op m'n bucket-list staat, spaar ik daar liever voor dit jaar. In plaats van als een soort Stevie Wonder, winkelwagentjes te vullen in de freak-acties. :bonk:

Verder veel minder actief zijn hier op Vuurwerkcrew. Waar ik voorheen, net als velen anderen, mij voornamelijk liep te ergeren aan de negativiteit omtrent vuurwerk tijdens oud&nieuw. Merk ik dat ik ook mijzelf steeds meer erger aan verschillende members hier. Vooral de leden die dingen als wintersport, carnaval, of andere gebeurtenissen waar gewonden (of zelfs doden) bij vallen, liever ook verboden zien worden. Of op zijn minst het liever ook meer in de media willen zien/horen...
Dus omdat vuurwerk steeds verder ingeperkt wordt, en (helaas) vermoedelijk binnen enkele jaren helemaal verboden. Gaan jullie maar op precies dezelfde manier praten zoals een korpschef van de landelijke politie, een oogarts of een groot deel van de politiek. Want ja, mijn vuurwerkhobby wordt ontnomen, dus gun ik een ander zijn/haar hobby of passie ook niet.
En zo kan ik nog even doorgaan over deze personen, maar daar is dit niet het juiste topic voor. :wink:

Af en toe kom ik nog even buurten in de chat of junktalks. En uiteraard in de topics van diverse shows vanaf Fallas tot en met de Zena Trophy. :bye:

Lijkt mij dat members dat zeggen om wat nuance bij al die verbodschreeuwers in te brengen, overigens vrij kansloos bij dat soort volk, en niet omdat men dat ook echt verboden wilt zien..

Overigens jammer dat de algehele tendens in dit draadje is om meer comounds te kopen. Zo zijn we nog sneller van de cakes af en wil je echt een beetje divers showtje neerzetten heb je cakes nodig ipv al die multi effect compounds waar het goud in overheest..
Just my 2 cents.

Overigens jammer dat de algehele tendens in dit draadje is om meer comounds te kopen. Zo zijn we nog sneller van de cakes af en wil je echt een beetje divers showtje neerzetten heb je cakes nodig ipv al die multi effect compounds waar het goud in overheest..
Just my 2 cents.

Daar ben ik het niet helemaal met je eens. De meeste grote compounds zijn een show op zich, zoal bv Pyro en Papel. Bij deze compounds is in de fabriek al rekening gehouden met de schietsnelheid. Ik ben er wel een fan van. (Kun je ook wel zien als je mijn huidige bestellijst ziet 😁) Maar zo een ieder zijn eigen smaak :wink:

nou ok het was geen aanval,maar het valt mij gewoon op dat velen hier bezig zijn met een soort buurtshowtje te geven.ik vier het feestje voor de deur met en voor mijn vrouw en vind het niet belangrijk wat de omgeving van mijn cakies vind:bye:

Ik wil zelf gewoon de hele avond vlammen; boxen, cakes, pijlen, noem maar op...
Privé showtjes zijn mij te duur... dat geld besteed ik liever aan een Italië tripje

nou ok het was geen aanval,maar het valt mij gewoon op dat velen hier bezig zijn met een soort buurtshowtje te geven.ik vier het feestje voor de deur met en voor mijn vrouw en vind het niet belangrijk wat de omgeving van mijn cakies vind:bye:
Een consumentenshowtje geven met een schietkist is zeker leuk maar is in mijn optiek niet veel beter dan losse cakes/compounds af te steken kwa beleving. Het loopt soms anders dan je het wilt, gaat er iets niet af of niet synchroon of er is teveel rook. Bij los afsteken heb je dat veel minder, kun je er langer van genieten en heb je minder voorbereidingen. Voor beiden valt wat te zeggen.

Dan zitten wij hetzelfde erin en is de term showtje misschien niet correct van mijn kant. Het interesseert mij ook geen ene fuck wat de rest er van vindt want ik financier het allemaal.

Dan zitten wij hetzelfde erin en is de term showtje misschien niet correct van mijn kant. Het interesseert mij ook geen ene fuck wat de rest er van vindt want ik financier het allemaal.
hahahhaha maak je druk het gaat ons allemaal om het genieten iets wat de anticlub ons niet gunt(gemeenschappelijke vijand:bye:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan