Vuurwerk uit de oude doos

Vroeger waren we snel tevreden, als het maar een lontje had was het al snel goed. Met een klein matje was je uren zoet, alles losmaken en los afsteken, bergen met van die sloffen astronauten, kanonslagen en sising crackers, jumping jacks (ook losgehaald natuurlijk) en de Happiness was toen nog geweldig, hoeveel zal ik er daar wel niet van afgestoken hebben... Kortom, kwaliteit was toen niet van belang.

Er was niets anders, dus we wisten niet beter. Idd uren vermaak iedere jaarwisseling met al dat klrinr spul.
Ik weet nog die 25 schots raketpotjes, wat gaaf waren die. Tegenwoordig moeten die minstens met 30p per seconde eruit vliegen, anders is het niets.

Ik bedoelde meer als dummy voor mij te krijgen. :D
Overigens ook te krijgen als dummy in doosje met folie?

Toppertjes, heb ze een aantal keer gehad, opstijgend met fluit en dan een rood/groen boeketje. Zaten vaak in niet al te dure pakketjes met de kleinere sier vuurwerkjes, deze pijltjes passen daar natuurlijk goed bij. In de jaren 80 een keer de twee labeltjes bewaard (stijgmotor en kop hadden beide een label). Bekijk bijlage 71417

Klopt, waren meestal niet los te koop, maar zaten in die Chinese pakketjes. Ik kreeg ze bijvoorbeeld bij het Chinese soort van "Barbapapa" pakket (rechthoekig pakket). Daar zaten ook o.a. die oranje Happiness in. Dat waren tijden. :D

De stokjes zijn ook aardig krom zo op de foto te zien.

Vrij normaal. Zelfs babypijltjes hadden lang niet allemaal een rechte stok. Vooral de Blauw-Wit-Rode Moontravellers.

Mijn god wat een triestheid qua uitwerking wat vroeger dan wel vet was

Deze dingen zijn 30 jaar oud of zo, kwamen uit niet al te dure Chinese pakketjes. De fabricatie ervan en de kwaliteit van het gebruikte kruit zullen vast niet superdeluxe zijn geweest. Zoiets degradeert dan eenmaal sneller.

Welke importeur was "J.M.G."?

O tof die pijltjes gingen we vroeger zoeken op 1 januari! Ze gingen niet altijd goed af zodat de kop vaak nog het kleur effectje had wat we dan weer aanstaken met een gebroken rotje :D.

Klopt ja. Heel vaak vond je ze met de kop nog compleet. Haalde je dat crepe papier los dan zag je gelijk wat kogeltjes en kruit.

Hoe komen jullie toch aan deze mooie GBV dingen man? Deze dummybox is ook nog eens in perfecte staat!
Vooral de Sky Action 8, Fluted Satellite en de Quattro 5 en 6 fonteinen staan mij erg goed bij!

Kan er ook een foto vanaf van de voorkant? :) De achterkant was altijd transparant toch?

Gert en Bert breeschoten zijn broers van elkaar
De producten met de draakjes komen allemaal bij Bert van BKV vandaan. :)
GBV is van Gert, en BKV was van Bert.

Gert en Bert breeschoten zijn broers van elkaar
De producten met de draakjes komen allemaal bij Bert van BKV vandaan. :)
GBV is van Gert, en BKV was van Bert.

Zoiets staat mij idd bij. Voor mij is het in dit geval allemaal "GBV", ook al is dat eigenlijk incorrect. :D

Hoewel "Professional Style" nog steeds bestaat (soort blauw/turqoise-zilver achtige labels) is het onderdeel van GBV-WECO, correct (BKV werd opgenomen in GBV?

GBV labels trokken mij aan omdat ze knalgeel ("Pro-Line") of pikzwart (dat "huismerk" met ovalen rode "GBV" logo) waren. Voorbeeld bij de laatstgenoemde lijn:

https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?3800-Excellent-Firemix

Zoiets staat mij idd bij. Voor mij is het in dit geval allemaal "GBV", ook al is dat eigenlijk incorrect. :D

Hoewel "Professional Style" nog steeds bestaat (soort blauw/turqoise-zilver achtige labels) is het onderdeel van GBV-WECO, correct (BKV werd opgenomen in GBV?

GBV labels trokken mij aan omdat ze knalgeel ("Pro-Line") of pikzwart (dat "huismerk" met ovalen rode "GBV" logo) waren.

Eigenlijk moet het dan precies andersom zijn haha :tongue2:

BKV:
-Breeschoten Kruiterij Veenendaal, Bert Breeschoten is jarenlang directeur geweest van deze firma, voor deze tijd runde Breeschoten sr. dit bedrijf. Breeschoten sr. begon met inkopen en verkopen van Keuls aardewerk, daarnaast begon hij met de verkoop van vuurwerk later import. Begin jaren 70 begonnen tot ong.2011/12 kort daarna werd het pand afgebroken en verdween het van het toneel, Bert is later gaan werken bij zijn broer Gert die tot de dag van vandaag nog steeds in het vuurwerk zit.

GBV
Gert Breeschoten Vuurwerk, vroeg jaren negentig voor zichzelf begonnen na weg te zijn gegaan bij BKV, en in dezelfde straat een bedrijf opgebouwd. Dit bedrijf staat vandaag de dag nog steeds.

bron: https://www.vuurwerkmuseum.nl/index.php/forum/nlvwbedrijven/21-afkortingen-importeurs

"Professional Style"
Seizoen 2020-2021
Jasper had alles al klaargelegd en het is ook een flinke rij met nieuwe items over alle lijnen en concepten, zelfs in cat.1 kunnen we uitbreiding verwachten. Diverse compounds zullen worden toegevoegd, hier is ook steeds meer interesse in.
In Nederland kunnen we op minimaal 60 nieuwe artikelen rekenen en op de Duitse markt gaan ze minimaal 22 artikelen toevoegen. Om alles even op een rij te zetten per merk voor Nederland:
Back2Basic: +/- 11 nieuwe artikelen
Excellent: +/- 3 nieuwe artikelen
Pro-Line: +/- 8 nieuwe artikelen
WECO: +/- 4 nieuwe artikelen
Pyromaniacs: +/- 3 nieuwe artikelen
DRGN: +/- 4 nieuwe artikelen
St8ment: +/- 4 nieuwe artikelen
Export: +/- 4 nieuwe artikelen
Professional Style: +/- 12 nieuwe artikelen
Evolution: +/- 7 nieuwe artikelen
Pangu: n.n.b.

Bij de Excellent serie kunnen we nieuwe labels verwachten en er is leuk nieuws dat St8ment internationaal gaat, er is vraag uit diverse Europese landen, gaaf!

Ook zie je een bekende naam in het lijstje, maar eentje die dus als nieuwe lijn zal worden geïntroduceerd; Professional Style. Het zal een los concept zijn met dit jaar zo'n 12 nieuwe artikelen, wij hebben de primeur om ze jullie te kunnen tonen. Lees meer over de producten in het Professional Style subforum.
https://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdisplay.php?1012-Professional-Style

Bron: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?57539-Verslag-Bezoek-GBV-WECO-Vuurwerk-prijsuitreiking-24-april-2020

Net een topper van een dummie gescoord!
Ik hou m nog ff voor mezelf voordat ik de foto deel :D
Maar wat een pracht van breeschoten, hier alvast t welbekende draakje.

20230130_195834.jpg

Nou ok het hele logo dan ook maar :wink:

20230130_195753.jpg

Geweldig om die oude pakketjes weer te zien! Ik had altijd die Mammoet, Sanghai, Chinatown en Hongkong pakketten! Daarna volgde ik de draakboxen en Professional Style paketten! Van professional style waren er 2 grote paketten, 1 van rond 140 gulden en 1 van rond 200 gulden! De grootste die er toen waren!

Hoe komen jullie toch aan deze mooie GBV dingen man? Deze dummybox is ook nog eens in perfecte staat!
Vooral de Sky Action 8, Fluted Satellite en de Quattro 5 en 6 fonteinen staan mij erg goed bij!

Kan er ook een foto vanaf van de voorkant? :) De achterkant was altijd transparant toch?

PXL_20230130_192033334.jpg
PXL_20230130_192057049.jpg

Geweldig om die oude pakketjes weer te zien! Ik had altijd die Mammoet, Sanghai, Chinatown en Hongkong pakketten! Daarna volgde ik de draakboxen en Professional Style paketten! Van professional style waren er 2 grote paketten, 1 van rond 140 gulden en 1 van rond 200 gulden! De grootste die er toen waren!

Klopt dragon, dat waren deze 2:
20230123_191443.jpg

Back
Bovenaan