[Vuurwerkfederatie] Updates Vuurwerkfederatie 2021

De motie is ontraden door de minister-president. Het zou dus heel vreemd zijn als de coalitiepartijen voor de motie gaan stemmen. Correct me if I am wrong, maar het is dus best positief dat het kabinet de motie ontraad.

Een Motie is niets anders dan een verzoek om ergens mee aan de slag te gaan. In dit geval is de tekst zelfs zo geformuleerd dat de kern van de Motie is dat het Kabinet erop gewezen wordt dat het wenselijk is dat ze met spoed tot een besluit komen. Dat wensen we alleen maar toe toch want we worden allemaal gek van de onzeker- en onduidelijkheid. Hoe eerder we wat weten hoe beter! Nog steeds kan dat dan betekenen dat het Kabinet besluit om vuurwerk dit jaar wél toe te staan.

De bedoelde tekst uit de Motie:

"...spreekt uit dat het wenselijk is dat het kabinet opnieuw met spoed komt tot een tijdelijk verbod op de verkoop en ontsteking van consumentenvuurwerk voor de jaarwisseling van 2021-2022..."

Tijd van de stemming is nog niet bekend, er staat bij "Bij aanvang van de middagvergaderingen". Dus na hun lunch zeg maar. Dat is soms pas om 14.00u.

De motie is ontraden door de minister-president. Het zou dus heel vreemd zijn als de coalitiepartijen voor de motie gaan stemmen. Correct me if I am wrong, maar het is dus best positief dat het kabinet de motie ontraad.

Daar heb je gelijk in en klinkt positief! Waar heb je dat gelezen dat het door de minister-president ontraden wordt? Ben erg nieuwsgierig

Dat heeft hij gisteren in het debat aangegeven. omdat het kabinet nog geen besluit heeft genomen.
Is ook precies de enige reden.
Ook geen reden tot optimisme.

Maar heeft ook geen zin dergelijke motie in te dienen als kabinet er al mee bezig is om een besluit te nemen over dit onderwerp.

2G gaat er hoogstwaarschijnlijk niet komen. Wat ik nu wel een beetje vrees is dat er gelobbyed gaat worden om toch aan een meerderheid te komen. Hierbij wel toegevend dat PvDD normaliter ook fel tegen 2G is, maar gisteren had ik meer het idee dat een vuurwerkverbod hun top prioriteit is...

Mensen, ik zeg het nog een keer: laten we onszelf niet gek maken. Er wordt in de laatste posts alleen maar speculaas gegeten, euh, gespeculeerd. Tenzij dat je insider bent of een doorgewinterd politiek verslaggever lijkt het mij niet zinvol hiermee door te gaan. Laten we gewoon rustig afwachten. Dat wat er tot nu toe is gezegd kan ons alleen maar positiever stemmen. De vlag hangt er in elk geval stukken beter bij dan vorig jaar. Dat is gewoon een feit.

Mensen, ik zeg het nog een keer: laten we onszelf niet gek maken. Er wordt in de laatste posts alleen maar speculaas gegeten, euh, gespeculeerd. Tenzij dat je insider bent of een doorgewinterd politiek verslaggever lijkt het mij niet zinvol hiermee door te gaan. Laten we gewoon rustig afwachten. Dat wat er tot nu toe is gezegd kan ons alleen maar positiever stemmen. De vlag hangt er in elk geval stukken beter bij dan vorig jaar. Dat is gewoon een feit.
klopt maar hangt nog steeds halfstok.

Volledig mee eens Pyromun..
Je ziet nu dat een verhaal een eigen leven gaat leiden..
En ik snap het volledig hé, laten we dat voorop stellen..
Al die tijden in onzekerheid, al dat uitstel, al dat fucken met onze hobby etc.

En je kan het zien als optimisme, maar al die speculatie is niet terecht!
Op basis van wat dan? iets wat je denkt, iets wat je zo voelt? omdat je het idee hebt?

En vergeet de feiten niet:
-er is nog niets besloten
-het doet niks met besmettingen en weinig met ziekenhuis en ic opnamen
-er is geen alternatief voor shows
-er zijn sterke argumenten van dhr Kuijpers en dhr van Dissel
-het OMT wil zijn handen er niet aan branden

Vorig jaar rond deze tijd zaten we al in een verbod, op dit moment is er nog niks besloten en zijn er zat ''optimistische signalen''.

Stay strong!

Back
Bovenaan