Vuurwerk uit de oude doos

Heerlijk om al dat oude "retro" spul te zien. Ik heb er spijt van dat ik zelf nooit van die mooie dingen bewaard heb, de focus lag altijd op het kopen en afsteken :wink:

Blijf die mooie foto's vooral posten allemaal!

Potverdikke wat een top cakes waren dit destijds. Eigenlijk alleen de giant surprise er nog bij en dan is dat gezinnetje weer compleet.

Bekijk bijlage 71333

Van welke importeur/lijn, zijn deze potjes? :)

Prachtig Titanium. Die waren erg leuk als gratis cakes bij je bestelling bij Boerenbond. Ook weeral verleden dat ze daar vuurwerk verkochten.

Nog een laatste afscheids fotootje van deze dummy Dynasty toppertjes uit een Wolff Dynasty pakket.
Bekijk bijlage 71334

Prachtige labels van Wolff uit de jaren 90! Voor mij na Schuurmans en Mercurius Vuurwerk dé mooiste labels, al zijn er in de jaren 90 en begin jaren 2000 toch zoveel mooie labels geweest. Beko Vuurwerk, Hardix, GBV, B&W... dat was echt creativiteit ten top! De creativiteit piekte toen echt. Na 2010 lijkt de creativiteit wat labels betreft te zijn afgenomen.

Jij kan inmiddels al een eigen Vuurwerk Museum beginnen heh? :D :biertje:

Heerlijk om al dat oude "retro" spul te zien. Ik heb er spijt van dat ik zelf nooit van die mooie dingen bewaard heb, de focus lag altijd op het kopen en afsteken :wink:

Blijf die mooie foto's vooral posten allemaal!

Ik heb er wel eens over nagedacht om afgestoken vuurwerk te bewaren, maar ik dacht toen dat het op den duur zou gaan meuren en het crêpepapier van destijds "restaureren" was onmogelijk. Je kwam niet onder het label zonder het te beschadigen en van het originele papier was na afsteken niets over.

Ook weer 2 pakketten, die ik zeker heb gehad in mijn jeugd. Vooral de Scirocco meerdere keren.

Valt mee hoor Flashing_Diamond

Laatst bewerkt:
Best leuk en voor het nostalgische gevoel helemaal prima. Een enkeling heeft er geen of weinig zin in, en blijft het enkel bij opstijgen. :D

Het opstijgen alleen is al genieten. :D

Deze zelf nooit meegemaakt, tenzij ze ook in een van die vele Chinese pakketjes zaten.
Wel die andere gehad van Red Lantern (geloof ik). Kleiner dan deze, zeg maar tussen een Maxi Pijl en deze pijltjes in. Wit lijf met witte motor en puntkapjes van rood of groen papier. Heb je die ook?

Het opstijgen alleen is al genieten. :D

Deze zelf nooit meegemaakt, tenzij ze ook in een van die vele Chinese pakketjes zaten.
Wel die andere gehad van Red Lantern (geloof ik). Kleiner dan deze, zeg maar tussen een Maxi Pijl en deze pijltjes in. Wit lijf met witte motor en puntkapjes van rood of groen papier. Heb je die ook?

Deze toevallig ?

ch_p_rockets_with_whistling.jpg

foto is van het vuurwerkmuseum

Toppertjes, heb ze een aantal keer gehad, opstijgend met fluit en dan een rood/groen boeketje. Zaten vaak in niet al te dure pakketjes met de kleinere sier vuurwerkjes, deze pijltjes passen daar natuurlijk goed bij. In de jaren 80 een keer de twee labeltjes bewaard (stijgmotor en kop hadden beide een label). D0136.jpg

O tof die pijltjes gingen we vroeger zoeken op 1 januari! Ze gingen niet altijd goed af zodat de kop vaak nog het kleur effectje had wat we dan weer aanstaken met een gebroken rotje :D.

Vroeger waren we snel tevreden, als het maar een lontje had was het al snel goed. Met een klein matje was je uren zoet, alles losmaken en los afsteken, bergen met van die sloffen astronauten, kanonslagen en sising crackers, jumping jacks (ook losgehaald natuurlijk) en de Happiness was toen nog geweldig, hoeveel zal ik er daar wel niet van afgestoken hebben... Kortom, kwaliteit was toen niet van belang.

Back
Bovenaan