UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/2019...KuXqr_qN9omqSumuGleRHTdmIX9Lb30RKwbGzjJkpMEMg

Dit bericht ook al gezien mensen? Vooral het stuk onder “Hulpdiensten op volle sterkte” is integrerend...

ja wee een mooi staaltje spierballentaal vanuit de (lokale)overheid. Terwijl we inmiddels al meerdere keren hebben gezien dat de politie zelf er heel anders over denkt:

1. Openbare orde
2. Corona regels
3. Vuurwerk

"En dat is ook de prioriteit waarop binnenkomende meldingen opgepakt zullen worden"

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er na punt 1 nog veel capaciteit over zal zijn, vooral niet in de grote steden.

Nou dit voelt toch wel een beetje als een anticlimax zeg! :sad:
Niet dat het veelbelovend was, alleen toch mooi om te zien dat “van Haga” en “Baudet” vechten voor de traditie en voor de ondernemers.
Dat de motie direct ontraad is, zegt wel iets over een kabinet die niet voor gek wil staan, door het weer terug draaien van het verbod, iedereen ziet en weet dat corona niet het probleem is, maar dat dit er door heen is geduwd om de handhaving (jammer genoeg met tegen gestelde werking).

Ik denk dat we de uitslag van het kort geding, nu al helemaal kunnen raden helaas..

Ik denk dat het hier ook gaat gebeuren, nou dan vol gas vanuit de tuin stoken, maar denk dat avondklok hier helemaal dan een druppel op de gloeiende plaat valt.
Uit de tuin stoken doe ik dit jaar ook voornamelijk met de pijlen die ik nog over heb haha +- 100 stuks nog, een avondklok zou de laatste druppel zijn voor vele die het vat doet overlopen..

lol als ze hier ook nog een avondklok in gaan stellen dan kunnen ze in sommige wijken wel alvast zandzakken gaan leggen en tanks uit laten rijden want dan krijg je rellen als nooit te voren denk ik :p

Je proeft aan alles dat er een avondklok aan zit te komen. Als ze dat eerder bedacht hadden, had het verbod niet eens gehoeven! Had de overheid 40 miljoen gescheeld.

Ik denk ook dat die avondklok er komt. Denk sowieso vrij snel een volledige lockdown gezien de explosieve stijging vd besmettingen. Denk dat de hele kerst vakantie alles op slot gaat. Mogelijk dat ze een uitzondering maken voor de kerstdagen zelf qua bezoek

Avondklok? Haha, dan moet het volk maar een andere willekeurige dag oproepen om oud en nieuw legaal te vieren.

Ik begin hem ook wel te knijpen voor een avondklok moet ik zeggen. Ziet het in andere landen, besmettingen blijven hier op lopen en afgelopen dinsdag werden verdere maatregelen niet uitgesloten. we gaan het zien, maar dat zou wel echt de druppel zijn vrees ik.

Geen enkele partij gaat zijn handen branden aan een avondklok met de verkiezingen in aantocht.
Dat wordt niet vanuit een partij voorgesteld of ingesteld. Het OMT en RIVM zal dit adviseren. En aangezien omringende landen die kant op gaan of al in hebben gevoerd, is de kans zeer reeël dat dit hier ook ingevoerd gaat worden na de kerst.

Wat ik even niet kan vinden. Hoe staat Omtzigt of Hoekstra tegenover vuurwerk? Aangezien de Jonge het pand gaat verlaten, en we het CDA echt nodig hebben volgend jaar? CDA kan nog wel eens een grote gaan worden door het vertrek van de Jonge.

De Jonge heeft ooit gezegd zelf vuurwerk af te steken met zijn kinderen. Maar gezien Omtzigt en Hoekstra tot de nog conservatievere vleugel van het CDA behoren denk ik dat zij ook wel pro-vuurwerk zullen zijn. Anderzijds Grapperhaus heeft ook wel eens gezegd dat hij siervuurwerk afsteekt, maar toch wil hij een strafblad voor vuurwerk afstekers.

Lol een avondklok.....
Dan gaan mensen het in hun achtertuin afsteken met veel minder afstand van het vuurwerk.
Of zelfs vanaf hun balkon.

Verder maak ik me weinig zorgen.
Ze kunnen het toch niet handhaven en een eventuele boete betaal ik gewoon netjes net zoals al mijn verkeersboetes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan