Volgend jaar geen vuurwerk meer in Apeldoorn: politiek eens over verbod

Nou importeurs en federaties lijkt me een prima moment om te laten zien dat jullie geven om onze traditie en een zaak gaan starten hiertegen!

Je kunt pas een zaak starten als er een officieel besluit is genomen. En dat is er in dit geval helemaal nog niet. Zoals altijd barst dit bericht van de aannames en verwachtingen maar concreet is er totaal niks. Een paar voorbeelden:

- De burgemeester wordt opgeroepen: dus het is niet besloten, hij wordt opgeroepen. Hij kan ook nee zeggen heh.
- Nadat dat besluit wordt genomen: wordt en dus niet is. Als het antwoord nee is kan het de prullenbak in en komt er geen plaatselijk verbod
- ...afhankelijk van Vuurwerkbesluit...: de volgende afhankelijkheid, op dit moment weet niemand wat daar concreet in veranderd wordt omdat de Tweede Kamer daar nog over gaat stemmen
- ...naar verwachting in november...: dus dat kan ook met Kerst, Pasen of in 2050 zijn
- Dat de motie wordt aangenomen: een motie is een verzoek, een intentie, geen wetgeving
- Waar de raad morgen een besluit over neemt: dus de eerste stap (de zones) is zelfs nog niet rond
- Het CDA zal daar niet voor stemmen: er is dus niet zo dat iedereen voor is...

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Suggestieve redenatie en politiek samengekomen in 1 mediabericht.

Doorstoken blijf ik zeker ook, maar wel met een heel ander gevoel denk ik...
Wat een kut gemeente is dit ook...

Let op mijn woorden als dit erdoor is dat vele gemeentes volgen . Met dank aan dit kabinet want die heeft ervoor gezorgd dat elke gemeente zelf mag bepalen

Je kunt pas een zaak starten als er een officieel besluit is genomen. En dat is er in dit geval helemaal nog niet. Zoals altijd barst dit bericht van de aannames en verwachtingen maar concreet is er totaal niks. Een paar voorbeelden:

- De burgemeester wordt opgeroepen: dus het is niet besloten, hij wordt opgeroepen. Hij kan ook nee zeggen heh.
- Nadat dat besluit wordt genomen: wordt en dus niet is. Als het antwoord nee is kan het de prullenbak in en komt er geen plaatselijk verbod
- ...afhankelijk van Vuurwerkbesluit...: de volgende afhankelijkheid, op dit moment weet niemand wat daar concreet in veranderd wordt omdat de Tweede Kamer daar nog over gaat stemmen
- ...naar verwachting in november...: dus dat kan ook met Kerst, Pasen of in 2050 zijn
- Dat de motie wordt aangenomen: een motie is een verzoek, een intentie, geen wetgeving
- Waar de raad morgen een besluit over neemt: dus de eerste stap (de zones) is zelfs nog niet rond

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Suggestieve redenatie en politiek samengekomen in 1 mediabericht.
Bedankt voor het verduidelijken, de burgemeester hoeft het verzoek van de gemeenteraad dus niet aan te nemen?

Ga er maar vanuit dat de motie wordt uigevoerd bij breed ondersteunde moties is dat vaak het geval.

ga er maar vanuit dat de motie wordt uigevoerd

Tuurlijk, laat je moedwillig naar de slachtbank dragen joh, waarom niet. Eerst zien, dan geloven. En dan nog, hoe gaan ze dat handhaven dan? Apeldoorn heeft nog geen 100 agenten (als we de Academy ff niet meerekenen) en die hebben om 00.00u echt wel wat anders te doen met Oud & Nieuw dan bij Apeldoorners thuis in de straat te checken of er vuurwerk wordt afgestoken...

Ik voorzie dat dit er nog lang niet door is!!

Tuurlijk, laat je moedwillig naar de slachtbank dragen joh, waarom niet. Eerst zien, dan geloven. En dan nog, hoe gaan ze dat handhaven dan? Apeldoorn heeft nog geen 100 agenten (als we de Academy ff niet meerekenen) en die hebben om 00.00u echt wel wat anders te doen met Oud & Nieuw dan bij Apeldoorners thuis in de straat te checken of er vuurwerk wordt afgestoken...

Ik voorzie dat dit er nog lang niet door is!!

Als er een meerderheid een motie heeft ingediend en de burgemeester neemt het vervogens niet aan dan is de kans groot dat er een motie van wantrouwen en dan is het daaaag burgemeester.

maargoed het staat je vrij om in wonderen te geloven.

Als er een meerderheid een motie heeft ingediend en de burgemeester neemt het vervogens niet aan dan is de kans groot dat er een motie van wantrouwen en dan is het daaaag burgemeester.

maargoed het staat je vrij om in wonderen te geloven.

Ik geloof niet in wonderen, wel in feiten. In 2013 waren er op dit zelfde forum al mensen die zeiden dat het jaar erop er een totaalverbod zou zijn. Het is er nog steeds niet en voorlopig komt het er ook nog niet. Mooiste voorbeeld is een vuurwerkondernemer die al 50 jaar lang hoort dat het volgend jaar verboden wordt...

De Politie, waar de burgemeester notabene de leidinggevende van is, is tegen een totaalverbod. Dit wordt echt niks! Maar goed, we zullen zien.

Let op mijn woorden als dit erdoor is dat vele gemeentes volgen . Met dank aan dit kabinet want die heeft ervoor gezorgd dat elke gemeente zelf mag bepalen

Heeft het Kabinet niet gedaan, die waren tegen. Het was een meerderheid van de Tweede Kamer die dit in een stemming met meerderheid voor elkaar hebben gekregen.

Doet me denken aan de tijden dat Arno Bonte en zijn maatje David rietveld opdokken.
Dat is inmiddels ook ruim 11 jaar geleden. :`)

bal licht op de stip, hoeven er alleen nog tegenaan te schoppen.
Waarom schaffen we niet meteen de maand december af.

Want wat mensen hier op het forum roepen is hetzelfde als een ingediende motie :bonk:

Hoho, dat maak jij ervan. Die motie is nog steeds niet ingediend! Dat is een feit. Als we de media alleen maar gaan geloven en na gaan praten dan kunnen we net zo goed het helemaal niet meer over dit soort berichten hebben. Ik probeer alleen een aantal zaken te nuanceren en te ontkrachten omdat de media wederom onjuist informeert. Maar goed, genoeg erover wat mij betreft.

Na Zwarte Piet, nu het vuurwerk in de ban in Apeldoorn. Wat een DEUGnieten daar in de gemeenteraad. Dergelijke tradities pak je niet zomaar af van het volk en zal niet zonder slag of stoot worden geaccepteerd.

R.I.P.

Daar ging me feestje. Dan is het ook wel klaar voor mij, je kan nu niet meer met plezier stoken.. Gelukkig zijn er alternatieven maar zal nooit hetzelfde zijn ben ik bang.

Hoho, dat maak jij ervan. Die motie is nog steeds niet ingediend! Dat is een feit. Als we de media alleen maar gaan geloven en na gaan praten dan kunnen we net zo goed het helemaal niet meer over dit soort berichten hebben. Ik probeer alleen een aantal zaken te nuanceren en te ontkrachten omdat de media wederom onjuist informeert. Maar goed, genoeg erover wat mij betreft.
een meerderheids motie wordt gewoon aangenomen

Over een paar jaar zijn we inderdaad vuurwerk vluchtelingen en kunnen we ons heil gaan zoeken in Duitsland of Polen met oud en nieuw. Zal knallend gezellig worden daar rond de vakantieparken :D

Van de meer dan zesduizend mensen die deze poll invulden zegt 71 procent tegen een verbod te zijn.
Schiet mij maar lek. Op naar Apeldoorn volgend jaar.:devil:

Hoe hoog zal de boete worden, mocht dit door gaan? Gewoon die 100 euro die nu ook al als boetebedrag is bepaald?

een meerderheids motie wordt gewoon aangenomen

Het aannemen van een motie zegt, weliswaar niet vaak, maar niet altijd dat deze motie direct zal worden uitgevoerd. Ik denk dat Gizmo het best scherp ziet.

Natuurlijk is dit een bizar bericht, maar met 6000 respondenten op een ‘onderzoek’ kun je je afvragen hoe representatief iets is en kun je je afvragen of de motie daadwerkelijk zal worden aangenomen - en dan ook nog op tijd zal worden uitgevoerd. Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten ... dat geldt in de politiek bij uitstek. Wie durft? Dat puntje bij paaltje blijkt nog wel eens lastig.

Vergeet ook niet dat we afgelopen weken ook ineens door de media geconfronteerd werden met berichten, waarna de keutel is ingetrokken. Jammer dat hij er daarna alsnog uit kwam, maar goed ... om aan te geven.

Daarnaast is het vuurwerkbesluit nog altijd niet gewijzigd.

Back
Bovenaan