RandomDaniel
VWC lid
Is al gedaan
Aha, enig respons daar op gehad?
Kan mij voorstellen dat de kamerleden zeggen: dit zijn de officiële cijfers, je moet wel met heel concreet en hard bewijs komen om dit te ontkrachten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Is al gedaan
Het gaat om 385 personen die zich bij de SEH hebben gemeld vorige jaarwisseling.
Volgens Veiligheid.nl is 10% daarvan ernstig, 74% gemiddeld ernstig en 16% licht.
10% van 385= 38 (ernstig) 1/3 veroorzaakt door illegaal=13
74% van 385= 287 (matig ernstig) 2/3 veroorzaakt door illegaal=191
16% van 385= 60 (licht) 45%(100-55)veroorzaakt door illegaal =27
(Ongeveer)
Dus 385-231=154 door legaal vuurwerk
Zo even wat cijfers van Veiligheid.nl op een rij.
Dus er moet aangetoond worden dat een verbod daadwerkelijk de druk verminderd op de zorg.
Hhhmmm moeilijk, maar illegaal blijft toch de veroorzaker van de meeste SEH bezoeken.
Dus illegaal moet niet toenemen lijkt mij en of een verbod daar aan bij draagt?!
Aha, enig respons daar op gehad?
Kan mij voorstellen dat de kamerleden zeggen: dit zijn de officiële cijfers, je moet wel met heel concreet en hard bewijs komen om dit te ontkrachten.
Ik zou als ik alles zo lees mijn "pijlen" richten op D66, daar zit de sleutel.
Wat zegt Forum en bijvoorbeeld een Denk
Misschien een stomme vraag,maar worden mensen met wat blaren die zich melden bij een huisartsenpost ook als vuurwerkslachtoffer gezien en ook als zodanig gemeld?
Jazeker, maar misschien dit jaar wordt corona aangekruist.Misschien een stomme vraag,maar worden mensen met wat blaren die zich melden bij een huisartsenpost ook als vuurwerkslachtoffer gezien en ook als zodanig gemeld?
Mensen dat verbod komt er gewoon meerderheid 2de kamer is voor
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt, zeker als ik ervaar hoe hier iedereen er mee bezig is en dat vanuit de branche (zichtbaar) ook actie wordt ondernomen. Het streven van het aanscherpen van de maatregelen is om half december af te kunnen schalen. CITAAT DE JONG: Kerst wordt anders dan de andere jaren, dat is zeker”, zegt minister De Jonge. Toch houdt hij de hoop dat juist door nu harde ingrepen te doen het vieren van kerst met dierbaren mogelijk blijft. Half december houdt hij aan als datum waarop misschien weer verlichting mogelijk is.
Als dat lukt dan lijkt mij een verbod met als argument de zorg te ontlasten, niet echt meer actueel.