Hier mijn verslag van de demo van gisteren die geschoten werd door
Royal Fireworks
Het was rond half 1 dat ik op de fiets de veldweg ging opzoeken want daar werd de demo uiteindelijk gehouden.
Het heeft me een beste zoektocht opgeleverd, maar uiteindelijk toch gevonden.
Toen ik het gevonden had ben ik snel naar huis gereden om mijn fotoapparatuur op te halen.
Had namelijk Marcel (subarufreak) de dag ervoor gevraagd of het mogelijk was om foto's te mogen nemen. Dit was geen enkel probleem.
Eenmaal aangekomen met m'n fotoapparatuur kwam micheal (pyromaniac als ik me niet vergis) me tegemoet lopen, vroeg aan hem of ik het schietveld op mocht op uitnodiging van Marcel.
Dit was geen enkel probleem.
Toen ik richting het schietveld liep kwam ik Fred 810 ook nog tegen en heb daarmee een praatje gemaakt.
Toen ik het schietveld op ging zag ik al snel een aantal posten staan met consumentenvuurwerk.Er zouden meer dan 500 potten de lucht in gaan die avond.
Ook was er weer een tekstbord met royal fireworks.
Volgens Fred 810 werden er al 700 display lances gebruikt voor de chinese tekens.
De potten werden voorzien van een ontsteker en werden aangesloten op het Explo systeem.
De potten werden vastgemaakt aan de planken en werden zo een voor een het schietveld opgedragen.
Ook zag ik in de loods een aantal fonteinen staan die die avond als een soort muur werd gepresenteerd voor het publiek
Ook heb ik een aantal potten gefotografeerd die ik hieronder zal plaatsen.
Ondertussen heb ik met een aantal mensen van Royal Fireworks en de mensen die meehielpen een praatje gemaakt.
De sfeer was erg gezellig onderling. Ook vond ik de gastvrijheid om foto's te maken erg top. Ik bedank Royal Fireworks en natuurlijk Marcel (subarufreak) hiervoor.
Ik ben rond half 3 weer richting huis gegaan om te wachten tot 21.00 uur want rond die tijd zou de demo geschoten worden.
Tegen kwart voor 8 s'avonds ging ik richting de Lubeckstraat waar ik afgesproken had met Remco (oerendhard).
Ik en Remco liepen rond 20.00 uur richting de schietplaats, om daar tegen 20.10 uur aan te komen (was maar een klein stukje lopen).
Ondertussen kwam er een bus aan met allemaal mensen die ook naar de demo gingen kijken. In het begin viel het wel mee met de drukte maar langzamerhand werd het steeds drukker en drukker.
Het was afwachten tot 21.00 uur. Ondertussen heb ik en Remco een praatje gemaakt met de freaks die er ook waren.
Zo hebben we Fred (moontan) nog gezien, mike van VWC, the sigarman, enz, enz.
Fred (moontan) mocht de producten van de demo omroepen.
Helaas was het niet altijd hoorbaar.
Toen het 21.00 uur was ging de tekstbord in de fik.
Daarna werden de demoproducten geschoten. Er zaten mooie producten bij moet ik zeggen, vooral die met die spinners vond ik wel wat hebben.
Toen de demoproducten geschoten waren werden we nog getrakteerd op een consumentenshow.
Echt een bizarre show, non stop geknal, echt bizar.
Heb echt staan te genieten, maar dat mocht ook wel als men zag wat er allemaal op het veld stond.
Effe lekker kruitsnuiven, daar doen we het voor.
Toen het afgelopen was liepen we weer terug naar de Lubeckstraat waar mijn fiets stond, en de auto van Remco.
Toen we terug liepen was het behoorlijk mistig door de rook die van de demo en consumentenshow af kwam.
Al met al heb ik genoten van deze mooie en een toch bizarre demo.
Ik wil de mensen van Royal Fireworks en de bouwers/meehelpers bedanken voor deze top demo en het maken van de foto's.
Meer foto's zijn
hier te zien.