Wanneer beginnen bij jullie de kriebels ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisterenavond wel even een momentje van geluk, toen ik de eerste kerstverlichting in de straat zag. Ik stond letterlijk te juichen.

20211006_201355.jpg

P.S. kan één van de mods die boom ff rechtop zetten?

Ik stond vanmorgen op en ik zag dikke mist. Het is niet zo dat ik graag mist wil met Oudjaarsdag maar toch doet mij mist denken aan oudjaarsdag. Lekker fris buiten

Komt en gaat een beetje merk ik, nu weer raadsvragen in Eindhoven over een vuurwerkverbod en dan wordt je toch weer wat zenuwachtig. Maar goed, als het verbod er hier is zijn er nog genoeg opties om ergens anders te stoken maar de huidige plek is gewoon erg fijn. Vet irritant dit, wil gewoon uitkijken naar de laatste dag van het jaar in plaats van jezelf beetje te zitten inhouden.

Die beginnen elke jaar een beetje op andere momenten, en dan heb ik het wel over de echt serieuze kriebels incl hersenspinsels of je wel genoeg hebt enz enz. Dit jaar zijn ze nu al een tijdje flink aanwezig, dusdanig dat ik mbt wensenlijsten soms echt even mezelf op de plek moet zetten haha. Uiteraard komt dit doordat we afgelopen jaar hebben moeten missen maar in mijn geval mis is al 2 jaar want in 2019 heb ik om 0:00 ook al niks kunnen afsteken ivm mist:cry:

De kriebels zijn tot aan de zomer weggeweest, maar ondertussen in alle hevigheid terug. :kerst:

Laatst bewerkt:
Vorig jaar, 27 december een huiszoeking gehad van de politie. Er was een anonieme tip binnengekomen over grote hoeveelheden vuurwerk die ik thuis zou hebben liggen!.
Ik heb een duw gekregen voor 2 doosjes cat2 knalletjes uit belgië die ik thuis had. Hier zat flitskruit in en dus verboden.
Ik had ook nog F3 singleshots en cakes van het jaar daarvoor maar dat was onder de 25kg dus geen enkel probleem.

Oom agent verbaasde zich ook over de melding, helaas moest ik wel op de bon voor die rotjes. (600 euro!!)
Ik heb me hier lang, heel druk om gemaakt, maar ik heb het ondertussen los gelaten.
NSB'ers zijn helaas van alle tijden.

Kortom, de kriebels zijn tot aan de zomer weggeweest, maar ondertussen in alle hevigheid terug. Ik laat de mooiste periode van het jaar niet verkloten door een tamme rat. :kerst:
Herkenbaar, exact de reden dat ik vorig jaar al m’n zooi bij een maat gestald had, pas op 31 december alles opgehaald.

Ik krijg nu weer last van andere kriebels.. vervelende onjuiste en irritante mediaberichten....

Maar dat bederft de pret absoluut niet:handsup:

Was ervan overtuigd dat ik nu echt genoeg vuurwerk heb. Maar begint toch weer te kriebelen. Helemaal omdat ik steeds meer t gevoel krijg dat dit 1 van de laatste jaren rustig stoken is. Misschien toch nog een paar dikke bakken halen...

Kriebels zijn flink aanwezig. Veel kerstmarkten zijn op of staan op het punt open te gaan. Blijf het geweldig vind om daar rond te lopen. Ook de temperatuur die flink kouder is speelt natuurlijk wel mee voor de kriebels. Heb er zin in, heerlijk tijden dit.

kriebels zijn nooit weggeweest......ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker...het klopt nog ook:bonk:

Hier ook zeker mee eens, het wordt ieder jaar zelfs erger. De kriebels zijn wel anders dan voorheen, toen was het echt puur uit kijken naar het afhalen en het stoken. Uiteraard is dat nu ook nog steeds zo, maar worden de zaken eromheen ook steeds belangrijker.

Bij mij is het sinds een paar weken weer een beetje aangewakkerd. Normaal was dat al aan het begin van de zomer, als de eerste nieuwtjes binnenkomen, maar die zijn er dit jaar natuurlijk niet of nauwelijks geweest.

Wel moet ik zeggen dat ik het nog niet zo te pakken heb als eerdere jaren. Nog geen projecten bedacht, en ga ik denk ook niet doen. Alles los, en lekker genieten met het gezin van het moment. Dat komt ook doordat wij een weekje weg hebben geboekt van 24-31 december, waar wij op oudjaarsdag halverwege de dag pas thuiskomen. Uiteraard tussendoor wel een ritje maken en spulletjes opbergen, maar echt knutselen zit er niet in dit jaar.

Dit jaar begon dat zo begin augustus en dat duurt meestal tot eind januari. Ik moet wel zeggen dat ik sinds van de week een account heb aangemaakt na jaren lang lezen als gast dit wel enorm helpt. Vind de sfeer hier erg goed, iedereen helpt elkaar met vragen ook bij nieuwe leden. De vele foto’s en filmpjes helpen daar zeker aan bij. Kriebels zijn nu goed aanwezig.

Kriebels worden wel steeds meer zeg. Je merkt aan alles dat het dichterbij komt. De feestdagen worden vaker gesprek van onderwerp, de bladeren vallen snel, het wordt kouder, al meer kerstverlichtingen te zien, de eerste kerst cadeaus zijn gekocht. Lekker hoor deze tijd.

Zeker vanaf deze periode. De bomen zijn niet meer groen, de tuin centra's ademen weer kerst, de oliebollen kramen kom je weer overal tegen, de eerste nachtvorst is alweer geweest en zo kan ik eingelijk nog wel even doorgaan.

De 'kriebels' zijn er het hele jaar wel moet ik zeggen, wel in meer of mindere mate uiteraard. Begin januari wil het gevoel nog wel eens verschillen tussen enorm voldaan of terneergeslagen omdat we weer een jaar moeten wachten. Vaak maakt dit mindere gevoel snel plaats voor het nagenieten. Ik geniet de eerste maanden van het jaar volop van de dikke compilaties van een aantal forumleden. Met een notitieblok bij de hand ga ik daar dan rustig van genieten en als ik een topper zie, dan noteer ik die op de lijst (om in gedachten te houden). Tijdens het bekijken van de top kwaliteit straatfilms en/of compilaties schieten de kriebels vaak wel goed omhoog.

Als ik kijk naar dit vuurwerkseizoen, schoten de kriebels echt door het dak tijdens de jubileum avond van Vuurwerkstore Holten. Vooral in de shows kwam voortdurend top kwaliteit spul voorbij en dat kan ik dan enorm waarderen. Sindsdien, heb ik die stemming vast kunnen houden. Ook een paar weken geleden bij een show in Vianen, waar eveneens kwalitatief hoogwaardig spul voorbijkwam, schoten de kriebels door het dak. Wat ook tof was, is dat er veel bekende en nieuwe toppers werden geschoten en dat was gewoon optimaal genieten. Ik hoop dat dit weekend ook de kriebels een hoogtepunt bereiken maar dat zal vast wel goed komen.

Vorige week heb ik nog even een kijkje genomen bij de bunkers van een lokale winkelier. Meerdere keren per jaar loop ik daar even de bunker in om weer even te genieten van de pareltjes die er nog staan. Nu staan de bunkers nog niet zo vol, maar als je zo'n bunker tijdens de verkoopdagen inloopt dan is dat echt super overweldigend. Kippenvel gewoon. Vorige week, ging ik even langs om de nieuwe Thunderkings 40st en 100st bulkpack van Katan (mines) te bewonderen en om er wat foto's van te maken. Dat zijn wel echt de genietmomentjes. Ik was toch erg nieuwsgierig en om dan zo'n artikel alvast te kunnen bewonderen, dat is gewoon mooi. Daarnaast ook al wat andere nieuwe spullen zien staan en op zo'n moment dringt het wel door dat de mooiste tijd van het jaar is aangebroken of al dan niet op het punt staat om te beginnen. Kortom, aan de kriebels geen gebrek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan