Vuurwerk uit de oude doos

phoca_thumb_l_450_radiotoren_70s_2.jpg

Bron: Vuurwerkmuseum.nl

Ja de prijzen zijn erg hoog. En deze knallers zijn erg moeilijk te vinden laat staan een slof. Ik heb er vroegah veel van opgestookt. Ze snipperden geweldig. :wink:

Heb hier ook een slof en wat losse pskjes met de bekende tv en watertoren.

Slof helaas iets beschadigd aan de onderkant

20220312-124711.jpg

20220312-123728.jpg

Frans tafelvuurwerk van vroegah van het merk Hermes (ja dat Franse parfumhuis). Volgens mij gewoon een soort ijsfonteinen in luxe verpakking, vaak ook met een mooi doek (sjaal), pen of andere accessoire erbij.

Geschatte waarde van 1250 euro lijkt me nogal een beetje te gortig voor die catawiki set (al is dit wel een heel uitgebreide set).

Op Ebay vind je ze voor tussen de 100 en 500 euro
https://www.ebay.fr/itm/265552385865?hash=item3dd427d749:g:VMcAAOSwBYFht1jQ

Nou weet ik wel dat die kleedjes alleen al 150-300 euro doen per stuk. Zal wel van een speciale makelij zijn ofzo :pherm

Anderzijds als je ziet wat die spulletjes tegenwoordig bij die toko kosten :bonk:
https://www.hermes.com/fr/fr/#positionsku=H433883Tv02

Blijven prachtig die fonteinen. Vulcan heeft alleen de cloud dragon en de solar in pakketvorm, vermoeden is dat ze de naam green bamboo hebben veranderd in solar. Maar de cloud dragon is niets veranderd bij vulcan.

Maar die 4 fonteinen(zwermpotjes) waren grappig om op 00:00 af te steken. Vroegah hadden we dit als verwennerij. De YellowBees, Cloud Dragon, Green Bamboo, Big Snow.

Vroeger combineerde ik ze met de satellite killer 64 shots fluitpotten.

Ik mis de spinning salvo vroeger combineerde ik bij bestellingen. Ze waren te koop bij Ted Bogers was een sigarenwinkel. Ik kocht zowel de spanning salvo de star Ball contribution later spinning meteoor en de twister en een voorraad jumping jacks en grondbloemen. En verderop kocht ik ze bij Prins lijstenmakerij.

Leuke video van de spinning salvo wordt er blij van dank je wel voor het delen van het filmpje.

Ik mis de spinning salvo vroeger combineerde ik bij bestellingen. Ze waren te koop bij Ted Bogers was een sigarenwinkel. Ik kocht zowel de spanning salvo de star Ball contribution later spinning meteoor en de twister en een voorraad jumping jacks en grondbloemen. En verderop kocht ik ze bij Prins lijstenmakerij.

Leuke video van de spinning salvo wordt er blij van dank je wel voor het delen van het filmpje.

Graag gedaan! Hier doe ik het voor. :)

Wolff - Shocks. Velen zullen ze wel kennen denk ik. Voor mij was dit de eerste kennismaking met een single shot. Deze gingen gelijk mee in het tasje voor overdag. Tussen de donderslagen, shisings en grondbloemen door, werd er af en toe een Shock afgestoken, was altijd even een hoogtepuntje. Mooie tijd...

Laatst bewerkt:
Deze is goud, echt een mooie foto.

Vooral met de vuurpijltjes en groundbloomflowers, die labels waren echt mooi toen des tijds.

Voor mij waren dit ook de eerste naast de ShisingCrackers en Donderslagen Extra en de Knockout rotjes, maxipijltjes knal en knalpijltjes.

Nogmaals deze foto is geweldig, zoals omschreven komen er gelijk herinneringen boven.

Nogmaals ik heb geen oud vuurwerk meer, en zie nu hoeveel spijt ik heb dat ik niks heb bewaard.

Wolff - Shocks. Velen zullen ze wel kennen denk ik. Voor mij was dit de eerste kennismaking met een single shot. Deze gingen gelijk mee in het tasje voor overdag. Tussen de donderslagen, shisings en grondbloemen door, werd er af en toe een Shock afgestoken, was altijd even een hoogtepuntje. Mooie tijd...

Bekijk bijlage 65889

Hier herken ik mezelf echt helemaal in! Heerlijke tijden, onbezorgd overdag sloffen aan rotjes en baby pijltjes weg stoken :yes:

Dacht er precies zo over. Scapino zit bij mij om de hoek. Maar heb er nooit vuurwerk gekocht. Spijt? Nou een klein beetje wel ja.:sad:
Zie trouwens nog dat doosje grondbloemen. Daar heb ik er nog 1 van.

Vroeger ging ik er wel vuurwerk kopen met mijn opa. De 31ste gingen wij naar scapino en geloof het of niet. Om 16:00 gingen we erheen en dan hadden we die grondbloemen en kanonslagen voor 1 gulden en sierpakket A voor 10 gulden en C voor 25 gulden en kregen de vuurpijlen gratis. Voor 100 gulden hadden we behoorlijk wat. Scapino blijft voor ons goud.

Dat foldertje van Scapino zat ik terug te kijken en QUOTE op dat ene doosje grondbloemen. Heb daar helaas niets meer van over.

Back
Bovenaan