Wat eet en drink jij voor kerst en/of Oud en Nieuw?

@Rikkert Biemans Uitzonderingen daargelaten, maar we moeten waakzaam zijn want elke dronkenschap is verschillend, en elk druppeltje kan verkeerd vallen!

Ajoh, je moet je niet klem zuipen als je nog vuurwerk af gaat steken maar een biertje of 2, 3, kan goed. Ik denk dat zowat iedereen ook champagne drinkt om 00:00 uur en veel zal je waakzaamheid daar niet onder leiden.
Beetje moraalridderig gedrag om te roepen je moet 0.0 alcohol drinken. Het is natuurlijk wel verstandig, maar verstandigheid kun je ook overdrijven. Zo kun je beter een biertje drinken en je knallertjes neerleggen en aansteken dan niks drinken en je knallertjes weggooien. Toch denk ik dat 95% zijn knallertje weggooit, vind ik dat erg? Nee, als je maar oppast zelfde verhaal met één biertje en vuurwerk.

Ajoh, je moet je niet klem zuipen als je nog vuurwerk af gaat steken maar een biertje of 2, 3, kan goed. Ik denk dat zowat iedereen ook champagne drinkt om 00:00 uur en veel zal je waakzaamheid daar niet onder leiden.
Beetje moraalridderig gedrag om te roepen je moet 0.0 alcohol drinken. Het is natuurlijk wel verstandig, maar verstandigheid kun je ook overdrijven. Zo kun je beter een biertje drinken en je knallertjes neerleggen en aansteken dan niks drinken en je knallertjes weggooien. Toch denk ik dat 95% zijn knallertje weggooit, vind ik dat erg? Nee, als je maar oppast zelfde verhaal met één biertje en vuurwerk.

Ik wil geen moraalridder zijn hoor, en ik zeg helemaal niet dat je geen druppel mag drinken. Maar wat jij noemt, 3 biertjes + wat champagne vind ik om eerlijk te zijn onverstandig. De een kan er misschien beter tegen dan de ander, maar na die paar biertjes neemt je inschattingsvermogen echt wel af:wink:.

Tuurlijk ligt die grens voor iedereen anders, maar deze aantallen raad ik in ieder geval niemand aan. je wordt er echt niet dronken van... maar niet iedereen denkt na die glazen nog net zo snel na als er voor.

Kerst >> Hert / stoofperen / kastanje puree / boomstammetje enzv, en andere snaaierijen.
O&N >> hoe vetter hoe beter.

met kerst barcardi razz 7up
lekker steen grillen en gourmetten.
en natuurlijk niet te ontbreken
oliebollen dan zeg ik er bij eet dit met mate want misselijk word je zeker in combinatie met alcohol

Met kerst gaan wij meestal gourmetten of iets anders lekkers eten. Zoals biefstuk of varkenshaas.

vind het altijd gezellig!

Met oud en nieuw eten we meestal wat simpels, ik wil ook niet teveel tijd erin stoppen om te eten. Vorig jaar hadden we een paar van die party mix snack doosjes van Mora. Ging er wel ff lekker in haha.

Bavaria in de bonus. Voor de Brabanste kudten, jonguh!

Dit vat ik op als een beledeging.
Ik ben ook een Brabander en drink alleen Jupiler.

Ontopic:

Met kerst gezellig met de familie uit eten of bij iemand thuis gourmetten/fonduen. En met oud en nieuw duurt het me al te lang om friet te gaan eten, dus eet ik tijden het stoken en zit er dus allerlei rommel in me saus, maar dat maakt niet uit die ene dag is gewoon non-stop vuurwerk afsteken.

Met Oud&Nieuw eten wij alleen maar hapjes, zoveel mogelijk... Oliebollen, sushi, chocolade-fondue, party snacks en allerlei nieuwe lekkernijen die we zelf gaan maken.
Rond deze tijd komen er altijd folders binnen met een hele hoop kleine hapjes die je kunt kopen of zelf kunt maken. Altijd gezellig als iedereen z'n steentje bijdraagt met leuke muziek op de achtergrond.
En als drank bier en wijn, liefst zoveel mogelijk. Zelf begin ik te tanken als ik klaar ben met vuurwerk afsteken, ben nl. wel verantwoordelijk voor als er wat gebeurd.

cheers xD

Dit vat ik op als een beledeging.
Ik ben ook een Brabander en drink alleen Jupiler.

Ontopic:

Met kerst gezellig met de familie uit eten of bij iemand thuis gourmetten/fonduen. En met oud en nieuw duurt het me al te lang om friet te gaan eten, dus eet ik tijden het stoken en zit er dus allerlei rommel in me saus, maar dat maakt niet uit die ene dag is gewoon non-stop vuurwerk afsteken.

Jou mag ik wel. Goede smaak :D

Op oudejaarsdag eet ik heel veel oliebollen, slagroombollen, berlinerbollen en ander smakelijk voedsel waar mijn vriendinnen doorgaans van walgen (te veel vet, te veel suiker, te veel zout).

Met kerst doe ik altijd samen met mijn zus wat moois bereiden.
Vorig jaar was het, als ik het nog goed weet, vooraf prosciutto ham met stukjes meloen en advocado, als hoofdgerecht hadden we ossenhaas met champignon room saus en als toetje hadden we chocolademousse.

Met oud en nieuw is het bij ons ook altijd erg simpel: Oliebollen, appelbeignets en friet.

met kerst is het een kerst dag bij me vader en dan koken we in groepjes een gerecht (voor, hoofd en na gerecht)en bij mijn moeder meestal gourmetten :D en nu voor het eerst dit jaar kerst zonder me moeder maar bij me vriendin dus wij vieren lekker ook 3e kerst dag met lekker eten bij mijn moeder :D

Met Kerst gaan we de 1e dag Chinees halen. Het klinkt misschien simpel maar het is oh zo lekker en je hebt weinig tot geen rotzooi zodat je lekker rustig aan kan doen. Savonds lekkere hapjes zoals parmaham met roomkaas en een toastje.

2e Kerstdag komt er familie en dan maken we voor- hoofd- en nagerecht met alles erop en eraan :D Savonds gezellig naborrelen met wat hapjes en een biertje.

De 31e op de dag met de familie ergens oliebollen bakken, en natuurlijk wat te stoken meenemen. Even een dropshotje of een glas whiskey om warm te blijven

Savonds soms friet, maar ook wel eens zuurkool. Niets is lekkerder dan na de hele dag gestookt te hebben even die rust te pakken en lekker eten. Daarna even lekker douchen en savonds door met stoken. Als de visite er is ff naar binnen voor een beetje salade of een stokbroodje met zelfgemaakte eiersalade of brie.

Tegen 11en lekkere borrelhapjes en een biertje en dan helemaal los om 0:00. Na 3en als we weer binnen zitten bier en stokbrood :D

Geen Tukker dus.
Vorige week was Bav in de bonus. De week ervoor Freddy.
Volgende week dan maar Jupiler?
I Hope so!

Ik hoop Brand of Dommelsch :) En nee kom niet uit het zuiden maar uit het oosten haha.

OT: Met kerst natuurlijk ook heel veel kerstkransjes en andere meuk :rolleyes:

Back
Bovenaan