Vuurwerkbranche kan leven met verbod op knalwerk en vuurpijlen!

Check ook even punt 9 uit "REACTIES OP CONCEPTRAPPORT"
https://www.onderzoeksraad.nl/uploa...526-jaarwisseling-inzagetabel-171124-cpdf.pdf

BPN/Lesli is nota bene zelf een grote leverancier in de landen die bedoeld worden.

Duidelijk te lezen dat men alleen aan zichzelf denkt door te stellen/vragen of buitenlands vuurwerk niet onveiliger is omdat het goedkoper is. Proberen die 20% natuurlijk binnen te harken. Smeerlappen!

Zullen we Lesli boycotten? Denk dat eerste stap moet zijn dat VWC deze sponsor van forum moet verwijderen vanwege belangenverstrengeling.

Leo Groeneveld is wel een hele slappe zak. Die is bang dat die de makkelijk te winnen discusie gaat verliezen en gooit maar meteen de handdoek in de ring. Ieder jaar verliezen we steeds meer soorten klein vuurwerk totdat er geen nieuwe vuurwerkliefhebbers bijkomen en de traditie verboden kan worden.

Het schitterde vuurwerk gebeuren wordt beetje bij beetje de nek omgedraaid en door geen tegen gas of goede uitleg laat ze het gebeuren.

Zodra de knallers en vuurpijlen er uit gaan zullen we geen grote verbetering in de slachtoffers zien omdat die vooral van illegale knallers komen. Volgende oplossing: al het vuurwerk verbieden omdat ze denken dat daar de slachtoffers nog steeds van komen. Vervolgens gaat het aantal slachtoffers nog steeds niet achteruit omdat iedereen aan het illegale vuurwerk zit. Maar dan is het allemaal al te laat en zullen ze legaal vuurwerk niet meer toestaan.

"Vuurwerkbranche kan leven met verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen." Zéér onverstandige reactie. Denken dat je de 'vijand' op zo'n manier tevreden kunt stellen door hem deels zijn zin te geven. Integendeel, ze zullen juist bloed ruiken en des te harder inzetten op totaalverbod. Dit verzwakt het eigen platform en de eigen aanhang. Tot nu toe is het jaar na jaar alleen maar toegeven, toegeven, toegeven - Romeinse kaarsen, single shots, nu naar alle knalvuurwerk en pijlen?? Daar gaat het dus echt niet bij blijven. Tijd voor een -krachtig- tegengeluid, want op deze manier is het een verloren strijd.

Ik heb het al eerder gezegd bonte oogarts en flapoor hebben de handen ineen geslagen het verbod gaat er komen , maar vergeet een schuldige niet de slappe slappe vuurwerk branche en de youtube slopers(ook grote schuldige).

Ik ben zelf geen stoker van vuurpijlen en het knal werk.

Maar wat een banaan is die Leo Groeneveld, zwak uitgedrukt!!..zoals al eerder vermeld, gooit hij de handdoek in de ring. En waarmee? Met het spul waar nauwelijks tot geen marge op zit...zo hou je het spul met marge over.

Ach'ja de directeurs wagen moet blijven rijden. Niks meer niks minder als zakelijk belang.

Deze man geeft niks om de branche in mijn ogen en zet met dit soort uitspraken andere importeurs buitenspel!!

Deze man geeft niks om de branche in mijn ogen en zet met dit soort uitspraken andere importeurs buitenspel!!

Wordt tijd dat we hem buitenspel zetten. belangenverstrengeling en niet objectief over het daadwerkelijke probleem. Straks krijgen we landelijk ook nog een alcoholverbod met oud/nieuw. Laten ze eens kijken naar de werkelijke oorzaken achter het geweld. Zou het iets te maken kunnen hebben met de tegenwoordige maatschappij en normen/waarden die iedereen (niet) meer heeft.

Welke importeurs zitten er eigenlijk nog meer in het BPN?
Aangezien meneer Groeneveld toch praat voor eigen parochie lijkt het me beter als andere importeurs eruit stappen.

Tja, ben het er totaal niet mee eens. Eerst de babypijlen en romeinse kaarsen, toen werd de single shot een twijfel geval en nu de pijlen en knalspul. Totaal kansloos, heeft niets met de veiliheid of overlast problemen te verbeteren. Kijk wat we de afgelopen jaren ingeleverd hebben, om nog maar niet over de 10:00 regeling te beginnen.

En het hele nieuws staat weer vol met onjuiste propaganda... waar is ons tegengeluid? Vuurwerkbranche??
De moed zakt me werkelijk in de schoenen nu.

Tja, ben het er totaal niet mee eens. Eerst de babypijlen en romeinse kaarsen, toen werd de single shot een twijfel geval en nu de pijlen en knalspul. Totaal kansloos, heeft niets met de veiliheid of overlast problemen te verbeteren. Kijk wat we de afgelopen jaren ingeleverd hebben, om nog maar niet over de 10:00 regeling te beginnen.

En volgens cijfers heeft het verbod op Romeinse kaarsen en vuurpijlen nauwelijks tot verbetering gezorgd... Dus waarom nog steeds verbieden?

De vuurpijlen kan ik me nog enigzins voorstellen, hoe zonde dit ook is. Ik heb regelmatig budgetpijlenpakketen gezien die gewoon te weinig stijglading hadden en daardoor alle kanten, behalve omhoog gingen.

Knalvuurwerk is gewoon schandalig, waarom die knallers verbieden?

Dat de BPN, zonder ook maar een beetje tegengas, er niet tegenin gaat is natuurlijk helemaal schandalig...

Ik ben benieuwd ergens...komt dit bericht wel vanuit de BPN? Ik kan het mij echt niet voorstellen eerlijk gezegd.....

Ik denk dat of Leo wellicht op eigen initiatief heeft gereageerd of dat er lukraak iets in de media is gezet (beide zouden niet de eerste keer zijn :wink: ).

Verder ben ik reuze benieuwd naar het rapport!

Vraag me dat ook wel af, of alle BPN leden het met die sussende uitspraak eens zijn. Lesli kan met de activiteiten buiten NL onderhand wel het hoofd boven het water houden maar dat geldt (nog) niet voor alle BPN leden.

En dat directeur van de grootste importeur de voorzitter en woordvoerder is...zou elders wellicht vraagtekens oproepen.

Zorgelijk passage in het gehele verhaal (het kost wat tijd en pijn in de buik om te lezen):

De komende jaren zal de overheid nauwlettend moeten monitoren in hoeverre het nog toegestane vuurwerk zorgt voor letsel. Voor een goede besluitvorming is het onontbeerlijk dat er betrouwbare kwantitatieve informatie beschikbaar komt over het verband tussen het type vuurwerk en de omvang en aard van het letsel. Jaarlijks kan dan bezien worden of, behalve vuurpijlen en knalvuurwerk, mogelijk meer vuurwerkartikelen voor een verbod in aanmerking moeten komen of dat andere maatregelen noodzakelijk zijn.

Zorgelijk passage in het gehele verhaal (het kost wat tijd en pijn in de buik om te lezen):

De komende jaren zal de overheid nauwlettend moeten monitoren in hoeverre het nog toegestane vuurwerk zorgt voor letsel. Voor een goede besluitvorming is het onontbeerlijk dat er betrouwbare kwantitatieve informatie beschikbaar komt over het verband tussen het type vuurwerk en de omvang en aard van het letsel. Jaarlijks kan dan bezien worden of, behalve vuurpijlen en knalvuurwerk, mogelijk meer vuurwerkartikelen voor een verbod in aanmerking moeten komen of dat andere maatregelen noodzakelijk zijn.

Salamitactiek, stukje bij beetje steeds meer verbieden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Salamitactiek

Back
Bovenaan