UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah, nog niet zoveel aan de hand. Morgen vind er een algehele stemming plaats en de verwachting daarvan is dat er geen 2/3e meerderheid voor is wat zijzelf wel als voorwaarde hebben gesteld. Ga dus niet zoals de media nu al roepen dat het al gebeurd is.

Waar zie je dat zij 2/3e als voorwaarde hebben gesteld? Dat was zover ik weet alleen voor vandaag om hem meteen aan te nemen zonder tweede stemming.

Wanneer is een amendement aangenomen tijdens het plenaire gedeelte van het congres?

In het plenaire gedeelte van het congres gelden voor de besluiten de normale regels van de statuten. Dit betekent dat een amendement is aangenomen, indien de helft + 1 van het partijcongres akkoord kan gaan met het amendement.

Het valt mij op dat velen een steeds grotere behoefte hebben aan detailinfo die eigenlijk helemaal niet belangrijk is om te weten. Het wordt aangenomen of het wordt niet aangenomen. De stemming in een deelsessie van vandaag zegt helemaal niets. De algemene verwachting van de CDA-top is dat het niet aangenomen wordt zoals het Bestuur ook al heeft geadviseerd en dat zijn de belangrijkste feiten op dit moment. En het is dus nog niet aangenomen, ook al reageren sommigen hierboven alweer alsof dat al wel zo is. Morgen weten we meer.

Het valt mij op dat velen een steeds grotere behoefte hebben aan detailinfo die eigenlijk helemaal niet belangrijk is om te weten. Het wordt aangenomen of het wordt niet aangenomen. De stemming in een deelsessie van vandaag zegt helemaal niets. De algemene verwachting van de CDA-top is dat het niet aangenomen wordt zoals het Bestuur ook al heeft geadviseerd en dat zijn de belangrijkste feiten op dit moment. En het is dus nog niet aangenomen, ook al reageren sommigen hierboven alweer alsof dat al wel zo is. Morgen weten we meer.

Ik hou van jouw uitleg! Dank

Hoe laat begint dit morgen??

Het congres gaat morgen vanaf 09.30u verder en duurt in principe tot 12.30u. De algemene stemmingen maken deel uit van het programma waarvan volgens mij geen verdere planningsdetails bekend zijn.

Er zijn 386 amendementen (wijzigingen) op voorhand ingediend, geen idee hoeveel daarvan stand hebben gehouden en dus over gestemd zal gaan worden.

Precies dit! De BPN richt zich ook op de politiek en daar is al genoeg uit voortgekomen. Volgens mijn informatie hoeven we ons de komende jaren (hoeveel laat ik even achterwege) hooguit druk te maken over vuurwerkvrije zones. Een burgemeester kan niet meer de gehele gemeente vuurwerkvrij maken, dus goed nieuws voor de steden waar met een verbod wordt geschermd. Daarbij moet het imago van vuurwerk op de schop. Een begin hiermee moet worden gemaakt door consumentenvuurwerk te veranderen naar oudjaarsvuurwerk. Nogmaals, alle vertrouwen in mijn bron, mijn naam is Piet uit Groningen en inhoudelijk ga ik er verder niet op in.

Maak jullie niet zo druk, achter de schermen is alles al geregeld. Gemeentelijke verboden zijn ook van de baan.

Ik trek een lekker flesje open!

@Serins topper ik hou zoveel van je reactie. Ik neem al mijn boze woorden terug.

Was vergeten dat het vrijdag was leefde op zaterdag en dacht dat het gedaan was :bonk:

Nou ik neem ook een biertje proost Sirens

Je zou toch zeggen dat een vuurwerkverbod dit jaar helemaal niet mogelijk is? Ook omdat de overheid duidelijk heeft gezegd dat dit eenmalig was. Dat de anti's nu alsnog proberen een algeheel verbod er doorheen te knallen was te verwachten. Die zullen blijven schreeuwen totdat ze hun zin hebben. Maar om de hele branche op deze manier omzeep te helpen vind ik schandalig. Ook vind ik het zeer slecht dat bepaalde mensen met deze functies naar veel onwaarheden in de media luistert. Ze nemen alles maar klakkeloos over en onderzoeken (in mijn ogen) vrijwel niets. Alles wat er op o&n gebeurt komt volgens hun door consumenten vuurwerk. Wat hebben vernielingen, autobranden etc. met consumenten vuurwerk te maken? Al zou deze discussie eerlijk zou gaan zou ik er minder moeite mee hebben omdat er dan vrijwel niets over consumentenvuurwerk gezegd kan worden. Maar wat er nu allemaal gebeurt is puur eigenbelang. En zo zie je maar dat deze personen ver van de samenleving staan.

Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee... de vuurwerkdiscussie wordt met het jaar erger en op deze manier gaat de lol er snel af... laten we hopen op het beste

Ik zal niet alles neerpennen wat ik nu denk en voel, er wordt met ons meegelezen. Maar een ding weet ik zeker. Door op een oneerlijke wijze een discussie te ‘winnen’ krijg je nooit het resultaat dat je najaagt. Anti’s die meelezen: knoop dat goed in de oren! Consumentenvuurwerk is niet de oorzaak van de problematiek en het verbieden ervan lost dus ook niets op!

Maak jullie niet zo druk, achter de schermen is alles al geregeld. Gemeentelijke verboden zijn ook van de baan.

Ik trek een lekker flesje open!

Haha echt he. Maar als dat echt zo is dan zou je zeggen dat deze discussie dit jaar helemaal niet nodig zou zijn omdat er dan niets tegen te doen is. Eerst zien dan geloven.

Laatst bewerkt:
Sarcasme neem ik aan?
Anders graag dingen pas delen als er meer duidelijk over is dan een gerucht.

Ik hoor meerdere mensen hier over, ook de vaste winkel waar ik regelmatig kom had aan mij verteld dat hij van een importeur gehoord had dat er wat zaken spelen, o.a dat ze aangekaart hebben dat er voor de komende jaren een verbod niet bespreekbaar moet zijn, we gaan het allemaal wel afwachten wat hier van komt.

Lang leve het eenmalig verbod was ons beloofd door de oplichters/leugenaars die dit land regeren. Ben t hele gezeik en gezeur zo alle donders zat en ben er helemaal klaar mee!! Met alle respect uiteraard naar de liefhebbers/freaks uiteraard!!! Moeilijk om toch positief te blijven over onze hobby, de grootste schreeuwers /haters krijgen t hele podium om hun zin te krijgen om vw de kop in te drukken echt om razend van te worden... En die klote media springt er vol op t is echt triest en hoop dat we echt kunnen blijven knallen!

Zo, net wat cat 1 besteld. Mij krijgen ze niet gek. Ik zou het als importeur wel weten. Gewoon inzetten op vernuftig cat 1. De rest van de business is toch stervende...Er is binnen de cat 1 reglementen best wel wat ruimte om met slimme technieken en minimale vulling wel aardig vuurwerk te maken. Dat zagen we wel aan Funke dit jaar. Ok, het is geen cat 2....maarja, deze discussie haalt toch gewoon de hele beleving weg?

Zo, net wat cat 1 besteld. Mij krijgen ze niet gek. Ik zou het als importeur wel weten. Gewoon inzetten op vernuftig cat 1. De rest van de business is toch stervende...Er is binnen de cat 1 reglementen best wel wat ruimte om met slimme technieken en minimale vulling wel aardig vuurwerk te maken. Dat zagen we wel aan Funke dit jaar. Ok, het is geen cat 2....maarja, deze discussie haalt toch gewoon de hele beleving weg?

Niet verkeerd naar jou persoonlijk bedoeld hoor, maar beleving of niet, cat1 kan me gestolen worden. Voor mij is het cat2 of anders niks. Afgelopen jaarwisseling ook geen enkel cat1 in mijn handen gehad. Dit is nu dus juist wat de anti graag ziet. En ik schrijf het niet graag, maar dit is nu juist waar een anti een puntje puntje puntje van krijgt. Juist ja, je weet wel. Ik weiger te verliezen met een troostprijsje in mijn handen.

Beleving of niet, cat1 kan me gestolen worden. Voor mij is het cat2 of anders niks. Afgelopen jaarwisseling ook geen enkel cat1 in mijn handen gehad. Dit is nu dus juist wat de anti graag ziet. En ik schrijf het niet graag, maar dit is nu juist waar een anti een puntje puntje puntje van krijgt. Juist ja, je weet wel. Ik weiger te verliezen met een troostprijsje in mijn handen.

Ik snap je volledig. Denk maar niet dat ik het een fijne discussie vind. Het voelt als een mes in de rug terwijl je met je handen vastgebonden op een loopplank naar voren schuifelt alvorens de afgrond ingeduwd te worden. Want, ja, een andere kant kun je voor je gevoel toch niet meer op in deze discussie. Tot zover de beeldspraak.

In mijn beleving is het vechten tegen de bierkaai van weinig nut. Ook al steek ik dit jaar op de 31e een mooie compound af...dan nog voel ik de ogen van die groene gekkies in mijn rug. Dat haalt gewoon volledig de charme van iets wat ooit zo magisch was af. Ze zijn in de meerderheid...dat is het nare van deze scheve discussie.

Begrijp me niet verkeerd. Maar ik zie in cat 1 wellicht nog de enige manier om de komende jaren door te kunnen stoken. Ik ben inmiddels vrij goed in omdenken geworden...puur uit frustratie of woede misschien wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan