UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Carbid is aan de beurt, liveblog ad.nl:

Naast het afsteken van vuurwerk is ook carbidschieten dit jaar hoogst ongewenst is, stelt de Nederlandse BOA Bond. De veiligheidsregio's moeten dat niet toestaan, omdat het niet ongevaarlijk is en omdat er traditiegetrouw altijd groepen toeschouwers op het knalfeest af komen. Dat maakt van carbidschieten rond de jaarwisseling een onder de huidige coronaregels verboden evenement, zegt bondsbestuurder Eric Lakenman. De betrokken ministers moeten dat de veiligheidsregio's laten weten.
Kon je op wachten natuurlijk, man man man

Leuk en aardig. Maar totaal niet haalbaar. Het besluit is genomen, dat gaan ze natuurlijk nooit terugdraaien.

Dat zag je al aankomen dat ze nu gaan zeiken over carbid. De media besteedt er aandacht aan als vervanger van vuurwerk inclusief beeldmateriaal dat het ook fout kan gaan en hoppaaa de volgende zeikdiscussie is aanstaande.

Naast het afsteken van vuurwerk is ook carbidschieten dit jaar hoogst ongewenst is, stelt de Nederlandse BOA Bond. De veiligheidsregio's moeten dat niet toestaan, omdat het niet ongevaarlijk is en omdat er traditiegetrouw altijd groepen toeschouwers op het knalfeest af komen. Dat maakt van carbidschieten rond de jaarwisseling een onder de huidige coronaregels verboden evenement, zegt bondsbestuurder Eric Lakenman. De betrokken ministers moeten dat de veiligheidsregio's laten weten.
Komen ze wederom op tijd mee. Volgens mij is een groot deel al verkocht....

Dit soort berichten is ook niet ongevaarlijk. Ik viel bijna van m'n stoel! Ik ga voortaan eerst even op de grond liggen voordat ik zoiets lees. Of beter: uitspraken van Eric Lakenman moeten verboden worden.

Hi ..., dankjewel voor je bericht nog! Vorige week vrijdag is inderdaad het besluit genomen voor een tijdelijk vuurwerkverbod voor de komende jaarwisseling. Zoals bekend zijn wij niet voor een algeheel vuurwerkverbod, en dit zijn wij ook zeker nog steeds niet. Maar in deze crisis moeten we ook kijken naar de zorg. Als het kabinet van mening is dat een tijdelijk verbod dit jaar de zorg kan ontlasten dan leggen we ons daarbij neer. Wel vinden we het belangrijk dat dit een een eenmalig besluit is, en dus alleen voor deze jaarwisseling.

Zoals eerder aangegeven willen we in dat geval ruimte compensatie voor de vuurwerkverkopers. We zijn blij dat daar gehoor aan gegeven is. ^I

@vvd whatsapp

De Bond van Bewezen Ongekwalificeerde Agressievelingen doet ook een plasje? Gutte gutte gut.... volgens mij zijn ze met de eigen werkverschaffing bezig. Even laten zien dat ze ertoe doen. Grappenmakers. En dat moet dan bewapend gaan worden met een stok.... knettergek.

Zoals eerder aangegeven willen we in dat geval ruimte compensatie voor de vuurwerkverkopers. We zijn blij dat daar gehoor aan gegeven is. ^I

@vvd whatsapp

Dat zou mooi zijn. Er is behoorlijk wat ruimte nodig om alles voor een jaar op te kunnen te slaan. Bij defensie roepen ze 'pang, pang' dus ik neem aan dat de ammo magazijnen leeg zijn? Kan het daar voor jaartje? Top! Bedankt.....

Dat zou mooi zijn. Er is behoorlijk wat ruimte nodig om alles voor een jaar op te kunnen te slaan. Bij defensie roepen ze 'pang, pang' dus ik neem aan dat de ammo magazijnen leeg zijn? Kan het daar voor jaartje? Top! Bedankt.....
Met een beetje passen en meten past het misschien net op het Binnenhof! ;)

Bunkers van defensie liggen wel vol met munitie hoor..

Misschien uitwijken naar de buurlanden?

Ik hoop eigenlijk dat de buurlanden zeggen dat ze dit niet willen, i.v.m. verhoogd explosief gevaar.
Zodat het kabinet met het gezeik komt te zitten en inzien dat dit een niet over nagedachte en voorbarige beslissing is geweest.

Nee het is een heel stuk beter wanneer we alles maar lukraak gaan verbieden. Word eens wakker man. Blijkbaar schiet je zelf niet dus is het ineens een goed idee dat niemand het mag?

Ik schiet inderdaad zelf niet en alles lukraak verbieden ben ik het niet mee eens.

Ik zag alleen dat het mij niet verstandig lijkt als iedereen nu maar overstapt naar Carbid schieten.
Het is niet voor niks dat dit voornamelijk alleen op het platteland gebeurd.

Daarbij, voorzie ik voor amateur carbidschieters de zelfde problemen als voor mensen die onbenullig shells gaat staan afschieten.

Och och het Carbid is aan de beurt, waarom verbaasd mij dat niet.
Om de ellende nog groter te maken gaan we deze traditie ook maar vermoorden.
De mensen zitten al vol frustratie door de corona, je maakt de frustratie alleen maar groter en de bom barst oudejaarsavond!

Meestal zijn het de boerenvolk die carbid schieten (denk ik) laat het ze maar doen hun kunnen goed demonstreren.
Hebben al veel ervaring met hun trekkerrrrr op de snelweg achter de rug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan