Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Geachte heer Ziengs,
Dacht ik als vuurwerkliefhebber voor traditiebehoud bij de VVD te moeten zijn. Niet dus. Ik schakel over op FvD. U wordt bedankt.
Met vriendelijke groet,
Fegefeuer
Inderdaad, vuurwerk is puur en alleen in beslag genomen omdat de opslag ervan niet helemaal volgens de regels was, thats it. Had geen drol te maken met het zogenaamde ‘onderzoek vanuit Nederland’.Ze rekenen zich ook rijk.
De duitse politie nam 50 000 kilo verkeerd opgeslagen vuurwerk in beslag en nederlandse politie strijkt de eer op.
Struisvogelpolitiek.
Er zijn enorme hubs net over de grens en busjes rijden af en aan, ik wens ze veel succes. Ben blij dat ik in een rustig straatje woon.
Geachte heer Ziengs,
Dacht ik als vuurwerkliefhebber voor traditiebehoud bij de VVD te moeten zijn. Niet dus. Ik schakel over op FvD. U wordt bedankt.
Met vriendelijke groet,
Fegefeuer
Same here, was ook weer ns nieuwsgierig (en balssturig) maar die prijzen tegenwoordig johHeb gisteren ook een kijkje genomen in de desbetreffende telegram groep. 10 tallen berichten van aanbieders door het hele land. De groep is sinds gisteren ook met 2000! personen gestegen. Je wilt gewoon niet hebben dat shells en zink in handen komen van personen die daar niet mee om kunnen gaan. Wanneer het met dat soort vuurwerk fout gaat dan gaat het ook goed fout.
Je hebt helemaal gelijk. IK heb bovenstaande artikel ook altijd vernoemd in mailtjes die ik gister naar de grote media bedrijven en politici heb gestuurd, ook mevrouw Kroger van de GL uiteraardDit stuk geeft denk ik wel aan waar het grootste probleem ligt.
Goed dat dit ook in de media komt.
Een verbod zal zeker een afname van vuurwerkslachtoffers tot gevolg hebben. Het aantal slachtoffers wordt nu op een grote hoop gegooid en voornamelijk gebruikt door partijen die tegen vuurwerk zijn om grote getallen in de media te kunnen laten zien. Vorig jaar 1300, van licht tot zwaar. 385 Daarvan kwamen terecht op de SEH wat werkelijk zorgt voor druk op ziekenhuizen. Als er een verbod komt zal de grootste afname te zien zijn in de lichtere gevallen welke geen bezoek aan de SEH behoeven. En stel dat het illegale vuurwerk gelijk blijft dan zal er ook een daling te zien zijn in de zwaardere gevallen. Ik verwacht dat dit vooral terug te zien zal zijn in oogletsel.
“Maar draag die vuurwerkbril jonghu!” Op de motor moet je ook een helm op anders kan het ook erg fout aflopen.
Bij een verbod maak ik mijn ook zorgen over de verschuiving van slachtoffers naar alcohol gerelateerde ongelukken zoals alcohol intoxicatie, verkeersongevallen, vechtpartijen of gewoon dom weg op je bek gaan omdat je lam bent.
Wat ook wordt aangegeven in het artikel. Het is het jammer dat veel ongelukken worden toegeschreven aan vuurwerk i.p.v. alcohol. Het vuurwerk veroorzaakt natuurlijk het letsel maar vaak het gevolg omdat men onder invloed is.
De voorbeelden kan je zelf wel verzinnen.
Het geeft bij mij in ieder geval grote twijfels of een verbod de druk op ziekenhuizen doet afnemen, of het nu gaat om vuurwerk slachtoffers of andere slachtoffers tijdens oud en nieuw.
Of dat we het probleem vooruit schuiven omdat mensen elkaar toch weer gaan opzoeken nu ze minder om handen hebben.
Het erge is hoe langer ze de beslissing vooruitschuiven hoe meer illegaal vuurwerk er gekocht word.
Stel we mogen straks wel gewoon verkopen dan zal er alsnog een grotere hoeveelheid illegaal vuurwerk zijn dan normaal.
Ben bang dat er op 1 januari gezegt word van: xie je wel dat een verbod nodig was enz enz.
Dat zal de meesten hier niets zeggen, maar als het zover is mag je best wat lawaai gaan maken voor z'n deur..Dan wacht Schuiling een Ouwerkerkje...
Nee, persoonlijk bedreigen/belagen kan gewoon niet door de beugel en ik ben ook niet een rel-type, maar ik zal niemand tegenhouden...Dat zal de meesten hier niets zeggen, maar als het zover is mag je best wat lawaai gaan maken voor z'n deur..,je zal maar zo'n burgemeester hebben..
Jammer, geen toegevoegde waarde en de VVD is nog steeds tegen echter zijn ze verplicht om te luisteren naar de tegens. Politiek is compromien sluiten en overleggen.Geachte heer Ziengs,
Met vriendelijke groet,
Fegefeuer
ja dat is wat ze willen dus dan spreken ze daar over. das logisch, zegt nietsIk vraag mij af, de politie spreekt ook steeds over een totaal verbod. Zo ook gisteren bij hvn. Weten hun meer? Of zijn het aannames vanuit de media?