Wat eet en drink jij voor kerst en/of Oud en Nieuw?

Hier veranderd het net zoals iedereen elk jaar. Maar een paar dingen zijn wel echt standaard, zonder = kerst/nieuwjaar geen feestdag!

Kerst:
  • Ontbijt: Uitgebreid (Gebakken brood/mini croissantjes), Gekookt eitje.
  • Lunch: Niks, meestal omdat we vroeg gaan dineren.
  • Diner Kerstavond: Hapjes/Gourmetten OF Fonduen.
  • Diner 1ste Kerstdag: Uitgebreide Maaltijd
  • Diner 2de Kerstdag: Hapjes/Gourmetten OF Fonduen
Wat we exact eten is altijd een verrassing. Ma is wel meestal de hele dag bezig. Verleden jaar gelukkig was er wel tijd voor n spelletje:D

Oud & Nieuw
  • Ontbijt: Meestal gewoon standaard als elke dag!
  • Lunch: Niks
  • Diner: Oud & Nieuw: Hapjes | Nieuwjaarsavond: Gourmetten/Fonduen OF Snelle maaltijd
  • Tussendoor overdag: HEEL veel (o )ma's Appelflappen/Oliebollen.
  • Tussendoor avond Nieuwjaar: 2 zakken M&M Crispy om t verdriet weg te eten dat alles voorbij is.

Dat was het dan wel.

Tegenwoordig eten we met kerst,erg verschillend. Dit omdat ieder gezins lid,iet,s uit kiest om te maken.

Het zag er afgelopen jaar ongeveer zo uit:

Me broertje: Nachos uit de oven,met een laagje van,kaas,rode peper,koriander,ui en tomaat. Hij moet alleen de koriander er uit laten,kan ik niet goed hebben.

Ik: Mais/polenta pannekoekjes,met spicy paprika saus.

Mama en papa: Paddestoelen risotto,en 1 persoons bladderdeeg taartjes,met groenten en geitenkaas.

Me zusje: Appelcrumble met kaneel-ijs.

Ontbijt: Iet,s uitgebreider als normaal. Afbak broodjes,jus,spijsbrood,bieslook brie,of een andere aparte kaas.

Met oud en nieuw,begin ik de dag aardig normaal. Meestal gewoon,de oude en vertrouwde boterham. Maar dan wel met een eitje of een plakje tomaat,of iet,s anders. Wat we erbij drinken,meestal een glaasje fris,of een blikje energy. Als ik bij me ouders ben,natuurlijk gewoon melk.

Tussendoor ook gewoon brood,meestal dan bij iemand uit de buurt. Want zonder een lieve buur,geen goede oud en nieuw. Haal meestal,als het wat stiller is,in de buurt,nog even snel appelbeignets,of oliebollen. Tussendoor nog even snel,een kop warme choc,met een oliebol. Want er is altijd wel iemand,met een pan choc op het fornuis.

S,avonds,meestal een pizza ofzo,wil wel wat warms in de maag. Als we naar familie gaan,meestal een stampot buffet. Later op de avond,gaan de oliebollen of de appelbeignets er doorheen. En bij het tv kijken,wat gezoute noten,blokje kaas,toastjes,dat soort spul.

Op kerstavond hebben wij het traditionele kerstdiner, 1e kerstdag een hele grootte kerst brunch bij mijn pa en zijn vrouw en daarna thuis lekker gourmetten rond de kerstboom :wink:
2e kerstadag zitten wij thuis lekker aan een uitgebreid kerstontbijt en ´s/avonds meestal eten bij mijn zus.

Met oud en nieuw eet ik nauwelijks op oliebollen na en in de avond schrans ik een stokbrood met slaatje naar binnen met nog de nodige oliebollen.

Op kerstavond hebben wij het traditionele kerstdiner, 1e kerstdag een hele grootte kerst brunch bij mijn pa en zijn vrouw en daarna thuis lekker gourmetten rond de kerstboom :wink:
2e kerstadag zitten wij thuis lekker aan een uitgebreid kerstontbijt en ´s/avonds meestal eten bij mijn zus.

Met oud en nieuw eet ik nauwelijks op oliebollen na en in de avond schrans ik een stokbrood met slaatje naar binnen met nog de nodige oliebollen.

Als de boom tussen de pannetjes in staat, is dat dan niet brandgevaarlijk :p

Kerst avond chique uit eten met m'n vriendin.
de avond voor kerst steen grillen of gourmetten met family en vrienden
Wat ik altijd wel vreemder begin te vinden is dat kerstmis meer een commercieël feest is geworden dan een feest met betekenis. Niet dat ik religieus aangelegd ben maar het mag niet vergeten worden.

Jij moet niet op elke slak zout leggen :p, en nee ik eet geen slakken :no:

Je moet als mod het goede voorbeeld geven he.
Een kerstboom rond old skool spiritus gourmetstellen is nou eenmaal niet zo handig :D

Die pannetjes werken als alles goed gaat overigens beter dan zo'n elekrisch ding. Alleen meurt je huis dan 3 dagen naar de spiritusdampen. :frusty:

Bij ons verschilt het altijd:

Rond kerst drink ik altijd warme chokalade melk met zelfgemaakte slagroom met wat kaneel en cacoapoeder op de slagroom.

Kerst:
1ste kerstdag en 2de hetzelfde alleen de avond verandert.
Sochtends: Met moeder en zus jus d'orange croisantjes broodjes etc
Smiddags:: niks speciaals
Savonds: niet zeker welke Chiek uiteten of met oom en tante neef zus moeder gezellig eten.

Oud en nieuw kan ik kort over zijn:
Sochtends: Boterham tosti chokomel warm. Heb niet veel honger die dag
Middag: langs supermarkt of thuis iets lekkers krijgen van me lieve mam :p
Savonds: weet niet wat ma gaat maken.
Me tante maakt hele lekkere oliebollen en appelflappen die worden ook genuttigd!
Vorig jaar stookten we voor een bakker die gaf altijd oliebollen als ze net klaar waren lekker warm met suiker en savonds kregen we altijd een zak mee voor thuis mmm lekkerr! Maar die van me tante zijn lekkerder!:p

Tristen.

Wij maken als hapje voor in de avond Wraps

Wraps kun insmeren/vullen met heel veel verschillende dingen

Voorbeeld 1: smeer de wrap in mat roomkaas of kruidenkaas leg er plakjes zalm op een beetje alfalfa er over heen en dan de warp oprollen, Ong stukjes van 1,5 cm groot snijden en je hebt een heerlijk hapje

Voorbeeld 2: Wrap insmeren met beenham salade bosuitjes er overheen en rol de wrap op en snij ook deze in stukjes en je hebt een lekker hapje! ;)

Zo kan ik nog wel voorbeelden gaan noemen maar verzin zelf maar wat je lekker vindt doe dit en doe dat op/in de wrap!

Wij maken als hapje voor in de avond Wraps

Wraps kun insmeren/vullen met heel veel verschillende dingen

Voorbeeld 1: smeer de wrap in mat roomkaas of kruidenkaas leg er plakjes zalm op een beetje alfalfa er over heen en dan de warp oprollen, Ong stukjes van 1,5 cm groot snijden en je hebt een heerlijk hapje

Voorbeeld 2: Wrap insmeren met beenham salade bosuitjes er overheen en rol de wrap op en snij ook deze in stukjes en je hebt een lekker hapje! ;)

Zo kan ik nog wel voorbeelden gaan noemen maar verzin zelf maar wat je lekker vindt doe dit en doe dat op/in de wrap!

Voorbeeld 1 hebben wij ook gehad 2 jaar geleden met oud en nieuw. Ik deed roomkaas Rucolasla zalm of roomkaas rucola gerookte ham ook lekker!
Ga die 2de binnenkort eens proberen:)

Tristen.

De wraps inderdaad! Ook erg lekker met wat salami, kruidenboter en dat soort grappen :) Goeie ja!

Eerder heb ik gelezen over drinken.
Tom (Leslifan) zei dat hij energydrinks dronk die dag.

Hoeveel mensen hier drinken er een paar bakken koffie om lekker wakker te zijn?

Wie drinken er die dag energydrinks voor een oppeppend gevoel?
En hoeveel drink je er dan?
Op welke tijdstippen drink je die dan?

Bij het ontbijt,zal een uurtje of 6:30 zijn. En bij het stoken,gaan er ook twee blikjes mee. Voordat ik begin,nooit precies om 10:00,heb ik even een rook pauze,gaat blikje 2 er in. En dan na een paar uur stoken,blikje 3.

Bij het ontbijt,zal een uurtje of 6:30 zijn. En bij het stoken,gaan er ook twee blikjes mee. Voordat ik begin,nooit precies om 10:00,heb ik even een rook pauze,gaat blikje 2 er in. En dan na een paar uur stoken,blikje 3.

Hoe helpt het jou de dag beginnen dan?
Ben je wat sneller wakker?
Voel je meer adrenaline door de caffeine?

En na blikje 3, volgen er dan nog meer?

Ja is puur om scherp en wakker te zijn. Voor de adrenaline,heb ik het niet nodig,sta toch al te trillen van de spanning,:p En meestal blijft,het daarbij. Wil me ervaringen dan vaak,die zelfde nacht nog delen. Dus dan heb ik,na het stoken,nog genoeg energie over.

Goed idee van die energydrink.
Ik ga gelijk een pallet Red bull inslaan.

Omdat het gedeelte in mijn hersenen die mijn hormonen aansturen stuk is.
Neem ik altijd wat extra cortison (= een medicijn) in.

Maar cola werkt ook, maar ik ga aankomend oud en nieuw toch wat Red bull gebruiken.

Kan ik de effecten uit de cakes mooi uit de lucht bekijken......:wink:

LOL :) Ik drink niet zoveel energy drink. Vroeger wel, toen was dat lekker, en 'stoer'. Tegenwoordig drink ik het nog maar heel zelden, en dan kies ik liever voor de Extran's ipv Redbull of iets dergelijks.

Het klinkt misschien gek, maar een biertje kan je ook helpen om je wat wakkerder te voelen. Ik weet dat er mensen zijn die heel erg tegen zijn op stoken en alcohol, maar ik heb me nog nooit misdragen met alcohol. Ik ben er zo eentje die bier en whisky kan drinken, en verbaasd kan staan van anderen die zich als een mongool gedragen :P Maar het echte drinken gebeurd natuurlijk pas na het vuurwerk. Tot die tijd lekker relaxed.

Een bakkie koffie gaat er altijd wel in, maar ook daar dronk ik vroeger sloten tegelijk, nu niet meer. Heb het idee dat ik er wat TE actief van word. Ik heb sowieso al de hele dag dat de adrenaline door mijn lichaam giert, ook op normale dagen. Daar heb ik dan ook pilletjes voor om dat wat te onderdrukken. Maar dat brengt ook leuke dingen met zich mee, op mijn verjaardag deed ik afgelopen keer de koelkast open. Er donderde wat uit, en nog voor het op de grond lag had ik het al in mijn handen. Een vriendin van mij zat met grote ogen te kijken haha! Maar het is geen pretje...

Back
Bovenaan