VWC in 2025; tips of suggesties?

Waarom zit Riakeo onder Lesli en niet als losse leverancier ? Funke NL had/heeft ook een eigen kopje en zit ook niet onder Lesli.

Waarom zit Riakeo onder Lesli en niet als losse leverancier ? Funke NL had/heeft ook een eigen kopje en zit ook niet onder Lesli.

De indeling op het forum is in overleg met importeurs, soms zijn concepten los, soms gewoon onder 1 noemer. Ieder jaar bespreken we dat opnieuw om te weten wat er anders ingedeeld kan worden of zelfs gearchiveerd.
Voor nu is dit dus zoals Lesli het op het forum onderverdeeld wilt hebben, zij zijn immers ook de importeur en verspreider van Riakeo.

Wederom zou ik heel graag f2 vuurwerk willen bespreken dat in het buitenland wordt verkocht, maar in Nederland ook volkomen legaal is!!
Iiefste zou ik al het f2 vuurwerk bespreken,maar begrijp dat dat niet meer haalbaar zal zijn
Hier sluit ik mij bij aan , dit is een groot gemis voor de liefhebber !!

Gezien de grote hoeveelheid prachtige producten die zo veilig mogelijk geschoten zijn, kan niet anders geconcludeerd worden dat men bestempeld moet worden als ambassadeurs van het vuurwerk. Evenals onze Katwijkse kanjers van PFK @SKULANG.

Wettelijk toegestaan om deze prachtige show te schieten met alleen maar F2 Neerlandsch goedgekeurd vuurwerk.

Mijn advies: turn that frown upside down. Keer het om…
Als je zo veel vuurwerk afsteekt zonder dat er gewonden vallen, dan ligt het dus kennelijk niet aan het vuurwerk als er iemand gewond raakt.

🎆🫶🎇
Piet
Zonder vergunning mag een dergelijke “show” van VWC niet eens laat staan in een straat. Wie houd wie hier voor de gek?

Ik rij soms wel een stukje maar de laatste 3 dagen naar Friesland is voor mij iets te ver vanaf Rotterdam zeg maar.

Is het misschien mogelijk plaats en of provincie bij de titel komt. Zeker als het toeneemt als gebruiker zoek ik dan telkens of het interessant is of niet maar dan moet ik eerst weer weten waar ze zitten.

Zomaar een idee....

Hoewel er al veel over gesproken is wil ik toch nog een keer reageren op de gesloten product topics van buitenlands vuurwerk. Ik waardeer het als het besluit om alle topics mbt F2 consumentenvuurwerk van buiten NL te sluiten heroverwogen wordt. Het is nu eenmaal een feit, en volkomen legaal, dat er behoorlijk wat mooie artikelen over de grens gekocht worden die hier simpelweg niet (meer) te koop zijn. Het volledig buitensluiten van deze categorie lijkt mij dan ook nog steeds onnodig al zal het misschien wat meer aandacht vragen van de mods om te controleren of er geen artikelen besproken worden die niet legaal zijn. Echter, als hier duidelijke regels voor zijn dan zal dat uiteindelijk allemaal wel meevallen en wanneer het tegendeel blijkt zou een wederopenstelling alsnog teruggedraaid kunnen worden.

Er zijn diverse pareltjes van Nico, Funke, Weco, Lesli, etc. in DE die soms ook gewoon op de NL markt belanden maar dan niet besproken kunnen worden. Dat blijft heel erg jammer en eigenlijk zelfs een gemis.
Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Er is echt mooi, legaal en met Nederlandse tekst vuurwerk te koop in Duitsland. Heel erg jammer dat dit niet normaal besproken kan worden op dit forum. Dat het voor Nederland "illegale" vuurwerk zoals singleshots, vuurpijlen en knallertjes niet besproken kan worden ben ik het mee eens, maar de cakes en compounds met NL-tekst, zou toch gewoon moeten kunnen...

Pffff... zeuren tot kunst verheven. Ik heb genoten van het filmpje!

10 jaar geleden had nog niemand van een vuurwerkbril gehoord. 35 jaar geleden stond ik op het basketbal pleintje met twee groepen tegenover elkaar op elkaar te schieten met Romeinse kaarsen en babypeiltjes. Dat was pas idioot, hier worden boxen aangestoken door mensen die weten wat ze doen, lekker laten gaan.
Je laatste alinea beschrijft precies mijn jeugd en die mis ik.

Je laatste alinea beschrijft precies mijn jeugd en die mis ik.
Dat gaat nooit meer terug komen helaas, alles wat leuk was, is inmiddels verboden. Nou moet ik zeggen dat het natuurlijk best wel idioot was wat wij deden vroeger, alhoewel ik nooit echt erge verwondingen heb mee gemaakt, hooguit wat brandgaatjes in kleding.

Dat gaat nooit meer terug komen helaas, alles wat leuk was, is inmiddels verboden. Nou moet ik zeggen dat het natuurlijk best wel idioot was wat wij deden vroeger, alhoewel ik nooit echt erge verwondingen heb mee gemaakt, hooguit wat brandgaatjes in kleding.
Ik verwonder me nog steeds dat alles altijd goed ging en iedereen er zonder erge kleerscheuren vanaf is gekomen.

is het misschien handig om een soort gedeelte te hebben als "vwc'ers helpen vwc'ers"? mensen kunnen daar dan topics openen voor meerijden naar evenementen/ samen naar evenementen gaan/ samen afhalen/ of wellicht samen stoken..overname bestellingen en dat soort vragen?

even een bump voor mijn eigen post aangezien er nu een topic geopend met dezelfde insteek...wellicht handig om een gedeelte hier voor te openen of een aantal algemene topics, zodat de stap voor mensen kleiner wordt en het ook overzichtelijk blijft...:bye:

• Like
Waarderingen: GMP
Mss een klein lullig iets hoor, kleine ergernis; als je een bericht post, zit de "plaats" knop rechts. Ga ik een bericht editen, zit die ("opslaan") opeens links en rechts de "afbreken"knop. Dus ik klik dan vaak mis, op de verkeerde. Dus kunnen die buttons bij editen andersom aub? :D niks licht autistisch ofzo hoor neeeeeuh

Hoewel er al veel over gesproken is wil ik toch nog een keer reageren op de gesloten product topics van buitenlands vuurwerk. Ik waardeer het als het besluit om alle topics mbt F2 consumentenvuurwerk van buiten NL te sluiten heroverwogen wordt. Het is nu eenmaal een feit, en volkomen legaal, dat er behoorlijk wat mooie artikelen over de grens gekocht worden die hier simpelweg niet (meer) te koop zijn. Het volledig buitensluiten van deze categorie lijkt mij dan ook nog steeds onnodig al zal het misschien wat meer aandacht vragen van de mods om te controleren of er geen artikelen besproken worden die niet legaal zijn. Echter, als hier duidelijke regels voor zijn dan zal dat uiteindelijk allemaal wel meevallen en wanneer het tegendeel blijkt zou een wederopenstelling alsnog teruggedraaid kunnen worden.

Er zijn diverse pareltjes van Nico, Funke, Weco, Lesli, etc. in DE die soms ook gewoon op de NL markt belanden maar dan niet besproken kunnen worden. Dat blijft heel erg jammer en eigenlijk zelfs een gemis.
Het is daar ook vaak ook goedkoper. Wellicht is dat ook een factor die meespeelt.

VWC kiest voor mijn gevoel eerder de kant van importeur dan forum lid en importeurs/winkeliers in NL zullen vast niet waarderen als we reclame maken voor winkels en aanbod in Duitsland.

Zou mij niks verbazen in iedergeval

Het is daar ook vaak ook goedkoper. Wellicht is dat ook een factor die meespeelt.

VWC kiest voor mijn gevoel eerder de kant van importeur dan forum lid en importeurs/winkeliers in NL zullen vast niet waarderen als we reclame maken voor winkels en aanbod in Duitsland.

Zou mij niks verbazen in iedergeval

Lijkt me ook niet meer dan logisch. In andere gevallen (denk aan voetbal) zijn sponsoren veel stricter en worden er afspraken gemaakt enige sponsor in branche X/Y/Z te zijn.

Vind het aantal winkels/leveranciers dat dit forum sponsort ook wat zeggen over de harmonie binnen de vuurwerk branche.

Back
Bovenaan