Wat eet en drink jij voor kerst en/of Oud en Nieuw?

Jaco houdt wel van een oliebolletje speciaal:wink: Gewoon met uitjes hé! Z'n patat wil hij met rozijnen:) Hij heeft smaak hoor die jongen.

Oja, Jaco, je vergeet wat, want we eten 's middags ook nog een paar broodjes knakworst hea?

Uien zijn super als zoetigheid en als dessert. Niks raars aan. En ook rozijnen of gedroogde pruimen zijn super bij wild en bij stampot like gerechten. Dus zo raar is het allemaal niet.

Lekker hertenbiefstuk, rondom heet aanbraden zodat de sappen in het vlees blijven (nooit met een vleesvork in het vlees prikken on het te draaien in de pan) dit aanbraden doe je ongeveer 3 minuten. Vervolgens wikkel je de biefstuk afzonderlijk in het zilverfolie en leg deze voor ongeveer 15 minuten in de oven op 80 graden.

Daarbij een heerlijk aardappelpuree met in wijn met kaneel en suiker gekookte stoofperen.

image

Als nagerecht vind ik flensjes met ijs en slagroom heerlijk en simpel.

15min op 150C zijn ze meer rose en warmer. Veel mensen houden niet van super rauw vlees. All tho is het wel veel lekkerder:D..

tijdens kerst meestal wat vlees soorten enz en tijdens oud & nieuw, oliebollen, knieperjes (nieuwjaarsrolletjes) en natuurlijk een voorraad peukjes :)

Jaco houdt wel van een oliebolletje speciaal:wink: Gewoon met uitjes hé! Z'n patat wil hij met rozijnen:) Hij heeft smaak hoor die jongen.

Oja, Jaco, je vergeet wat, want we eten 's middags ook nog een paar broodjes knakworst hea?

Ik zal dit jaar wel voor de catering zorgen okeej? :p

Met oud en nieuw eet ik dit:

Ontbijt: Oliebollen
Lucnh: Olliebollen
Tussendoortje: Appelflappen en Oliebollen
Avondeten: Oliebollen en patat
's nacht: Oliebollen

Voor mij is het niet veel anders:D. Ontbijt is wel gewoon een boterham, maar voor de rest van de dag eet ook ik alleen maar oliebollen aangezien mijn moeder ze op oudjaarsdag altijd bakt. Er is niks lekkerder dan verse oliebollen:)

Met kerst altijd 2dagen uiteten met heerlijke wijn arrangementen en alles er op en er aan.
Met oudjaar altijd met opa en oma groumetten en natuurlijk niet zonder een glaasje alcohol maar zeker niet te veel niet dronken vuurwerk afsteken ofzoo hé

Ik krijg op oud en nieuw niet veel binnen. Heb geen honger en denk er niet aan... Ben te druk exit met stoken!
Meestal s ochtends rond 07:30 ben ik ongekleed etc dan eet ik me een tosti snel klaar :p

Dit jaar denk ik zelf oliebollen en wafels bakken 29 en 30 en eerder. Lekker oliebol wafel of appelflap tijdens het stoken! :D

Ik krijg op oud en nieuw niet veel binnen. Heb geen honger en denk er niet aan... Ben te druk exit met stoken!
Meestal s ochtends rond 07:30 ben ik ongekleed etc dan eet ik me een tosti snel klaar :p

Dit jaar denk ik zelf oliebollen en wafels bakken 29 en 30 en eerder. Lekker oliebol wafel of appelflap tijdens het stoken! :D

Als je echt oliebollen voor oudejaarsdag wilt bakken, kan je ze beter een dag van te voren maken, anders zijn ze helemaal niet vers meer :wink:.

Gourmetten met oud en nieuw lijkt me wel leuk maar dan moet je geforceerd toch weer zo lang zitten. Heb liever even snel een snackje, als wat patat of een pizzatje oid :P

haha inderdaad gourmetten duurt mij telang 10min binnen word ik al gek haha
wij bakken de heledag oliebollen appelflappen etc flesje bier dr bij en een vuurtje

en qua eten verder gewoon lekker een snelle hap haha

Met kerst gourmetten we altijd met de familie, is altijd heel gezellig. Op oudejaarsdag proppen we gewoon lekker appelflappen en oliebollen naar binnen!

Kerst- Gourmetten, groot diner (Kerstavond) of gewoon een luxe gerecht.
O&N- Oliebollen, appelflappen en als avond eten een lopend buffetje.

Drinken is altijd alcohol vrij dan, vuurwerk en alcohol gaat NOOIT samen, ook al kan je er 10 op , houd het lekker bij 0 !

Bij ons is het altijd het gourmetten, wat echt heerlijk is. neem hier ook altijd lekker de tijd voor omdat ik na een dag stoken erg honger heb en dit ook het enige echte moment is dat we lekker met ons allen bij elkaar zijn. meestal begin ik dan ook een beetje moe te worden om na het gourmetten weer met volle zin verder te gaan. en tijdens de kerst gourmetten we ook, omdat dit gewoon zo lekker is:)

Natuurlijk oliebollen! want oliebollen eten met een kruidlucht aan je handen OOH HEMELS!!

dan weet je dat het weer Oud en Nieuw is!

@Bram95 er zijn ook mensen die een flesje bier drinken en die nog wel normaal met vuurwerk om kunnen gaan hoor... Ik drink wel een lekker biertje altijd, en ben altijd super alert op de buurt en omwonenden en of wat ik doe wel veilig is ja of nee..

Ik ken inderdaad ook mensen die met een slokje op hele rare dingen gaan doen, en die heb ik er liever dan ook niet bij. Veiligheid gaat voorop, laat dat duidelijk zijn. Niemand wil het op zijn of haar geweten hebben dat er iemand naar het ziekenhuis moet, of dat er ongelukken gebeuren op een feestelijke dag.

Back
Bovenaan