1.Ben ik mij ten zeerste van bewust Heho, maar waarom dan het overgrote deel van de bevolking hun vrijheden afnemen en de economie naar de knoppen helpen en niet juist die groep die de zorg zal overbelasten inperken?
2.Daarnaast is de zorg op het moment verre van overbelast, al doet de media ons graag anders geloven. En nee, ik ontken niet dat de zorg het druk heeft gehad, maar is dit de schuld van het virus? Of van jarenlang wegbezuinigen? Hoe zou ons land ervoor staan wanneer wij een keer een ramp of massa aanslag mee zouden maken?
3.Waarom 1,5m wanneer WHO 1m adviseert? Waarom hameren op handen stuk wassen en mondkapjes? Waarom horeca dicht, maar pretparken open? Waarom alle maatregelen baseren op een 'onbetrouwbare' PCR-test?
Ik snap jouw redenering, maar het huidige kabinet - incl. bijbehorende maatregelen - is voor mij gewoon niet meer geloofwaardig. Neemt uiteraard niet weg dat ik ook helemaal klaar ben met de huidige situatie en ze de mensen die graag gevaccineerd willen worden z.s.m. hun prik mogen geven.
1. De groep die overbelasting bepaald, i.e. in ziekenhuis en IC zal belasten, ís al beperkt want dat zijn zij in verzorghuizen, ouderen, zwakken en die némen wel hun verantwoordelijkheid van contacten beperken, afstand, handen wassen enz. etc. Daarbij is gebleken naar model van andere landen dat verdere inperking van hen en loslaten van dee rest van maatschappij niet dat effect geeft dat je zou verwachten; nml verminderen van opname en mortaliteit onder kwetsbaren.
2. Oh zeker spelen bezuinigingen in de zorg een grote rol, dank VVD/CDA en hun rechtse neokapitalisme! Momenteel is de zorg idd net niet overbelast, en dat wil je graag zo houden, dat is de hele gedachte. Kan een cliënt van mij met ****** ook nog behandeld worden, en die met gruwelijke rugpijnen ook eindelijk geopereerd. Natuurlijk ligt overheidsfalen eraan ten grondslag; dan dus geen VVD/CDA of andere (neo)kapitalistische partijen stemmen....
3. Jij gaat miepen over 50cm? Nies/hoest eens in de zon, kijk eens met hand voor je mond en dan ook elleboog hoeveel er nog langs komt en hoe ver dat komt...
Handen wassen is normaal protocol bij elk virus en beperken van verspreiden ervan, al decennia bekend normaal effectieve methode.
Mondkapjes kunnen enkele tientallen procenten extra bescherming bieden waar afstand niet gehouden kan worden (supermarkten, fysieke verzorging), daarbuiten is het onzin (bv op de fiets, of buiten, weirdos die dat doen!) en gezien mensen beetje dom zijn in hun gedrag inperken en snappen/uitvoeren wanneer wel/niet nodig heeft overheid het over één kam geschoren om van het gezeik af te zijn.
Horeca (vooral nat, dus café, droog (restaurant) zou best open kunnen) is binnen of op kramperige terrassen, bezopen en daardoor minder goed afstand houden, pretpark is buiten en kun je de afstand veel beter coördineren en handhaven.
PCR-test is niet onbetrouwbaar, dat is onwetendheid (of agenda) van zij die het claimen. Als je kijkt naar de hoeveelheid testen en de kleine hoeveelheid positieve uitkomsten, is dat klein en gewoonweg realistisch.
Vooral niet teveel woowoo websites lezen incl facebook en twitter waar elke gek alles kan roepen. Wetenschap is niet je vijand, al zijn ze geldgeil, "men" wil niet de mensheid uitroeien of met chips implanteren blabla. En dat zegt iemand die al z'n leven lang tot over z'n oren in de samenzweringstheorieën zit. Nu dat mainstream is geworden zie je de massa doorslaan in emotie, en met/door natuurlijk intellectueel onvermogen overzicht te kunnen houden en afgewogen kunnen rationaliseren.
Ook "leuk"; ik ken iemand die sinds een tijd bij GGD bron/contactonderzoek werkt. Die was daarvoor best hypochondrisch en bang. Ging er werken, ontdekte dat idd minstens 80% vrijwel asymptomatisch is, en werd lichtelijk overmoeding; geen mondkapje in supermarkt enzo (was toen nog niet verplicht), ook al heeft ze 86jarige moeder met lekkende hartklep. Vervolgens kwam ze voor Randstad te werken en schrok van de situatie in R'dam en A'dam waaruit ze ontdekte hoe ontzettend besmettelijk het is, en als lopend vuurtje gaat ("kunt in A'dam nauwelijks een openbare deurgreep aanraken of je hebt het") en ging mij vervolgens smeken alsjeblieft niet met de trein erop uit te gaan om niet asymptomatisch haar moeder aan te steken...
Achter die schermpjes met social media weg, jongens! Met het geld is het het kwaad van deze tijd.
ps: en alsnog is het vuurwerkverbod op basis hiervan 100% bullshit. Dat ziet vrijwel elke leek die ik spreek ook wel, die niet teveel SBS/RTL kijkt en social media propaganda leest, en je de juiste cijfers voorlegt. Helaas wordt die groep steeds kleiner en zeldzamer. Bah. Wereld leeft in een zelfgecreëerde en te sturen illusie.