ondanks mijn wantrouwen toch nog even deze mail gestuurd:
Beste mevrouw Michon-Derkzen en mevrouw Bruyning
Zou ik aan u beide morgen vragen wat er is gebeurd? Wat is er gebeurd tussen januari en vandaag de dag? Heeft er een jaarwisseling in die periode plaatsgevonden? Zijn er gewonden gevallen in deze periode?
Waarom ik deze vragen stel is omdat u beide in januari een verbod op siervuurwerk nog niet zag zitten omdat u beide terecht zeiden dat het probleem zou zitten in het illegale vuurwerk. Maar wat is nu vandaag de dag, paar maanden later het geval; zowel de VVD als de NSC zijn gekeerd en voor het verbod.
Wat ben ik onwijs trots op jullie partijen zeg. Wat super knap en van lef getuigen dat jullie de brave burgers bestraffen voor het houden aan de regels. Zeer veel mensen zoals ik steken met oud en nieuw vrolijk thuis in huiselijke kring en met de buurtjes mooi Nederlands siervuurwerk af.
Mijn vraag aan jullie beide: maakt mij dit een crimineel? Zo voelt het namelijk wel want ik wordt nu hard gestraft. Ik zou het zeer waarderen hier een eerlijk antwoord op te ontvangen (en ik weet dat dit niet gaat gebeuren, want de politiek staat immers mijlenver af van de burger) En wat te denken van die vele kinderen die er een heel jaar naar uitkijken, wat hebben deze kinderen verkeerd gedaan? Ze moeten vast iets verkeerd gedaan hebben, want ze worden gestraft.
Weet u wie hiermee niet gestraft worden? De relschoppers, die er met oud en nieuw bewust een ordinaire rel nacht van maken en hulpverleners aan vallen. Deze relschoppers zouden kei kei en keihard bestraft moeten worden, maar jullie laten hun er mee weg komen. Denkt u werkelijk dat deze lieden zich nu braaf thuis gaan ophouden gedurende deze nacht? Ze voelen zich juist meer in het harnas gejaagd en zullen zwaarder illegaal vuurwerk gaan aangrijpen, en bijvoorbeeld stenen, bierflessen en benzinebommen.
Moet goed jullie straffen liever kinderen en brave aan de regels houdende burgers.
Waar ik mee begon, wat is er gebeurd? Ik weet heel goed wat er is gebeurd. Politiek, dat is er gebeurd. Achterkamertjes politiek en handje klap, dat is gebeurd. Politieke uitruil met links, dat is er gebeurd. En de politiek zich maar afvragen waarom meer en meer mensen de politiek niet vertrouwen. Sorry dat ik het zeg maar van de VVD kennen deze manier van politiek bedrijven. Maar de NSC, de partij van open overheid, transparante bestuurscultuur, ongelooflijk van beide partijen.
Wat schaam ik me dat ik op 1 van jullie partijen heb gestemd.
Wat schaam ik me voor deze politieke keuzes.
Wat schaam ik me ervoor dat onze politiek brave burgers en kinderen straft.
U zou zich ook moeten schamen, en diep ook.
Met vriendelijke groet,
Benjamin van Eck
Verzonden vanuit
Outlook voor iOS