happy4ever1968
VWC lid
En nu dit: ik heb nog vuurpijlen en single shots thuis liggen. Per 1 december illegaal om in huis te hebben. Inleveren bij de politie? Mag niet want ik mag het niet vervoeren...En nu?
31-12 0:00 de lucht in

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
En nu dit: ik heb nog vuurpijlen en single shots thuis liggen. Per 1 december illegaal om in huis te hebben. Inleveren bij de politie? Mag niet want ik mag het niet vervoeren...En nu?
Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.Hahaha allemaal busjes die aan het wachten zijn bij de grens
Maar wel gunstig dat er een nadruk wordt gelegd op 2020...
Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
Praktisch gezien zelfs tot 29-12-21 want na 2-1-2021 treden de artikelen I, II en III weer in werking.Volgens mij klopt dit niet. Ik heb ergens gelezen, weet helaas niet meer waar, maar dat dit tot 02-01-21 geldt.
Ze hebben weer een draak van een probleem gecreëerd en proberen dat op te lossen met nog meer verboden. Het zou ze een keer sieren door toe te geven een fout gemaakt te hebben. Draai het terug en zeg dat de neveneffecten niet goed overzien zijn. Maarja, de dag dat een politicus zijn fout toegeeft moet nog komen. Stem verstandig in Maart, tenzij je graag bukt.Denk dat meneer agent banger is voor corona dan voor vuurwerk. Beetje hoesten en proesten als je aangehouden wordt.
Gaan ze dat risico lopen voor die paar knallen ?
Verder dat gelul van Ferd G. met zijn " zorg onlasten".Zou dan maar niet te dicht bij een verkouden iemand in de buurt komen. DAT onlast de zorg.
Is niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
Die motie van 2020 is al van krachtIs niks gunstigs aan ik weet uit betrouwbare bronnen dat er al gewerkt word aan motie voor 2020 door gl en pvd.
Klopt, staat in memo Grapperhaus over notitie die ter goedkeuring naar EC is gestuurd. En daarbij was het een wijziging op de normale wetgeving geweest die stoken en vervoer tot 01-01 02u toestaat dus was het ook al tot 2u verboden geweest, maar dus nu gerekt naar 02-01-'21
Nog even voor de zekerheid: op zich is het bericht in de Media van vanavond over bezit voor de gemiddelde VWC'er geen nieuws omdat eerder al de officiële tekst aan de Europese Commissie m.b.t. de tijdelijke aanpassing van het Vuurwerkbesluit (RACT) hier was neergezet waarin "het in bezit hebben" al werd aangemerkt als verboden.
Platgeslagen betekent dit dat als er bij (grens)controles vuurwerk wordt aangetroffen, je niet alleen het vuurwerk in moet leveren en een boete krijgt maar ook strafbaar bent. Grapperhaus heeft dat vanavond nog maar eens uitgelegd aan de voorzitters van de Veiligheidsregio's en daardoor is het nu opeens toch in het nieuws terwijl de publicatie van de EC-tekst bijna nergens terug te vinden was terwijl daar hetzelfde in staat. Weer typisch de Media.
Geldt natuurlijk hetzelfde voor het Carbid-verhaal, dat in een meerderheid van de steden al verboden was in de bebouwde kom. Ook dat is dus geen nieuws maar omdat Grapperhaus en Bruls er iets over zeggen is dat opeens wél nieuws...
Gek wordt je van die bagger-journalisten. Net ook bij verschillende laat nieuws bulletins: het in bezit hebben van vuurwerk wordt verboden. Bijna nergens zeggen ze dat dit niet om al het vuurwerk gaat, ik kreeg meteen een paar appjes van bezorgde buren en vrienden met gezinnen dat nu zelfs CAT.1 niet meer mag terwijl dat natuurlijk niet klopt...