UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geachte heer Ziengs,

Dacht ik als vuurwerkliefhebber voor traditiebehoud bij de VVD te moeten zijn. Niet dus. Ik schakel over op FvD. U wordt bedankt.

Met vriendelijke groet,

Fegefeuer

Ze rekenen zich ook rijk.

De duitse politie nam 50 000 kilo verkeerd opgeslagen vuurwerk in beslag en nederlandse politie strijkt de eer op.

Struisvogelpolitiek.

Er zijn enorme hubs net over de grens en busjes rijden af en aan, ik wens ze veel succes. Ben blij dat ik in een rustig straatje woon.
Inderdaad, vuurwerk is puur en alleen in beslag genomen omdat de opslag ervan niet helemaal volgens de regels was, thats it. Had geen drol te maken met het zogenaamde ‘onderzoek vanuit Nederland’.

Geachte heer Ziengs,

Dacht ik als vuurwerkliefhebber voor traditiebehoud bij de VVD te moeten zijn. Niet dus. Ik schakel over op FvD. U wordt bedankt.

Met vriendelijke groet,

Fegefeuer

Nee dit zet zoden aan de dijk. Afsluiten:confused:. We kunnen beter concrete vragen en met feiten slingeren dan berichten als dit. Dit gooien ze de prullebak in en besteden ze geen tijd aan.

Artsen op spoedeisende hulp: ‘Alcoholverbod, dát helpt met oud en nieuw’

Wat écht zou helpen om de werkdruk in het ziekenhuis te verlichten tijdens oud en nieuw, is een alcoholverbod. Dat zeggen de artsen van een van de grootste spoedeisende hulpen van Nederland, die in het Haagse HMC.

https://www.ad.nl/dossier-dit-zijn-...Pp6Ycn3u6Njzd71_9Th03tqmLoP3MIrnQtObAX6RgNtd0

Straks nog een rondje Tweede Kamer ,neem daarin bovenstaande mee en de uitlatingen van Van Veldhoven dat ze niet bang is voor toename gebruik illegaal vuurwerk, want er zal flink worden gehandhaafd..:bonk:

Heb gisteren ook een kijkje genomen in de desbetreffende telegram groep. 10 tallen berichten van aanbieders door het hele land. De groep is sinds gisteren ook met 2000! personen gestegen. Je wilt gewoon niet hebben dat shells en zink in handen komen van personen die daar niet mee om kunnen gaan. Wanneer het met dat soort vuurwerk fout gaat dan gaat het ook goed fout.
Same here, was ook weer ns nieuwsgierig (en balssturig) maar die prijzen tegenwoordig joh :shocked: is ook al bijna Dec natuurlijk maar dan nog wordt er flink geprofiteerd. Wordt wat in m'n wijk deze jaarwisseling...moet je nagaan als volgend (of mss zelfs dit) jaar andere gemeenten nog wel mogen stoken maar wij niet... Dan wacht Schuiling een Ouwerkerkje...

En nu de tip van die chatdienst groot in radiojournaal....sukkels....

Het erge is hoe langer ze de beslissing vooruitschuiven hoe meer illegaal vuurwerk er gekocht word.
Stel we mogen straks wel gewoon verkopen dan zal er alsnog een grotere hoeveelheid illegaal vuurwerk zijn dan normaal.
Ben bang dat er op 1 januari gezegt word van: xie je wel dat een verbod nodig was enz enz.

Dit stuk geeft denk ik wel aan waar het grootste probleem ligt.
Goed dat dit ook in de media komt.

Een verbod zal zeker een afname van vuurwerkslachtoffers tot gevolg hebben. Het aantal slachtoffers wordt nu op een grote hoop gegooid en voornamelijk gebruikt door partijen die tegen vuurwerk zijn om grote getallen in de media te kunnen laten zien. Vorig jaar 1300, van licht tot zwaar. 385 Daarvan kwamen terecht op de SEH wat werkelijk zorgt voor druk op ziekenhuizen. Als er een verbod komt zal de grootste afname te zien zijn in de lichtere gevallen welke geen bezoek aan de SEH behoeven. En stel dat het illegale vuurwerk gelijk blijft dan zal er ook een daling te zien zijn in de zwaardere gevallen. Ik verwacht dat dit vooral terug te zien zal zijn in oogletsel.
“Maar draag die vuurwerkbril jonghu!” Op de motor moet je ook een helm op anders kan het ook erg fout aflopen.

Bij een verbod maak ik mijn ook zorgen over de verschuiving van slachtoffers naar alcohol gerelateerde ongelukken zoals alcohol intoxicatie, verkeersongevallen, vechtpartijen of gewoon dom weg op je bek gaan omdat je lam bent.
Wat ook wordt aangegeven in het artikel. Het is het jammer dat veel ongelukken worden toegeschreven aan vuurwerk i.p.v. alcohol. Het vuurwerk veroorzaakt natuurlijk het letsel maar vaak het gevolg omdat men onder invloed is.
De voorbeelden kan je zelf wel verzinnen.

Het geeft bij mij in ieder geval grote twijfels of een verbod de druk op ziekenhuizen doet afnemen, of het nu gaat om vuurwerk slachtoffers of andere slachtoffers tijdens oud en nieuw.
Of dat we het probleem vooruit schuiven omdat mensen elkaar toch weer gaan opzoeken nu ze minder om handen hebben.

Dit stuk geeft denk ik wel aan waar het grootste probleem ligt.
Goed dat dit ook in de media komt.

Een verbod zal zeker een afname van vuurwerkslachtoffers tot gevolg hebben. Het aantal slachtoffers wordt nu op een grote hoop gegooid en voornamelijk gebruikt door partijen die tegen vuurwerk zijn om grote getallen in de media te kunnen laten zien. Vorig jaar 1300, van licht tot zwaar. 385 Daarvan kwamen terecht op de SEH wat werkelijk zorgt voor druk op ziekenhuizen. Als er een verbod komt zal de grootste afname te zien zijn in de lichtere gevallen welke geen bezoek aan de SEH behoeven. En stel dat het illegale vuurwerk gelijk blijft dan zal er ook een daling te zien zijn in de zwaardere gevallen. Ik verwacht dat dit vooral terug te zien zal zijn in oogletsel.
“Maar draag die vuurwerkbril jonghu!” Op de motor moet je ook een helm op anders kan het ook erg fout aflopen.

Bij een verbod maak ik mijn ook zorgen over de verschuiving van slachtoffers naar alcohol gerelateerde ongelukken zoals alcohol intoxicatie, verkeersongevallen, vechtpartijen of gewoon dom weg op je bek gaan omdat je lam bent.
Wat ook wordt aangegeven in het artikel. Het is het jammer dat veel ongelukken worden toegeschreven aan vuurwerk i.p.v. alcohol. Het vuurwerk veroorzaakt natuurlijk het letsel maar vaak het gevolg omdat men onder invloed is.
De voorbeelden kan je zelf wel verzinnen.

Het geeft bij mij in ieder geval grote twijfels of een verbod de druk op ziekenhuizen doet afnemen, of het nu gaat om vuurwerk slachtoffers of andere slachtoffers tijdens oud en nieuw.
Of dat we het probleem vooruit schuiven omdat mensen elkaar toch weer gaan opzoeken nu ze minder om handen hebben.
Je hebt helemaal gelijk. IK heb bovenstaande artikel ook altijd vernoemd in mailtjes die ik gister naar de grote media bedrijven en politici heb gestuurd, ook mevrouw Kroger van de GL uiteraard :)

Het erge is hoe langer ze de beslissing vooruitschuiven hoe meer illegaal vuurwerk er gekocht word.
Stel we mogen straks wel gewoon verkopen dan zal er alsnog een grotere hoeveelheid illegaal vuurwerk zijn dan normaal.
Ben bang dat er op 1 januari gezegt word van: xie je wel dat een verbod nodig was enz enz.

Ik dacht exact hetzelfde, maar als er geen verbod komt ga ik oud en nieuw toch ook echt vieren alsof het de laatste keer is. En verder zou ik dit nu niet te hard roepen...

Dat zal de meesten hier niets zeggen, maar als het zover is mag je best wat lawaai gaan maken voor z'n deur..:D ,je zal maar zo'n burgemeester hebben..
Nee, persoonlijk bedreigen/belagen kan gewoon niet door de beugel en ik ben ook niet een rel-type, maar ik zal niemand tegenhouden...

Edit: oh je bedoelde het mss/wrs spreekwoordelijk?

Tijdelijk vuurwerkverbod? Nee! Jouw kans om kritische vragen te stellen!

Vandaag om 11.15 uur beantwoorden Rutte en de Jonge ingezonden vragen. Jij bepaalt welke vragen. Wil jij een tijdelijk vuurwerkverbod voorkomen? Stel dan jouw kritische vraag hierover op: https://www.facebook.com/ministerpresident

Elke reactie helpt om te laten zien dat wij het hier totaal niet mee eens zijn!

Als er genoeg vragen staan dan zullen ze er toch een aantal moeten beantwoorden.

Aan iedereen we volgen alles echt top zo als jullie ook met jullie hobby bezig.

Tijdelijk vuurwerkverbod? Nee! Jouw kans om kritische vragen te stellen!

Vandaag om 11.15 uur beantwoorden Rutte en de Jonge ingezonden vragen. Jij bepaalt welke vragen. Wil jij een tijdelijk vuurwerkverbod voorkomen? Stel dan jouw kritische vraag hierover op: https://www.facebook.com/ministerpresident

Elke reactie helpt om te laten zien dat wij het hier totaal niet mee eens zijn!

Als er genoeg vragen staan dan zullen ze er er toch een aantal moeten beantwoorden.

Geachte heer Ziengs,

Met vriendelijke groet,

Fegefeuer
Jammer, geen toegevoegde waarde en de VVD is nog steeds tegen echter zijn ze verplicht om te luisteren naar de tegens. Politiek is compromien sluiten en overleggen.

Ik vraag mij af, de politie spreekt ook steeds over een totaal verbod. Zo ook gisteren bij hvn. Weten hun meer? Of zijn het aannames vanuit de media?

Mijn brief, niet helemal lekker uitgewerkt mischien maar liever minder goed geschreven als niet geschreven.

Allen,

Door een kamikaze media actie van Groenlinks en PvvD onder het mom om de druk bij de zorg weg te nemen kan ik u mededelen dat de handel in illegaal vuurwerk volledig uit de hand loopt op dit moment.
Instagram en Telegram ontploft op dit moment met vraag en aanbod van illegaal vuurwerk.

1 telegram groep waar illegaal vuurwerk word verhandeld binnen Nederland heeft in 1 dag 2000 leden erbij gekregen om even een idee te geven hoe snel dit volledig uit de hand dreigt te lopen.
Wij (forum van liefhebbers legaal vuurwerk) zijn hier enorm van geschrokken!

De vuurwerkbranche heeft jarenlange investeringen gedaan in goed en veilig consumentenvuurwerk , veiligheidsvoorzieningen ,voorlichting enz. worden op dit moment volledig de vernieling in geholpen.
Daar zijn 10 tallen miljoenen euro's in geinvesteerd,

Mevrouw van Veldhoven roept heel dapper "er zal flink gehandhaafd" worden met het oog op de illegale handel.
Dit lukt al jaren niet en er is ook geen enkele actie de laatste jaren uitgezet om dit aan te pakken, men heeft het gewoon laten liggen.

Dus wil ik Mevr van Veldhoven uit de droom helpen:

Omzet van illegaal vuurwerk is normaal al geschat al rond de 30.000.000,- euro ieder jaar, is +/- 2.000.000 milj. kilo . Daarvan word 60.000 kilo gepakt = 3%
En dit jaar zullen alle records worden verbroken, zeer triest !

De omzet in Belgie en Duitsland aan vuurwerk is niet bekend.
Er is geen enkel zicht op een stop op verkoop in deze landen.

De politie moet dit handhaven met open grenzen?
Alles bij elkaar genomen is het recept om het volledig mis te laten gaan aanwezig en gaan we mogelijk de meest rampzalige jaarwisseling tegemoet mede mogelijk gemaakt door de misplaatste media actie van groenlinks en pvvd.

Achteraf niet aankomen dat de burger hier weer de schuld in heeft, het kabinet is zelf druk bezig dit te faciliteren! Want europa kent vrije handelsgrenzen en vuurwerk valt ook onder de regels!

De schade kan beperkt worden door hier pragmatisch mee om te gaan en in te zien dat het voorgenomen verbod een vergissing is en in te zien dat er een verkeerde inschatting is gemaakt.

btw , de belasting voor de zorg die zo dramatisch is geschetst word door profesionals in het veld minder kritisch gezien, voor de politiek geëngageerde leidinggevenden was dit een mooie gelegenheid om met de wolven mee te huilen.
Men zou meer zien in een alcohol verbod om maar een voorbeeld te geven wat er werklijk op een SEH gebeurt met oud en nieuw.

Op het interne online communicatie netwerk van de politie geeft de agent op straat aan dat ze hier helemaal niet op zitten te wachten, niet te handhaven en nu nog meer illegaal vuurwerk waarmee ze te maken krijgen , ook hier hebben de leidinggevenden meer politiek correct proberen te antwoorden dan de realiteit in ogenschouw genomen.

Ik wens u veel wijsheid toe in uw besluit.

Prima stukje feiten en cijfers Sprinkhaan. Graag meer van dit soort stukken! Die 2000 nieuwe leden binnen 1 social media groep, is een direct gevolg van het dreigende vuurwerkverbod en het is slechts het puntje van de ijsberg. Mensen die bewust van legaal naar illegaal vuurwerk overstappen. Kunnen we rekenen politiek Den Haag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan