UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed begrijp mag ik met een hondje dus wel naar buiten zodat ik hier en daar wat af kan steken? Avondklok geldt toch mogelijk niet voor iemand met een hond?

Avondklok is nog afwachten, zou voor mij alle lol wel helemaal de nek omdraaien. Compleet gecriminaliseerd om wat siervuurwerk af te steken, bizar. En als je net even een knetterlint- of bal te veel afsteekt, heb je door commerciële- en sociale media gehersenspoelde buurtgenoten die popo gaan bellen. Zien die weer in huis wat voor sier je nog over hebt, zit je daar weer mee.
Er is gewoon geen enkel ontspannen lol meer aan, alle stoken is met een risico, zelfs wat nog legaal is. Mooi als je in een dorp, net alle ruimte en zonder popo, of aan tokkieplein in grote stad woont waar dik gestookt wordt. Maar als je zoals ik de enige bent in de hele straat dan wordt het je flink onmogelijk gemaakt. Kotsmisselijk word ik ervan, letterlijk. 2e verneukte jaarwisseling, na de killer fog van vorig jaar, weer een jaar slaafs elke dag kapotgaan doorbuffelen voor de belastingcenten en dan maar duimen voor die ene dag ontspannen lol...Gadverdamme.

Avondklok is nog afwachten, zou voor mij alle lol wel helemaal de nek omdraaien. Compleet gecriminaliseerd om wat siervuurwerk af te steken, bizar. En als je net even een knetterlint- of bal te veel afsteekt, heb je door commerciële- en sociale media gehersenspoelde buurtgenoten die popo gaan bellen. Zien die weer in huis wat voor sier je nog over hebt, zit je daar weer mee.
Er is gewoon geen enkel ontspannen lol meer aan, alle stoken is met een risico, zelfs wat nog legaal is. Mooi als je in een dorp, net alle ruimte en zonder popo, of aan tokkieplein in grote stad woont waar dik gestookt wordt. Maar als je zoals ik de enige bent in de hele straat dan wordt het je flink onmogelijk gemaakt. Kotsmisselijk word ik ervan, letterlijk. 2e verneukte jaarwisseling, na de killer fog van vorig jaar, weer een jaar slaafs elke dag kapotgaan doorbuffelen voor de belastingcenten en dan maar duimen voor die ene dag ontspannen lol...Gadverdamme.

Wordt sowieso oppassen, als je zoals ons een collectie van 1000+ hebt staan en een van je buren weet dit en verraadt je op voorhand, heb je echt een serieus probleem met 150+ kilo vuurwerk. Wordt een misdrijf met zeer aanzienlijke kans op taakstraf en hoge boete. Deze traditie is binnen 5 jaar weg, of niet meer de moeite waard. Je wint het niet van de massa

Met een avondklok gooit de regering hun eigen ruiten in, het zal de laatste druppel zijn die de emmer doet overlopen..

Je hoort het al in de buurt, elke keer als er maar een negatief geluid over vuurwerk in de media komt, vliegen de cobra’s, salutes en cakeboxen je om de oren! (soms uren aan een stuk).

Mensen zijn het zat! Ze pikken dit niet langer!
Natuurlijk zal een groot deel van de mensen netjes binnen zitten bij een avondklok, maar er is ook een groot deel van de jongeren, tokkie wijken, vaders, ooms en de liefhebbers die toch gaan afsteken.. avondklok of niet.

Een avondklok gaat naar mijn mening averechts werken, het zal inderdaad rustiger zijn met oud en nieuw, maar al het vuurwerk gaat dan de laatste twee weken van het jaar de lucht in, dit gaat gepaard met vernielingen, frustratie, rellen, chaos..
Je krijgt in principe hetzelfde effect, maar verdeeld over 2 weken..
De regering moet zich afvragen, willen we meer chaos op 1 dag? Of verdeeld over 2 weken? Ik had het als regering zijnde wel geweten..

Uitgesmeerd over twee weken geeft wel mooi de kans om het een rustige jaarwisseling te noemen. 10 slachtoffers in plaats van 385. De rest was er ook, maar dan tussen oktober en de 31e, en die tellen niet.

Uitgesmeerd over twee weken geeft wel mooi de kans om het een rustige jaarwisseling te noemen. 10 slachtoffers in plaats van 385. De rest was er ook, maar dan tussen oktober en de 31e, en die tellen niet.

Precies, dat zie ik ook wel gebeuren..
Op het moment is dit namelijk al aan de gang, er is al veel vuurwerk afgestoken, maar over slachtoffers horen we niets, het is een illusie om te denken dat er nog geen slachtoffers zijn gevallen.
Natuurlijk zijn er slachtoffers gevallen, maar deze statistieken worden niet meegenomen, omdat ze hierdoor laten zien dat het door hun ingestelde beleid faalt.. en inderdaad kunnen zeggen dat het aankomende jaarwisseling een rustige jaarwisseling was.. (op basis van 1 dag) alle ellende hiervoor is vergeten en we maken nog meer kans dat er een totaalverbod gaat komen..

Wat een ellende allemaal..
Had nog wat CAT1 besteld bij een lokale vuurwerkwinkel, maar die heeft volgens mij nog niets geleverd gekregen vanuit importeur. Als er dus een lockdown volgt dan kan ik fluiten naar dat spul..

Eigenlijk zou een avondklok enkel en alleen op de 31e van 20u tot 6u 's morgens, juridisch totaal geen stand houden. Dan zou het beteken dat men dit doet alleen voor het voorkomen van het afsteken van vuurwerk en dus heeft het totaal niets met Corona te maken en dus valt dit onmogelijk onder een spoedwet en zou al helemaal niet volgens de grondwet mogen. Doen ze dit wel en de rechter gaat hierin mee, is onze rechtstaat echt definitief gevallen.

Eigenlijk zou een avondklok enkel en alleen op de 31e van 20u tot 6u 's morgens, juridisch totaal geen stand houden. Dan zou het beteken dat men dit doet alleen voor het voorkomen van het afsteken van vuurwerk en dus heeft het totaal niets met Corona te maken en dus valt dit onmogelijk onder een spoedwet en zou al helemaal niet volgens de grondwet mogen. Doen ze dit wel en de rechter gaat hierin mee, is onze rechtstaat echt definitief gevallen.

Technisch en platgeslagen heb je gelijk, maar in de praktijk zal dit anders zijn. uiteindelijk kan en zal het uitgelegd worden als een gevolg van. De ene maatregel heeft als doel om het aantal slachtoffers te beperken en de inzet van de hulpdiensten te sparen voor alles rondom Corona. De avondklok op de 31e is een tool om die maatregel weer te kunnen handhaven.

Een soort pleister op pleister plakken. kansloos, maar het kan gewoon.

Eigenlijk zou een avondklok enkel en alleen op de 31e van 20u tot 6u 's morgens, juridisch totaal geen stand houden. Dan zou het beteken dat men dit doet alleen voor het voorkomen van het afsteken van vuurwerk en dus heeft het totaal niets met Corona...

Ik denk dat de voornaamste reden het voorkomen van grote samenkomsten zou zijn, zoals feesten of om rotzooi te trappen. Met het verkoopverbod in Duitsland kunnen ze ook nog minder vuurwerk verwachten. Zou regelrechte demonisering van het vuurwerk zijn als dat als reden gegeven zou worden. Maar ik verwacht geen avondklok.

Wat een ellende allemaal..
Had nog wat CAT1 besteld bij een lokale vuurwerkwinkel, maar die heeft volgens mij nog niets geleverd gekregen vanuit importeur. Als er dus een lockdown volgt dan kan ik fluiten naar dat spul..

ik heb het zelfde, geen zin om stad en land af te rijden voor Cat1.
dacht bestel bij de lokale en haal het tzt op..

misschien komt er nog een afhaal loket oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan