UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees dit topic vanaf het begin af aan al mee en heb erg veel respect wat jullie als mede liefhebbers proberen te doen aan dit absurde verbod en ik steun jullie waar ik kan.

Samen staan we sterk!

Samen staan we sterk! nou die vlieger gaat niet op blijkbaar :angel::no::shocked::cry:
hopen dat ze volgend jaar, wel door gaat, ze zijn goed in, smoezen verzinnen, daar in den haag:yes:

Hebben ze er trouwens over nagedacht dat straks 112 overbelast zal gaan raken door alle vervelende mensen die daar naartoe bellen omdat er weer eens iemand een rotje, fonteintje o.i.d. afsteekt? De echt ernstige gevallen komen dadelijk helemaal niet binnen of te laat waardoor er juist mensen sterven omdat iemand het belangrijk vind om 112 te bellen vanwege wat overlast. Denk eens wat er zal gebeuren wanneer er duizenden telefoontjes op 112 binnen komt, het systeem zal eruit klappen. Nee, daar heeft men blijkbaar ook niet over nagedacht. Hoop dan ook op heel wat rechtszaken tegen de overheid.

Ik was net aan het appen met Webber, en die had een punt.
Er zal bij importeurs of BPN toch wel een goeie advocaat zitten die hier de tanden in kan en wil zetten?

Gezien het een heet hangijzer is zijn er soms grote namen in de advocatuur die hier heil in zien. Niet direct voor de zaak maar ook voor de publiciteit welke het oplevert.

Er is veel weerstand in de maatschappij, echter weinig bereidheid tot actie. Iedereen is moe, murv gebeukt door de slechtnieuwsshow van Rutte cs.

Aangezien FvD wel wat positieve reclame kan gebruiken, is het misschien een idee dat Hiddema zich hiermee gaat bezighouden. Niet direct persoonlijk als strafrechtadvocaat, maar wel via zijn ongetwijfeld grote netwerk. FvD staat naar eigen zeggen pal voor Nederlandse tradities, uitstekende gelegenheid dit te substantieren met de nodige (gratis) juridische know-how in deze zaak.

Na het debacle tegen de Gemeente Rotterdam, waarin de Branche en juristen verwachtten sterk te staan maar totaal werden af geserveerd, zal daar nog kritischer naar worden gekeken.

Dat zint me ook niet...

Daar werd de branche inderdaad totaal afgeserveerd...

Zonder overdrijven, ik kon het niet helemaal lezen zonder misselijk te worden.
Is geen grap.

Die rechter zegt dat het niet aannemelijk was dat jullie minder omzet zouden scoren met een verbod.
Dat is gewoon spuwen op de sector...

Hebben ze er trouwens over nagedacht dat straks 112 overbelast zal gaan raken door alle vervelende mensen die daar naartoe bellen omdat er weer eens iemand een rotje, fonteintje o.i.d. afsteekt? De echt ernstige gevallen komen dadelijk helemaal niet binnen of te laat waardoor er juist mensen sterven omdat iemand het belangrijk vind om 112 te bellen vanwege wat overlast. Denk eens wat er zal gebeuren wanneer er duizenden telefoontjes op 112 binnen komt, het systeem zal eruit klappen. Nee, daar heeft men blijkbaar ook niet over nagedacht. Hoop dan ook op heel wat rechtszaken tegen de overheid.
Ja klopt er gaat veel gebeld worden aangaande de cat 1 vuurwerk, mensen weten het verschil niet eens sterker nog het bestaan van cat 1 niet. Dus bellen gaan ze. Lekker deprimerend voor de politie.

Ja klopt er gaat veel gebeld worden aangaande de cat 1 vuurwerk, mensen weten het verschil niet eens sterker nog het bestaan van cat 1 niet. Dus bellen gaan ze. Lekker deprimerend voor de politie.

Daar ben ik ook heel benieuwd naar, cat 1 met name crackling kan klinken als cat 2 vuurwerk.
Ik zie het als volgt voor me, de politie gaat af op een melding met cat 1 vuurwerk, ter plaatsen blijkt het cat 1 vuurwerk te zijn en kunnen ze hier helemaal niets mee, echter is verderop een levensbedreigende situatie (waar iedereen respect voor heeft, zeker ook de freaks), vervolgens hebben ze tijd weggegooid en zijn ze te laat/later op de plek van de levensbedreigende situatie. Tijd kan van cruciaal belang zijn in deze situaties, word nog een hele uitdaging met handhaving.

Dus help ze door niet te lang op 1 plek in een woonwijk cat1 te stoken. Als je dat kortdurend houdt, voorkom je ergernis en misverstanden. Ga liever een park in (en hou rekening met de honden). Denk om de hulpverleners en hen die de hulp wel echt nodig hebben, of de punks die wel echt correctie nodig hebben. Het gaat niet alleen om jouzelf. Is niet meer dan beschaving.

Ik was net aan het appen met Webber, en die had een punt.
Er zal bij importeurs of BPN toch wel een goeie advocaat zitten die hier de tanden in kan en wil zetten?

Gezien het een heet hangijzer is zijn er soms grote namen in de advocatuur die hier heil in zien. Niet direct voor de zaak maar ook voor de publiciteit welke het oplevert.

Ik kan het enthousiasme en de drang tot nog meer acties alleen maar waarderen, maar ik ben bang dat een zaak aanspannen echt een kansloze missie is. En dat weten de advocaten ook.

Als we echt wat willen veranderen, moet de publieke opinie veranderen, en dat kan op een aantal manieren:

- Leg in elke situatie waar het kan uit, waarom dit een slecht idee is. De argumenten en feiten hebben we aan onze kant, en ik heb menigeen kunnen overtuigen.

- Stem op élke poll die je tegenkomt, dit is de thermometer van zowel media als de politiek.

- Gedraag je niet als een hooligan. Burgelijke ongehoorzaamheid (cake afsteken met oud en nieuw, of nu als protest) is iets anders dan - zoals we nu ook zien - oproepen tot anarchie, het bekogelen van de politie of demonstranten, en met k*nk*r schelden naar journalisten. Door dat 1x te doen overtuig je tienduizenden mensen tegelijk van ons ongelijk.

Ik kan het enthousiasme en de drang tot nog meer acties alleen maar waarderen, maar ik ben bang dat een zaak aanspannen echt een kansloze missie is. En dat weten de advocaten ook.

Als we echt wat willen veranderen, moet de publieke opinie veranderen, en dat kan op een aantal manieren:

- Leg in elke situatie waar het kan uit, waarom dit een slecht idee is. De argumenten en feiten hebben we aan onze kant, en ik heb menigeen kunnen overtuigen.

- Stem op élke poll die je tegenkomt, dit is de thermometer van zowel media als de politiek.

- Gedraag je niet als een hooligan. Burgelijke ongehoorzaamheid (cake afsteken met oud en nieuw, of nu als protest) is iets anders dan - zoals we nu ook zien - oproepen tot anarchie, het bekogelen van de politie of demonstranten, en met k*nk*r schelden naar journalisten. Door dat 1x te doen overtuig je tienduizenden mensen tegelijk van ons ongelijk.
Over die polls gesproken.... Het wordt nu voornamelijk via het forum gevuld en dat is prima. Maar het zou ook gepromoot moeten worden bij de groep YouTube en Instagram aanhangers. AW fireworks, Sven en Koen, Koet, pyrotoro noem maar op. Die hebben samen 40k leden of meer. Al zou daar 1/4 van de aanhangers een stem uitbrengen dan maak je echt een verschil in de media polls

Dus help ze door niet te lang op 1 plek in een woonwijk cat1 te stoken. Als je dat kortdurend houdt, voorkom je ergernis en misverstanden. Ga liever een park in (en hou rekening met de honden). Denk om de hulpverleners en hen die de hulp wel echt nodig hebben, of de punks die wel echt correctie nodig hebben. Het gaat niet alleen om jouzelf. Is niet meer dan beschaving.

Duh?...Dan kan je beter helemaal stoppen met vuurwerk. Eet alleen oliebollen voor het huis.. maak je geen lawaai en ben je niemand tot last.. :thumbsup:

Ik heb weinig hoop dat er dit verbod dit jaar terug gedraaid gaat worden. Zo werkt politiek gewoon niet. Wat jij schrijft ben ik het zeker meer eens maar ik zie dat meer als beweging om er alles aan te doen om vanaf 2021 weer gewoon te mogen stoken de 31e.

En vergeet niet:
- Leuke beelden van verwonderde kindergezichten
- Plaatjes van gezelligheid en vreugde
- Beelden van hechte vriendschappen
- etc., etc.

Het positieve verhaal moet ook terug komen i.p.v. enkel maar reageren op de negativiteit van in de Media

De kogel is door de kerk voor dot jaar. Het verbod gaat niet teruggedraaid worden. Iets met politiek gezichtsverlies. Bovendien lijkt me dat juist voor de branche niet fijn om nu alles te regelen voor een verbod om vervolgens over twee weken te horen krijgen dat het weer wel zal mogen. Dat is logistiek bijna onmogelijk lijkt me.

Ik denk dat we alles op alles moeten zetten om positief in beeld te komen en moeten knallen voor doorgan van consu vuurwerk in 2021

De kogel is door de kerk voor dot jaar. Het verbod gaat niet teruggedraaid worden. Iets met politiek gezichtsverlies. Bovendien lijkt me dat juist voor de branche niet fijn om nu alles te regelen voor een verbod om vervolgens over twee weken te horen krijgen dat het weer wel zal mogen. Dat is logistiek bijna onmogelijk lijkt me.

Ik denk dat we alles op alles moeten zetten om positief in beeld te komen en moeten knallen voor doorgan van consu vuurwerk in 2021

Ik denk dat de branche tot ongeveer 1 december zeker zou tekenen voor het terugdraaien van het verbod. Daarna zal het misschien lastig zijn, maar óók dan. Want als er dit jaar toch geen verbod zou komen, wordt het volgend jaar he-le-maal onmogelijk om het er doorheen te duwen.

Heb je ook een bron?

De Belastingdienst heeft ook gezichtsverlies met de toeslagenaffaire maar die worden vandaag wel verhoord

Ik denk dat de branche tot ongeveer 1 december zeker zou tekenen voor het terugdraaien van het verbod. Daarna zal het misschien lastig zijn, maar óók dan. Want als er dit jaar toch geen verbod zou komen, wordt het volgend jaar he-le-maal onmogelijk om het er doorheen te duwen.
Ze kunnen altijd nog terug met het verhaal dat er geen ruimte is om het op te slaan en dat het aantal mensen in het ziekenhuis afneemt....of dat GroenLinks de cijfers verkeerd gebruikt heeft....

Ik denk zelfs dat als 1 week voor oud en nieuw nog bekend word dat het zou mogen de winkeliers en importeurs er alles aan doen om alles te verzorgen.
Misschien ben ik een eeuwige optimist, glas halfvol type. Maar het is pas over en definitief als het 1 januari is.
Heb het idee dat er nog wel importeurs zijn die alle manieren aan het bekijken zijn om dit aan te vechten, desnoods met een kort geding eventueel.

we gaan het zien en/of meemaken, maar ik ben blij om te zien dat wij als freaks de winkeliers en importeurs is een keer de tanden laten zien.
Desondanks was ik ook zeer chagrijnig afgelopen vrijdag, en werd ik zaterdag wakker met een behoorlijk kater gevoel (zonder een druppel gedronken te hebben)

Maar ik blijf toch ergens een grammetje hoop hebben op, ook al is het puur het feit dat dit eventueel aangevochten kan worden. Niet zomaar omrollen en alles pikken.

Laten we realistisch blijven, hoop is over het algemeen niet meer dan uitgestelde teleurstelling.

Het idee dat dit vanuit Brussel bijvoorbeeld nog teruggedraaid gaat worden is in mijn ogen bijzonder naïef.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan