UPDATE POLITIEKE DISCUSSIES - Socialmedia aktie ter voorkoming van 'tijdelijk' verbod

Status
Niet open voor verdere reacties.
De stijgende "corona cijfers" komen wel erg goed uit nu voor de regering. Ik hou mijn hart vast, mijn gevoel zegt dat die lockdown met avondklok er gewoon komt.

We zijn allemaal veel te soft in NL en accepteren alles zomaar. Avond klok als die er al zou komen? Veel gemor online maar uiteindelijk zal ook hier 90% zich eraan houden.

Geen enkele partij gaat zijn handen branden aan een avondklok met de verkiezingen in aantocht.

Ik help het je hopen, maar vrees het ergste.

Kijk om je heen hoe makkelijk iedereen alle maatregelen maar accepteert. De massa wordt gebombardeerd met een slechtnieuwsshow die zijn weerga niet kent.
Bange schapen zijn nou eenmaal makkelijker over de dam te krijgen, de Grote Boze Wolf genaamd Corona zorgt hier wel voor.

Rutte en zijn trawanten komen na de kerst met het argument dat:

'vanwege signalen uit de samenleving die duiden op grote ordeverstoringen en rellen icm illegaal zwaar vuurwerk tijdens de jaarwisseling hebben wij besloten dat, zeker met het oog op het voorkomen van onnodige belasting van de hulpdiensten, we helaas genoodzaakt zijn over te gaan tot het instellen van een avondklok. Wij hadden deze beslissing ook liever niet willen nemen, echter voor uw eigen veiligheid en die van alle hardwerkende hulpverleners in Nederland kunnen wij helaas niet anders. Bedenk dat deze maatregel voor uw eigen veiligheid genomen wordt, de veiligheid van alle mensen in dit land heeft onze hoogste prioriteit.'

En iedereen vindt het best. Wellicht nog wat geschutter van een rechtsgeleerde hier en daar die niet het risico wil lopen later het verwijt te krijgen 'alles maar geaccepteerd te hebben', maar grosso modo zal er berusting zijn in de gedachte 'het zijn maar een paar uurtjes'.

Waartoe deze houding kan leiden hebben we gezien in de vuurwerkdiscussie: 'het zijn maar babypijltjes', 'het zijn maar romeinse kaarsen', 'het zijn maar......'

Wat een geweldig toekomstperspectief. Ik ben blij dat ik geen jongere meer ben.

Avondklok gaat met nieuwjaar niemand zich aan houden. Je kunt er wel vanuit gaan dat als er vandaag weer een grote stijging is dat we dit weekend al strengere maatregelen krijgen.

"Het tijdelijke vuurwerkverbod dat het kabinet afkondigde om de zorg te ontlasten en te voorkomen dat grote groepen rond middernacht de straat op gaan is volledig te begrijpen in deze crisissituatie, oordeelt de rechter."

Het is te begrijpen??? Ik wil geen subjectieve mening van een rechter, ik wil een oordeel gebaseerd op feiten.

Het is te begrijpen dat een weduwnaar zijn door een beschonken bestuurder doodgereden vrouw wreekt.
Het is te begrijpen dat je een inbreker je huis uit slaat.
Het is te begrijpen dat een moeder de dader van haar misbruikte kind mishandelt.

Strafbare feiten die iedereen begrijpelijk vindt. Krijgen we daar vanaf nu ook een vrijbrief voor?

Het recht ondergeschikt aan de mening van een rechter. Onbegrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Avondklok gaat met nieuwjaar niemand zich aan houden. Je kunt er wel vanuit gaan dat als er vandaag weer een grote stijging is dat we dit weekend al strengere maatregelen krijgen.

Jup verwacht niet dat heel veel mensen zich er aan gaan houden. Zeker in de steden niet. En wat wil de politie gaan doen als er grote groepen mensen zich tegen hun gaan keren.

Ik denk dat je er volledig naast zit.
Wel eens in de supermarkt geweest voordat de mondkapjes verplicht waren? Nederland bestaat grotendeels uit makke schapen die zich maar al te graag naar de slachtbank laten dragen.

"Het tijdelijke vuurwerkverbod dat het kabinet afkondigde om de zorg te ontlasten en te voorkomen dat grote groepen rond middernacht de straat op gaan is volledig te begrijpen in deze crisissituatie, oordeelt de rechter."

Het is te begrijpen??? Ik wil geen subjectieve mening van een rechter, ik wil een oordeel gebaseerd op feiten.

Het is te begrijpen dat een weduwnaar zijn door een beschonken bestuurder doodgereden vrouw wraakt.
Het is te begrijpen dat een moeder de dader van haar misbruikte kind mishandelt.

Strafbare feiten die iedereen begrijpelijk vindt. Krijgen we daar vanaf nu ook een vrijbrief voor?

100% eens. Zorgwekkende tendens.

Het is te begrijpen dat een weduwnaar zijn door een beschonken bestuurder doodgereden vrouw wraakt.

Daarom in hoger beroep!

Ik denk dat je er volledig naast zit.
Wel eens in de supermarkt geweest voordat de mondkapjes verplicht waren? Nederland bestaat grotendeels uit makke schapen die zich maar al te graag naar de slachtbank laten dragen.

Exact dit, iedereen verwacht chaos en rellen, maar ben al maanden bijna de enige in winkels zonder mondkapje. Het is schrikbarend hoeveel mensen gewoon alles opvolgen.

We verliezen in sneltreinvaart onze rechten. Als er een avondklok komt dan zijn we gewoon 80 jaar terug in de tijd. Toen zijn er miljoenen gesneuveld voor vrijheid en dat nemen ze dan gewoon weg voor 9000 doden van boven de zeventig. Om tegen betogingen te beteugelen tijdens oudjaar, om mensen monddood te maken. Voor roeptoeters uit het politie apparaat die hun werk simpelweg niet goed doen. Voor politici die jaren lang de zorg en politie apparaat hebben uitgekleed. En de zorg wordt er niks wijzer van, want die superspreaders uit de horeca zijn al dicht en we dragen allemaal dat superschild als mondkapje. Klappen voor de zorg, maar als er geld gegeven moet worden hard wegrennen. Wel geld aan idiote dingen geven als cabaret voorstellingen voor de losbandige jeugd, voor bingo avonden... alle bestuurders doen hartelijk mee. Ik zag van Haga in de kamer betogen. De verantwoordelijken luisteren amper. Geen boodschap aan de tegenstanders.... alles is al geregeld. Geen journalist die een kritische vraag stelt. Heel eng wat er gebeurd.

Dit is een zeer ernstige tijd waar we de volledig verkeerde kant op gaan. Een hoop mensen vinden het nog normaal ook. Sterker, die roepen om een algehele lockdown, om een avondklok. Allemaal op basis van omhooggaande positieve testen (dus niet eens besmettingen) gemeten met een rammelende pcr test. Geen sterveling onder de gewone man overigens die weet of die cijfers daadwerkelijk kloppen. Maar het komt erg goed uit om de duimschroeven verder aan te draaien.

Er klopt al maanden heel veel niet. Maar ja, als je dat zegt ben je een complotdenker.

Ik ben het vergaand eens met je Mike, maar er komen betere dagen ook. Ik merk aan mezelf dat ik de ene dag strijdbaar ben, mij overal - net als jij - druk om maak, en het stellig met alles en iedereen oneens ben. Tegelijk merk ik dat dit met zich meebrengt dat je een tweedeling krijgt in de maatschappij, of zelfs binnen mijn eigen sociale kring.

Daarom maak ik op andere dagen de afweging me 'er bij neer te leggen'. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik wil de strijd niet altijd voeren ten koste van alles.

Daarnaast ligt de waarheid altijd in het midden, en daar ben ik nu ook van overtuigd. Dus nee, dit is geen plan dat al vast is gelegd in een geheime agenda van bloeddrinkende, pedosexuele 'Bill Gates-figuren' die uit zijn op mass-control via 5g chips. En nee, er is ook geen reden om blind te varen op wat de overheid zegt, want het klopt natuurlijk van geen kanten.

Ik ben vooral bang dat het gevolg van alle acties vanuit de overheden, voortgekomen uit véél te veel belangen links en rechts, zal zijn dat we elkaar niet meer horen. Families worden uit elkaar gedreven op hun meningen, en niemand respecteert elkaars mening. Als je je aan de wet houdt ben je een mak schaap, als je je mondkapje vergeet ben je een crimineel. Als je bang bent om ziek te worden 'moet je je niet zo aanstellen' en als je ervoor kiest om je moeder tóch een knuffel te geven omdat ze wegkwijnt van eenzaamheid, dan heb je geen recht meer op zorg als het toch misgaat.

Dan terug on topic (heeft dit topic eigenlijk één onderwerp?): Deze misgunning en onbegrip naar elkaar toe zie je terugkomen in het debat over vuurwerk. Maar ook de vele belangen, duidelijke politieke agenda's, sensatiebeluste media-headlines, het maakt me diep ongelukkig.

Laat iedereen lekker zijn of haar eigen conclusies trekken, mening vormen, en elkaar vooral iets gunnen in plaats van alles maar te willen verbieden, inperken of in de weg staan.

Mooi omschreven Avalanche !
Ben het helemaal met je eens. Het is niet alleen zwart en/of wit in de wereld ...

Ik ben het vergaand eens met je Mike, maar er komen betere dagen ook. Ik merk aan mezelf dat ik de ene dag strijdbaar ben, mij overal - net als jij - druk om maak, en het stellig met alles en iedereen oneens ben. Tegelijk merk ik dat dit met zich meebrengt dat je een tweedeling krijgt in de maatschappij, of zelfs binnen mijn eigen sociale kring.

Daarom maak ik op andere dagen de afweging me 'er bij neer te leggen'. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar ik wil de strijd niet altijd voeren ten koste van alles.

Daarnaast ligt de waarheid altijd in het midden, en daar ben ik nu ook van overtuigd. Dus nee, dit is geen plan dat al vast is gelegd in een geheime agenda van bloeddrinkende, pedosexuele 'Bill Gates-figuren' die uit zijn op mass-control via 5g chips. En nee, er is ook geen reden om blind te varen op wat de overheid zegt, want het klopt natuurlijk van geen kanten.

Ik ben vooral bang dat het gevolg van alle acties vanuit de overheden, voortgekomen uit véél te veel belangen links en rechts, zal zijn dat we elkaar niet meer horen. Families worden uit elkaar gedreven op hun meningen, en niemand respecteert elkaars mening. Als je je aan de wet houdt ben je een mak schaap, als je je mondkapje vergeet ben je een crimineel. Als je bang bent om ziek te worden 'moet je je niet zo aanstellen' en als je ervoor kiest om je moeder tóch een knuffel te geven omdat ze wegkwijnt van eenzaamheid, dan heb je geen recht meer op zorg als het toch misgaat.

Dan terug on topic (heeft dit topic eigenlijk één onderwerp?): Deze misgunning en onbegrip naar elkaar toe zie je terugkomen in het debat over vuurwerk. Maar ook de vele belangen, duidelijke politieke agenda's, sensatiebeluste media-headlines, het maakt me diep ongelukkig.

Laat iedereen lekker zijn of haar eigen conclusies trekken, mening vormen, en elkaar vooral iets gunnen in plaats van alles maar te willen verbieden, inperken of in de weg staan.

Het gevaar zit hem denk ik in het (te veel en abrupt) weg nemen van eigen verantwoordelijkheid. Hier is men al jaren mee bezig. Dit vergroot de kloof tussen overheid(s instellingen) en de samenleving. En dan ontstaan de symptomen die @Avalanche hierboven beschrijft. Ieder op de loer liggend gevaar is niet in te perken met regelgeving of een verbod. Een ieder heeft een eigen verantwoordelijkheid en een verantwoordelijkheid naar elkaar toe, of dat nu op macro of micro niveau is. Ik heb liever dat ik mijn zoon leer hoe hij veilig met vuurwerk moet omgaan, hoe hij veilig een appel kan schillen met een mes, veilig kan fietsen in het verkeer en goed kan zwemmen zodat hij niet verzuipt, dan dat alles maar verboden moet worden en dan naar elkaar gaat zitten wijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan