Vuurwerk uit de oude doos

Breeschoten Kruiterij Veendenaal. Mooi pakket titanium! Een en al jeugdsentiment.

Bekijk bijlage 71454

Bekijk bijlage 71455

Bekijk bijlage 71456

Erg mooi om te zien, vooral de Air Base, de Victory potjes die vanwege hun vorm en label heel goed in mijn geheugen staan gegrift, de grote en kleine romeinse kaarsen, de "Train Fireworks", de "Small Paradise", de "Flying Cranes", enz. P-R-A-C-H-T-I-G!

Zo te zien heb jij wel wat dingen uit die grote pakketten waar Black Dragon het over heeft. :D

Die Victory's, wat voor uitwerking hadden die? Grote fonteinen of ook batterijen (gecombineerd)?

Klopt dragon, dat waren deze 2:
Bekijk bijlage 71457

In elke Halfords folder waren dit dé dikst verkrijgbare pakketten en gelijk de duurste. Een beetje vergelijkbaar met de dikste Schuurmans/Diamond Collection pakketten, alleen hadden deze meer variatie (door o.a. de single shot, fonteinen en romeinse kaarsen). :D

Wat ik nog weet is dat zeker 10-15 jaar lang, Halfords via BKV altijd hetzelfde assortiment had. Vrijwel geen nieuwigheden, geen gewijzigde/nieuwe labels... toch wel opmerkelijk in vuurwerkland?

Nu ik trouwens die Flying Cranes zie, mis ik dat setje van Wolff, alwaar 4 stuks mixed single shots in voorkwamen, waaronder 1 Flying Cranes, 1 Parachute, en nog 2 andere (naam vergeten). :D

Wil eigenlijk niet vragen, maar mocht iemand weten waar dit soort BKV, Schuurmans of Mercurius dummies (uitsluitend dummies) te krijgen zijn, dan hou ik mij aanbevolen. :)

Erg mooi om te zien, vooral de Air Base, de Victory potjes die vanwege hun vorm en label heel goed in mijn geheugen staan gegrift, de grote en kleine romeinse kaarsen, de "Train Fireworks", de "Small Paradise", de "Flying Cranes", enz. P-R-A-C-H-T-I-G!

Zo te zien heb jij wel wat dingen uit die grote pakketten waar Black Dragon het over heeft. :D

Die Victory's, wat voor uitwerking hadden die? Grote fonteinen of ook batterijen (gecombineerd)?

In elke Halfords folder waren dit dé dikst verkrijgbare pakketten en gelijk de duurste. Een beetje vergelijkbaar met de dikste Schuurmans/Diamond Collection pakketten, alleen hadden deze meer variatie (door o.a. de single shot, fonteinen en romeinse kaarsen). :D

Wat ik nog weet is dat zeker 10-15 jaar lang, Halfords via BKV altijd hetzelfde assortiment had. Vrijwel geen nieuwigheden, geen gewijzigde/nieuwe labels... toch wel opmerkelijk in vuurwerkland?

Nu ik trouwens die Flying Cranes zie, mis ik dat setje van Wolff, alwaar 4 stuks mixed single shots in voorkwamen, waaronder 1 Flying Cranes, 1 Parachute, en nog 2 andere (naam vergeten). :D

Wil eigenlijk niet vragen, maar mocht iemand weten waar dit soort BKV, Schuurmans of Mercurius dummies (uitsluitend dummies) te krijgen zijn, dan hou ik mij aanbevolen. :)

Deze bedoelde ik, "Shells & Mines"...

- Foto -
- Foto -

Ben benieuwd wat dit is.

Als we dan toch in de BKV hoek zitten, kunnen we net zo goed een kwartiertje wegdromen van deze beelden.
opnieuw kijken zo vaak je wil, net zoals vroegah voor de winkelramen :yes: :handsup:

Je kon in 1998 en 1999 een cd-rom bestellen bij de BKV dealer.

Toevallig heb ik in 1999 gedaan en later de cd-rom beelden op mijn Youtube kaneel gezet.

Kijk een geniet.

Als we toch in de BKV flow zitten.. :D

Afgelopen oud en nieuw nog het genoegen gehad om een oud pakje Spinning Salvo's mee te maken van BKV. De verpakking vind ik echt geweldig nostalgisch met het draakje. Het label van de grondbloemen zelf ook. Een product wat me aan m'n jeugd doet denken ondanks ik ze toen zelf nooit heb gekocht, maar puur doordat dit bij ons op het dorp werd verkocht en door buurjongens werd afgestoken. Vooral het draakje vind ik het meest nostalgisch :) Misschien zonde om te stoken maar het stoken van zo'n nostalgisch artikel in combinatie met ouderwets overdag kruitsnuiven was voor mij ook veel waard. Hij draait echt goed hard maar zeer kort en de knal is gewoon een buskruit knal ( vandaar dat ik ze vroeger nooit kocht, van dat geld kon ik een slof rotjes of een pak grondbloemen halen haha ).

Jammer dat ik niet wat meer van dit soort simpele BKV artikelen heb, misschien niet echt oud maar voor mij wel mijn jeugd vuurwerk(merk) en werd tot 2010 nog verkocht geloof ik. Alleen was ik toen totaal niet bezig met dingen kopen om te bewaren dus helaas geen BKV meer. Maar goed, hier het filmpje!

@Flashing Diamond, in de promo video komen ze voorbij. Erg leuk om weer eens te zien, oldskooler kan het niet, kwa BKV dan. De Victory's waren een combinatie van fontein en luchtvuurwerk.

Zoals men in de folder vermelde: een waar evenement!
20230123_191319.jpg

Ik vind dit nu al de vondst van het jaar :yes:
Wat een heerlijke dummy uit 2011 toen alles nog,kon,mocht en bestond.

20230201_135244.jpg

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan