UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Super dat we nu ook het bewijs zien dat het zin heeft om er tegenin te gaan. Of het daadwerkelijk het heeft gewerkt gaan we vrijdag meemaken. Ik blijf strijden, dit is mijn passie en zal het blijven.

Hier en daar lees ik reacties en hoor ik geluiden van mensen die nog geen brief gestuurd hebben omdat ze niet zulke goede schrijvers zijn. Laat je daar vooral niet door tegen houden! Laat van je horen, dat is het belangrijkste, laat weten dat je het er niet mee eens bent.

Vraag leden in de verschillende topics om hulp, vraag mij persoonlijk om hulp, desnoods schrijf ik een brief voor je maar als je wilt bijdragen aan het behoudt van de traditie, laat van je horen! Schrijf brieven, spam de social media vol, vul polls in. TEGENGAS, TEGENGAS EN NOG EENS TEGENGAS!

Heb gisteren ook een kijkje genomen in de desbetreffende telegram groep. 10 tallen berichten van aanbieders door het hele land. De groep is sinds gisteren ook met 2000! personen gestegen. Je wilt gewoon niet hebben dat shells en zink in handen komen van personen die daar niet mee om kunnen gaan. Wanneer het met dat soort vuurwerk fout gaat dan gaat het ook goed fout.

Heb gisteren ook een kijkje genomen in de desbetreffende telegram groep. 10 tallen berichten van aanbieders door het hele land. De groep is sinds gisteren ook met 2000! personen gestegen. Je wilt gewoon niet hebben dat shells en zink in handen komen van personen die daar niet mee om kunnen gaan. Wanneer het met dat soort vuurwerk fout gaat dan gaat het ook goed fout.

Ja bizar... Dit levert het dus op. Jaren lange verbeteringen en miljoenen investering in goed en veilig consumenten vuurwerk door de branche in 1 klap weg. En straks rollen de shells door de straten.. De gevolgen gaan catastrofaal zijn. Bedankt jesse

Ja dat klopt inderdaad, ik had het telegram kanaal afgelopen weekend al gezien toen de eerste berichten de deur uitgingen. Heb gezien dat 8"+ diameter shells worden aangeboden. Als die verkeerd gebruikt worden zijn de gevolgen niet te overzien.

Alle utube mensen zoals enzoknol enzo, zijn die echt pro vuurwerk liefhebbers of was het alleen voor jet geld.

Misschien kunnen hun de kijkers tot actie over laten gaan

?

Bizar. Schrok er zelf gisteren ook van hoe enorm makkelijk je hier aan kunt komen. Zelfs zonder dat je ernaar op zoek bent kom je er in aanraking mee. Dit gaat wat worden. Politiek, neem je verantwoordelijkheid!

Alle utube mensen zoals enzoknol enzo, zijn die echt pro vuurwerk liefhebbers of was het alleen voor jet geld.

Misschien kunnen hun de kijkers tot actie over laten gaan

?
Het lijkt mij dat figuren zoals Enzo meer benadrukken dat zijn volgertjes zich aan de regels gaan en blijven houden.

Bizar. Schrok er zelf gisteren ook van hoe enorm makkelijk je hier aan kunt komen. Zelfs zonder dat je ernaar op zoek bent kom je er in aanraking mee. Dit gaat wat worden. Politiek, neem je verantwoordelijkheid!

Moet je de handel op Instagram ook maar is bekijken. Gaat helemaal nergens over. Kreeg van de week alweer tientallen verzoeken van pagina's met illegaal vuurwerk te koop. Steeds worden ze weer gebanned, maar komen er alleen maar meer terug

Ja bizar... Dit levert het dus op. Jaren lange verbeteringen en miljoenen investering in goed en veilig consumenten vuurwerk door de branche in 1 klap weg. En straks rollen de shells door de straten.. De gevolgen gaan catastrofaal zijn. Bedankt jesse

Eens. Zeer beangstigende ontwikkeling.

En we hadden het zo mooi geregeld in de straat. Een beveiligde centrale afsteek plaats (beveiliging tegen omvallen), 1 voor 1 afteken (om de beurt), enkel legaal vuurwerk. Zicht op de kinderen, met de mogelijkheid vanuit binnen (huis) te kijken. Voor iedereen vuurwerkbrillen (ik heb er 20), lange afteekfakkels. Illegaal vuurwerk werdt door de straat niet getolereerd. Alles voor een leuk oud en nieuw met goede beeldvorming voor de kinderen. Het ging perfect.

Bedank Jesse, En succes met de handhaving. Ik hou veel van vuurwerk, op een veilige manier. Dit kan straks niet meer, mijn verwachting is inderdaad dat de drang voor veel mensen groot is om vuurwerk af te willen steken, en nu geforceerd het illegale circuit op te gaan. Geen controleerbaar en veilig vuurwerk meer. Het is straks niet veilig meer op straat, omdat de controle weg is, er geen veilig alternatief meer is en er niet genoeg mankracht is om dit te handhaven (Hoe wil in ....naam je een HELE stad handhaven tussen 00:00h en 00:20h, als iedereen massaal gaat afsteken, met enkel tientallen agenten, wie 10 minuten bezig is met elke boete?).

Mensen in de grensstreken gaan straks naar Duitsland of België om daar vuurwerk te gaan afteken. Tuurlijk ga ik dit doen, om 18:00h naar een dorpje in Duitsland om daar wat vuurwerk samen met de kids af te steken, waar het wel mag. Helaas een stuk minder veilig en geen goede beeldvorming voor mijn kinderen. Je kan geen afspraken maken met andere mensen in de straat, mijn kinderen kunnen niet vanuit huis naar het vuurwerk kijken, geen centrale en veilige afsteekplek, Geen NL goedgekeurd en getest vuurwerk en ga zo maar door.

Ik maak me ernstig zorgen over deze ontwikkelingen, zolang we dit niet in lijn brengen met de Europese richtlijnen.

Beeldvorming voor kinderen is overigens erg belangrijk. Stel dat je als ouders je kinderen afschermt tegen vuurwerk. Dat lijkt erg veilig (korte termijn), maar de realiteit is minder waar. Er komt een tijd dat ze gaan puberen. Als ik geen investering heb gedaan in de beeldvorming en begeleiding over vuurwerk, gaat dit grote gevolgen hebben. Daarom zal ik de moeite nemen naar een buurland af te reizen om op een "legale" manier mijn kinderen om te leren gaan met vuurwerk. Begeleiding en beeldvorming is vele male belangrijker en veiliger dan afschermen. Vroeg of laat gaan ze toch ergens vuurwerk afteken wat voorhanden is (illegaal vuurwerk?!). Ik creëer liever het begrip en respect dat je voor vuurwerk moet hebben, dan ze "dom" te laten.

Laatst bewerkt:
Stientje is niet bang dat een eventueel verbod de handel in illegaal vuurwerk enorm uit de hand doet lopen. Daar kan zij zich wel eens lelijk in vergissen.

''Er zal flink gehandhaafd worden''. Zeker net zo goed als op dit moment het illegale vuurwerk word bestreden. 60.000 kg gepakt in 2019 tegenover de import van 2.000.000 kg. Dat is maar liefst 3% van het totaal. In iedere andere branche zou je daarbij voor lul staan, maar in Nederland lopen ze ermee te pronken. Het is toch ridicuul te denken dat je dit met een Nederlands verbod ineens kunt handhaven?!

Stientje is niet bang dat een eventueel verbod de handel in illegaal vuurwerk enorm uit de hand doet lopen. Daar kan zij zich wel eens lelijk in vergissen.

Ik ben bang dat de beslissingen niet onderbouwd zijn met een goed onderzoek naar de gevolgen van de keuze, maar gestoeld op "We zien wel hoe het loopt". Dit lijkt mij een erg groot risico. Je gaat van een bekende, controleerbare situatie (je weet hoe de nacht eruit gaat zien, met bewezen minder gevaarlijk vuurwerk dan vorig jaar) naar een onbekende situatie waarvan je niet weet hoe deze er exact uit gaat zien, met wellicht ernstig negatieve gevolgen voor de zorg.

Op situatie 1 kan je je voorbereiden, situatie 2 niet, tenzij je kan voorspellen hoe deze eruit gaat zien (Dat is erg lastig denk ik). Wijzigingen met impact op dergelijk grote groep mensen (alle Nederlanders) moet je gefundeerd doen, gestoeld op ervaringen en kleine stapjes om draagvlak te behouden onder de gehele bevolking (Voor en tegenstanders).

Te drastische maatregelen zal averechts werken voor een grote groep mensen, je werkt ze immers tegenin je harnas, omdat je geen draagvlak hebt gecreëerd. Hiermee verlies je vertrouwen en respect en zullen mensen zich minder aan de regels houden.

Laatst bewerkt:
''Er zal flink gehandhaafd worden''. Zeker net zo goed als op dit moment het illegale vuurwerk word bestreden. 60.000 kg gepakt in 2019 tegenover de import van 2.000.000 kg. Dat is maar liefst 3% van het totaal. In iedere andere branche zou je daarbij voor lul staan, maar in Nederland lopen ze ermee te pronken. Het is toch ridicuul te denken dat je dit met een Nederlands verbod ineens kunt handhaven?!

Ze rekenen zich ook rijk.

De duitse politie nam 50 000 kilo verkeerd opgeslagen vuurwerk in beslag en nederlandse politie strijkt de eer op.

Struisvogelpolitiek.

Er zijn enorme hubs net over de grens en busjes rijden af en aan, ik wens ze veel succes. Ben blij dat ik in een rustig straatje woon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan