UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
kunnen ze nu i.i.g. niet meer besluiten dat er een algeheel permanent vuurwerkverbod komt.

dat is nu voor het nieuwe kabinet.

Zoals eerder gezegd is dit niet helemaal waar. Als het onderwerp vuurwerk niet als controversieel wordt gezien kan er 19 januari gewoon over het voorstel van de partij voor de dieren worden gestemd en als een meerderheid dan voor een verbod is gaat dat verbod er gewoon komen. Met het oog op de verkiezingen acht ik de kans klein en denk ik dat partijen als VVD en CDA dit liever over de verkiezingen heen tillen en dan is het te laat voor dit jaar.

Zoals eerder gezegd is dit niet helemaal waar. Als het onderwerp vuurwerk niet als controversieel wordt gezien kan er 19 januari gewoon over het voorstel van de partij voor de dieren worden gestemd en als een meerderheid dan voor een verbod is gaat dat verbod er gewoon komen. Met het oog op de verkiezingen acht ik de kans klein en denk ik dat partijen als VVD en CDA dit liever over de verkiezingen heen tillen en dan is het te laat voor dit jaar.

Volgens mij kunnen ze nu alleen nog besluiten nemen over het corona beleid.

We zullen zien hoe het loopt, maar om nu als demissionair kabinet toch nog wetten er doorheen te drukken is niet echt de bedoeling.

Volgens mij kunnen ze nu alleen nog besluiten nemen over het corona beleid.

We zullen zien hoe het loopt, maar om nu als demissionair kabinet toch nog wetten er doorheen te drukken is niet echt de bedoeling.

Klopt, maar in het verleden is het ook gebeurd. Denk niet dat het nu gaat gebeuren maar zeg nooit nooit, zeker als het om vuurwerk gaat.

Ze kunnen in principe alles doen zolang de kamer ze steunt. De regeringspartijen hebben alleen afgesproken dat ze met het oog op de verkiezingen niet openlijk gaan ruziën over corona, maar daar samen beleid blijven maken. Terwijl het op andere vlakken straks gewoon verkiezingstijd is.

Dus mocht cda morgen haar standpunt omtrent vuurwerk aanpassen dan kan de stemming omtrent de motie voor ons wel heel nadelig uitpakken?

Er ontstaat zo wel weer toevallig genoeg een hele vreemde situatie in ons nadeel.

Hoe gaat het uiteindelijk dan verder met het oppakken van de motie?

Dus mocht cda morgen haar standpunt omtrent vuurwerk aanpassen dan kan de stemming omtrent de motie voor ons wel heel nadelig uitpakken?

Er ontstaat zo wel weer toevallig genoeg een hele vreemde situatie in ons nadeel.

Hoe gaat het uiteindelijk dan verder met het oppakken van de motie?

PvdD en GL zullen er i.i.g. niet voor terugdeinzen om na corona ook deze situatie te misbruiken voor hun doel..

Ach lijkt wel een Amerikaanse keuze die wij hebben (qua vuurwerk)rechts of links stemmen. Maar wat betreft de rest bv het huidig kabinet heeft straffeloos hele gezinnen naar de klote geholpen dus heb je op rechts weinig keuze. Op 1 of 2 na

De motie wordt gewoon behandeld door het demissionair kabinet. Hebben ze bevoegdheden voor om moties af te maken. Motie is pas ontraden door Rutte nog en het is nog aan hem wat ermee te doen.

Wat het CDA vandaag heeft gedaan is wachten tot morgen, die is zorgelijker als het amendement gewijzigd is aangenomen. Vindt het vreemd dat ze het niet gewoon vandaag bekend maken en wachten tot morgen.

De demissionaire status van een kabinet betekent dat er alleen nog 'lopende zaken' worden afgehandeld, en dat omstreden (ook wel controversiële) kwesties niet aan de orde komen. Daarbij dient te worden opgemerkt dat hoe langer de demissionaire status duurt, hoe meer de noodzaak kan toenemen om omstreden zaken wel af te handelen......niks meer niks minder, een demissionair kabinet gaat er echt niet in de komende maanden een verbod doorheen drukken, haal allemaal even rustig adem en bedenk dat er zo een enorme bak met regels/wetgeving/compensatie en juridisch geneuzel achter zit dat dit gewoon onhaalbaar is

Ik denk sowieso dat iedereen eerst eens op adem wil komen in Den Haag na deze toeslagenaffaire en Coronacrisis. Zijn ook veel andere zaken blijven liggen en te herstellen na deze enorme (economische) crisis. Het feit dat een PvdD nu al zo om een verbod staat te schreeuwen zegt ook genoeg over de input wat ze hebben op andere kwesties.

Ik denk sowieso dat iedereen eerst eens op adem wil komen in Den Haag na deze toeslagenaffaire en Coronacrisis. Zijn ook veel andere zaken blijven liggen en te herstellen na deze enorme (economische) crisis. Het feit dat een PvdD nu al zo om een verbod staat te schreeuwen zegt ook genoeg over de input wat ze hebben op andere kwesties.

Exact, en een definitief verbod is toch hele andere koek als een eenmalig verbod wat compensatie betreft....bij een definitief verbod draai je ook een complete branche voorgoed de nek om, no way dat dit zomaar even tussen neus en lippen door beslist gaat worden

Na de coronacrisis? Dan spreek je, qua corona zelf, over 2022 op z'n vroegst zoniet 2023, en qua economische consequenties over zeker 2030. Zou mooi zijn als ze er tot die tijd niet aan toe komen :wink:

Vandaag uitslag van het CDA congres. Ben zeer benieuwd

@Rico: hou je ons op de hoogte bij positief nieuws? (Bij negatief nieuws heb je de kans dat de Stentor eerder is )

Haha Nice! Ondanks dat de uitslag kiele is. Misschien moeten we de volgende keer met een paar man aansluiten bij de die club ��

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan