Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik honger en dorst verminderende producten zoals amfetamine en soortgelijken.![]()
Ik gebruik honger en dorst verminderende producten zoals amfetamine en soortgelijken.![]()
Ondanks ik toch stiekem naar 31-12 kijk, maak ik van de kerst ook iets speciaals en gezelligs.
Mijn moeder maakt altijd tulband en kerstkoek.
Kerstkoek is mijn favoriet, lekker met rum.
Oor de kerst ga ik altijd naar de slijter om een paar grote flessen speciaal (kerst) bier uit te zoeken.
Omdat iedereen toch aan de wijn gaat, drink ik die lekker zelf op.
Maar soms drinkt mijn pa ook een glaasje mee.
Met de kerst doen we 1 dag gournetten, dat is meestal 2de kerstdag, als de familie langs komt.
1ste kerstdag eet ik samen met mijn ouders een uitgebreid menu.
Wat we eten, dat verschilt per jaar.
Natuurlijk zijn er ook gerechten die altijd aanwezig zijn tijdens de kerst.
Ik noem de zelf gemaakte salade en natuurlijk ook bowl.
Bowl zonder alcohol.
Hoe maak je bowl. Koop allemaal fruit in blik.
Aardbeien, frambozen, kersen, perziken, ananas en verse banaan.
Gooi alles 1 of 2 dagen voor de kerst in een grote schaal.
De grote stukken fruit klein snijden en laat alles staan, totdat alles ongeveer dezelfde kleur krijgt.
O ja de banaan pas op 1ste kerstdag er bij gooien, anders krijg je bananen prut.
Ook het slaatje was vroeger iets wat steevast aanwezig was tijdens de kerst en oud en nieuw.
Ik maakte dat altijd samen met 1 van me zussen.
En we maakten ook altijd figuurtjes.
We hebben wel eens een kerstboom gemaakt van de slaatje, maar een ook wel eens een vuurpijl.
Met zilveruien en augurken kan je trouwens goed ganeren.
Helaas maken we tegenwoordig geen slaatje meer.
Je kan het ook gewoon kopen bij de appie wappie.
Op zich jammer, ik heb het ook een keer zelf slaatje gemaakt een paar jaar geleden.
Oud en nieuw.
Ik eet altijd zeer weinig tijdens oud en nieuw.
Tot grote hilariteit van de moeder van Michel, want zij denkt dat ik haar kookkunsten niet waardeer.
Daar ligt het niet aan, ik heb gewoon kruitstress.
Toch lukt het mij wel om een wat oliebollen naar binnen te krijgen.
Maar broodjes kroket en frikandel lukt ook wel, gelukkig.
Wat een bijdrage man. Leuk!
Welke speciale bieren drink jij? Wat zijn aanraders?
Goeie vraag Jupilerfreak!
Ik koop in ieder geval geen kratje Jupiler
Wat ik altijd koop rond de feestdagen is Dobbel Palm.
Dat is een Palm wat iets hoger is in alcohol persentage en alleen rond de feestdagen verkocht wordt.
Omdat ik soms naar de Ardennen ga, neem als ik rond de kerst daar ben altijd wat kerst/eindejaars bieren mee.
Bijvoorbeeld St-Feuillien Cuvée de Noël Kerstbier van de St-Feulillien is een erg lekker kerstbier.
Link: http://www.st-feuillien.com/FbieresNL.html
Maar het kerst bier van Vall Deu is goed om te drinken.
http://www.val-dieu.com/
Mijn kerstboom is niet al te gek groot, dus 2 kratjes Heineken en Bavaria vormen samen de verhoging waar de boom op staat.
Hoe hou jij je pintjes koud dan?
Ik heb een balkon, dat heeft een voordeel je zet je kratje Palm buiten neer en je hebt een heerlijk koud glas Palm.
Kerstbieren die smaken heerlijk.
Neem er wel de tijd voor om ze op te drinken, je wordt er zo aangeschoten/dronken van.
Momenteel loopt het hard met de herfstbieren. Maar of dat nou iets is om te bewaren voor de feestdagen?
Voor de mensen die gourmetten heb ik een vraag.
Afgelopen jaren heb ik gemerkt dat sommige soorten vlees nog wel eens op willen zijn bij de super.
Wanneer wordt er bij jullie vlees ingeslagen voor het gourmetten?
En welk vlees eet je het liefste bij het gourmetten?