• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

Tweede kamer blijft voorlopig tegen een algeheel vuurwerkverbod.

Kijken of wanhopig links van plan is om een rechtzaak te starten, zag al wat zinnetjes voorbijkomen in een rapport waarbij ze stellen dat vuurwerk afsteken technisch al strafbaar is ivm met de wet die stelt dat het onnodig verstoren van vogels/natuur strafbaar is.

Beetje zoals die stikstof praktijken en Greenpeace die via rechtelijk order hun gram halen.

Kijken of wanhopig links van plan is om een rechtzaak te starten, zag al wat zinnetjes voorbijkomen in een rapport waarbij ze stellen dat vuurwerk afsteken technisch al strafbaar is ivm met de wet die stelt dat het onnodig verstoren van vogels/natuur strafbaar is.

Beetje zoals die stikstof praktijken en Greenpeace die via rechtelijk order hun gram halen.
Bron? (Uit interesse)

Dom kinderlijk gedram dan weer, want het toegestaan zijn bij de jaarwisseling is dus al een uitzondering op het verbod verder in het jaar... Proberen ze het met linksom redeneren als rechtsom niet lukt. Kinderlijk gedram.

Bij Caroline is voor de anti’s niks te halen en dat weten ze ook. Daar gaan ze hun energie nu echt niet meer op richten. Viel me wel op dat bij die mevrouw van NSC, die overigens een goed betoog hield, aan het einde toch wat twijfel leek te ontstaan. Die partij gaat de komende tijd zwaar bestookt worden door de anti-lobby als je het mij vraagt.

Hopelijk blijft dit zo.
Ik stem zelf niet zo snel op vvd maar als zij ervoor zorgen dat wij op een normale manier kunnen blijven vieren is dat een stem waard.

Het debat is nu gaande.
Juich maar niet te vroeg.
19 februari is debat en ik ben bang dat daar de meerderheid voor een verbod is.

"Politiek-verslaggever Wilma Borgman
De VVD was altijd geharnast tegenstander
van een vuurwerkverbod, maar binnen de
partij is de twijfel gegroeid. Het was notabene
de huidige partijleider Dilan Yesilgoz die
in 2019 een voorschot nam op het latere
besluit om knalvuurwerk en vuurpijlen te
verbieden. In 2019 liep Yesilgoz nog te ver
voor de troepen uit en moest ze haar woorden
inslikken. Maar een jaar later kwam het verbod
er alsnog en steunde ook de toenmalige
VVD-Tweedekamerfractie dat.

Een deel van de partij wil nu ook de laatste
stap zetten. Er circuleert op dit moment
een petitie die door honderden VVD'ers is
ondertekend, waarin wordt gepleit voor een
algeheel vuurwerkverbod. Zo ver is de fractie
nog niet.

Maar na afloop van de fractievergadering
van vanochtend liet VVD-Kamerlid en
woordvoerder Michon doorschemeren dat er
beweging zit in het standpunt van haar partij.
"Nu" ligt het niet op tafel, "op dit moment is
het niet aan de orde", daarmee suggereerde
ze dat dat binnenkort wel degelijk het geval
kan zijn, bijvoorbeeld bij de behandeling
van het wetsvoorstel voor een algeheel
consumenten-vuurwerkverbod over een paar
weken."

Bron NOS

Uiteraard.

Maar, voor mij, zeer opvallend dat-ie de zogenaamd verzamelde ziekenhuizen en oogartsen zonder met de ogen te knipperen zo te kakken zet.

Moet-ie vooral blijven doen. VVD is bang voor hem en blijft daardoor min of meer in het gareel. Just my few cents.

Tweede kamer focust vooral op het geweld tegen hulpverleners lijkt het. Dan heb je zoals benoemd een handhavingsprobleem.
Maar je kunt dan natuurlijk niet bij wijze van spreken als experiment al het consumentenvuurwerk verbieden. Dat is een te significante maatregel. Volgens mij wordt er namelijk onderschat door zowel de voorstanders als de tegenstanders hoeveel mensen vuurwerk als hobby hebben en daar het hele jaar mee bezig zijn. In een liberaal land kan je die vrijheid niet afnemen van de mensen die er normaal mee om gaan.

Back
Bovenaan