Wanneer beginnen bij jullie de kriebels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had ook al een tijdje kriebels.
Nog met mijn vrouw besloten om afgelopen weekend de kerstboom al op te zetten om in de sfeer te komen.

Totdat vrijdag dat ongelooflijke k*t bericht kwam....

De kerstboom ligt nog op zolder, we hadden er samen totaal geen zin meer in.
We wachten nog wel ff...

Na het bericht van afgelopen vrijdag lijkt het wel 1 januari voor mijn gevoel.
Ben alle kriebels kwijt. zelfs de kriebels voor de gezellige december maand.
Normaal leef ik de hele maand in een roes van alle gezelligheid met als hoogtepunt natuurlijk je vuurwerk ophalen en er 3 dagen van genieten.

Op de 1 of andere manier zijn bij mij de kriebels sterker geworden. Ik denk mede doordat de onzekerheid nu weg is. Het helpt ook dat ik gister in olen ben geweest. Vorig jaar braaf met categorie 1 gestaan, genoeg is genoeg. Dit jaar gaan we gewoon mooi en verantwoord categorie 2 afsteken. Wat kleine cakes in de vooravond en de grotere cakes en compounds om 00:00

Ben alle kriebels kwijt. zelfs de kriebels voor de gezellige december maand.

Hier nog zo een, het wordt zo voor het gevoel een saaie troosteloze december maand met corona, anderhalve meter regel, geen demo's, geen oud en nieuw. Mijn gedachte over december : skip die maand maar en dat het maar snel januari mag zijn, want met alle resppect voor cat 1, die zooi kan mij niet boeien.

Heb eerlijke gezegt totaal geen december gevoel meer eerlijke gezegt als is weg sins het verbod vast werd gesteld.. hoplijke snel weer 2 januari ken weer lekker werken ook sins alle mijn vuurwerk jaaren ga ik naar de kerst voor het eerst gewoon werken zal egt wel raar voele normaal vuurwerk shoppe nu niks :sad:

Geen kriebels dit jaar,het is met alles een beetje mat op straat. Normaal ontstaat er een andere sfeer richting December,maar nu merk je overal dat het een beetje chagrijnig is.

Voor een beetje sfeer snuiven ga ik maar naar het plaatselijke tuincentrum want voor de rest is het maar niks.

Heb nogsteeds niet echt het idee dat het over 12 dagen O&N is, mede omdat ik dit jaar niks heb kunnen kopen en categorie 1 vuurwerk ga ik niet meer aan beginnen..

Totaal niks dit jaar… Niet eens het gevoel dat we in december zitten. Normaal ook wel al lekker in de sfeer rond Sinterklaas en kerst, maar ook dat is ver te zoeken. Hoop volgend jaar weer…

Heb nogsteeds niet echt het idee dat het over 12 dagen O&N is, mede omdat ik dit jaar niks heb kunnen kopen en categorie 1 vuurwerk ga ik niet meer aan beginnen

Zal het eerste jaar voor mij zijn dat ik met handen in de zak ga kijken naar vuurwerk van anderen zonder zelf wat af te steken..:sad:

Bij mij is het compleet andersom. Normaal gesproken hoor ik pas de laatste 3 dagen van het jaar (regelmatig) vuurwerk. Sinds dat verbod hoor ik het elke dag (meermaals) en zo richting O&N wordt dat met de dag meer en meer.

Dit jaar heb ik dus juist enorm veel kriebels.

Het begint langzaamaan wel weer meer op te komen nadat het grotendeels helemaal was verdwenen na de aankondiging van het verbod. Echter is het nog steeds niet zoals het was, dat zal waarschijnlijk pas 30 of 31 december komen. Waar ik echter nog steeds géén besef van heb is dat het volgende week al kerst is.

Hier wel flink wat kriebels moet ik zeggen. Het verbod is vreselijk en hoop echt dat dit het laatste jaar is, wil gewoon weer afhalen en nieuwe producten schieten. Wat me wel op valt nu en ook afgelopen jaar, ik ervaar de rest van december juist wat meer. Normaal leef ik nu in een soort waas waardoor andere dingen iets minder binnen komen. Heb nu veel meer tijd dan de rest voor de rest eromheen. Maar goed, volgend jaar hopelijk geen verbod en dan dit verder wel proberen vast te houden.

Afgelopen jaar hebben we een prachtig oud en nieuw gehad, en van buren hoor ik ook alleen maar dat ze het wat minder nauw nemen met de regels. Gaat gewoon weer een prachtige dag worden, dus zeker kriebels hier.

Sinds vandaag heb ik het weer redelijk te pakken! Kruitkoorts kan ik het niet noemen, maar wel positieve zin in de jaarwisseling. Het is ook heerlijk om te horen dat iedereen er schijt aan heeft en gewoon lekker gaat stoken.

bij mij beginnen de kriebels en dromen meestal al rond augustus, dat is het moment dat ik alles ga plannen en mijn eerste vuurwerk koop...

moet wel zeggen dat dit jaar zo rumoerig was, niet alleen met covid maar ook prive, dat het iets minder is dan andere jaren, maar ben er al sinds september toch zeker dagelijks een paar uur mee bezig haha.

Veel tijd besteed ik met het bekijken van youtube filmpjes, vuurwerk sites en productfilmpjes...daar kan ik eindeloos naar kijken, en is naast research ook gewoon een soort voorpret.

zo heb ik een paar blokken gekocht en bijna elke dag kijk ik de filmpjes ervan...eigenlijk bizar, maar zoals ik al zei kan ik alleen al van het kijken van filmpjes enorm genieten. Het is zo erg dat ik dan in bed mijn hele opbouwschema keer op keer door aan het nemen ben. Die cakes eerst dan die etc...

En natuurlijk nog dromen over die geweldige show die ik altijd hoop te gaan maken, dus de dag erna wil ik dan altijd weer wat exra shoppen. zo overschrijd ik ook elk jaar meerdere malen mijn budget haha.

maar de prijzen van tegenwoordig zijn echt niet grappig meer. vroeger had je voor 1000 a 1500 echt voor heel de avond heel dik vuurwerk. nu als je wat echt dikke cakes wilt hebben, kan je voor dat bedrag 4 a 5 blokken kopen... mijn budget groeit met de jaren mee, en het geld interesseert me ook niet, maar toch...als zelfs ik als freak het te duur ga vinden wil dat toch wel wat zeggen...

Maar goed, kwa voorpret was dit jaar hetzelfde als alle andere jaren. meerder shops bezocht, veel filmpjes gekeken, etc... ik ben dan 39, maar zodra ik de geur van vuurwerk ruik word ik meteen weer 16 ��

Ik ben er in ieder geval weer helemaal klaar voor. Om 00:00 word het gewoon ouderwets knallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan