UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij punt 12 Grounds for the Emergency "vergeet" men dan te melden dat er al maatregelen zijn genomen door per 1 december knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden. In de onderbouwing van de urgentie noemt men de cijfers van voor dit verbod...

In 2019 moesten 385 slachtoffers bij de 84 spoedeisende-hulpposten van ziekenhuizen worden geholpen en meldden zich 900 slachtoffers bij 118 huisartsenposten.

Klopt. De urgentie is er niet, maar dat vertellen ze de EC er uiteraard niet bij. En onvoorzien is het ook niet, want het is een TWEEDE golf. Met de kennis uit de eerste golf had men al lang andere maatregelen kunnen nemen ter ondersteuning van de zorgsector.

Ruim 100 paginas terug zijn die argumenten al eens besproken.

Mocht iemand denken dat het nog nut heeft, kunnen er vast wel van die prima gemotiveerde mailtjes die ik hier voorbij heb zien komen naar de EC gestuurd worden.
Zij zijn nu aan zet, dus richt alle aandacht op hen.

Voor mij geldt dat ik liever zie hoe de overheid compleet nat gaat met dit verbod. Ik zal dan ook geen energie meer steken in het overtuigen van wie dan ook vwb de onzin en onuitvoerbaarheid van dit verbod.

In plaats van een vuurwerkshow dit jaar een bijna gratis (kost slechts 100 miljoen) overheidsshitshow met als hoofdact de totale clusterfuck die tijdelijk vuurwerkverbod heet. Deze jaarwisseling in (volks)buurten near you!!!
Epiloog: We told you so!

Even voor de duidelijkheid, pas vanaf 15 december en pas als de EC akkoord is.

Nou, dat ben ik niet met je eens. Jij doelt op de tijdelijke aanpassingen die nog goedgekeurd moeten worden (overigens worden ze niet echt goedgekeurd, wss alleen als er commentaar is dan hoort Den Haag er iets over). Het vervoeren van CAT.2/F2 is voor particulieren buiten de 3 laatste dagen van het jaar zws al jaren verboden. Alleen nu worden die 3 laatste dagen van het jaar ook nog eens tijdelijk uit het RACT geschrapt en mag je in heel 2020 en op 01-01-2021 allen CAT.1/F1 bij je hebben. Op 02-01-2021 gaat de originele tekst weer in en dat betekent dat je alleen de laatste 3 dagen van 2021 weer CAT.2/F2 mag vervoeren als particulier zijnde.

De staat aanklagen. Iedereen die nog iets heeft liggen kwa F3, pijlen of knalvuurwerk zou gezamelijk de staat moeten aanklagen omdat er nog steeds geen oplossing hiervoor geboden is.

En de oplossing komt ook niet maargoed gaat niemand doen want is teveel moeite.

Als je het op straat zet in een tas en je belt gewoon 112 en je meld dat er zware explosieven liggen komen ze het met alle toeters en bellen het ophalen.

Dat ze er niet blij mee zijn omdat je zo het politie apparaat overbelast is niet mijn probleem omdat ze het zelf hebben opgeblazen..

Als je het op straat zet in een tas en je belt gewoon 112 en je meld dat er zware explosieven liggen komen ze het met alle toeters en bellen het ophalen.

Dat ze er niet blij mee zijn omdat je zo het politie apparaat overbelast is niet mijn probleem omdat ze het zelf hebben opgeblazen..
Om het uur een nieuw tasje?

Nou, dat ben ik niet met je eens. Jij doelt op de tijdelijke aanpassingen die nog goedgekeurd moeten worden (overigens worden ze niet echt goedgekeurd, wss alleen als er commentaar is dan hoort Den Haag er iets over). Het vervoeren van CAT.2/F2 is voor particulieren buiten de 3 laatste dagen van het jaar zws al jaren verboden. Alleen nu worden die 3 laatste dagen van het jaar ook nog eens tijdelijk uit het RACT geschrapt en mag je in heel 2020 en op 01-01-2021 allen CAT.1/F1 bij je hebben. Op 02-01-2021 gaat de originele tekst weer in en dat betekent dat je alleen de laatste 3 dagen van 2021 weer CAT.2/F2 mag vervoeren als particulier zijnde.

Kleine nuance, je mag wel degelijk vuurwerk vervoeren buiten de verkooptijden, mits je dat met een auto doet. Je auto is een priveomgeving en daarmee een 'niet voor het publiek toegankelijke plaats'. Daarom is in artikel 1.2.4 in de voorgestelde wetgeving ook expliciet dat vervoersverbod opgenomen - anders had het schrappen van de verkoop- en afsteektijden afdoende geweest.

Zaken worden overigens geregeld in het Vuurwerkbesluit, niet in het RACT. RACT is louter technisch en bevat bijv. de toegestane typen en voorschriften voor opslag.

Niet. Je mag ook geen cocaïne vervoeren.

Discutabel. Cocaïne valt niet onder de 'geharmoniseerde markt' binnen de EU. Vuurwerk wel.

Als je auto geldt als privé gebied mag je dus zeker tot 15 december legaal vuurwerk in België halen. Tot 1 december mogen hier zelfs pijlen en single shots bij zitten.

Niet. Je mag ook geen cocaïne vervoeren.

Dat mag in DE ook niet. Het gaat meer om het verkrijgen van een in een ander land legaal product dat hier in Nederland ook legaal is. F2 wordt niet illegaal verklaard ofzo, alleen het (o.a.) verstrekken van dat vuurwerk in NL wordt voor een korte periode aan banden gelegd. De vraag is dan of het vervoeren van datzelfde soort product verboden mag worden indien je hetzelfde in een ander EU land aanschaft (verdrag van Schengen = personen). EDIT: verdrag van Maastricht.

Laatst bewerkt:
ik vind het toch nog raar dat er gewoon zo maar pats boem verboden kunnen vallen in Nederland en dan ook nog een invoerverbod voor europese goederen die goedgekeurd zijn in Nederland.

Stel ze verbieden bier met ON dan kunnen ze op vergelijkbare wijze ook het bier vervoer verbieden vanuit DE?

Het kan zijn dat ik kennis mis op dit gebied, maar ik vind het heel raar hoe het in 1 2 3 kan gebeuren.

ik vind het toch nog raar dat er gewoon zo maar pats boem verboden kunnen vallen in Nederland en dan ook nog een invoerverbod voor europese goederen die goedgekeurd zijn in Nederland.

Stel ze verbieden bier met ON dan kunnen ze op vergelijkbare wijze ook het bier vervoer verbieden vanuit DE?

Het kan zijn dat ik kennis mis op dit gebied, maar ik vind het heel raar hoe het in 1 2 3 kan gebeuren.

Zo werkt dat in deze democratie.
Als er genoeg partijen zijn die alcohol zouden willen verbieden en ze hebben een meerderheid zou dat gewoon zomaar kunnen.

Als dit waar is, mag je wanneer je nog wat vuurwerk over hebt alleen verhuizen in de laatste 3 dagen van het jaar, of je moet je vuurwerk achterlaten op je oude adres.

Als dit waar is, mag je wanneer je nog wat vuurwerk over hebt alleen verhuizen in de laatste 3 dagen van het jaar, of je moet je vuurwerk achterlaten op je oude adres.

Ik denk dat je dan alsnog een boete krijgt als je dan toch met toeval opgepakt wordt.

Stap je naar de rechter dan denk ik dat je weer een goed verhaal hebt.....

Als je auto geldt als privé gebied mag je dus zeker tot 15 december legaal vuurwerk in België halen. Tot 1 december mogen hier zelfs pijlen en single shots bij zitten.
Ben ik ook wel benieuwd naar aangezien DE niet meer legaal is de laatste 3 dagen. Tot de 15e naar BE kan dus nog?

als je in bezit bent van een camper mag je het gewoon vervoeren ;)
camper wordt namelijk gezien als woning en hebben ze dus een huiszoekingsbevel nodig.

Het is te triest voor woorden dit, het ene verbod gegeneerd een ander verbod omdat ze de consequenties niet kunnen overzien en alles adhoc gebeurd de ellende wordt alleen maar groter zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan