Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Dat is gewoon NL in een notendop.. het is nooit goed wat er ook besloten wordt.. altijd een mening en altijd wat te zeikenHebben ze een verbod, heeft de politie ineens twijfels![]()
Hebben ze een verbod, heeft de politie ineens twijfels![]()
Hoor net op radio 1 een Haagse insider zeggen dat de VVD naar alle waarschijnlijkheid gaat instemmen met het verbod, maar niet per dit jaar. Als niet aan alle voorwaarden voldaan kan worden stemmen ze nu nog niet voor, maar op termijn wel. In die tijd willen ze intern de geesten rijp hebben voor het verbod. Kan zelfs nog 2 jaar duren hoor ik net.
Politie gelooft er wel heilig in, en denken nu ineens wel te kunnen handhaven.
Dit heet politiek. Met deze zogenaamde weerstand willen ze op andere thema’s wat terug krijgen. Achter de schermen zijn ze allang om. Wanneer ze hun poot stijf zouden houden en de jaarwisseling loopt uit de hand zijn ze de zwarte piet. Dat durven ze nooit aan.Hoor net op radio 1 een Haagse insider zeggen dat de VVD naar alle waarschijnlijkheid gaat instemmen met het verbod, maar niet per dit jaar. Als niet aan alle voorwaarden voldaan kan worden stemmen ze nu nog niet voor, maar op termijn wel. In die tijd willen ze intern de geesten rijp hebben voor het verbod. Kan zelfs nog 2 jaar duren hoor ik net.
Politie gelooft er wel heilig in, en denken nu ineens wel te kunnen handhaven.
Klopt zo kijk ik er ook precies tegen aan. Weet allang dat het per dit jaar al klaar is. Maar wilde alleen even delen wat ik hoorde op de radio.Dit heet politiek. Met deze zogenaamde weerstand willen ze op andere thema’s wat terug krijgen. Achter de schermen zijn ze allang om. Wanneer ze hun poot stijf zouden houden en de jaarwisseling loopt uit de hand zijn ze de zwarte piet. Dat durven ze nooit aan.
De andere partijen zullen in dat geval ook (via de media) op de emotie gaan spelen: de VVD laat onze hulpverleners en politie nog een jaar in de steek. Die situatie gaan ze voorkomen door in te stemmen met een verbod per direct maar dat er wel concrete plannen liggen om aan hun voorwaarden te voldoen.Klopt zo kijk ik er ook precies tegen aan. Weet allang dat het per dit jaar al klaar is. Maar wilde alleen even delen wat ik hoorde op de radio.
Had het ook graag me opgroeiende kids mee gegeven dat vind ik het jammere van alles. Al verwacht ik nog geen verbod dit jaar.Dit jaar, volgend jaar of wanneer dan ook. Het einde van de hobby is nabij. Ontzettend jammer dat ik m nooit goed met mijn zoontje kan delen, hij is nu net nog wat te jong. Ik zal t missen allemaal.
Ik ga lekker skiën met oud en nieuw zodra het verbod in gaat. Oud & Nieuw met vrienden vieren en om 12 uur niet naar buiten lijkt me echt een domper.
Mee eens, alleen elk jaar weer in een soort stress situatie komen komt mij ook de spuitgaten uit. Maak een beslissing, en zeg hoe veel jaar oid, dan zal ik wat meer rust in mijn donder hebben.Elk jaar legaal is een jaar legaal meegenomen. Maar eerst zien en dan pas geloven
Kan ik thuis mooi verkopen, maar schat het mag nog alleen dit jaar dus we moeten extra uitpakkenElk jaar legaal is een jaar legaal meegenomen. Maar eerst zien en dan pas geloven
Inderdaad interessant! Bedankt voor het delen.Het meest interessante is toch wel de opmerking van minister Van Weel in het debat: er ontbreekt een uitvoeringstoets.
“Er is nog geen uitvoeringstoets gedaan door de politie, zegt minister Van Weel. Als het draagvlak voor een verbod ontbreekt, maakt dat de handhaving volgens hem lastig en is er meer politiecapaciteit nodig.”
Initiatiefwetsvoorstel vuurwerkverbod voor consumenten | Tweede Kamer der Staten-Generaal
19 februari 2025, initiatiefwetsvoorstel - Klaver (GroenLinks-PvdA) en Ouwehand (PvdD) willen het afsteken van vuurwerk door consumenten verbieden. Staatssecretaris Jansen (Infrastructuur en Waterstaat) en minister Van Weel (Justitie en Veiligheid) adviseren namens de regering neutraal over hun...www.tweedekamer.nl
Dat is geen kleinigheidje en inderdaad een cruciaal punt bij wetgeving waarin iets wordt verboden en overheidsinstanties het moeten handhaven. Wanneer een verbod niet breed wordt gedragen slaagt zo’n toets normaalgesproken niet. Dit geldt ook wanneer het verbodene elders makkelijk is te verkrijgen of wanneer er niet voldoende kan worden gehandhaafd.
Voor de geïnteresseerde alle voorwaarden voor zo’n toets/analyse hieronder. Dit wordt m.i. de grootste uitdaging..
Uitvoeringsanalyse | Kenniscentrum voor beleid en regelgeving
Inhoudsopgave Beschrijving Van uitvoeringsanalyse naar uitvoeringstoets Tools en handleidingen Beschrijving Het is belangrijk om in een vroeg stadium, nog voordat je de beleidskeuze hebt gemaakt, inzicht te krijgen in de werkbaarheid van het voorstel op het gebied van de uitvoering en de...www.kcbr.nl
Idd, 2k budget extra en echt een keer groots uitpakken!!Kan ik thuis mooi verkopen, maar schat het mag nog alleen dit jaar dus we moeten extra uitpakken![]()
Ja maar schat, dat riep je de afgelopen 5 jaar ook?!Kan ik thuis mooi verkopen, maar schat het mag nog alleen dit jaar dus we moeten extra uitpakken![]()
Dat zeg ik al jarentegen moeder de vrouw.Kan ik thuis mooi verkopen, maar schat het mag nog alleen dit jaar dus we moeten extra uitpakken![]()
Handjeklap.Inderdaad interessant! Bedankt voor het delen.
Overigens tenenkrommend om te lezen dat Bruyning zich toen nog zorgen maakte over illegaal vuurwerk en dat nu kennelijk geen rol meer speelt...