UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rutte en trawanten gaan gewoon rustig verder met hun salamitactiek.

Stapje voor stapje zodat alle kikkers in de kruiwagen blijven. En diegenen die er reeds uitgesprongen zijn, worden als gekkies, wappies en waanzinnigen weggezet door de MSM en Rutte zelf.

Die avondklok komt er. Vlak voor oudjaarsdag maken ze het bekend.

Succes en sterkte voor iedereen die zijn baan, huis, lol in het leven en toekomstperspectief door de plee gespoeld ziet worden door een stel incompentente slagers in Den Haag.
Wat is je bron?

Dacht dat we 75 jaar geleden van sommige dingen af waren,en dat het nooit meer terug zou komen.

Mag toch (@%^(*&^%!@) bij mijn eigen voor de deur wel wat cat-1 afsteken tijdens de jaarwisseling? Lijkt wel of we zo langzamerhand gegijzeld worden door de overheid.

Hoop dat het niet waar is,maar met dit kabinet(europese unie)kan je van alles verwachten.

Men wil er een vaccin doordrukken en dan moet de nood wel heel hoog zijn. Hoe doe je dat, zo dus,.. sloop alles kapot dat te slopen valt en er zullen genoeg mensen zijn die eieren voor hun geld kiezen en hun lichaam opofferen voor wat vrijheid,.

Waarom wordt er eigenlijk veelal onnodig gecompenseerd (zie bijv. vuurwerkverbod 40 miljoen) in plaats van dat geld te investeren in de opschaling van de IC capaciteit?

Waarom moet de horeca compleet dicht i.p.v. harde regels voor het tegengaan van de verspreiding en in plaats van die 600 miljoen compensatie dan een investering in de opschaling van de IC capciteit?

Dan hadden ze toch een aantal honderd extra IC bedden kunnen krijgen en zo de virus zijn gang laten gaan, want ik begreep dat het allemaal ging om de zorg te ontlasten. Waarom dan ipv ontlasten dan niet excessief opschalen?

Waar zijn extra ziekenhuisbedden, personeel en reliable tests?

Kan iemand mij dit uitleggen want ik begrijp het serieus niet?

Men wil de zorg helemaal niet ontlasten. Anders had men allang voorzieningen getroffen om al die potentieel zwaar besmette muilkorven die men draagt goed af te kunnen voeren. Dan had men niet alleen blind gestaard op een vaccin gebaseerd op SARS 1, had men geen motie voor meer handen aan het bed in september weggestemt en had men ook niet in juni al de volgende bezuinigingsronde aangekondigd.

Die handen aan het bed extra hadden we goed kunnen gebruiken nu met die maatregelen dat je bij elke natte neus na het fietsen in de kou naar huis terug kan om een test te laten doen.

Er klopt zoveel niet,. en waarom; als jij het weet; dan weet ik het ook. Voorlopig zijn die beloofde IC bedden er nog lang niet. Sterker nog, ik meen dat eerder dit jaar twee noodhospitals met alle toeters en bellen zijn ongebruikt weer afgebroken. En heeft dhr Gommers begin oktober aangegeven dat dit ook niet nodig is omdat ze anders maar duimen zitten te draaien op de afdeling. En de acute zorg gaan ze ook op de schop gooien,.. mogelijk ze sluiten er voor de lol nog een tiental. Gewoon omdat het kan :applause:

Bij Op 1 zegt de minister dat afhalen niet zal mogen (behalve bouwmarkten), alleen bezorgen. Dit om het aantal reisbewegingen te beperken.
Dit idee werd aan tafel ingebracht, maar helaas.

Men wil de zorg helemaal niet ontlasten. Anders had men allang voorzieningen getroffen om al die potentieel zwaar besmette muilkorven die men draagt goed af te kunnen voeren. Dan had men niet alleen blind gestaard op een vaccin gebaseerd op SARS 1, had men geen motie voor meer handen aan het bed in september weggestemt en had men ook niet in juni al de volgende bezuinigingsronde aangekondigd.

Die handen aan het bed extra hadden we goed kunnen gebruiken nu met die maatregelen dat je bij elke natte neus na het fietsen in de kou naar huis terug kan om een test te laten doen.

Er klopt zoveel niet,. en waarom; als jij het weet; dan weet ik het ook. Voorlopig zijn die beloofde IC bedden er nog lang niet. Sterker nog, ik meen dat eerder dit jaar twee noodhospitals met alle toeters en bellen zijn ongebruikt weer afgebroken. En heeft dhr Gommers begin oktober aangegeven dat dit ook niet nodig is omdat ze anders maar duimen zitten te draaien op de afdeling. En de acute zorg gaan ze ook op de schop gooien,.. mogelijk ze sluiten er voor de lol nog een tiental. Gewoon omdat het kan :applause:
Ik denk dat iedereen die een beetje logisch kan nadenken, inziet dat de New World Order dichterbij komt, en het toch geen complot onzin blijkt te zijn.

Men wil er een vaccin doordrukken en dan moet de nood wel heel hoog zijn. Hoe doe je dat, zo dus,.. sloop alles kapot dat te slopen valt en er zullen genoeg mensen zijn die eieren voor hun geld kiezen en hun lichaam opofferen voor wat vrijheid,.
Jij bent in je baby/kindertijd niet gevaccineerd? Wel?! Last van?

Kan er geen apart topic gemaakt worden voor alle complottheorieën?
Ieder zn mening maar best vermoeiend dit en ook een deel vd oorzaak waardoor Nederland nu op slot zit.
Want waarom zou je je aan maatregelen houden toch?!

Inderdaad. Alle meningen, hoe bizar ook, mogen er zijn. Ook ik mis vaak de logica in bepaalde gemaakte keuzes de laatste weken en ben er wel klaar mee.
Maar ik wordt ook wel een beetje moe van het, met onbetrouwbare bronnen gebrachte, 'complot" geouwehoer. Als het wordt toegestaan maak er dan inderdaad lekker een ander topic voor aan. Kunnen we het hier weer over de ontwikkelingen omtrent vuurwerk hebben.

Inderdaad. Alle meningen, hoe bizar ook, mogen er zijn. Ook ik mis vaak de logica in bepaalde gemaakte keuzes de laatste weken en ben er wel klaar mee.
Maar ik wordt ook wel een beetje moe van het, met onbetrouwbare bronnen gebrachte, 'complot" geouwehoer. Als het wordt toegestaan maak er dan inderdaad lekker een ander topic voor aan. Kunnen we het hier weer over de ontwikkelingen omtrent vuurwerk hebben.
Mee eens! Iemand enig idee wat voor effect kruitsnuiven op het virus heeft?:wink::p:biertje:

Oké, even over die avondklok.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar nu nog zó veel weerstand tegen heeft. Begrijp me niet verkeerd; de hele situatie is mega-kut, en een avondklok is natuurlijk een nachtmerrie voor ons als liefhebbers. Maar nu er toch al een verbod is, maakt het geen zak uit toch?

Een avondklok wordt natuurlijk gehandhaafd op het moment dat je met groepen in een centrum komt, groot/illegaal vuurwerk afsteekt, gaat rellen, openbaar dronken bent met z'n allen, etc. In de praktijk zullen wij daar toch geen hinder van ondervinden?

Voor mij geldt in elk geval; ik zal of in de tuin, maar ook gewoon voor de deur mijn cat. 1 afsteken, en geen haan die ernaar kraait. Doen ze dat wel, hebben ze pech. Mocht er onverhoopt politie komen, weet ik nu al bijna 100% zeker dat die de auto niet stoppen voor mij en mijn kinderen met een fonteintje. Doen ze dat wel, eindigt het in een gesprekje als volwassen mensen.

Het énige dat lastig is, is visite; als je 2 mensen over de vloer mag, moeten die wel naar huis kunnen/mogen. Verder zie ik het probleem niet zo.

Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar nu nog zó veel weerstand tegen heeft. Begrijp me niet verkeerd; de hele situatie is mega-kut, en een avondklok is natuurlijk een nachtmerrie voor ons als liefhebbers. Maar nu er toch al een verbod is, maakt het geen zak uit toch?

Een avondklok wordt natuurlijk gehandhaafd op het moment dat je met groepen in een centrum komt, groot/illegaal vuurwerk afsteekt, gaat rellen, openbaar dronken bent met z'n allen, etc. In de praktijk zullen wij daar toch geen hinder van ondervinden?

Voor mij geldt in elk geval; ik zal of in de tuin, maar ook gewoon voor de deur mijn cat. 1 afsteken, en geen haan die ernaar kraait. Doen ze dat wel, hebben ze pech. Mocht er onverhoopt politie komen, weet ik nu al bijna 100% zeker dat die de auto niet stoppen voor mij en mijn kinderen met een fonteintje. Doen ze dat wel, eindigt het in een gesprekje als volwassen mensen.

Het énige dat lastig is, is visite; als je 2 mensen over de vloer mag, moeten die wel naar huis kunnen/mogen. Verder zie ik het probleem niet zo.

Daar heb je een goed punt. Ik zat me ook te bedenken dat er dan op twee maatregelen gehandhaafd dient te worden. Naast het vuurwerkverbod dus ook de avondklok. Dat zal een deel van de handhaving 'wegnemen', waardoor je dus wellicht wat meer tijd en ruimte krijgt om voor je deur met een gerust hart je cat 1 of misschien wat meer af te steken. We gaan het wel zien. Denk dat de achtertuin ground-zero wordt dit jaar en vol met cat 1 komt te liggen :D. Dat worden hele vreemde day-after foto's dit jaar! :bonk:

Ben ik nou de enige die Rutte hoorde zeggen dat de hoeveelheid bezoekers een advies is, weliswaar een dringend advies, maar ook dat blijft een advies dat ik naast me neer kan leggen.
Met O&N dus zeker, normaal gesproken hebben we altijd zo'n 30 man over de vloer die avond, maar dat beperken we al zeer, maar het blijven er toch meer dan 2...;-)

Het zit er er meer in, dat mensen die van plan waren om iets op straat of op een algemene plek af te steken (F2), tijdens een avondklok niet op straat mogen zijn en direct een boete krijgen.
Dit maakt het stoken een stuk complexer, zonder avondklok hebben mensen de kans om niet op heterdaad betrapt te worden en er dus zonder boete vanaf komen.

Ben ik nou de enige die Rutte hoorde zeggen dat de hoeveelheid bezoekers een advies is, weliswaar een dringend advies, maar ook dat blijft een advies dat ik naast me neer kan leggen.
Met O&N dus zeker, normaal gesproken hebben we altijd zo'n 30 man over de vloer die avond, maar dat beperken we al zeer, maar het blijven er toch meer dan 2...;-)
Zelfde als met die mondkapjes plicht dat is nog steeds niet rond geloof ik.
Hoorde toen dat het nog zeker 2 weken zou duren voordat het juridisch rond was maar dat zeggen ze er niet bij.
Zelfde als advies niet reizen.
Ik ben gewoon naar duitsland en antwerpen gereden hele jaar rond zonder problemen.
We worden gewoon voor de gek gehouden op vele fronten.⁴

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan