Tournament Box 432'S

Zelf heb ik deze cakebox afgelopen jaarwisseling ook geschoten, als overblijfsel van vorig jaar. Wat een ontzettend gave box was het. Tempo, effectgrootte, het was allemaal keurig in orde en heeft een goede indruk achtergelaten. Gaan we komend jaar hopelijk weer zien in de straat! :yes:

Om bovenstaande te bekrachtigen, hierbij onze films van deze topper:

Wat vind jij van de Tournament box in vergelijking met de Transbomber Champion? Je ziet wel duidelijk dat het uit dezelfde fabriek komt, je ziet veel overeenkomsten qua effecten en spreiding. Ik vind de Tournament iets gevarieerder overkomen maar die heeft natuurlijk ook meer cakes om dat te bereiken. Maar het tempo is wat lager hier, er zitten voor mijn gevoel te lange pauzes tussen de salvo's en schoten. Geen idee hoe dat in real life wordt ervaren. De Transbomber Champion sluit ook dikker af met die zo goed als at once cakes.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur absoluut uit naar de 100/144sh bakken die er op de markt zijn. Heb al heel wat grote blokken gestookt, maar iedere keer weer valt het me iet wat tegen. De box an sich, en ook andere grote bakken, zijn prachtig en niets mis mee. Maar wat je aanhaalt Daan ben ik het helemaal mee eens, het tempo van die dingen vind ik echt een min punt. Met oud en nieuw moet het gas erop en moet er chaos zijn, daar heb je in mijn ogen echt de 100/144 bakken voor nodig.

Ik zal in het vervolg niet snel meer een grote compound na 00:00 schieten, die zou ik doen voor het 00:00 moment. Dan kan ik er wel lekker van genieten in alle rust. Mooi van de tempowisselingen,schietrichtingen, tail enz enz genieten. Maar om 00:00 moet er geknald worden.

Persoonlijk gaat mijn voorkeur absoluut uit naar de 100/144sh bakken die er op de markt zijn. Heb al heel wat grote blokken gestookt, maar iedere keer weer valt het me iet wat tegen. De box an sich, en ook andere grote bakken, zijn prachtig en niets mis mee. Maar wat je aanhaalt Daan ben ik het helemaal mee eens, het tempo van die dingen vind ik echt een min punt. Met oud en nieuw moet het gas erop en moet er chaos zijn, daar heb je in mijn ogen echt de 100/144 bakken voor nodig.

Ik zal in het vervolg niet snel meer een grote compound na 00:00 schieten, die zou ik doen voor het 00:00 moment. Dan kan ik er wel lekker van genieten in alle rust. Mooi van de tempowisselingen,schietrichtingen, tail enz enz genieten. Maar om 00:00 moet er geknald worden.

Thanks voor je toelichting. Dat dacht ik eigenlijk al.. ik vind grote boxen nooit interessant. Deels vanwege de hoge prijs natuurlijk, maar ook omdat het vaak weinig toevoegt qua spektakel vergeleken met een kleinere box. Het blijft vaak een beetje gemiddeld qua wow factor, tot de laatste cake(s). Het enige voordeel wat grote boxen hebben, is dat je wat langer naar vuurwerk staat te kijken. Maar de wow factor wordt vaak gecreëerd door een dikke finale en dan kan je net zo goed een enkele compound of hooguit een dubbele compound nemen.

Precies wat jij zegt heb ik ook. Na 00.00 moet het echt rammen en dan kan je beter voor een wat snellere box gaan en het liefst een wat kleinere. Niet dat deze saai oogt hoor, totaal niet. Maar in dit geval ga ik dan liever weer voor de Transbomber Champion.

Tsja, het is ook maar net waar je voorkeur naar toe gaat. Zoals Wesley terecht aangeeft ga je met een kleinere box, 100/144 shots, voor een wat meer uptempo beleving en kun je zelf door een cakebox per twee of meerdere te schieten een eigen ''finale'' creëren. Iets dat bij een grote box niet echt thuishoort, daar het wel een hele prijzige bedoeling gaat worden. Bij een grote box verwacht je eigenlijk een soort mini show, waar alles in geregeld zit.

Dat is ook bij de tournament box niet echt het geval. Het begint spectaculair maar gaat daarna over in een wat rustiger tempo. Wél met goede effecten, tempowisselingen, maar ook door het recht-toe-recht-aan karakter (I-Shape) wordt het wel wat eentonig. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Transbomber Champions Edition, meer tempo, meer ''gewelds'' effecten met crackling. Maar ook die box zou ik, als stand alone, vóór 0:00 schieten. Na 0:00 moet je gewoon beuken, dat is met de prijzen in het achterhoofd alleen echt mogelijk met kleinere boxen. Of je moet een onuitputtelijke bron hebben en boxen als deze per 2/3 gaan schieten :p

Thanks voor je toelichting. Dat dacht ik eigenlijk al.. ik vind grote boxen nooit interessant. Deels vanwege de hoge prijs natuurlijk, maar ook omdat het vaak weinig toevoegt qua spektakel vergeleken met een kleinere box. Het blijft vaak een beetje gemiddeld qua wow factor, tot de laatste cake(s). Het enige voordeel wat grote boxen hebben, is dat je wat langer naar vuurwerk staat te kijken. Maar de wow factor wordt vaak gecreëerd door een dikke finale en dan kan je net zo goed een enkele compound of hooguit een dubbele compound nemen.

Precies wat jij zegt heb ik ook. Na 00.00 moet het echt rammen en dan kan je beter voor een wat snellere box gaan en het liefst een wat kleinere. Niet dat deze saai oogt hoor, totaal niet. Maar in dit geval ga ik dan liever weer voor de Transbomber Champion.

En toch zijn er best wel wat uitzonderingen hoor. Ik ben ook fan van de kleinere (normale) boxen, maar wil ook altijd wel een paar dikke. De Pyro en Papel bijvoorbeeld, wat een prachtig ding. De obsessed en de gates of detonation schaar ik hier ook onder. Prima tempo en goede effecten waar je u tegen zegt.

Had hem met de jaarwisseling van 18/19. Erg blij en tevreden mee toen. Topper van de avond. Harde burst, mooie spreiding en een mooie diversiteit aan effecten.

20181229_110834 (1)bw.jpg

IMG-20181228-WA0009.jpg

Back
Bovenaan