UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Quote: "Naar verwachting neemt het kabinet vrijdag de beslissing tijdens de wekelijkse ministerraad".

Dat is op zich positief, want dat houdt in dat de kamer er niets meer mee kan, waar natuurlijk de fanatiekelingen op links zich ophouden. Ik schat in dat er wellicht een compromis komt, en geen geheel verbod.

"Wel zaten er veel dubbele reacties tussen. Een enkeling was juist blij met het verbod. ‘Hoera! Geen vuurwerk, doe wat goeds met je geld”, reageerde Trudi."

Haha, het had ook niemand anders dan Trudi of Bep kunnen zijn

Dat blijft toch wel een van de ALLERSLECHTSTE argumenten om iets te willen verbieden, omdat je het zonde vind van ANDERMANS geld. 100% zeker dat zij geld uitgeeft aan iets wat ik niet leuk vind, maar dat betekent nog niet dat ik het direct wil gaan verbieden.

Qmusic knalde hem er net ook in het 2-uur-nieuws in: “duizenden berichten onder de livestream over het vuurwerkverbod, Premier Rutte en Hugo de Jonge hebben zich hier niet over uitgelaten”

We mogen niet opgeven! Vanavond het filmpje van marchel massaal delen. We moeten het levende houden de aankomende dagen.

Ik heb ook alle vergelijkbare reacties van de vvd terug ontvangen. Alhoewel ziengs voornamelijk in de bres springt voor de ondernemers klinkt er in mijn ogen ook een afkeer tegen het verbod ivm het risico met illegaal vuurwerk.

Ik vermoed ergens dat het kabinet gaat komen met een scenario plan waarbij afhankelijk van besmettingen en de situatie wel of geen mogelijkheid verleend wordt voor de verkoop en het afsteken van vuurwerk. Dan steunen ze de zorg en leggen ze de bal bij de bevolking zonder deze direct iets te verbieden. Vergelijkbaar met hun eerdere faseplan. De dalende besmettingen zijn dus onze beste hoop!

Mocht er dus een mogelijkheid ontstaan om wel vuurwerk af te steken dan kunnen we wellicht gezamenlijk met alle liefhebbers en importeurs een campagne starten die oproept mensen zich te houden aan de corona regels en normaal te doen met oud en nieuw. Samen kunnen we veel bereiken.

Blijf doorgaan mensen! Pyros unite!
Ideeën genereren + uitvoeren en campagne opstarten om het aantal slachtoffers te minimaliseren zou ook goed i.s.m. de overheid kunnen. Zoals b.v. good old spotjes op tv, maar ook via sociale media. Desnoods verplicht stellen vuurwerkbril tijdens jaarwisseling. Als mondkapjes verplicht gesteld kunnen worden kan dat ook met vuurwerkbril, etc. Allemaal stukken goedkoper dan kosten van de compensatie importeurs/verkopers vanwege vuurwerkverbod.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan