UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom wordt er eigenlijk veelal onnodig gecompenseerd (zie bijv. vuurwerkverbod 40 miljoen) in plaats van dat geld te investeren in de opschaling van de IC capaciteit?

Waarom moet de horeca compleet dicht i.p.v. harde regels voor het tegengaan van de verspreiding en in plaats van die 600 miljoen compensatie dan een investering in de opschaling van de IC capciteit?

Dan hadden ze toch een aantal honderd extra IC bedden kunnen krijgen en zo de virus zijn gang laten gaan, want ik begreep dat het allemaal ging om de zorg te ontlasten. Waarom dan ipv ontlasten dan niet excessief opschalen?

Waar zijn extra ziekenhuisbedden, personeel en reliable tests?

Kan iemand mij dit uitleggen want ik begrijp het serieus niet?

Waarom wordt er eigenlijk veelal onnodig gecompenseerd (zie bijv. vuurwerkverbod 40 miljoen) in plaats van dat geld te investeren in de opschaling van de IC capaciteit?

Waarom moet de horeca compleet dicht i.p.v. harde regels voor het tegengaan van de verspreiding en in plaats van die 600 miljoen compensatie dan een investering in de opschaling van de IC capciteit?

Dan hadden ze toch een aantal honderd extra IC bedden kunnen krijgen en zo de virus zijn gang laten gaan, want ik begreep dat het allemaal ging om de zorg te ontlasten. Waarom dan ipv ontlasten dan niet excessief opschalen?

Aangezien het virus exponentieel is qua groei van het aantal besmettingen, levert dat maar heel beperkt "winst" op. Kijk maar eens in Belgie, waar ze binnen een maand van 1500 besmettingen/dag richting de 25000 besmettingen gingen (30 september -> 29 oktober). Stel dat je 300 bedden extra hebt, dan is dat misschien een dag, max twee dagen. Dat helpt dus helemaal niets helaas, dan zul je daarna alsnog harde maatregelen moeten treffen. Naast het feit dat er (blijkbaar) onvoldoende personeel is om die bedden te bemannen en die heb je niet zomaar opgeleid, zelfs niet als je er 600 miljoen tegenaan gooit.

Ik ben niet de expert ofzo..
maar er is jaren lang bezuinigt en gekort op de zorg.

volgens mij zit het grote probleem niet zo zee in de IC- bedden.
Maar wel in het IC personeel.. na golf 1, zijn veel mensen of overspannen of helemaal gestopt met IC-werk. En nieuwe mensen opleiden, duurt een aantal jaar.

Het Nederlandse corona beleid van pappen en nathouden.. heeft nu het laatste stadium bereikt...

De overheid lijkt in alle staten als het om vuurwerk gaat. Let maar op, straks blijkt het opeens hard nodig weer Leopards aan te schaffen en zetten ze die in op oudejaarsavond :bonk:

Munitietekort hebben ze ook al opgelost hoorde ik, ad van riel heeft er in samenwerking met de politie voor gezorgd dat de inbeslaggenomen rotjes van lesli naar de kazerne van luchtmobiel gebracht worden. Die dingen knallen immers net zo hard als handgranaten :yes:

Rutte en trawanten gaan gewoon rustig verder met hun salamitactiek.

Stapje voor stapje zodat alle kikkers in de kruiwagen blijven. En diegenen die er reeds uitgesprongen zijn, worden als gekkies, wappies en waanzinnigen weggezet door de MSM en Rutte zelf.

Die avondklok komt er. Vlak voor oudjaarsdag maken ze het bekend.

Succes en sterkte voor iedereen die zijn baan, huis, lol in het leven en toekomstperspectief door de plee gespoeld ziet worden door een stel incompentente slagers in Den Haag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan