Vuurwerkbranche kan leven met verbod op knalwerk en vuurpijlen!

De media verdraait toch altijd het nieuws over vuurwerk en zo ook over zwarte piet, geen aandacht aan schenken houden ze vanzelf op, is het niet meer interessant.

Het is ook gewoon korte termijn visie dat die rotjes ed niet voor winst zorgen.

In mijn tiener jaren mocht ik voor 20 Gulden uitzoeken. 2 slof rotjes. Een pak grondbloemen. Een pak babypijltjes. En nog wat ander klein bijzonder spul.

Daar is mijn passie voor vuurwerk begonnen.
Tegenwoordig geef ik voor honderden Euro's uit. Dat was anders niet gebeurd. Op de lange termijn maakt de branche winst op rotjes.

Mij zal het niks verbazen als leo op dit forum zit en ik vermoed dat hij is geschrokken van onze reacties.

Ik heb hem namelijk op de tv gehoord dat dat hij zei 'het is maar 15 procent van het totale vuurwerk dus er blijft nog altijd 85 procent over'

Slappe vent. Bij mij heeft hij afgedaan. We hebben iemand nodig die pal staat voor elk vuurwerk. Zelf het kleinste rotje.

Mij zal het niks verbazen als leo op dit forum zit en ik vermoed dat hij is geschrokken van onze reacties.

Ik heb hem namelijk op de tv gehoord dat dat hij zei 'het is maar 15 procent van het totale vuurwerk dus er blijft nog altijd 85 procent over'

Die percentages doelen op de omzet die men maakt en met dat gegeven zou je vermoeden dat de BPN een commerciële instantie is. Dat is het niet en zou het ook nooit uit mogen stralen.

In mijn tiener jaren mocht ik voor 20 Gulden uitzoeken. 2 slof rotjes. Een pak grondbloemen. Een pak babypijltjes. En nog wat ander klein bijzonder spul.

Dit geldt inderdaad voor iedereen dit vanaf kleins af aan is begonnen met vuurwerk. Zonder 100de sloffen rotjes te verstoken zou ik mijn passie voor vuurwerk ook nooit hebben ontwikkeld. Al denk ik wel als het cat 1 spul blijft dat je nu dus begint met grondbloemen en knetterballen.

Nou en? Als dat gewoon een feit is, moet dat benoemd kunnen worden. Het doen van zo'n uitspraak stoot mij ook totaal niet tegen de borst. Dat de omzet uit rotjes en pijlen slechts 15% is mag in mijn ogen echter nooit een reden zijn om direct zo meegaand te zijn met de tegenstanders! Je gaat als branche zijnde in mijn ogen niet zonder slag of stoot de pijlen en rotjes uitbannen.

De media verdraait toch altijd het nieuws over vuurwerk en zo ook over zwarte piet, geen aandacht aan schenken houden ze vanzelf op, is het niet meer interessant.

Dan heb jij niet in de gaten wat er gaande is. Dit houdt helemaal niet op. Er is sprake van massale beinvloeding van de publieke opinie, die er toe moet leiden dat steeds minder mensen vuurwerk gaan kopen c.q. durven afsteken. Bijvoorbeeld omdat ze door buren en collega's worden uitgemaakt voor dierenhater, milieuverpester en ga zo maar door. Dit is een zeer geraffineerd en geregisseerd gebeuren. Grote politieke partijen durven er de handen niet echt aan te branden, zo lang nog veel mensen gek op vuurwerk zijn. Maar moet jij eens opletten wat er gebeurt als wij niet met miljoenen meer zijn. Daarom: hinderlijk blijven volgen, die media.

Nou ja de romeinse kaarsen en babypijlen waren toch ook geen probleem.Wat ik dan wel weer hypocriet vind is dat NL importeurs ze op de duitse markt alsnog droppen.

Tja straks alleen nog cake(boxen) en fonteinen en evenveel gezeik.

Veranderd geen ene moer aangezien de meeste incidenten toch al veroorzaakt worden door illegaal vuurwerk. Daarnaast zijn de zelfde mensen nog steeds even naar de klote om 0.00 uur en gaan ze nog steeds los.

Enige wat we in dit land doen is symptoombestrijding en luisteren naar de grootste schreeuwers.

Ik ga in ieder geval maar een paar extra dozen pijlen aanschaffen en een voorraad aanleggen....

Heb al gehoord dat er een wijziging komt in de BIG FIVE van het OM

1. Lawinepijlen
2. Cobras
3. Shells
4. Flowerbeds
5. Astronauten

Carbied schieten is niet verboden, dat knalt wel harder dan een kanonslag.

Nou dat valt niet mee dat carbid schieten dat moet je echt in de vingers hebben wil je beetje lekker kunnen knallen .

Ik heb het geprobeerd en is me niet goed bevallen dat gekloot met een blikje .
Eerst is het gaatje te klein , dan heb je het gaatje te groot gemaakt .
Vervolgens ben je erg afhankelijk van de helpende hand van een ander .
Dat betekend dat je bewijze van spreke na een kwartier weer binnen zit voor je uit te staren .
Doe mij maar gewoon een slof kanonslagen daar heb ik me al jaren mee vermaakt .
Ik zie me zelf om 18.00 uur echt geen cake schieten van rond de 100 euro daar had ik het kleine spul voor .
Als ze knalvuurwerk en vuurpijlen gaan verbieden heb je dikke kans dat ik even op pad ga .

Van mij mag er een totaal verbod komen op politiek dat echt de aller grootste bron van overlast .

Als ze zo gaan beginnen moesten wij ook maar eens iets gaan verzinnen dachten we niet .

Om kotsmisselijk van te worden .

Nou ja de romeinse kaarsen en babypijlen waren toch ook geen probleem.Wat ik dan wel weer hypocriet vind is dat NL importeurs ze op de duitse markt alsnog droppen.

Met de babypijlen en de Romeinse kaarsen deed echt niemand meer normaal en daarom zijn ze uit de handel gehaald.
Stunten 40 grams pijlen zie ik niet zoveel en het legale knalvuurwerk is totaal niet geschikt om gevaarlijk mee te doen. Buiten de Thunder Kings dan. Maar om dat dat ook te verbieden gaat te ver in mijn ogen.

Met de babypijlen en de Romeinse kaarsen deed echt niemand meer normaal en daarom zijn ze uit de handel gehaald.
Stunten 40 grams pijlen zie ik niet zoveel en het legale knalvuurwerk is totaal niet geschikt om gevaarlijk mee te doen. Buiten de Thunder Kings dan. Maar om dat dat ook te verbieden gaat te ver in mijn ogen.

Toch heeft het verbod op babypijlen en romeinse kaarsen niks uitgehaald als je naar de cijfers van slachtoffers en oogletsel kijkt. Dus dat het aan dat vuurwerk lag klopt ook niet en de de problemen met dat vuurwerk was dus ook maar incidenteel. Nu roepen de oogartsen zoals Tjeerdfaber al dat een verbod op vuurpijlen en kknalvuurwek niks uitmaakt want dat is volgen hen niet de oorzaak..... Dus voor wie is dat verbod dan? En wie moeten we daar tevreden mee stellen?

ging eerst om advies ! nu verbod op pijlen en knal en nu draaid al om afschafing al het vuurwerk woord nu wel beetje teveel opgeblazen alemaal zeg :bonk::mad:

Toch heeft het verbod op babypijlen en romeinse kaarsen niks uitgehaald als je naar de cijfers van slachtoffers en oogletsel kijkt. Dus dat het aan dat vuurwerk lag klopt ook niet en de de problemen met dat vuurwerk was dus ook maar incidenteel. Nu roepen de oogartsen zoals Tjeerdfaber al dat een verbod op vuurpijlen en kknalvuurwek niks uitmaakt want dat is volgen hen niet de oorzaak..... Dus voor wie is dat verbod dan? En wie moeten we daar tevreden mee stellen?

Vergeet niet dat er nog wel een restant van die zooi werd verkocht en/of mensen er nog een zooi van thuis hadden liggen. Maar wanneer er geen daling te zien is dan kun je concluderen dat het niet aan DAT vuurwerk lag maar waarschijnlijk aan illegaal spul waar men natuurlijk ook niet over spreekt wanneer ze met verwondingen naar het ziekenhuis gaan.

Een belangrijke regel in onderhandelingen is: geef nooit zomaar toe/iets weg, zonder er iets voor terug te vragen/krijgen!

Weggeven: knalvuurwerk
Terug krijgen: niets

Wat snapt de beste man hier niet aan?

Nu ben je bereidwillig knalvuurwerk op te geven... maar je krijgt er niets voor terug.
“Geef ze je vinger en ze pakken je hele hand”

Slecht over nagedacht Leo...:frusty:

Claim dan bijvoorbeeld dat je bereid bent knalvuurwerk in te leveren, maar wel de garantie dat afsteektijden terug gaan naar 10:00 uur en we nog tenminste ‘x’ aantal jaar siervuurwerk en cat. 1 vuurwerk mogen stoken als particulier.

Zo te zien gaat het niet om veiligheid of overlast maar om geld. Beweren dat met Nederlandse knal(plofjes)vuurwerk handen en benen eraf vliegen is waanzin. Die dingen zijn nog onschuldiger dan de bommen die ik op de wc pot laat.

Kijk mij maakt het niet zo veel uit. Ik gun de Nederlandse vuurwerkhandel al jaren mijn geld niet. Dit vanwege twee redenen:
1. Duur
2. Pruts spul (dmv idiote regeltjes)

Ik koop iedere jaar mijn vuurwerk uit Belgie.

Maar nederlandse knalvuurwek verbieden? Kom op man... Wat moeten die kleine kinderen dan? Wij zijn allemaal met astronautjes opgegroeid. Het gevoel van een rotje afsteken was onwijs gaaf. Pak dit niet af van de kinderen. Dit is niets anders dan pesterij

Huh? Bels consu is tegenwoordig duurder dan NL en qua sier moeten ze het wat betreft mpoie effecten van NL importeurs hebben. Ze hebben nitraatjes en 75gr pijlen maar verder... Magoe, ik zeg verder nis, te offtopic dit.

Back
Bovenaan